Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Melodifestivalen 2012

08/02 -12 17:46 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Fix_d skrev:
Apower skrev:

Och jag håller med om att Dead By April kunde dumpa sin growlare, men du kan inte komma och säga att deras huvudsångare skriker, han påminner ju mer om Justin Bieber än en hårdrockssångare om man ska vara krass.
Och det finns en viss charm med growlen. En viss.

Dumpa growlen? I am disappoint. Då skulle det ju inte vara DBA. :(

Nej, jag vet, och som du ser så skrev jag att det finns en viss charm med den. Men growl har aldrig tilltalat mig.

Lite allmänt bara:
http://svt.se/melodifestivalen/201202...

7 år på fuska.nu

11/02 -12 01:32 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

Apower skrev:
J0KUc skrev:
[LISTA]

Och jag håller med om att Dead By April kunde dumpa sin growlare, men du kan inte komma och säga att deras huvudsångare skriker


Jag syftade på "growlaren". Har inga "problem" med sångaren (som inte har världens bästa sångröst wse) ,dock.

11/02 -12 23:55 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Apower skrev:


Jag har inte orkat svara eller läsa det du skrivet hittills för att du aldrig lyckats få ur dig något vettigt. Läste det du skrev innan och ska säga att jag inte ogillar DBA speciellt mycket. De är inte så värst bra, men de är inte offensiva. Den här låten var dock det värsta jag hört från dem.

Låt oss istället lägga detta bakom oss och hitta musik som är gemensamt njutbar. Vilka genrer lyssnar du på?

Fix_d skrev:



Guilty pleasure :(. Känns dåligt att svenskan inte har någon motsvarighet. Spoilertaggen var där på Enrique och Sakis för att indikera det. Hört Sakis förresten? Han är som grekiska Enrique, men faktiskt karismatisk.
http://youtu.be/yTNs9GvFJis

Han och post-IBYMBYBMYl MCR är nummer ett på min lista av guilty pleasures.rnrnAnledningen att jag nämnde deras frisyrer och dans var att jag kritiserade deras framförande. Det går inte att neka att framförandena i melodifestivalen är viktiga.

Anledningen att jag tog upp hans förmåga att argumentera var just att han inte tog upp några argument med vikt. Min poäng var att han inte hade lagt upp någonting som inte kunde besvaras enkelt.

Hittar ingen 4chanlingo bortsett från "feels bad man" och det är ganska självförklaerligt. Brah, fuark och mang kommer inte därifrån.

Jag håller inte med om att jag är hipster då det är för populärt att vara hipster. Jag är en "hippare", du har säkert aldrig hört talas om dem.

12/02 -12 00:03 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Apower skrev:


Jag har inte orkat svara eller läsa det du skrivet hittills för att du aldrig lyckats få ur dig något vettigt. Läste det du skrev innan och ska säga att jag inte ogillar DBA speciellt mycket. De är inte så värst bra, men de är inte offensiva. Den här låten var dock det värsta jag hört från dem.

Låt oss istället lägga detta bakom oss och hitta musik som är gemensamt njutbar. Vilka genrer lyssnar du på?

Jag fick ur mig en hel del vettigt, men du gjorde någonting så enkelt som att förkasta det. Det är busenkelt, även för mig att skriva att du inte kan argumentera/inte får ur sig någonting vettigt oavsett det stämmer eller inte, men det för knappast diskussionen framåt.
Vill avsluta med att du beter dig väldigt nonchalant som inte ens läser det jag skriver till dig när jag läser allt du skriver. Ska en diskussion fungera så är grunden att man lyssnar på varandra. Men bra att du klämde ur dig det så jag vet vem jag ska undvika.

Jag lyssnar på allt ifrån Queen till In Flames till Edguy. Lyssnar på mer eller mindre alla hårdrocksgenrer förutom låtar med growl. Undantag är då band såsom DBA och Amaranthe som endast har lite growl.

Föredrar främst symphonic power metal samt sleeze/hair/glammetal (vilka är tre väldigt lika genrer).

7 år på fuska.nu

12/02 -12 12:51 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:



Hört han har jag väl men det är inget jag lyssnar på. Tycker att både han och Enriques musik är okej, fast det är inget jag lyfter på ögonbrynen för.

Fast som du säger tidigare så tycker du att deras musik är riktad mot 12 åringar. 12 åringarna, eller de som röstade, tyckte tydligen att de var bäst ändå. Inte för att jag håller med om att det är inriktat mot 12 åringar, men om det nu skulle vara det så kan du väl knappast säga emot att frisyrerna/dansen uppskattas av barn i den åldern?
Men personligen så hade jag inget emot det, och det påverkade inte vad jag tyckte om dem. Kanske överdriver jag lite eftersom moståndet var så mycket sämre än dem. Så om man sätter det i det perspektivet så var det det bästa jag har hört.

Jo, men det är ju onekligen inget bra tecken när ett argument går in på sådant. Brukar tyda på att man inte har något vettigt att säga.

Utgick ifrån att det var från 4chan, då jag fått intrycket av att du hänger en hel del där (sett att du nämnt /v/ några gånger). Du är väldigt lik de i #dopefish_lives på sättet du skriver och vilka uttryck du använder, och de är konstant på 4chan. Men ja, nonetheless så förstår de flesta inte vad du menar, inklusive mig i många fall. Du kan göra din presentation till en ordlista vettja! :)

Så du är mer hipster än en hipster kort sagt?

Coucou

12/02 -12 14:03 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

De gick vidare till andrachansen; Top Cats med låten Baby Doll håller man tummarna för nu!

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

12/02 -12 14:13 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Forsa skrev:
De gick vidare till andrachansen; Top Cats med låten Baby Doll håller man tummarna för nu!

Tycker den var en av deltävlingens bättre låtar, men anser också den är lite för lik denna:
http://www.youtube.com/watch?v=5aV233wxQoA

7 år på fuska.nu

17/02 -12 16:47 brutus

brutus

4213 XP 446 inlägg

MEN VILKET JÄDRA PLAGIAT!

Tryck på den sjätte låten här:

http://svt.se/melodifestivalen/20120216193537/en_smygtitt_pa_alla_bidrag_i_melodifestivalen_2012

Och jämför med detta:

http://www.youtube.com/watch?v=xqovGKdgAXY

Byt klimat nu!

04/03 -12 19:13 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Är personligen helt besatt av tävlingens, enligt mig,  bästa bidrag: Dynazty - Land of Broken Dreams

Lyssnade lite smått på Dynazty redan förra året, då de var pausunderhållning, men tyckte de inte var särskilt bra. "Land of Broken Dreams" däremot, är en sanslöst bra dänga och riktigt bra drag på sångaren, även live. Positiv överraskning så det dånar om det!

Jättetråkigt bara att för få tyckte lika mycket om låten som jag - inte ens final. :/

7 år på fuska.nu

10/03 -12 23:45 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

welp. Besviken på Sverige.

Inte bara fick Ranelid färst röster, Loreen kom etta. Miskovsky var också aldeles för lågt placerad.

Lindgren fick iallafall en helt ok plats. Han var manlig som tusan. Balla moves, stiliga kläder, stort självförtroende, hade dansare han kunde kalla ut på kommando och bustade ut en breakdance från ingenstans.

Jag ser ärligt talat inte vad som är problemet med Ranelid. Låten är ganska originell (defenitivt mest originella jag hört i melodifestivalen), memorabel och catchy, har helt ok sångare och gör en glad. Den gör allt en bra popsång ska göra och mer. Ge mig en anledning att poppigare Lana Del Ray ska vinna istället för honom. Det värsta är att muppar går och trakasserar honom för låten.

Kollade bidragen innan och såg att Pain of Salvation och Magnus Uggla var med. Antar att PoS var 2deep4swdn eller så är de för mogna för metal och att Uggla råkade göra en hemsk låt.

Fix_d skrev:


Inte hipster, bara skämtade om det.

10/03 -12 23:53 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Tycker själv att det var mer rätt att Loreen vann än att Danny hade gjort det. Thorsten Flinck kände jag nästan på att han skulle få många röster av svenska folket. Ranelids låt var mest intressant, inte speciellt en vinnarelåt dock. Hejade på Dead By April då jag tyckte att de hade en bra refräng jämfört med andra bidrag som Top Cats och Ulrik Munther. Väldigt synd att Miskovsky fick så låg placering. Molly Sandéns låt kunde ha varit bättre, men faktiskt en värdig placering.

Tror möjligtvis på att Loreens låt kan gå långt i ESC. Kanske inte. Man får se.

Sedan håller jag med föregående talare om PoS. Synd att det inte gick så bra för dem när de medverkade sitt år i tävlingen.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

11/03 -12 00:51 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Ren bs. Joinar flashbackarna och säger att det var riggat.

Återkommer när jag lugnat ner mig, om jag orkar.

Coucou

26/03 -12 17:08 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Är sent ute nu, men fy fan för Top Cats låt. Så jävla kalkon.

*

26/03 -12 18:05 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Fix_d skrev:



Om du hade kollat de generella åsikterna innan finalen skulle du insett att i princip alla älskade Loreen av någon anledning. Om den nu var riggad så måste Melodifestivalen ha lagt ned en jäkla massa arbete för att virala henne.

26/03 -12 18:46 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Fix_d skrev:



Om du hade kollat de generella åsikterna innan finalen skulle du insett att i princip alla älskade Loreen av någon anledning. Om den nu var riggad så måste Melodifestivalen ha lagt ned en jäkla massa arbete för att virala henne.

Öh, jag syftar inte på Loreen, tippade innan det började att hon skulle vinna. Det jag var grinig över var att Ranelid fick så lite efter Flashbacks kupp.

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar