Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Melodifestivalen 2012

05/02 -12 21:10 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Apower skrev:



1: Det är inoriginellt.

2: Det är populäritet som tog dem till finalen, inte kvalitet.

3: Du sa att de hade hårdrocksfrisyrer. Det var därifrån jag kom.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Popmusik

4: Texten är fortfarande en fundamental del av låten.

5: Det är aldeles för överdrivet för att vara headbangande.

6: welp.

7: Så jag har rätt om att du lyssnar på ganska pissig rock?

Vad säger du att jag tycker är fel? Jag pekade ut varför det var fel med låten när du sa att det inte var fel med den. Det enda fösvar du har är argument jag inte sett sedan lågstadiet.

Ännu fler ogrundade anklagelser.

Bekräftad för läsförståelse under snittet.

05/02 -12 21:13 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

[quote=Apower][quote=Eric_]


Jag tror du helt enkelt bestämt dig för att programmet är skit, istället för att ge det en ärlig chans.[/quote]


Jag tycker inte om den sortens musik som spelas, helt enkelt.

*

05/02 -12 21:44 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Apower skrev:



1: Det är inoriginellt.

2: Det är populäritet som tog dem till finalen, inte kvalitet.

3: Du sa att de hade hårdrocksfrisyrer. Det var därifrån jag kom.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Popmusik

4: Texten är fortfarande en fundamental del av låten.

5: Det är aldeles för överdrivet för att vara headbangande.

6: welp.

7: Så jag har rätt om att du lyssnar på ganska pissig rock?

Vad säger du att jag tycker är fel? Jag pekade ut varför det var fel med låten när du sa att det inte var fel med den. Det enda fösvar du har är argument jag inte sett sedan lågstadiet.

Ännu fler ogrundade anklagelser.

Bekräftad för läsförståelse under snittet.

1. Sen när var melodifestivalen originell? Måste låtar vara originella för att vara bra?
2. Kvalitet leder till popularitet.
3. Jag sade inte att de nödvändigtvis hade hårdrocksfrisyrer? Bara snygga frisyrer.
4. Enligt dig, ja.
5. Okej, får jag säga att jag inte håller med eller anklagas jag för lågstadieargument och dålig läsförståelse då?
6. Tomterier spotted!
7. Jag lyssnar på bra rock. Du lyssnade väl inte ens, för det är för svårt? Eller hur? Att ge annat än vad du bestämt dig för en chans?

Jahaja. Inte sedan lågstadiet.
Om du inte ser poängen i mina argument så är det för att du inte vill. Det är det stora problemet, jag försöker i alla fall ta till mig vad du säger, du stänger dig och säger helt irrelevanta saker om lågstadium och läsförståelse, som vi båda vet endast skrivs i provocerande syfte. Du vill inte komma någonstans. Jättetråkigt. Jag ger visst argument för varför det inte är fel, men du verkar inte köpa att jag har en egen åsikt, det är istället min läsförståelse det är fel på. Jag hade kunnat säga att jag kunde komma hem och läsa upp allt för dig varje gång jag inte orkade komma med vettiga argument, men vet du, det är inte min nivå. Tydligen var det inte bara jag som tyckte det låten var helt okej.

Tillägger en liten kontring på vad din artikel om pop:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Popul%C3...
Det riktar sig till en bredare massa. Det är stor skillnad på poppen från 50-talet och dagens pop. Hittade följande i din artikel:
"2000-talet

Populära artister under 2000-talets första decennium har bland andra varit Britney Spears, Kelly Clarkson, Anastacia och Madonna. Genom TV-programmet American Idol i USA, som hade premiär den 11 juni 2002, har framgångsrika popstjärnor producerats, och liknande program har startats i många andra länder. I Sverige vann Malena Ernman Melodifestivalen 2009 med operapoplåten La Voix. Robyn blev en internationell stjärna."

7 år på fuska.nu

05/02 -12 22:30 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Så Daxter är hipster och gillar Enrique Iglesias. Lite dubbelmoral där, han är väl mainstream om något? Fast iofs så kanske du var oseriös, det missade jag i så fall.

Sedan så förstår jag inte vad ni försöker få fram. Det ser ut som att Daxter tycker att DBA är dåliga, vilket jag självklart respekterar. Men däremot så tycker jag att det är lamt att du klankar ner på deras låt genom att klaga på deras frisyrer och deras dans eller att de inte revolutionerar allt metal står för med sin låt. Sedan går du också på Apowers övriga musiksmak/argumentationsfärdigehetr i slutet, vi vet alla vad det betyder. Du lär inte ändra på Apowers musiksmak genom det här argumentet ändå, detsamma gäller Apower förövrigt.

Sen så kanske du inte ska använda uttryck du fått ifrån 4chan i diskussioner på fnu, troligtvis inte många som förstår dem. (:

Coucou

05/02 -12 22:44 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

DBA är mainstream som fuck, men det är fanemej metal. Och det låter oftast bra med, så såklart ska dom få min röst. Förövrigt tycker jag att hela melodifestivalen är löjlig och meningslös, menmen :p

"Death is the beginning of immortality.."

06/02 -12 08:10 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Jag tyckte inte att någon av låtarna var bra i år, inte förra året heller.

Du kan inte ändra på min musiksmak, hur mycket statistik, snack om popularitet eller annat skit du kommer med.

Melodifestivalen verkar vara en väldigt öm tå för dig, du blev lika arg förra året när någon påpekade att det kanske inte är det bästa som finns på tv.

*

06/02 -12 16:18 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Alla har sina åsikter. Något alla måste lära sig att leva med.
Själv tyckte jag att det inte var något vidare i år heller. Men aja, som jag sa. Alla har sina åsikter.

06/02 -12 16:52 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Eric_ skrev:
Jag tyckte inte att någon av låtarna var bra i år, inte förra året heller.

Du kan inte ändra på min musiksmak, hur mycket statistik, snack om popularitet eller annat skit du kommer med.

Melodifestivalen verkar vara en väldigt öm tå för dig, du blev lika arg förra året när någon påpekade att det kanske inte är det bästa som finns på tv.

Appapppapappap! Sakta i backarna, håll i hästen! Nu bär det iväg här.
Först och främst: har jag försökt ändra på din musiksmak? Svaret är nej, min gode vän. Du sade att låtarna blir bortglömda, det argumenterade jag emot med statistik. Du sade att det var oroväckande att folk tog det på allvar. Det argumenterade jag emot, med mer statistik. Ser en tredjedel av befolkningen programmet så är det absolut värt att ta på allvar.
Vad du gillar för musik i sin tur, bryr jag mig faktiskt inte om i dagsläget, även om jag tack vare Spotify har ett hum om vad du lyssnar på, eller i alla fall har lyssnat på.

Till sist, varifrån har du fått arg? Har du åkt hem till mig och observerat min sinnesstämning genom fönstret? Det är i sådana fall mycket oroväckande! Givetvis blir jag trött på alla som idiotförklarar de som tittar på tävlingen, och säger "det är skit" för uppenbarligen håller programmet kvalitet annars skulle folk inte se det. Sen att det i sin tur inte faller just personen ifråga i smaken är en helt annan sak. Men arg är jag absolut inte. Då har du bara väldigt blida människor i din omgivning om det här är att vara arg för dig. Att säga "programmet är skit" är f.ö inte samma sak som att säga "det är kanske inte det bästa som finns på tv". Någonting sådant skulle jag aldrig reagera på. Jag tror du skrev om det lite till din fördel för att vinkla det som att jag är någon melodifestival-freak som får utbrott på folk som inte älskar programmet. Nice one!


Fix_d skrev:
Så Daxter är hipster och gillar Enrique Iglesias. Lite dubbelmoral där, han är väl mainstream om något? Fast iofs så kanske du var oseriös, det missade jag i så fall.

Sedan så förstår jag inte vad ni försöker få fram. Det ser ut som att Daxter tycker att DBA är dåliga, vilket jag självklart respekterar. Men däremot så tycker jag att det är lamt att du klankar ner på deras låt genom att klaga på deras frisyrer och deras dans eller att de inte revolutionerar allt metal står för med sin låt. Sedan går du också på Apowers övriga musiksmak/argumentationsfärdigehetr i slutet, vi vet alla vad det betyder. Du lär inte ändra på Apowers musiksmak genom det här argumentet ändå, detsamma gäller Apower förövrigt.

Sen så kanske du inte ska använda uttryck du fått ifrån 4chan i diskussioner på fnu, troligtvis inte många som förstår dem. (:

Har ingen direkt jättetext att kommentera detta med, lugn. Host... (:
Men vill bara snabbt flika in att jag misstog snubben för en som vanligtvis gillar DBA, eller åtminstone hårdrock i allmänhet, men som inte gillade just själva låten specifikt, och därför ville jag ha fram varför det låg till så.
Hade jag vetat att så inte var fallet hade jag aldrig gått in i diskussionen ifrån början.
Ty, det finns ingenting som säger mer om en låt än när en som brukar gilla bandets eller genrens låtar ogillar en låt. Då kan det vara själva låten som är dålig.
Om man ogillar låten för att man ogillar all den typen av musik så är det inte nödvändigtvis låten som är specifikt dålig, utan då är det mer fråga om vad personen gillar för musik.
Om du ser vart jag vill komma...? Jag tappade nämligen bort mig lite och missade poängen, men den finns där någonstans. (:

7 år på fuska.nu

06/02 -12 17:33 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Apower skrev:
Eric_ skrev:
Jag tyckte inte att någon av låtarna var bra i år, inte förra året heller.

Du kan inte ändra på min musiksmak, hur mycket statistik, snack om popularitet eller annat skit du kommer med.

Melodifestivalen verkar vara en väldigt öm tå för dig, du blev lika arg förra året när någon påpekade att det kanske inte är det bästa som finns på tv.

Appapppapappap! Sakta i backarna, håll i hästen! Nu bär det iväg här.
Först och främst: har jag försökt ändra på din musiksmak? Svaret är nej, min gode vän. Du sade att låtarna blir bortglömda, det argumenterade jag emot med statistik. Du sade att det var oroväckande att folk tog det på allvar. Det argumenterade jag emot, med mer statistik. Ser en tredjedel av befolkningen programmet så är det absolut värt att ta på allvar.
Vad du gillar för musik i sin tur, bryr jag mig faktiskt inte om i dagsläget, även om jag tack vare Spotify har ett hum om vad du lyssnar på, eller i alla fall har lyssnat på.

Till sist, varifrån har du fått arg? Har du åkt hem till mig och observerat min sinnesstämning genom fönstret? Det är i sådana fall mycket oroväckande! Givetvis blir jag trött på alla som idiotförklarar de som tittar på tävlingen, och säger "det är skit" för uppenbarligen håller programmet kvalitet annars skulle folk inte se det. Sen att det i sin tur inte faller just personen ifråga i smaken är en helt annan sak. Men arg är jag absolut inte. Då har du bara väldigt blida människor i din omgivning om det här är att vara arg för dig. Att säga "programmet är skit" är f.ö inte samma sak som att säga "det är kanske inte det bästa som finns på tv". Någonting sådant skulle jag aldrig reagera på. Jag tror du skrev om det lite till din fördel för att vinkla det som att jag är någon melodifestival-freak som får utbrott på folk som inte älskar programmet. Nice one!


Fix_d skrev:
Så Daxter är hipster och gillar Enrique Iglesias. Lite dubbelmoral där, han är väl mainstream om något? Fast iofs så kanske du var oseriös, det missade jag i så fall.

Sedan så förstår jag inte vad ni försöker få fram. Det ser ut som att Daxter tycker att DBA är dåliga, vilket jag självklart respekterar. Men däremot så tycker jag att det är lamt att du klankar ner på deras låt genom att klaga på deras frisyrer och deras dans eller att de inte revolutionerar allt metal står för med sin låt. Sedan går du också på Apowers övriga musiksmak/argumentationsfärdigehetr i slutet, vi vet alla vad det betyder. Du lär inte ändra på Apowers musiksmak genom det här argumentet ändå, detsamma gäller Apower förövrigt.

Sen så kanske du inte ska använda uttryck du fått ifrån 4chan i diskussioner på fnu, troligtvis inte många som förstår dem. (:

Har ingen direkt jättetext att kommentera detta med, lugn. Host... (:
Men vill bara snabbt flika in att jag misstog snubben för en som vanligtvis gillar DBA, eller åtminstone hårdrock i allmänhet, men som inte gillade just själva låten specifikt, och därför ville jag ha fram varför det låg till så.
Hade jag vetat att så inte var fallet hade jag aldrig gått in i diskussionen ifrån början.
Ty, det finns ingenting som säger mer om en låt än när en som brukar gilla bandets eller genrens låtar ogillar en låt. Då kan det vara själva låten som är dålig.
Om man ogillar låten för att man ogillar all den typen av musik så är det inte nödvändigtvis låten som är specifikt dålig, utan då är det mer fråga om vad personen gillar för musik.
Om du ser vart jag vill komma...? Jag tappade nämligen bort mig lite och missade poängen, men den finns där någonstans. (:


Jag tycker det är skit bara, helt enkelt.


Majoriteten av låtarna blir ju bortglömda, även om artisten kanske får sjunga den live inne på Tuna Park inför 50 mammor och pappor med barnvagnar.


Btw, så lär ju en HEL DEL av tittarna vara folk på olika ålderdomshem, väntrum och liknande där SVT alltid dygnet runt rullar i bakgrunden. Dom borde ju egentligen inte räknas.

*

06/02 -12 17:56 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Eric_ skrev:

Jag tycker det är skit bara, helt enkelt.


Majoriteten av låtarna blir ju bortglömda, även om artisten kanske får sjunga den live inne på Tuna Park inför 50 mammor och pappor med barnvagnar.


Btw, så lär ju en HEL DEL av tittarna vara folk på olika ålderdomshem, väntrum och liknande där SVT alltid dygnet runt rullar i bakgrunden. Dom borde ju egentligen inte räknas.

Okej. Eh, mitt inlägg må innehålla mycket, men jag ser ingenstans "Kan du upprepa att du tycker tävlingen är skit, för jag tyckte det tillförde så mycket?". Helt otroligt. Det enda jag inte vill ha svar på, var precis det du svarade på.
Läste du en endaste del?

Ja, det är ju fullsatt i alla deltävlingar, hur menar du?

En hel del? Driver du med mig? Först och främst, tror du inte gamlingarna själva för välja vad de vill se 2012? Ojoj. Det du snackar om kanske utgör 0.01%.

7 år på fuska.nu

06/02 -12 21:50 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Det har funnits bättre startfält, men helt okej. En besvikelse för min del att The Moniker inte hade bättre låt i år (och ja, jag gillar hans musik speciellt hans album). Dead By April var bäst i lördags, enligt mig. Normalt lyssnar jag inte deras musik, men just Misery var en bra låt! "Losing You" är en låt som jag lyssnade sönder när jag kände till dem förut. Mainstream i all ära, men faktiskt bra band! Sedan om vad man tycker om andras musiksmak, är en annan sak och irrelevant. Låt dem få gilla vad man vill (gäller samma för dem som avskyr Justin Bieber). Brukar inte vara speciellt mycket för growl bortsett från System Of A Down, Soilwork, Killswitch Engage och Avenged Sevenfold.

Sean Banan och Thorsten Flinck var kvällens frågetecken. Att de gick vidare till Andra Chansen, kan jag inte riktigt förstå varför. Jag har kanske osmaklig humor, men varför just Sean Banan?

Själva underhållningen är helt okej. Helena Bergström gör sin roll bäst av alla programledare, enligt mig.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

06/02 -12 21:54 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

ReservoirDog skrev:

Sean Banan och Thorsten Flinck var kvällens frågetecken. Att de gick vidare till Andra Chansen, kan jag inte riktigt förstå varför. Jag har kanske osmaklig humor, men varför just Sean Banan?

Själva underhållningen är helt okej. Helena Bergström gör sin roll bäst av alla programledare, enligt mig.

Om jag säger som såhär: de minuterna under kvällen jag hade roligast under, var de tre minuterna Sean Banan hade sitt nummer. Låten var...lättsmält. Den var knappast bra, men satte sig fort.

Och ang. programledare håller jag med, men vill samtidigt lyfta fram Gina (?) som helt utan erfarenhet gör ett sådant oklanderligt jobb! Rolig var hon dessutom. När Torsten tafsade på henne, och hon vänder sig mot kameran och säger "Hoppas du inte såg, pappa" garvade jag som en sinnessjuk.

7 år på fuska.nu

07/02 -12 20:58 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

Antal bra låtar: 0.
Alla var dåliga och jag förstår inte hur folk kan kalla Dead By April's skrikande skit för musik. Gjorde en lista dock:

Sean Banan - Sean Den Förste Banan: 3/10
Tjatig låt som inte hade särskilt bra text.

Abalone Dots - På Väg: 1/10
Allmänt tråkig.

The Moniker - I Want To Be Chris Isaak (This Is Just the Beginning): 2/10
Inget som var medryckande.

Afro-Dite - The Boy Can Dance: 4/10
"Bäst" men ändå inte bra.

Dead By April - Mystery = 0/10
Aj mina öron.

Marie Serneholt - Salt and Pepper: 2/10
Man börjar undra vad låtskrivarna tänkte.

Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag Reser Mig Igen: 3/10
Ingen kommentar.

Loreen - Euphoria: 3/10
Zzzz...

07/02 -12 22:14 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

J0KUc skrev:
[LISTA]

Faktiskt måste jag till stor del hålla med dig.
Dock vill jag bara påpeka att Sean Banans låt knappast var tänkt att vara någon ny Bohemian Rhapsody. Hela låten är ju ett skämt. Om man tar andra "oseriösa" låtar som exempelvis Björn Rosenströms eller Weird Al Yankovic så är det knappast någon originell och komplex symfoni.
Jag menar inte att det automatiskt gör låten bra, men åtminstone var numret som helhet relativt lyckat. Tycker jag.

Och jag håller med om att Dead By April kunde dumpa sin growlare, men du kan inte komma och säga att deras huvudsångare skriker, han påminner ju mer om Justin Bieber än en hårdrockssångare om man ska vara krass.
Och det finns en viss charm med growlen. En viss.

7 år på fuska.nu

07/02 -12 22:22 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Apower skrev:

Och jag håller med om att Dead By April kunde dumpa sin growlare, men du kan inte komma och säga att deras huvudsångare skriker, han påminner ju mer om Justin Bieber än en hårdrockssångare om man ska vara krass.
Och det finns en viss charm med growlen. En viss.

Dumpa growlen? I am disappoint. Då skulle det ju inte vara DBA. :(

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar