Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Melodifestivalen 2012

Svara
02/02 -12 19:28 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

På lördag drar Sveriges mest sedda TV-evenemang i gång igen. Tankar?

Har inte mycket att säga personligen mer än stödj Dead By April med en röst och visa alla mainstreamare att ROCKEN INTE ÄR DÖD!



7 år på fuska.nu

02/02 -12 19:55 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Lätt att jag ska kolla, DBA <3
Fast Dead By April är väl ändå ganska mainstream..? Och de är knappast rock, men who gives a fuck! Ska dessutom hålla tummarna för Ulrik Munther, min syrra är kär i honom. c:

Åh åh åh förresten om Jedward får representera Irland i år igen måste alla stötta dem, till ESC alltså. <3<3<3

02/02 -12 19:59 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Nej jag kör på Sean Banan? Hahaha!

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

02/02 -12 20:31 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

wtfwjd skrev:
Lätt att jag ska kolla, DBA <3
Fast Dead By April är väl ändå ganska mainstream..? Och de är knappast rock, men who gives a fuck! Ska dessutom hålla tummarna för Ulrik Munther, min syrra är kär i honom. c:

Åh åh åh förresten om Jedward får representera Irland i år igen måste alla stötta dem, till ESC alltså. <3<3<3

Dead By April är inte mainstream ur synpunkten att de inte är på exempelvis Spotify eller iTunes topp 100.
Och rock är det definitivt, närmare bestämt metalcore. Wikipedia håller med! :D

7 år på fuska.nu

02/02 -12 20:40 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Apower skrev:

Dead By April är inte mainstream ur synpunkten att de inte är på exempelvis Spotify eller iTunes topp 100.
Och rock är det definitivt, närmare bestämt metalcore. Wikipedia håller med! :D

Nej kanske inte, men för något år sedan låg de på förstaplatsen med Losing You. (:
Wikipedia hävdar dessutom att de är metalcore & alternativ metal, men /care. Vem bryr sig om genren sålänge det låter bra.

02/02 -12 21:06 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

melodifestivalen lyckas alltid på nåt sätt tråka ihjäl mig -.- men jag kommer kolla dead by april o sean banan på youtube sen :)

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

02/02 -12 21:42 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

wtfwjd skrev:
Apower skrev:

Dead By April är inte mainstream ur synpunkten att de inte är på exempelvis Spotify eller iTunes topp 100.
Och rock är det definitivt, närmare bestämt metalcore. Wikipedia håller med! :D

Nej kanske inte, men för något år sedan låg de på förstaplatsen med Losing You. (:
Wikipedia hävdar dessutom att de är metalcore & alternativ metal, men /care. Vem bryr sig om genren sålänge det låter bra.


Jag skrev att det var metalcore. Och det kan absolut samlas under rock/hårdrocksgenren. Hårdrock är ju allt ifrån hair metal till symfonic power metal och metalcore, i alla fall för mig men /care :)

7 år på fuska.nu

02/02 -12 22:44 hobojim

hobojim

171 XP 31 inlägg

Att folk fortfarande tittar på detta jävla reklam spektakel är bortom mig...

Jag har sparkat en betongvägg i sömnen.

03/02 -12 05:21 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Arg

Kommer också att stödja Dead By April med en röst.

03/02 -12 17:44 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Om ni inte ser till att Tomas Di Leva går vidare och representerar scerige så gör ni fel.

DBA är otroligt mainstream förresten. Vill ni ha svensk metalcore så är BatAAr bättre.

03/02 -12 22:52 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Om ni inte ser till att Tomas Di Leva går vidare och representerar scerige så gör ni fel.

DBA är otroligt mainstream förresten. Vill ni ha svensk metalcore så är BatAAr bättre.

Di Leva är en jävla tomte och hör inte hemma här. Skickar hellre 'Bananen' då.

Och vi verkar ha väldigt olika uppfattning om vad som är mainstream.

7 år på fuska.nu

03/02 -12 23:17 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Apower skrev:



Frågar du en slumpvis utvald svensk om de vet vilka Dead by April är så är det nästan garanterat att de svarar ja.

Och Di Leva är 2LUV4U

04/02 -12 12:27 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Apower skrev:



Frågar du en slumpvis utvald svensk om de vet vilka Dead by April är så är det nästan garanterat att de svarar ja.

Frågar du en slumpvis utvald svensk om de lyssnar på Dead by April så är det nästan garanterat att de svarar nej.

F.ö, så tror jag du faktiskt ha fel. Det är mest ungdomar som känner till bandet och de utgör en förhållandevis väldigt liten del av Sveriges befolkning. Skulle du fråga en över 30 skulle du få betydligt många fler nej än din garanti håller för.

7 år på fuska.nu

04/02 -12 16:07 Yobbo

Yobbo

5149 XP 666 inlägg

Di Leva är kung. Kommer bli arg på DBA ikväll dock.

04/02 -12 17:04 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Förstår inte att det finns sånna som fortfarande gillar det här -.-
Sällan det är något bra med, fast man kan ju liksom inte se i framtiden. Hoppas att ni som kollar kommer tycka att det är bra :)

04/02 -12 17:48 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Apower skrev:



Shit, mang. Bor du i Rinkeby eller Södertälje? Alla svenskar som lyssnade på mainstream radio 2009 kommer ihåg hur otroligt mycket den spelades. Jag slår vad om att alla i tråden vet vilka DBA är.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar