Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Melodifestivalen 2012

25/05 -12 15:56 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4988 inlägg

Sverige vidare. Norges låt var helt meh. Synd att Vitryssland inte gick vidare.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

25/05 -12 20:28 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Nu tänkte schlagernörden "avlägga rapport"!

Till att börja med: grymt startfält! Är helt tagen över kvalitén i år.
Personlig favorit är helt klart (trodde jag aldrig på förhand) Makedonien. Vilken låt! Hade också hoppats på Georgien i final, men vafan - inte kan man få allt. :>

Programledarna är ett skämt. Har om möjligt lite till övers för den småcharmiga Eldar (?) men de andra två är rena rama skämtet, en är tydligen presidentens dotter. Jag hatar verkligen diktatur. Och stackars manusförfattaren, han/hon måste ärligt talat vara förståndshandikappad. Inte ens SVTs kommentatorer kan låta bli att ge dem pikar såsom "skrattfesten fortsätter".

Dock fin arena och gott försök ifrån Azerbajdzjan, men arrangemanget är i övrigt för uselt. Trots det är det tack vare låtkvaliten en av de bästa upplagor jag fått uppleva!


Top Tier:
Österrike
Georgien
Montenegro

Haha, Pajas Tier :D

7 år på fuska.nu

26/05 -12 17:18 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Ungern är bäst av de jag har hört, sen håller jag ju på Sverige såklart. I övrigt så vet jag ingenting.

Coucou

26/05 -12 17:24 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

personligen bryr jag mig inte det minsta, men jag uppskattar att folk gör det

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

26/05 -12 19:31 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Åh snap. Snart är det dags för östeuropas grupprunkande!

Edit: It's on now mensch!

Snyggt jobbat med introt Azerbaijan. Det är på grund av sådant som småländerna aldrig vinner.

26/05 -12 23:19 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4988 inlägg

Av någon anledning diggar jag Jedwards "Waterline".

Annars tror jag att det står mellan Sverige, Island, Ryssland och Spanien. Annat vore ju märkligt.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

26/05 -12 23:39 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jedward skulle vara bättre om de fortfarande hade dräkterna som fick dem att se kralliga ut och inte hade James Blakes frisyr.

27/05 -12 00:24 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Np.

Skönaste inläggen idag: "Hade det inte varit lite festligt om Breivik hade presenterat de norska rösterna?"

"Frankie Boyle @frankieboyle
I'd have liked to see Norway at least score higher than Breivik
#Eurovision"

:)

Coucou

27/05 -12 00:39 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4988 inlägg

Sverige vann. Hooray!

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

27/05 -12 00:45 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Otroligt glad för Svergie och Loreens skull! Otroligt spännande natt/kväll!

Grattis till Loreen! Och grattis till Sverige!

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

27/05 -12 00:57 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

welp. Sverige vann. Nu kommer det vara fullt med muppar på facebook som är glada över detta. Fuck Sverige.

Bild relaterad: överlägsen låt.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Edit: Förstår inte hur mariobros1 kunde tycka det var spännande. Det var 12 pojnts too swiden! för alla länder utom östeuropa där de gav sina grannländer 12 poäng. Har Varg vart jury åt Norge någon gång? För alla tycker om Varg.

27/05 -12 10:00 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Jedward skulle vara bättre om de fortfarande hade dräkterna som fick dem att se kralliga ut och inte hade James Blakes frisyr.

Och ifall de haft en bra låt. Saade har blivit erbjuden den men tackat nej pga bristande kvalitet. Säger en del.


Bild relaterad: överlägsen låt.

Jag gillade också den. :D

7 år på fuska.nu

27/05 -12 14:39 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Edit: Förstår inte hur mariobros1 kunde tycka det var spännande. Det var 12 pojnts too swiden! för alla länder utom östeuropa där de gav sina grannländer 12 poäng.


Om du inte förstår får jag väl ta på mig ansvaret att förklara. Ja, jag tyckte det var sjukt spännande hela kvällen, för jag trodde faktiskt inte att Sverige skulle vinna, bara att de skulle få en rätt så hög placering.
Jag var spänd hela kvällen och hejade hela tiden på Loreen, och det var inte förrän vi tagit igenom oss hälften av alla röstande länder som jag äntligen börja kunna slappna av. Jag ville så hemskt gärna att Loreen skulle vinna, men jag trodde aldrig att hon skulle kunna slå dem ryska tanterna - vilket hon sedan, till min stora förvåning, faktiskt gjorde.

Daxter_SSJ4 skrev:
welp. Sverige vann. Nu kommer det vara fullt med muppar på facebook som är glada över detta. Fuck Sverige.


F.ö. så tycker jag att sådana reaktioner på FB är hur kul som helst. Jag blir bara så glad då så många människor själva blir glada och bombaderar FB med kommenterar om deras glädje för vinsten. Det är ju trots allt något att vara riktigt stolt över och som inte har hänt sedan 1999, självfallet blir människorna glada då Sverige äntligen lyckats kamma hem vinsten igen.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

27/05 -12 15:11 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

mariobros1 skrev:
Daxter_SSJ4 skrev:
welp. Sverige vann. Nu kommer det vara fullt med muppar på facebook som är glada över detta. Fuck Sverige.


F.ö. så tycker jag att sådana reaktioner på FB är hur kul som helst. Jag blir bara så glad då så många människor själva blir glada och bombaderar FB med kommenterar om deras glädje för vinsten. Det är ju trots allt något att vara riktigt stolt över och som inte har hänt sedan 1999, självfallet blir människorna glada då Sverige äntligen lyckats kamma hem vinsten igen.


Idd, förstår inte problemet med nationell lycka och firande. Släpp loss lite för tusan.

7 år på fuska.nu

27/05 -12 16:26 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Jedward fick inte Sveriges tolva i år, nu kommer de aldrig mer komma hit. Dö.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar