Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

03/11 -08 18:54 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

Finlaendaren skrev:
Lord_Mario skrev:
Bibeln är som vilken saga som helst.

Som vilken saga som helst som faktiskt övertygat en stor del av människor på jorden att det finns en osynlig varelse som övervakar alla hela tiden, men om han är osynlig och är överallt, hur kan då ha gjort människor i sin egen bild? Bibeln är inte bara en saga, det är en dum saga. Tro på gud eller hamna i h*lv*t*t, fast han älskar ju alla människor. Och "du skall icke dräpa", senast jag kollade var gud den största dödsorsaken


Man kan lika gärna göra en egen religion och skriva en helig text.

Alla kommer tro dig.

Snarkning snarkning och sova på natten.

03/11 -08 18:55 Spartan

Spartan

2171 XP 58 inlägg

Koongo skrev:

Man är kristen om man tror på treenigheten, punkt.
Nej, Muhammed trodde också på treeningheten, och vad jag vet så är han inte kristen.

Det där är fel. Muslimerna tror inte på det där om Gud och "Sonens, Andes och Faders namn" eller vad det nu var. Jag mins att de religösa muslimer har kritiserat det här eftersom Gud är EN. Men kristina säger när dem dopar sig inför Gud "Sonen, Andes och Faders namn" villket är alltså TRE! Det borde inte vara så, Gud är EN och inte TRE.

----

Jag tror på Gud, och det har gett mig lycka i livet.
Är muslim.

Spartanerna var Greklands starkaste krigare
I Halo är dessa soldater människans enda hopp
Spartan krigare står för styka och uthållighet

03/11 -08 18:58 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

Spartan skrev:
Koongo skrev:

Man är kristen om man tror på treenigheten, punkt.
Nej, Muhammed trodde också på treeningheten, och vad jag vet så är han inte kristen.

Det där är fel. Muslimerna tror inte på det där om Gud och "Sonens, Andes och Faders namn" eller vad det nu var. Jag mins att de religösa muslimer har kritiserat det här eftersom Gud är EN. Men kristina säger när dem dopar sig inför Gud "Sonen, Andes och Faders namn" villket är alltså TRE! Det borde inte vara så, Gud är EN och inte TRE.

----

Jag tror på Gud, och det har gett mig lycka i livet.
Är muslim.


Du menar: Fadern, Sonen och den Heliga Anden, va?

Snarkning snarkning och sova på natten.

03/11 -08 21:04 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

GoldenMew skrev:
Alla kristna, fast de tror att han är samma gud som Gud, därav "treenigheten", samma Gud i "olika skepnader".
Du skrev en gud, inte 1/3 gud.

Du har FORTFARANDE inte bevisat att han gjort det.
Bevisat? Sa jag inte att det var en tolkningsfråga; har du bevis på att koranen inte har redigerats?

Och om du vill ha ett TIDIGT citat
Det är väll rätt uppenbart att jag vill ha ett sent citat eftersom jag påpekade det nyss. Det du säger tyder bara på att min och många andras teori om att Mohammed hade problem med sina tankar (ett finare ord för att han var utvecklingsstörd), samt att han var analfabet, är sann.


Notera att jag sade TIO ATTRIBUT, inte TIO GUDAR.
Notera att NOTERA att jag syftar på GUDAFORMER.


Man kan inte ha en treenighet med egenskaper, eftersom de inte är olika skepnader, allt är inbakat i "samma" Gudsskepnad, i.e egenskaper.
Du inser att den kristna treenigheten inte är den enda definitionen på ordet? Ta trimurti som exmepel (http://en.wikipedia.org/wiki/Trimurti), det syftar på en treenighet men har inget med kristendommen att göra.
För att göra saken lite mer rellevant kan jag berätta att även ett sammband mellan egenskaper hos en gud kan forma en treenighet.


En angelfiresida?
Seriöst, en ANGELFIRESIDA?
Du vet väl att angelfire är ungefär samma sak som freewebs, dvs en sida alla kan använda för att göra sina egna 5-minuters-hemsidor?
Jag är medveten om att det är en angelfiresida, jag är också medveten om att det är en väldigt bra angelfiresida.


därför att det finns mycket fler än tre gudar inom den fornegyptiska religionen
Se ovan


Treenigheten säger att det finns en Gud i tre skepnader.
Fel

Spartan skrev:
Muslimerna tror inte på det där om Gud och "Sonens, Andes och Faders namn" eller vad det nu var.
Har jag aldrig påpekat.

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

03/11 -08 21:41 Samus94

Samus94

5271 XP 89 inlägg

Lord_Mario skrev:
Bibeln är som vilken saga som helst.

min lärare sa till min klass att det bara var ett par prästar som skrev bibeln för att få makt (eller nått sånt)


Hade dom stackars mäniskor som tror/trode (förr i tiden) på gud vetat att man inte åker till h*****t om man uppför sig illa så hade alldrig präster eller påvar haft någon makt alls för då skulle ju ingen tro på gud.
Men det kanske fins folk som tror på gud för tvärtom andledning,, alltså att man åker till himmlen om man tror på gud... i mina tankar kallas det "bortkastat liv" ^^

-----------------------------------------------------
jag tror inte ett dugg på gud o jag komfimerar mig inte.                      (*STOLT* xD)

Everybody deals with grief differently, right?
Some people f**k at funerals.
I cut off heads - Travis Touchdown

03/11 -08 21:43 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

Samus94 skrev:
Lord_Mario skrev:
Bibeln är som vilken saga som helst.

min lärare sa till min klass att det bara var ett par prästar som skrev bibeln för att få makt (eller nått sånt)


Hade inte förvånat mig.

~ A winner is you!

04/11 -08 20:32 Cursedcat

Cursedcat

3183 XP 250 inlägg

Ateist..

En sak jag inte fattar när det gäller "gud".. Om gud nu skulle finnas (lol), varför gör han inte bara slut på allt krig, alla sjukdomar, svält, etc? Eller sitter han där uppe i ett moln och njuter av skiten? Då måste ju Jorden vara hans egna privata underhållning eller nått.. Vem i helvette ber till en sån självisk skit? lol

Jag respekterar relligiösa personer, men jag förstår dem inte xP

Different?
I'm no different.
...Exept in the ways that I am.

05/11 -08 15:34 Bozz

Bozz

4254 XP 441 inlägg

:/ jag tror inte så mycket på gud, men något finns väll ;D

aka powershift aka threeforce aka RC

05/11 -08 19:47 oskarsson9

oskarsson9

371 XP 14 inlägg

Asså ja tycker det är töntigt faktiskt med gud o allt det där serist att vuxna mäniskor tror på typ att en gubbe sittar o gör allt o sånt där shit, LOL

05/11 -08 20:27 SweetZelda

SweetZelda

6063 XP 45 inlägg

Jag tror inte på Gud.

SweetZelda is in the house! xD

Var dig själv, alla andra är upptagna!

10/11 -08 19:07 HaloKungen

HaloKungen

1255 XP 25 inlägg

ja e kristen

10/11 -08 19:55 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Jag tror inte på något jag inte har sett eller vet existerar.
Alltså tror jag inte på GUD..

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

10/11 -08 22:05 WaterDemon

WaterDemon

13534 XP 97 inlägg

Beror på hur man ser det.
Jag brukar bli kallad gudalik när jag spelar DotA, och mig själv tvivlar jag inte på.

Lord_Mario skrev:
Bibeln är som vilken saga som helst.


Åh fan.. Läser dina föräldrar snabbt?

*****HEAD******
**»----(x_x)--->**
*****SHOT******

11/11 -08 10:33 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Jag tror på gud. Det gör alla som vill ha ett bättre liv.

cybertronx!

11/11 -08 15:15 0001000

0001000

6411 XP 148 inlägg

cybertronx skrev:
Jag tror på gud. Det gör alla som vill ha ett bättre liv.


jag tror inte på Gud, och har fortfarande ett prima liv!?

Förklara din teori, PLOX *Puppy-eyes*

I Am TheDeadMan
A Creature Of Death
A Creature Of Darkness


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar