Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

31/10 -08 12:01 kj1002

kj1002

504 XP 8 inlägg

xcookie skrev:
kj1002 skrev:
xcookie skrev:
kj1002 skrev:
xcookie skrev:

jag är agnostiker, nämnde jag det?

Nej, du sa att du var kristen ...

men jösses. jag är döpt, och jag är med i svenska kyrkan. måste man vara djupt troende för att få kalla sig kristen?


Nej, men det ingar att tro pa gud.


så jag ska säga upp mitt medlemsskap ur svenska kyrkan, inte få konfirmera mig, missa ett flashigt kyrkligt bröllop, och sedan inte bli begravd bara för att jag inte är säker på om gud finns?
jag tror att svenska kyrkan innehåller en hel del ateister, hörru.
jag är född kisten, döpt osv. men jag är inte troende. det är en viss skillnad.

Att vara medlem av den svenska kyrkan ar inte samma sak som att vara kristen. Jag ar dopt, men annser inte mig kristen. Kristna ska val trots allt tro i det kristendom star for, vilket ateister inte gor.

31/10 -08 15:29 NolifeGames

NolifeGames

3641 XP 251 inlägg

jag kan inte säga att jag tror på Gud men jag tror på någonting....

When they tell us to get a life..
We yell back: Why?! 
We are gamers, we have millions of them!

31/10 -08 18:07 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

kj1002 skrev:
xcookie skrev:
kj1002 skrev:
xcookie skrev:
kj1002 skrev:
xcookie skrev:

jag är agnostiker, nämnde jag det?

Nej, du sa att du var kristen ...

men jösses. jag är döpt, och jag är med i svenska kyrkan. måste man vara djupt troende för att få kalla sig kristen?


Nej, men det ingar att tro pa gud.


så jag ska säga upp mitt medlemsskap ur svenska kyrkan, inte få konfirmera mig, missa ett flashigt kyrkligt bröllop, och sedan inte bli begravd bara för att jag inte är säker på om gud finns?
jag tror att svenska kyrkan innehåller en hel del ateister, hörru.
jag är född kisten, döpt osv. men jag är inte troende. det är en viss skillnad.

Att vara medlem av den svenska kyrkan ar inte samma sak som att vara kristen. Jag ar dopt, men annser inte mig kristen. Kristna ska val trots allt tro i det kristendom star for, vilket ateister inte gor.

Man är kristen om man tror på treenigheten, punkt.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

31/10 -08 18:39 pokegurl

pokegurl

131 XP 23 inlägg

För min del så får folk gärna tro på vad de vill så länge ingen kommer till skada, själv är jag inte kristen men vill folk försöka konvertera mig så visar jag inget motstånd, förutom just då den lilla detaljen att jag aldrig har för tanke att konvertera.

31/10 -08 19:26 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg


Man är kristen om man tror på treenigheten, punkt.
Nej, Muhammed trodde också på treeningheten, och vad jag vet så är han inte kristen.

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

31/10 -08 22:59 Finlaendaren

Finlaendaren

1245 XP 38 inlägg

Men herregud! Vad är detta? En "finns gud debatt" eller ett småbarns-dagis??? Ja annat var det förr... Gud finns inte, varför? I bibeln står det att gud bestämmer när man föds och när man dör alltså bestämde gud att Hitler skulle döda alla de där människorna, alltså var Hitler god. Mördare är också goda om bibeln stämmer. Men då är ju också mord en synd, någon har gjort ett misstag.
Och hela det där "man kan inte bevisa att han inte finns" skiten går mig på nerverna, jag säger att det finns rosa flygande elefanter i jupiter, bevisa mig fel!  :D
Jag kan tro att religon behövdes förr för att skrämma folk från att göra brott som att mörda någon men att man fortfarande tror på sånt hokus pokus övergå mitt förstånd...
Och varför sände gud änglar? Var han för lat för att säga något själv!? Och hela grejen med djävulen, borde inte gud kunna förina honom? Fred på jorden punkt slut? Han kanske inte är så mäktig efter allt.
Och varför har gud hela tiden ett utvalt folk? Är inte alla lika värda?? Och mössor, varför är det så viktigt att ta av mössan för att hedra gud i kyrkan, gud är ju överallt varför alls köpa en!?
Och det står i bibeln att för att komma till himlen måste man sälja/ge bort allt man äger, tror ni att någon gör det? Jovisst...
Och kom ihåg, det var människor inte gud som skrev bibeln, det var också en människa som skrev rödluvan, så pilutta dig.

Jag vet bäst för att jag är bäst, enkelt.
Red Dead Redemption 2010 FTW!
Psn: crazycat690

01/11 -08 00:23 BrRrten

BrRrten

1336 XP 7 inlägg

Jag tror på Gud.

SHOOP DAH WHOOOP
IMA FIRIN MAH LAZER!!!

01/11 -08 00:25 Unknowned

Unknowned

2978 XP 182 inlägg

BrRrten skrev:
Jag tror på Gud.



Varför?

Våga satsa på dig själv. runka i motvind.

01/11 -08 02:05 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15424 XP 4988 inlägg

LordZato skrev:
Jag tror starkt på Gud, vilket jag är stolt över.


Katolik?

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

01/11 -08 05:00 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

Finlaendaren skrev:
Men herregud! Vad är detta? En "finns gud debatt" eller ett småbarns-dagis??? Ja annat var det förr... Gud finns inte, varför? I bibeln står det att gud bestämmer när man föds och när man dör alltså bestämde gud att Hitler skulle döda alla de där människorna, alltså var Hitler god. Mördare är också goda om bibeln stämmer. Men då är ju också mord en synd, någon har gjort ett misstag.
Och hela det där "man kan inte bevisa att han inte finns" skiten går mig på nerverna, jag säger att det finns rosa flygande elefanter i jupiter, bevisa mig fel!  :D
Jag kan tro att religon behövdes förr för att skrämma folk från att göra brott som att mörda någon men att man fortfarande tror på sånt hokus pokus övergå mitt förstånd...
Och varför sände gud änglar? Var han för lat för att säga något själv!? Och hela grejen med djävulen, borde inte gud kunna förina honom? Fred på jorden punkt slut? Han kanske inte är så mäktig efter allt.
Och varför har gud hela tiden ett utvalt folk? Är inte alla lika värda?? Och mössor, varför är det så viktigt att ta av mössan för att hedra gud i kyrkan, gud är ju överallt varför alls köpa en!?
Och det står i bibeln att för att komma till himlen måste man sälja/ge bort allt man äger, tror ni att någon gör det? Jovisst...
Och kom ihåg, det var människor inte gud som skrev bibeln, det var också en människa som skrev rödluvan, så pilutta dig.

tack för ditt långa svar. jag måste säga att om det vore medeltiden nu skulle du och väldigt många här brännas på bål :)!
som kättare eller något.
tur att det inte är.

?

01/11 -08 07:22 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Koongo skrev:

Man är kristen om man tror på treenigheten, punkt.
Nej, Muhammed trodde också på treeningheten, och vad jag vet så är han inte kristen.

Muhammed accepterade inte Jesus som Guds son, alltså trodde han inte på treenigheten. (enligt Islam så är Jesus "bara" en profet)

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

01/11 -08 08:27 0pPerAxz0r

0pPerAxz0r

3387 XP 375 inlägg

Nej jag tror inte på gud. Främst kanske för att jag inte sett honom.

Att vara Anti-någon är ett sätt att visa att du
gillar personen, egentligen.

01/11 -08 09:27 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Om man verkligen tror på gud så kan man en vacker dag se honom i himmlen.

cybertronx!

01/11 -08 14:45 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

GoldenMew skrev:
Koongo skrev:

Man är kristen om man tror på treenigheten, punkt.
Nej, Muhammed trodde också på treeningheten, och vad jag vet så är han inte kristen.

Muhammed accepterade inte Jesus som Guds son, alltså trodde han inte på treenigheten. (enligt Islam så är Jesus "bara" en profet)

Du är naiv om du tror att treenigheten är unik för kristendommen.
Koranen hävdar bland annat att treenigheten består av Gud, Maria och Jesus.

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

01/11 -08 18:05 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Koongo skrev:
GoldenMew skrev:
Koongo skrev:

Man är kristen om man tror på treenigheten, punkt.
Nej, Muhammed trodde också på treeningheten, och vad jag vet så är han inte kristen.

Muhammed accepterade inte Jesus som Guds son, alltså trodde han inte på treenigheten. (enligt Islam så är Jesus "bara" en profet)

Du är naiv om du tror att treenigheten är unik för kristendommen.
Koranen hävdar bland annat att treenigheten består av Gud, Maria och Jesus.


Bullshit, citera den koranvers som säger det.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar