Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



varför får jag inte spela gta iv

01/09 -12 10:11 niron

niron

162 XP 43 inlägg

en del barn får ju spela gta men varför inte jag då. då är det oretvist

hej

01/09 -12 10:18 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

niron skrev:
en del barn får ju spela gta men varför inte jag då. då är det oretvist


Jag tror att det beror på vilka föräldrar man har. Om dessa är rädda om dig kan jag nästan garantera att de är rädda om din hälsa. De ungdommar som spelar GTA har antingen uppnått en ålder som vårdnadshavare ger godkännande för, eller så bryr sig föräldrarna helt enkelt inte om vad deras barn spelar för spel. Dina föräldrar bryr sig om dig och det ska du vara glad för!

(:=           
):=
|:=

01/09 -12 10:57 niron

niron

162 XP 43 inlägg

Silver_ skrev:
niron skrev:
en del barn får ju spela gta men varför inte jag då. då är det oretvist


Jag tror att det beror på vilka föräldrar man har. Om dessa är rädda om dig kan jag nästan garantera att de är rädda om din hälsa. De ungdommar som spelar GTA har antingen uppnått en ålder som vårdnadshavare ger godkännande för, eller så bryr sig föräldrarna helt enkelt inte om vad deras barn spelar för spel. Dina föräldrar bryr sig om dig och det ska du vara glad för!
tack och nu tycker jag att gta verkar inte vara så roligt och när jag blir 18 år då ska jag spela

hej

01/09 -12 11:11 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

niron skrev:
Silver_ skrev:
niron skrev:
en del barn får ju spela gta men varför inte jag då. då är det oretvist


Jag tror att det beror på vilka föräldrar man har. Om dessa är rädda om dig kan jag nästan garantera att de är rädda om din hälsa. De ungdommar som spelar GTA har antingen uppnått en ålder som vårdnadshavare ger godkännande för, eller så bryr sig föräldrarna helt enkelt inte om vad deras barn spelar för spel. Dina föräldrar bryr sig om dig och det ska du vara glad för!
tack och nu tycker jag att gta verkar inte vara så roligt och när jag blir 18 år då ska jag spela


Bra, jag var i samma situation förut. Ville ha cod när jag var typ 10 men dom ville inte så jag smygköpte det men det var inte så jävla kul..

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

01/09 -12 14:09 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

niron skrev:
jag vet inte varför jag inte får spela gta.


niron skrev:
en av mina kompisar är bäronde han säger ibland på skolan att han vill strypan någon eller sticka en kniv i någons mage.


Kanske det finns något samband till varför dina föräldrar inte vill att du ska spela såna spel och hur din vän beter sig...?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

01/09 -12 16:07 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Din stavning på "föräldrar" övetygade mig om att du är en aning ung för spelet. Specielt med dagens grafik så är det väldigt mycket svårare att övertala folk om spel i och med att de ser så verkliga ut. Jag ska vara ärlig och säga att jag också började lira GTA som 7-8 åring, dock så fattade morsan att jag insåg vad som var fiktion och verklighet.

Så om man ska fatta det hela kort så får du vara med om en del tjafs och bråk med dina föräldrar, eller så får du bita ihop och vänta tills dina föräldrar tycker att du kan börja köra sånna spel.

Men ett argument kan väl vara: Ungefär 90% av dagens spel innehåller våld, och GTA är bara en i mängden. Sen kanske du kan knipa igen om spelets sexdelar. :)


ninen2001]Min pappa säger att våld spel inte gör en helt störd i huvudet. Men tycker de inte att du får spela det så får det väl vara så. Jag spelade själv det nedladdat.


Akta er allihopa, vi har en rebell här! Oooooh!

What can i say i´m a bad man.

01/09 -12 16:34 niron

niron

162 XP 43 inlägg

Ok men om jag får spela battelfild heros som är för 16 så får jag ju det för dom tycker det är bättre en
Battelfild 3 jag tycker bara om att köra bil och köra online och sånt

hej

01/09 -12 16:36 niron

niron

162 XP 43 inlägg

niron skrev:
Ok men om jag får spela battelfild heros som är för 16 så får jag ju det för dom tycker det är bättre en
Battelfild 3 jag tycker bara om att köra bil och köra online och sånt

På gta

hej

01/09 -12 16:42 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

niron skrev:
Pudkip skrev:
niron skrev:
ok synd för jag skulle gärna vilja visa mina föreldrar gta

Men visa dom nån gameplay video eller nåt det borde väl räcka?

BRA IDE


Fast bara så du vet så finns det massor med andra spel som också är bra. Du kan ju tänka på att din kompis vill strypa eller sticka in en kniv i någons mage, och det beror ju på att han fastnat vid spelet. Så alltså, du ska inte tro att du inte fastnar precis som din kompis. Man säger alltid så, "neej, jag kommer inte bli beroende", men en vecka senare så får ens föräldrar tjata för att man ska stänga av. Så om jag våre du så skulle jag avvaktat från dem beroendeframkallade spelen och valt ett som dina föräldrar skulle mer acceptera(Ett härlig exempel är väll Mario <3).
Och hoppas du inte vill spela det bara för att din kompis tycker det är bra.

01/09 -12 16:52 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

mygeneration skrev:
niron skrev:


om man inte kan stava till Battlefield borde man inte spela några spel med högre åldersgräns än 7+


Indeed.

Sen förstår jag inte varför du verkar så fäst vid att spela(så) våldsamma spel. Bara för att dem har hög åldersgräns så betyder det inte att dem spelen är bra. Men ofc, när jag var lika gammal som dig hade jag också den uppfattningen. Tyckte att dem spelen verkade coola och bara coola personer spelade dem. Men det var ju såklart inte sant.
Fråga dina föräldrar vilka spel dem tycker verkar Ok och skriv upp dem här vettja!
Och sen en annan fråga: Vilka konsoller har du?

01/09 -12 17:10 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

niron skrev:
är det någon som vet var man kan ladda ner det gratis och så kan jag visa för mina föreldrar hur man kör och sånt



Om du har en dator som orkar med GTA IV så finns ju thepiratebay

Fucking weebs...

01/09 -12 17:16 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

the_Link96 skrev:
Sen kanske du kan knipa igen om spelets sexdelar. :)


Typ inget sex i spelet

Fucking weebs...

01/09 -12 17:27 Zeche

Zeche

390 XP 86 inlägg

Spela Super Mario eller nåt, det är ändå ett bättre spel.

"You see those warriors from Hammmerfell? They have curved swords. Curved. Swords."

01/09 -12 18:36 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Zeche skrev:
Spela Super Mario eller nåt, det är ändå ett bättre spel.

Fucking weebs...

01/09 -12 18:39 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Men du kan köpa Swat 4. Det är sjukt kul och det tillåter nog dina föräldrar dig att spela. Swat 4 Gold Edition kostar typ 79kr eller 99kr eller något. Köp det spelet

Fucking weebs...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar