Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



varför får jag inte spela gta iv

Svara
05/09 -12 14:38 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

niron skrev:
ninen2001 skrev:
niron skrev:
jag ska bästella gta iv i dag och flytta upp min xbox 360 till mitt rum




Ska du beställa det nu? Och dom vet att det är 18+? Sorry för trippel post

dom vet och jag fick beställ


Du kommer verkligen att ångra dig

Fucking weebs...

05/09 -12 18:15 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Squirtle skrev:
MartinMilk skrev:
Lulz jag spelade såna spel när jag var 5 och uppåt. Säg bara att åldern har med hur svårt spelet är och att du inte alls blir påverkad av våldsamma spel. Men ärligt talat så är du pretty much fucked. Såna föräldrar kan vara svåra att knäcka, Lyckligtvis så fick jag spela vad jag ville :3


Bra sagt där, nu kommer grabben tro att hans föräldrar är dumma och inte som alla andras föräldrar. xP


Men det är ju sant? ;)

Wii U PS4 XBone PC

05/09 -12 18:16 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

niron skrev:
MartinMilk skrev:
Lulz jag spelade såna spel när jag var 5 och uppåt. Säg bara att åldern har med hur svårt spelet är och att du inte alls blir påverkad av våldsamma spel. Men ärligt talat så är du pretty much fucked. Såna föräldrar kan vara svåra att knäcka, Lyckligtvis så fick jag spela vad jag ville :3

en kompis i klassen han fick ett tag spela gta och sånna spel men sän så fick han inte spela sånna spel mer för hans lille bror tittade på så mycket så att han började slå andra

haha thats fucked. Varför ska han få straff bara för att hans lillebror fucka ur?

Wii U PS4 XBone PC

05/09 -12 20:50 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

MartinMilk skrev:

haha thats fucked. Varför ska han få straff bara för att hans lillebror fucka ur?


Så då kan ju du slå ned någon (lol) och låta din lillbrorsa kolla på, sen om han gör detsamma och säger att han såg på när du gjorde det så tror jag nog att du blir skuldbelagd.

Och nej, du kan inte säga "du kan inte jämföra verklighet med spel" för att ungar kan inte skilja på moralskillnaderna mellan verkligheten och spelvärlden.

edit:

niron skrev:
jag ska bästella gta iv i dag och flytta upp min xbox 360 till mitt rum


Hur svårt är det att förstå att om dina föräldrar inte vill att du ska spela skit så ska du inte spela skit.
Alla jävla ungar har fanimej något jävla trotsproblem när de tror att de kan allt som är bäst för dem.

Inb4 regelbrott.
Ja, mina "laddade" ord är behövda för att visa min åsikt.. Om nu person tar åt sig och tycker att jag är elak/dum som använder mig av mitt språk så kan du/ni försöka övertyga mig med konkreta exempel på att dagens ungar inte beter sig som gamar. Den som anser att mina påståenden är fel är antingen för ung eller bara dum.


Inlägg modererat, tagga ner lite.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

06/09 -12 06:54 niron

niron

162 XP 43 inlägg

tack för alla  bra spel tips och nu får jag spela gta jag
kommer att starta en ny tråd om fusk till gta

hej

06/09 -12 16:57 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

niron skrev:
tack för alla  bra spel tips och nu får jag spela gta jag
kommer att starta en ny tråd om fusk till gta


Du behöver inte alls starta en ny tråd i Fuska.nus forum för att ge ut/bli tipsad om fusk. Om du söker på spelet i fuska.nus spelsektion kommer du att få upp alla möjliga fusk till spelet, där du också kan skicka in fusk/tips om det möjligtvis inte finns ett redan publicerat sådant.

(:=           
):=
|:=

07/09 -12 18:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

niron skrev:
tack för alla  bra spel tips och nu får jag spela gta jag
kommer att starta en ny tråd om fusk till gta



Synd att det blev så... :/

09/09 -12 19:08 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Hejsan niron!
Jag föreslår att du lyssnar på Daxter_SSJ4. Framförallt vad det gäller din aggressiva kompis. Strunta i alla andra svar du fått.

Squirtle skrev:
mygeneration skrev:

om man inte kan stava till Battlefield borde man inte spela några spel med högre åldersgräns än 7+


Indeed.

Hejsan grabbar! Trevligt att ni kunde titta förbi.
Jag tror inte GTA kräver några skrivkunskaper.

Squirtle skrev:
Du kan ju tänka på att din kompis vill strypa eller sticka in en kniv i någons mage, och det beror ju på att han fastnat vid spelet.

Hur vet du det? Känner du denna "jag ska sticka kniven i dig"-killen eller sitter du bara och gissar?

Squirtle skrev:
Så alltså, du ska inte tro att du inte fastnar precis som din kompis. Man säger alltid så, "neej, jag kommer inte bli beroende", men en vecka senare så får ens föräldrar tjata för att man ska stänga av. Så om jag våre du så skulle jag avvaktat från dem beroendeframkallade spelen och valt ett som dina föräldrar skulle mer acceptera(Ett härlig exempel är väll Mario <3).

Vad är det som avgör om ett spel är beroendeframkallande, då?

boddi88 skrev:
Sorry, men du är en super p12:a..

Låt mig bara påpeka att killen som du slängde förolämpningen mot inte ens är 12 år.

Uttryck som p12 tappar tyvärr lite i styrka när folk som du kastar omkring orden utan att överhuvudtaget reflektera över vad det egentligen åsyftar. Lite som folk som kallar allt för "politiskt korrekt" eller "rasist".

Mal_ganis skrev:
Och nej, du kan inte säga "du kan inte jämföra verklighet med spel" för att ungar kan inte skilja på moralskillnaderna mellan verkligheten och spelvärlden.

Skulle gärna läsa vidare om detta. Källa?

10/09 -12 09:11 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Knewt skrev:

Mal_ganis skrev:
Och nej, du kan inte säga "du kan inte jämföra verklighet med spel" för att ungar kan inte skilja på moralskillnaderna mellan verkligheten och spelvärlden.

Skulle gärna läsa vidare om detta. Källa?


Du kan ju ta och läsa igenom tråden och lägga ihop ett plus ett blir tre..
Barn som spelar drastiskt våldsamma spel kommer påverkas av det inflytande "du" i spelet har gentemot dina handligar i verkligheten. Visserligen kan du ju försvara dig genom att säga att "jag tänker inte så", men du är just nu 18 år, och det var ett tag sedan du var åtta.

Jag kan nämna att min egen åttaårige lillasyster ställde mig fråga när jag spelade Battlefield 3 hemma vilken följde: "Men han blev ju skuten, har han inte ont?"
Vad ska jag tänka i det fallet? Av vilken anledning ska hon tro att den karaktär jag spelar i ett pixelgenererat spel ska ha ont? Jo för att hon inte alltid tänker på att "spelvärlden" är så olik verkligheten.
Visserligen kan du även kommentera att jag pratar om barn i ung ålder, men det är just då som barn är som mest sårbara under deras inpräglingsperiod.

Sedan så gjorde jag en enkel googling (eftersom knewt kräver att jag ska ha en källa till en mest logisk tankegång) och hittade detta som första länk.. http://www.hjarnfonden.se/nyheter/val...

Utifall att du inte orkar läsa igenom artikeln som Hjärnfonden har publicerat så kan jag ta fram de göttigaste bitarna som stärker mitt påstående samt försökt förklara så att en tioåring ska förstå.


" Impulser för aggression och våld kommer från det limbiska systemet i hjärnan. Under barn- och ungdomsåren etableras impulskontroll över dessa system från pannloberna. Vi menar att det finns en stor risk att dessa kontrollsystem inte utvecklas till fullo samtidigt som automatiska aggressiva reaktioner förstärks."


^TL;DR, Ungar utvecklar sitt sätt att hantera situationer via impulser, det finns en stor risk att agression och negativa impulser kan utvecklas


Avtrubbningseffekten förstärks på grund av
dataspelens sinnrika belöningar där spelaren belönas just för det som betraktas som starkt normbrytande beteende i det vanliga livet.


^ TL;DR, Slår du ned någon i ett spel får du cash eller beröm. Belöningssystem någon?

"(...)det finns ett empatisystem i hjärnbarken vilket kan hindra oss från att göra andra illa(...)

Kontinuerligt användande av våldsamma dataspel i barn- och ungdomsåren kan både motverka utvecklingen av empati och förstärka de mekanismer som hämmar empatirelaterande processer i hjärnan."


^ TL;DR Empati hindrar oss från att slå ned folk. Utveckling av empati kan försvåras vid spelande hos unga.

"
Vår förmåga att resonera i moraliska termer utvecklas under barn- och ungdomen via exponering för moralsystem (genom familj, samhälle och kultur)

All information som kommer till hjärnan bidrar till hur våra moraliska resonemang utvecklas. Risken är därför störst för påverkan av våldsamma dataspel hos barn med begränsat socialt nätverk."


^ TL;DR, Moraliska uppfattningar utvecklas genom att du utsätts för situationer (learn by doing). Det är störst risk att påverkas när du blir socialt inaktiv. Säg mig då, låter en tioåring som sitter inne på sitt rum och spelar GTA som en social unge? Knappast..

Visserligen tillägger artikeln en utökad risk för barn med ADHD-, borderline syndrom. Men min ståndpunkt är densamma.



Och nej, källan är inte tveksam...

Och till slut tänkte jag svara på dina spydiga kommentarer till de andra. Bara för att jag är en sådan underbar vardagshjälte!


Knewt skrev:

Hejsan grabbar! Trevligt att ni kunde titta förbi.
Jag tror inte GTA kräver några skrivkunskaper.


Jag tror inte att de syftade på att du ska kunna skriva för att spela GTA, men om du i regel inte kan stava till ett ord med tre stavelser så kan du vara för ung för GTA. Notera att du svarade på ett inlägg som följde "...borde man inte spela GTA."



Hur vet du det? Känner du denna "jag ska sticka kniven i dig"-killen eller sitter du bara och gissar?


Hur vet du att han inte talar ur egen erfarenhet? Eller ville du bara trycka till någon?



Vad är det som avgör om ett spel är beroendeframkallande, då?


Alla spel är väl mer eller mindre beroendeframkallande. Folk har ju problem med att slita sig från allt mellan WoW till flashspel. Detta hade du själv kunna ta reda på med en enkel googling (fastän jag tror att du redan visste om det och bara, återigen, ville trycka till någon.




Uttryck som p12 tappar tyvärr lite i styrka när folk som du kastar omkring orden utan att överhuvudtaget reflektera över vad det egentligen åsyftar. Lite som folk som kallar allt för "politiskt korrekt" eller "rasist".


Uttryck som p12 hade aldrig styrka och tog du illa upp av att bli kallad en p12a så var det antingen sant eller så har du grova självkänsleproblem och bör träffa en kurator.


Happy?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

10/09 -12 14:50 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Mal_ganis skrev:
Du kan ju ta och läsa igenom tråden och lägga ihop ett plus ett blir tre..

Vet inte riktigt vad det är jag ska lägga ihop. Att person A har egenskapen X och utför Y betyder ju inte att X är beroende av Y, om du förstår vad jag menar. Ingen här kan avgöra om ungarnas aggressioner beror det minsta på datorspelande, även om det självklart kan vara så.

Mal_ganis skrev:
Sedan så gjorde jag en enkel googling (eftersom knewt kräver att jag ska ha en källa till en mest logisk tankegång) och hittade detta som första länk.. http://www.hjarnfonden.se/nyheter/val...

Vet inte om jag kan hålla med om att det är en "logisk tankegång". Skulle det varit så självklart så hade det väl inte forskats kring ämnet, inte heller hade det väl funnits någon riktig debatt heller.

Hur som, väldigt intressant länk. Tack så mycket :)

Mal_ganis skrev:

Jag tror inte att de syftade på att du ska kunna skriva för att spela GTA, men om du i regel inte kan stava till ett ord med tre stavelser så kan du vara för ung för GTA. Notera att du svarade på ett inlägg som följde "...borde man inte spela GTA."


Du har nog rätt.

Se näst-nästa quote-svar.

Mal_ganis skrev:
Hur vet du att han inte talar ur egen erfarenhet? Eller ville du bara trycka till någon?

Vad spelar det för roll vad han har för erfarenheter? Han påstår att hans beteende beror på TV-spelande, vilket jag ifrågasätter eftersom jag tvivlar på att han ens känner snubben.

Ser öht inte vad du ser för fel eller provocerande i min fråga till Squirtle. Jag tycker det är mer än rättvist att han förklarar sig när han kommer med såna påståenden.


Detta hade du själv kunna ta reda på med en enkel googling (fastän jag tror att du redan visste om det och bara, återigen, ville trycka till någon.

Mycket riktigt så vet jag (eller jag tror, är väl mer korrekt) att det mesta kan vara beroendeframkallande. Men att trycka till någon vet jag inte, jag ville snarare starta en diskussion och höra hur han resonerar.


Uttryck som p12 hade aldrig styrka

Självklart har p12 en betydelse, precis som vilket annat uttryck som helst. Jag tror allt att du vet vad jag menade. Men av någon anledning verkar du sätta dig på tvären till allt jag skriver.

Men det är inte viktigt.


tog du illa upp av att bli kallad en p12a så var det antingen sant eller så har du grova självkänsleproblem och bör träffa en kurator.

Ingen har kallat mig p12. Du verkar ha missförstått.

Jag blev förbaskad över att folk var odrägliga mot TS. Kan inte säga att jag riktigt klarar av folk som är otrevliga mot småkids bara för att de är "jobbiga".

Man kanske kan säga att jag försvarar TS precis på samma sätt som du nu "försvarar" folk här, genom att ge dig på mig.


Happy?

Överlag, ja. Men jag tycker det är lite tråkigt att du svarar så otrevligt. Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig av något jag skrev, men jag kan inte riktigt se vad det skulle kunna vara.

Har aldrig sagt att någon av er har fel. Det var bara väldigt mycket påståenden utan belägg, hela 4 sidor av det rättare sagt :) Men tur att vardagshjälten Knewt kunde komma och styra upp!

Hoppas du har en bra dag!

10/09 -12 17:07 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Knewt skrev:
boddi88 skrev:
Sorry, men du är en super p12:a..

Låt mig bara påpeka att killen som du slängde förolämpningen mot inte ens är 12 år.

Uttryck som p12 tappar tyvärr lite i styrka när folk som du kastar omkring orden utan att överhuvudtaget reflektera över vad det egentligen åsyftar. Lite som folk som kallar allt för "politiskt korrekt" eller "rasist".


Nej, han är inte 12 år, men åldern bryr jag mig inte om, han beter sig som en p12:a. Skulle det vara bättre om jag skrev p10:a bara för att han inte är 12?

Dafuq did i just read..

10/09 -12 21:51 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

boddi88 skrev:
Knewt skrev:
boddi88 skrev:
Sorry, men du är en super p12:a..

Låt mig bara påpeka att killen som du slängde förolämpningen mot inte ens är 12 år.

Uttryck som p12 tappar tyvärr lite i styrka när folk som du kastar omkring orden utan att överhuvudtaget reflektera över vad det egentligen åsyftar. Lite som folk som kallar allt för "politiskt korrekt" eller "rasist".


Nej, han är inte 12 år, men åldern bryr jag mig inte om, han beter sig som en p12:a. Skulle det vara bättre om jag skrev p10:a bara för att han inte är 12?

Ska jag kalla dig P13?.
Eller fjortis?.

11/09 -12 17:55 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

niron skrev:
tack för alla  bra spel tips och nu får jag spela gta



fan vad synd...

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar