Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Förslag på förbättringar till sidan

31/07 -12 18:22 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Silver_ skrev:

• Du ska kunna lägga till ett spel i din spelsamling när du är inne på det spelet. Det är jobbigt att leta i listan på Min profil efter just det spelet man vill lägga till. Denna funktion fanns också under V4. (Tyckte ni att jag formulerade mig konstigt så är det bara att säga till.)

Detta. Borde automatiskt läggas till när man ger betyg på spelet.

Jag orkar inte läsa allt som står så jag lämnar tråden omedelbums.

31/07 -12 18:30 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Silver_:  De personer som bara blir medlemmar för att skicka in ett fusk lär inte skicka in den typen av fusk. De lär istället göra något halvhjärtat försök till att skicka in ett bra fusk. Dessutom är antalet fusk som väntar på att kontrolleras väldigt lågt, och fusk av den stil du nämnde går väldigt snabbt att icke godkänna. Det innebär att ytterst få lär hinna se den typen av fusk.

31/07 -12 18:34 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Under V5 var många så otrevliga mot de nya när de gjorde fel. Inte undra på att de drog.

7 år på fuska.nu

31/07 -12 21:22 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

På tal om speltest. Trerutsformatet är ganska dumt. Det är också dumt att ni tackar för att man skickat in fusk när man skickat in ett test.

01/08 -12 01:52 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
På tal om speltest. Trerutsformatet är ganska dumt. Det är också dumt att ni tackar för att man skickat in fusk när man skickat in ett test.

Jag håller på att utveckla ett nytt alternativt format för spelrecensioner. Just saying.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

02/08 -12 20:35 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Forsa skrev:

Man skulle nog kunna ordna ett kopieringsskydd på de större delarna på Fuska.nu, eventuellt endast forumet och hjälpsidorna frånräknat. Tidigare har vi dock haft en "utskriftvänlig version" (var har den tagit vägen, FIQ?) som nog kan vara svårare att skydda. Men, visst, inte helt omöjligt.

Ska vi dock göra dett ultimat måste vi även blockera högerklickningar, annars är det bara att kolla sidkälla så har du hela fusket ändå (och detta kan nog även de "lataste" genomföra).


Får hålla med Knewt om blockering av högerklick.

Dock så kan man med JavaScript göra så att när man kopierar så slängs det in text i ens kopering. Så att det ex mitt i fusket står "Fusket är taget från Fuska.nu".

Sen går det f.ö att kringgå blockering av högerklick i ex Chrome, bara skriva view-source: framför adressen.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

02/08 -12 23:10 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen VEVOZ

Nu är jag inte överhuvudtaget bra på programering, men jag fick en ide med det där om kopiering av andras fusk.

man ska kunna ta en screen shot på fusket, och lägga in den bland alla fusk, på så sätt är det en bild och man kan inte kopiera det utan att se att den är på fuska.nu redan osv.

sen ska det finnas någon Fuska.nu loga på bilden så man ser klart och tydligt.

( nu är det så att jag är inte bra på såntdär, och det var bara en ide om någon äns förstog vad jag skrev ) 

hehe

03/08 -12 01:04 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Kopieringsskydd på sidan är en dålig idé IMO, det är fruktansvärt enkelt att gå runt och är oftast bara irriterande.

V4 hade detta, jag tog bort det då det snarare var irriterande än hjälpte något.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

03/08 -12 01:11 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Silver_ skrev:
• När man ska tipsa om en klubb ska det finnas en knapp som säger "Tipsa från onlinelistan" eller något liknande. Man skulle spara mycket tid på detta.

Fanns vid aprilskämtfunktionen (Fuska+), glömde öppna upp den.

Fixat nu!

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

03/08 -12 11:09 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

FIQ: Funktionen tycks inte fungera. Ser ut som den inte försöker skicka till alla som är inloggade utan istället skickar till de som är inskrivna. När jag försökte hade jag inte skrivit in någon, så den skickade inte klubbtips till någon.

04/08 -12 22:09 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

The_new_cake skrev:
FIQ: Funktionen tycks inte fungera. Ser ut som den inte försöker skicka till alla som är inloggade utan istället skickar till de som är inskrivna. När jag försökte hade jag inte skrivit in någon, så den skickade inte klubbtips till någon.

För att jag, duktig som jag är *host*, glömde öppna upp den delen av funktionen för folk som inte hade Fuska+

Fixat.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

05/08 -12 20:10 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg


• Du ska kunna lägga till ett spel i din spelsamling när du är inne på det spelet. Det är jobbigt att leta i listan på Min profil efter just det spelet man vill lägga till. Denna funktion fanns också under V4. (Tyckte ni att jag formulerade mig konstigt så är det bara att säga till.)

Fixat

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

05/08 -12 20:11 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg


• Har också hittat en del stavfel m.m. och om FIQ är intresserad av det också kan han kontakta mig.

Skriv dessa här

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

05/08 -12 20:13 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

FIQ: Finns det någon gräns så man endast kan få ett klubbrev per klubb per vecka/månad eller liknande? Annars så kan "tipsa alla som är online"-funktionen bli lite irriterande för många, och den kan få en motsatt effekt för klubbsektionen (att alla blockerar klubbtips).

05/08 -12 20:40 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

The_new_cake skrev:
FIQ: Finns det någon gräns så man endast kan få ett klubbrev per klubb per vecka/månad eller liknande? Annars så kan "tipsa alla som är online"-funktionen bli lite irriterande för många, och den kan få en motsatt effekt för klubbsektionen (att alla blockerar klubbtips).

Antar att du menar klubbtips (inte klubbrev, som HAR en gräns), och isåfall nej, en sådan gräns finns inte.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar