Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Förslag på förbättringar till sidan

18/08 -12 19:39 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Klart det går att komma på varierade recensionsrubriker, rubriken behöver ju nödvändigtvis inte anspela på vad man tycker om spelet utan kan lika gärna ha något med spelets handling eller liknande.

• "Super Smash Bros. Brawl kommer slå dig med häpnad"
• "Nostalgitripp med The Legend of Zelda: Skyward Sword"
• "Grymma miljöer i Pikmin 2"
• "Portal 2 kräver en skarp hjärna"
• "Battlefield 3 kräver reflexer som aldrig förr"
• "Grand Theft Auto: San Andreas är ett mångsidigt spel"
• "Rörmokaren Mario räddar världen igen"
• "Call of Duty: Modern Warfare 3 - en annan värld"

Jag tror inte medlemmar kommer ha något problem att komma på rubriker. Det känns åtminstone som man borde kunna ta fram alternativet och låta medlemmar välja om de vill ha en rubrik eller inte.

18/08 -12 20:32 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

The_new_cake skrev:
Klart det går att komma på varierade recensionsrubriker, rubriken behöver ju nödvändigtvis inte anspela på vad man tycker om spelet utan kan lika gärna ha något med spelets handling eller liknande.

• "Super Smash Bros. Brawl kommer slå dig med häpnad"
• "Nostalgitripp med The Legend of Zelda: Skyward Sword"
• "Grymma miljöer i Pikmin 2"
• "Portal 2 kräver en skarp hjärna"
• "Battlefield 3 kräver reflexer som aldrig förr"
• "Grand Theft Auto: San Andreas är ett mångsidigt spel"
• "Rörmokaren Mario räddar världen igen"
• "Call of Duty: Modern Warfare 3 - en annan värld"

Jag tror inte medlemmar kommer ha något problem att komma på rubriker. Det känns åtminstone som man borde kunna ta fram alternativet och låta medlemmar välja om de vill ha en rubrik eller inte.

Det sista du skriver tror jag däremot är fel. Jag har varit medlem sedan man införde fuskrubriker och har väldigt svår att komma på en rubrik när jag, antingen skickar in egna fusk eller ger förslag på andras rubriker till fusk. Om jag har som varit medlem på sidan i mer en 2 år (egentligen rätt så lite om man jämför med andra) och har svår för en fuskrubrik kommer jag nog få det ännu svårare att hitta på en rubrik till recensioner, för att inte tala om 10 åringar som aldrig ens beökt sidan (inget illa menat).
Du som har varit medlem på sidan så länge, (har mycket erfarenheter och så kan åldern spela roll för den delen) har nog inte så svårt för att komma på rubriker, vilket jag kan förstå. ;)

(:=           
):=
|:=

22/08 -12 20:38 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Spoilerbilder. Bilder man inte kan se förrän man öppnat tumnageln.

27/08 -12 15:54 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

"Mina klubbar" i klubbfliken vid toppen byts ut mot de klubbar man är med i. Listan med mina klubbar är med direkt i fliken så jag inte behöver gå in på mina klubbar och sedan välja.

27/08 -12 16:44 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Spoilerbilder. Bilder man inte kan se förrän man öppnat tumnageln.

Det.

11/09 -12 18:06 Ackinna

Ackinna

685 XP 31 inlägg

Hejj...

Jag vill påpeka en sak som ni bör förbättra på sidan.. för det första skapa ny notifikations-system, framför allt för forum-svar.

det jag ju pratas mycket om att det är så låg aktivitet på fuska.nu och det kan bero på det... Gör det lätta att hålla koll på sidorna...

11/09 -12 19:46 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Ackinna skrev:
Hejj...

Jag vill påpeka en sak som ni bör förbättra på sidan.. för det första skapa ny notifikations-system, framför allt för forum-svar.

Hur vill du att detta ska fungera? Motivera också varför det inte är bra som det är nu.

Ackinna skrev:
det jag ju pratas mycket om att det är så låg aktivitet på fuska.nu och det kan bero på det... Gör det lätta att hålla koll på sidorna...

Detta har tagits upp ett antal gånger tidigare, och om jag inte har fel snackar crewet om saken. Ge gärna förslag på hur det skulle bli enklare att navigera.

(:=           
):=
|:=

11/09 -12 22:45 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Ackinna skrev:
Hejj...

Jag vill påpeka en sak som ni bör förbättra på sidan.. för det första skapa ny notifikations-system, framför allt för forum-svar.

det jag ju pratas mycket om att det är så låg aktivitet på fuska.nu och det kan bero på det... Gör det lätta att hålla koll på sidorna...

Håller helt med. Alla vill få in en "följ denna forumtråd" funktion men tack vare ondskefulla okända krafter har detta tyvärr inte utvecklats ännu. Förhoppningsvis kommer det i framtiden.

Du får ju redan meddelande om någon svarar på ditt inlägg (som nu exempelvis).

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

12/09 -12 02:47 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Silver_: Anledningen till att nuvarande system inte är bra, är att när man får ett svar i forumet så skickas det ett systemmeddelande. För att läsa systemmeddelandet och ta reda på vad som faktiskt hänt så måste man först uppdatera sidan och därefter göra trycka sig in på meddelandeinkorgen, när man är i meddelandeinkorgen måste man gå till systemmeddelande och från systemmeddelande så måste man trycka sig in på det senaste meddelandet. Detta borde gå att få ner till ett antal mindre steg och sidomladdningar, genom att exempelvis ha med "notifikationer" i medlemsmenyn skulle man kunna få ner det till att bara uppdatera sidan och därefter hålla muspekaren ovanför "notifikationer" eller "händelser" eller något liknande i menyn.

Hur det skulle kunna bli enklare att navigera är också väldigt enkelt att lösa... ta bort alla blandade menyer och ersätt dem med en meny som man kan navigera hela sidan från. För tillfället finns det en blandad meny med ett par konsoler, startsidan, forumet och köp och sälj men det finnas även en medlemsmeny med användarnamn, chatt, klubbar, verktyg, sök med mera. Att ersätta dessa två menyer med en meny (likt V4) vore en självklar förbättring. Dessutom flyter medlemsmenyn högst upp in alltför mycket i webbläsaren - och jag har hört om medlemmar (och besökare) som helt enkelt har missat hela menyn därför den inte syns. En enkel lösning på det vore exempelvis att byta färg på menyn, göra den lite mörkare än resten av sidan och på det sättet få den att "sticka ut".

Det finns alltid plats för förbättring, och vi tar mer än tacksamt emot alla diskussioner som sker i forumet med synpunkter. De diskussioner som uppstår väger mycket när vi ska fatta beslut - för det är faktiskt det bästa sättet för oss att få reda på hur medlemmar faktiskt tänker och tycker. Så fortsätt gärna att bidra med dina inlägg på sidan, för vi tar till oss varje ord av det!

Ackinna: Det är bara att instämma. Det är synd att ett sådant system inte har införts och vi är alltför medvetna om att det faktiskt behövs. Det är en funktion som varit påtänkt under ett längre tag (sedan innan V6 lanserades i mars åtminstone) och det är bara att beklaga att det inte införts snabbare. Förhoppningsvis får vi se ett sådant system inom en inte alltför lång framtid.

12/09 -12 09:21 Ackinna

Ackinna

685 XP 31 inlägg

Forsa skrev:
Ackinna skrev:
Hejj...

Jag vill påpeka en sak som ni bör förbättra på sidan.. för det första skapa ny notifikations-system, framför allt för forum-svar.

det jag ju pratas mycket om att det är så låg aktivitet på fuska.nu och det kan bero på det... Gör det lätta att hålla koll på sidorna...

Håller helt med. Alla vill få in en "följ denna forumtråd" funktion men tack vare ondskefulla okända krafter har detta tyvärr inte utvecklats ännu. Förhoppningsvis kommer det i framtiden.

Du får ju redan meddelande om någon svarar på ditt inlägg (som nu exempelvis).


Ja men det är väl förutsatt att någon citerar vad man skriver. Det finns ju kanske folk som svarar till ens inlägg utan att de citerar, de skriver exempelvis bara namnet.. exempel som the_new_cake gjorde senaste, det inlägget fick man ingen notering om.

Därför vore det bättre att ha en "följ -denna-tråd"- funktion

12/09 -12 20:39 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Antar att det endast är jag som tycker att en "Följ-tråd" - funktion bara skulle bli för mycket. Att få ett meddelande för varje inlägg som skrivs i tråden (om det nu är det som menas) känns bara onödigt. Räcker det inte med ett meddelande om man blir citerad?

(:=           
):=
|:=

12/09 -12 22:06 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Silver_ skrev:
Antar att det endast är jag som tycker att en "Följ-tråd" - funktion bara skulle bli för mycket. Att få ett meddelande för varje inlägg som skrivs i tråden (om det nu är det som menas) känns bara onödigt. Räcker det inte med ett meddelande om man blir citerad?



Well, om du inte gillar det så kommer nog inte FIQ tvinga dig att följa några trådar. Men om det blir obligatoriskt att följa trådar så är jag också emot idén! (:

Coucou

13/09 -12 16:53 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Fix_d skrev:
Silver_ skrev:
Antar att det endast är jag som tycker att en "Följ-tråd" - funktion bara skulle bli för mycket. Att få ett meddelande för varje inlägg som skrivs i tråden (om det nu är det som menas) känns bara onödigt. Räcker det inte med ett meddelande om man blir citerad?



Well, om du inte gillar det så kommer nog inte FIQ tvinga dig att följa några trådar. Men om det blir obligatoriskt att följa trådar så är jag också emot idén! (:

Aja, men jag måste bara säga att det verkar onödigt att få ett meddelande för varje inlägg som skrivs i en tråd man premunerar i. För det är väl det ni menar när ni skriver "Prenumenera på tråden"?

En nyskapad tråd i exempelvis Debatt-forumet kan det skrivas bra mycket saker i på en dag, och när man sedan loggar in på kvällen har man 10 systemmedelanden där det endast står att en medlem har skrivit i tråden samt vad den har skrivit.

(:=           
):=
|:=

13/09 -12 18:25 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Silver_ skrev:
Aja, men jag måste bara säga att det verkar onödigt att få ett meddelande för varje inlägg som skrivs i en tråd man premunerar i. För det är väl det ni menar när ni skriver "Prenumenera på tråden"?

En nyskapad tråd i exempelvis Debatt-forumet kan det skrivas bra mycket saker i på en dag, och när man sedan loggar in på kvällen har man 10 systemmedelanden där det endast står att en medlem har skrivit i tråden samt vad den har skrivit.

Du skulle ju knappast få ett meddelande för varje inlägg som skrivs. Skulle funktionen utvecklas skulle det förmodligen bli något i stil med ett utropstecken bredvid en ny länk i menyn så fort en tråd du följer har nya svar i sig, vilken skulle leda dig till en lista med länkar till trådarna. Kolla runt i några andra forum så förstår du hur jag menar. Denna funktion är vanlig i forum.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

13/09 -12 18:32 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Forsa skrev:
Silver_ skrev:
Aja, men jag måste bara säga att det verkar onödigt att få ett meddelande för varje inlägg som skrivs i en tråd man premunerar i. För det är väl det ni menar när ni skriver "Prenumenera på tråden"?

En nyskapad tråd i exempelvis Debatt-forumet kan det skrivas bra mycket saker i på en dag, och när man sedan loggar in på kvällen har man 10 systemmedelanden där det endast står att en medlem har skrivit i tråden samt vad den har skrivit.

Du skulle ju knappast få ett meddelande för varje inlägg som skrivs. Skulle funktionen utvecklas skulle det förmodligen bli något i stil med ett utropstecken bredvid en ny länk i menyn så fort en tråd du följer har nya svar i sig, vilken skulle leda dig till en lista med länkar till trådarna. Kolla runt i några andra forum så förstår du hur jag menar. Denna funktion är vanlig i forum.

Puhh... Skulle någon medlem bara kunna tala om för mig i vilka fall funktionen skulle vara till någon hjälp vid användning. Jag måste säga att man är väldigt lat om man inte orkar gå in i forumet och se om det möjligtvis är ett grönt "plus" efter trådens namn.

(:=           
):=
|:=


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar