Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Förslag på förbättringar till sidan

30/09 -12 21:24 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Som ni kanske läst på Fuska.nus Facebooksida för några dagar sedan så diskuterar vi bland annat om att införa onlinespel på sidan. Riktigt detaljarbetet hur det skulle se ut när det är färdigt kan jag inte gå in på... men kanske skulle det vara möjligt att införa någon form av tävling(ar) med just onlinespel i tanke?

Har inget genomtänkt och vet inte hur det skulle fungera rent tekniskt - men ville bara slänga ut det i luften. Ser gärna diskussion både i denna tråden och på Facebook-sidan (inlägget ifråga skrevs den 25:e september).

01/10 -12 08:41 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Ajustdet! Att införa mer onlinespel, som medlemmar kan annordna tävlingar i vore ju en bra idé. Kanske endast ska vara tillgängligt i tävlingar?

(:=           
):=
|:=

01/10 -12 14:37 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

De nya onlinespelen kommer skilja sig brutal mot de två vi har just nu och kommer förmodligen kräva en helt ny sektion på Fuska.nu. Förslaget kommer från FL-net men i dagsläget är inte administrationen eniga inom ärendet.

Ge gärna respons vad ni medlemmar tycker...

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

02/10 -12 16:43 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Trådar placeras fel hela tiden i vårat forum. Nu har Fuska.nus forummoderatorer beslutat att göra våran datorguide officiell, vilket jag tyckt att den skulle varit från början. Det finns dock en nackdel, nämligen att nya medlemmar inte vet om den. Därför tror jag inte att den miskar antalet "köp-av-dator"-trådar, eftersom att det till största delen är nya medlemmar som gör dessa förfrågningar.

Mitt förslag på det hela är att vi fixar endast en knapp när man vill skapa en tråd i forumet. I nuläget måste man klicka in i varenda underforum om man vill skapa en tråd (ett elände om man har en trög dator), men om vi kunde fixa en enkel knapp på forumets startsida behöver man inte gå igenom dessa omständigheter.
Jag tänker mig att knappen ska vara stor och synlig på forumets första sida. När man klickar på den kommer man komma till en sida som liknar dagens "Skapa en ny tråd"-sida. Det nya är att man får välja vilken kategori tråden har. Om man vill skapa en tråd i syfte om att förbättra sidan placeras tråden automatiskt i forumet "Diskussion och frågor", och om man sapar en tråd i syfte om ett spelinköp placeras tråden automatiskt i "Vad skall man köpa". Detsamma kan gälla reklam och datorinköpstrådar. Om man skapar en tråd med kategorin "Reklam" publiceras ej tråden på sidan och funktionen blockeras i ett visst antal minuter för medlemmen och om man skapar en "datortråd" kan man bli hänvisad till den officiella datorguide-tråden.


Ge gärna respons på idéen!

(:=           
):=
|:=

04/10 -12 16:24 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Sedan vore det bra om meddelanden som "Ny polare", "Godkänt spel/fusk/recension" och klubbtips (m.m.) kunde hamna i inkorgen för systemeddelanden istället för den vanliga inkorgen som mest är tänkt för personliga meddelanden som medlemmar skickar till varandra.

(:=           
):=
|:=

04/10 -12 18:44 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Silver_ skrev:
Sedan vore det bra om meddelanden som "Ny polare", "Godkänt spel/fusk/recension" och klubbtips (m.m.) kunde hamna i inkorgen för systemeddelanden istället för den vanliga inkorgen som mest är tänkt för personliga meddelanden som medlemmar skickar till varandra.

Så ska redan vara fallet.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

04/10 -12 19:44 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

FIQ skrev:
Silver_ skrev:
Sedan vore det bra om meddelanden som "Ny polare", "Godkänt spel/fusk/recension" och klubbtips (m.m.) kunde hamna i inkorgen för systemeddelanden istället för den vanliga inkorgen som mest är tänkt för personliga meddelanden som medlemmar skickar till varandra.

Så ska redan vara fallet.

Ändrades detta i samband med att sidan fick ett nytt "notifikationsystem" (eller vad någon nu valde att kalla saken för)? För ett par veckor sedan fick jag själv ett meddelande om att en medlem "lagt in mig i sin polarlista", och i detta fal placerades meddelandet i min inkorg för personliga meddelanen. Detsamma har gällt för spel, recensioner och fusk (klubbtips också för den delen).

Huvudsaken är att du är säker på att det är som du säger.

(:=           
):=
|:=

25/11 -12 22:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen rie204

Kunde man inte gå in på typ profil - sök förut? :o asså så man kunde välja ifall man sökte efter en medlem eller en forumstråd.
För just nu så verkar det endast vara spel man kan söka efter i sökfältet, (kan ha fel, men vette fan)...

För det skulle vara lättare kanske för vissa ifall man kunde söka efter en tråd, typ... "Sant eller falskt" ifall man inte vet vart den är i forumet.
Eller ifall man letar efter en medlems profil? Stalker >.>
Bara en idè :P

25/11 -12 22:27 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Det går att söka efter annat, dock inte lika enkelt som tidigare. Du hittar i medlemsmenyn en flik som heter "Sök", håller man muspekaren ovanför den så får du upp en sökruta och val på vart man vill söka.

Notera dock att du måste hålla muspekarenpå antingen "Sök"-fliken eller någonstans i den nya rutan som dök upp under tiden du skriver in din sök-sträng. Något som ja, är lite svårare att både hitta och genomföra.

02/12 -12 16:34 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Spelutmaningar. Fuska.nu lägger ut svåra saker att göra i spel kanske en gång i veckan och den som gör det först vinner XP eller liknande.

Klara ut Spel A utan att dö på mindre än X minuter, klara den här banan utan att använda det här vapnet, kvickskåpa 20 nuubar i rad, klara den här banan utan att sluta röra dig t.ex.

02/12 -12 17:22 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Spelutmaningar. Fuska.nu lägger ut svåra saker att göra i spel kanske en gång i veckan och den som gör det först vinner XP eller liknande.

Klara ut Spel A utan att dö på mindre än X minuter, klara den här banan utan att använda det här vapnet, kvickskåpa 20 nubbar i rad, klara den här banan utan att sluta röra dig t.ex.


Jag tycker det här låter som en jättebra idé, som borde vidareutvecklas. Frågan är bara hur det ska bevisas. Ska allting filmas?

De eller dem?

02/12 -12 17:34 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Låter sjukt intressant. Då kan man ju även ladda upp vinnarens video på FuskaTub :D

Bevis bör vara att allt filmas och att man sedan ska ha med sitt användarnamn någonstans.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

02/12 -12 17:42 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag tycker också det låter som en väldigt bra idé. Dels är det väldigt enkelt och lätt att genomföra och samtidigt högst relevant för sidan i sig. Vilket kan jämföras med en del av våra idéer/händelser/funktioner (aprilskämten)...

Lite beroende på vad veckans utmaning är borde man dessutom kunna ha flera vinnare. Men att första vinnaren får lite mer än övriga. Men som sagt; det kanske kan variera beroende på utmaningen. Sedan är det något som samtliga inom administrationen kan hjälpa till med, det är inte som en del av våra idéer som kräver att FIQ gör det mesta (webbutveckling).

Bevisningen ser jag inte heller några större problem med; beroende på utmaning så kan det räcka med en bild. Det är inte direkt så att det behövs någon superkvalité heller... har man en mobilkamera som är från detta årtusendet så räcker det ofta för att verifiera att det stämmer.

02/12 -12 17:52 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Frisko skrev:
Jag tycker det här låter som en jättebra idé, som borde vidareutvecklas. Frågan är bara hur det ska bevisas. Ska allting filmas?

Jag antar att det blir lättast om man filmar. Jag tänkte mest på retrospel, för då kan vem som helst bara spara det i något program. Om någon kommer på en bättre idé så är jag allt för det. Och som NewCake sa, beroende på utmaningen så kanske bara en bild behövs.

Pudkip skrev förresten att man kan fuska, men tog antagligen bort inlägget. Det är tyvärr en möjlighet om man bara har bild.

02/12 -12 18:47 DarkPikachu

DarkPikachu

1315 XP 15 inlägg

usch, jag gillade fuska . nu när det var svart och gult, nu känns den bara kall och död när det är vit och grå!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar