Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



xp för inskickat spel

Svara
09/02 -12 08:27 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Man borde få 1 eller 3 xp när man skickar in ett spel.



Ride The Lightning

09/02 -12 13:53 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Bättre med 5 XP i så fall. Anser också att man borde få något för inskickade spel, då XP, vad annars?.

Håller med dig fullt ut f.ö. :)

09/02 -12 14:57 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

5 är för mycket då det är stor sannolikhet att ett spel godkänns (om det nu inte är påhittat) och därför bör man få 1-3 xp...

Dock kan man få 5 xp för ett spel/dag som med foruminlägg...

Ställer mig inte helt "neggo" till idén men tycker inte heller att den är så bra.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

09/02 -12 16:39 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

DarknessSky skrev:
5 är för mycket då det är stor sannolikhet att ett spel godkänns (om det nu inte är påhittat) och därför bör man få 1-3 xp...

Dock kan man få 5 xp för ett spel/dag som med foruminlägg...

Ställer mig inte helt "neggo" till idén men tycker inte heller att den är så bra.

Varför gillar du inte idén? Att ge 5 XP för godkända inskickade spel får även medlemmar att VILJA skicka in spel för just XP. Det är ju ni Fuskansvariga som tjänar på det. Förstår inte hur du kan ställa dig negativ i denna fråga, tyvärr.

Jag själv ser det som en förbättring för bl.a högre aktivitet inom Fuskdelen.

09/02 -12 16:42 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

ToonLink skrev:
DarknessSky skrev:
5 är för mycket då det är stor sannolikhet att ett spel godkänns (om det nu inte är påhittat) och därför bör man få 1-3 xp...

Dock kan man få 5 xp för ett spel/dag som med foruminlägg...

Ställer mig inte helt "neggo" till idén men tycker inte heller att den är så bra.

Varför gillar du inte idén? Att ge 5 XP för godkända inskickade spel får även medlemmar att VILJA skicka in spel för just XP. Det är ju ni Fuskansvariga som tjänar på det. Förstår inte hur du kan ställa dig negativ i denna fråga, tyvärr.

Jag själv ser det som en förbättring för bl.a högre aktivitet inom Fuskdelen.



DarknessSky skrev:

Ställer mig inte helt "neggo" till idén men tycker inte heller att den är så bra.

Men att ge 5 XP för VARJE godkänt spel är för mycket helt enkelt, 1-3 kan fungera men om man ska få 5 så får man endast det en gång per dag.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

09/02 -12 16:54 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

DarknessSky skrev:
ToonLink skrev:
DarknessSky skrev:
5 är för mycket då det är stor sannolikhet att ett spel godkänns (om det nu inte är påhittat) och därför bör man få 1-3 xp...

Dock kan man få 5 xp för ett spel/dag som med foruminlägg...

Ställer mig inte helt "neggo" till idén men tycker inte heller att den är så bra.

Varför gillar du inte idén? Att ge 5 XP för godkända inskickade spel får även medlemmar att VILJA skicka in spel för just XP. Det är ju ni Fuskansvariga som tjänar på det. Förstår inte hur du kan ställa dig negativ i denna fråga, tyvärr.

Jag själv ser det som en förbättring för bl.a högre aktivitet inom Fuskdelen.



DarknessSky skrev:

Ställer mig inte helt "neggo" till idén men tycker inte heller att den är så bra.

Men att ge 5 XP för VARJE godkänt spel är för mycket helt enkelt, 1-3 kan fungera men om man ska få 5 så får man endast det en gång per dag.

Jag förstår inte... Att skicka in ett spel är nästan detsamma som att skicka in fusk/tester, förutom att du istället fyller i information om ett spel. För att fusk och tester ska kunna skickas in behövs ett spel först och främst. Enligt mig bör minst 5 XP utdelas. Men, det är bara min åsikt.

Vill gärna höra andras åsikter, då främst Fuskansvariga.

09/02 -12 16:57 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

DarknessSky skrev:
Men att ge 5 XP för VARJE godkänt spel är för mycket helt enkelt, 1-3 kan fungera men om man ska få 5 så får man endast det en gång per dag.


Ja, men hur många spel tror du det släpps egentligen? Tror knappast man kan skrapa ihop mycket mer än 5 xp per dag oavsett, om man får, säg 2 xp för sitt spel. 5 xp är f.ö en konstig gräns eftersom det inte finns med i 2:ans, 3:ans, eller 4:ans multiplikationstabell och därför gör gränsen inaktuell, så länge man inte delar ut 1xp per spel (eller 5).

7 år på fuska.nu

09/02 -12 17:02 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Spel släpps vanligtvis på fredagar, och just på fredagar är det nog inte omöjligt att få ihop 50-60 XP på just spelsektionen.

Sedan finns det förstås, mobilspel. Dessa släpps bra mycket fler av och bra mycket oftare. Då skulle en hög XP-gräns kunna vara lockande för att få in fler spel till den just nu bristande mobilsektionen.

09/02 -12 17:14 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

The_new_cake skrev:
Spel släpps vanligtvis på fredagar, och just på fredagar är det nog inte omöjligt att få ihop 50-60 XP på just spelsektionen.

Okej, visste inte att spelen släpptes klumpvis. Sorry.

7 år på fuska.nu

09/02 -12 17:33 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Suck, varför måste ni ha något för allt? Räcker det inte att ni är snälla och hjälper till? :)

För det första, XP för spel. Ptja, skulle kunna be FIQ att lägga in något som att man får 1 XP för varje spel. Mer än det behöver ni inte. Orsaken är att spel inte är något ni skriver själv, det känns som väldigt lite arbete (kopiera > Klistra in, i stort sätt).

Sen, usch för mobilspel. Hatar att vi har mobilspel överhuvudtaget. Ser det inte som en "bristande" sektion heller då det trots allt inte är en så stor eftersträvan på dem.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

09/02 -12 17:53 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Forsa skrev:
Suck, varför måste ni ha något för allt? Räcker det inte att ni är snälla och hjälper till? :)

För det första, XP för spel. Ptja, skulle kunna be FIQ att lägga in något som att man får 1 XP för varje spel. Mer än det behöver ni inte. Orsaken är att spel inte är något ni skriver själv, det känns som väldigt lite arbete (kopiera > Klistra in, i stort sätt).

Sen, usch för mobilspel. Hatar att vi har mobilspel överhuvudtaget. Ser det inte som en "bristande" sektion heller då det trots allt inte är en så stor eftersträvan på dem.

Varför detta "ni" och inte "vi"? Varför försöka sära på crewmedlemmar och medlemmar på ett sådant här sätt när crewmedlemmar i allra högsta grad bidrar med fusk, tester och spel?

Sedan har jag ingen förståelse för varför du ställer dig negativ till detta. Det handlar inte om att "vi" vill ha någonting för allt, jag ser det mer som en morot för medlemmar att se till att hålla spelsektionen väluppdaterad. XP kostar ingenting att dela ut, varför inte bara ge 3XP till de som skickar in spel? Kanske höjer det intresset för att skicka en spel bland medlemmarna? Kanske är detta ett steg mot en aktivare och mer kvalitativ sajt? Varför inte testa någonting nytt och försöka vända den negativa aktivitetstrenden? Detta kan låta litet, men jag tror inte det finns en förändring som helt plötsligt gör hela sajten magiskt aktiv. Utan förändringar som dessa är vad som ska till, anser jag.

Eller jag kanske talar i nattmössan? Jag vet inte.

7 år på fuska.nu

09/02 -12 18:16 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Kan även påpeka att jag är för denna idé... inte för att jag tror det kommer göra någon skillnad, de flesta bryr sig nog inte alltför mycket om XP. Lite synd att Fuska.nus administration värdesätter XP så enormt och tror att det är något som alla medlemmar håller fullständig koll över, medan verkligheten troligtvis är den motsatta.

Forsa: Med att mobilsektionen är bristande så menade jag snarare att man gjort det onödigt komplicerat genom att ha Android, iOS och Windows Phone-spel under samma rubrik. Detta innebär att speltester kan vara extremt missvisande på grund av skillnader mellan de olika operativsystemen. Det kan även bli fel i fusk och man får egentligen inte fram någon information som kan stämma med nuvarande system.

Delar man istället upp sektionen i Android, iOS och Windows Phone så kan man ha information integrerat till de olika operativsystemen och man får en bättre bild över hur ett spel är till just sin mobil. Sedan finns det vad jag vet, inte alltför många spel till mobilsektionen, vilket är en brist det också. Kan tyvärr inte se hur många då den avancerade sökfunktionen inte fungerar.

Du har inte tänkt på att eftersträvan skulle kunna vara så låg just på grund av bristerna i sektionen? Får väl förövrigt hålla med Apower i det han säger.

09/02 -12 18:26 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Bra idé. Konstigt att det inte redan finns en XP-reward för spel.

Angående XP-summan: Låt mig påminna om att kigsz sitter på 30 tusen. Det känns inte som någon jättestor deal med lite XP hit eller dit. Och vem bryr sig, om det sporrar medlemmar till att bidra.

Forsa skrev:
Ptja, skulle kunna be FIQ att lägga in något som att man får 1 XP för varje spel. Mer än det behöver ni inte. Orsaken är att spel inte är något ni skriver själv, det känns som väldigt lite arbete (kopiera > Klistra in, i stort sätt).

Jag förstår tanken med att dela ut reward efter hur mycket jobb eller tid man lagt ner, men jag tycker att det är totalt irrelevant. Det enda som bör spela roll är hur mycket det hjälper Fuska.nu.

EDIT igen:
The_new_Cake skrev:
Kan även påpeka att jag är för denna idé... inte för att jag tror det kommer göra någon skillnad, de flesta bryr sig nog inte alltför mycket om XP. Lite synd att Fuska.nus administration värdesätter XP så enormt och tror att det är något som alla medlemmar håller fullständig koll över, medan verkligheten troligtvis är den motsatta.

Du kan nog ha en poäng där.

09/02 -12 18:47 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Visst, det kanske skulle fungera, men jag har också en känsla av att det skulle leda till att någon lustigkurre skulle bestämma sig för att skicka in 400 obskyra DOS-spel till PC-sektionen.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

09/02 -12 19:10 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

GoldenMew skrev:
Visst, det kanske skulle fungera, men jag har också en känsla av att det skulle leda till att någon lustigkurre skulle bestämma sig för att skicka in 400 obskyra DOS-spel till PC-sektionen.

Ja, men det hjälper fortfarande Fuska.nu med spel, vilket enligt mig är huvudsaken. Men, jag förstår hur du menar. Det lär nog säkerligen inträffa också...


Jag tycker vi alla, både medlemmar och Crew får se det till framtidens bästa. Även om det kanske är onödigt (enligt vissa) med 5 XP för ett spel så motiverar det ändå medlemmar till att skicka in spel. Vilket i sin tur hjälper Fuska.nu.

Inom fuskdelen är det väl inte så extremt mycket jobb heller, så hade jag varit er så hade jag varit nöjd om det kom in mer arbete (och, nej, jag har inga siffror framför mig, men jag tvivlar starkt på att läget har förändrats sedan min tid).

09/02 -12 19:47 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Att ge 5 XP för ett spel känns enligt mig som en dålig idé. Jag verkar ha alla emot mig, men jag kan förklara min ståndpunkt.

XP delas i dagsläget ut efter kvalité, något som enligt mig är MYCKET viktigare än kvantitet. XP är, som The_new_cake redan hävdat, något många inte bryr sig om men som vissa faktiskt gör mycket för att få tag i.

Vi har ett system. Fusk och recensioner kan ge mellan 0-20 XP per inskickat material. I fusken spelar det stor roll vad det är för typ av fusk, och i recensionerna spelar kvalitén och längden större roll. En lång recension med bra skrift kan belönas med 20 XP (något som i framtiden även kan utpekas som "utvald recension" - en ofärdig idé utvecklad av mig så fråga inte om den i dagsläget). Inom fusken ger koder och fusk som har gett mindre arbete 0-10 XP medan längre tips och guider ger 10-20.

Vi säger att vi ger 5 XP för varje spel som skickas in. Detta är något som inte kräver något arbete alls. Så, varför ska man då skriva fusk och recensioner när ett inskickat spel ger lika mycket? Och nej, jag utgår inte från alla, men mina exempel existerar. Precis som GoldenMew säger kan det väldigt väl resultera i att det skickas in 400 spel utan någon som helst nödvändighet, samtidigt som fusklistan och recensionslistan blir allt mer inaktiv.

The_new_cake skrev:
Kan även påpeka att jag är för denna idé... inte för att jag tror det kommer göra någon skillnad, de flesta bryr sig nog inte alltför mycket om XP. Lite synd att Fuska.nus administration värdesätter XP så enormt och tror att det är något som alla medlemmar håller fullständig koll över, medan verkligheten troligtvis är den motsatta.

Vi värdesätter inte XP nå enormt, men det är det enda system vi har i dagsläget för att uttrycka den tacksamhet vi har för att vi får lägga upp medlemmarnas fusk och recensioner. Vi använder det för att betygsätta de texter som läggs upp och som just en liten "belöning".

Som motargument - vilka värdesätter XP mest? Vi som har det begränsat för att visa uppskattning och belöning, eller ni som så gärna vill ha det för att ni klistrar in lite ord? Nu låter det där lite offensivt, men det är menat som en tankeställare.

Jag kan tänka mig att acceptera 1 XP som belöning för inskickade spel. Detta som ett "tack" och det ger medlemmar orken att lägga in spel som de kommer över, och inte mer än så. Det duger mer än väl för våran hemsida och bör även nöja er medlemmar, då det trots allt är mycket för ett sådant litet besvär.

The_new_cake skrev:
Forsa: Med att mobilsektionen är bristande så menade jag snarare att man gjort det onödigt komplicerat genom att ha Android, iOS och Windows Phone-spel under samma rubrik. Detta innebär att speltester kan vara extremt missvisande på grund av skillnader mellan de olika operativsystemen. Det kan även bli fel i fusk och man får egentligen inte fram någon information som kan stämma med nuvarande system.

Delar man istället upp sektionen i Android, iOS och Windows Phone så kan man ha information integrerat till de olika operativsystemen och man får en bättre bild över hur ett spel är till just sin mobil. Sedan finns det vad jag vet, inte alltför många spel till mobilsektionen, vilket är en brist det också. Kan tyvärr inte se hur många då den avancerade sökfunktionen inte fungerar.

Det här har ju egentligen inte så mycket med ämnet att göra, men jag gillar inte att vi accepterar mobilspel överhuvudtaget, som sagt. Det är dock ingenting jag kan ställa mig emot då jag är mer eller mindre ensam om denna åsikt.

Att sätta dem i olika sektioner tror jag inte på. Känns inte som ett så prioriterat ämne och jag får känslan att det skulle bli rörigare i slutändan på grund av spelens skiftningar, våran bristande kunskap och möjlighet till att kolla upp samt det faktum att de likadana spelen ofta finns gemensamt till de olika typerna.

Edit: Apower, jag skrev inte "ni" i riktning mot er medlemmar. Jag skriver "ni" när jag syftar på människor utöver mig själv som stämmer överens med mina argument.

Edit2:
Diskussionen om mobilsektionen är flyttad hit!

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar