Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Mobilsektionen - Spel och fusk

09/02 -12 17:02 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Tråden härstammar härifrån.
Punkter (...) innebär att mer text finns att läsa i ursprungstråden.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

[...]

Sedan finns det förstås, mobilspel. Dessa släpps bra mycket fler av och bra mycket oftare. Då skulle en hög XP-gräns kunna vara lockande för att få in fler spel till den just nu bristande mobilsektionen.

09/02 -12 17:33 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

[...]

Sen, usch för mobilspel. Hatar att vi har mobilspel överhuvudtaget. Ser det inte som en "bristande" sektion heller då det trots allt inte är en så stor eftersträvan på dem.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

09/02 -12 18:16 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

[...]

Forsa: Med att mobilsektionen är bristande så menade jag snarare att man gjort det onödigt komplicerat genom att ha Android, iOS och Windows Phone-spel under samma rubrik. Detta innebär att speltester kan vara extremt missvisande på grund av skillnader mellan de olika operativsystemen. Det kan även bli fel i fusk och man får egentligen inte fram någon information som kan stämma med nuvarande system.

Delar man istället upp sektionen i Android, iOS och Windows Phone så kan man ha information integrerat till de olika operativsystemen och man får en bättre bild över hur ett spel är till just sin mobil. Sedan finns det vad jag vet, inte alltför många spel till mobilsektionen, vilket är en brist det också. Kan tyvärr inte se hur många då den avancerade sökfunktionen inte fungerar.

Du har inte tänkt på att eftersträvan skulle kunna vara så låg just på grund av bristerna i sektionen? Får väl förövrigt hålla med Apower i det han säger.

09/02 -12 19:47 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

[...]

The_new_cake skrev:
Forsa: Med att mobilsektionen är bristande så menade jag snarare att man gjort det onödigt komplicerat genom att ha Android, iOS och Windows Phone-spel under samma rubrik. Detta innebär att speltester kan vara extremt missvisande på grund av skillnader mellan de olika operativsystemen. Det kan även bli fel i fusk och man får egentligen inte fram någon information som kan stämma med nuvarande system.

Delar man istället upp sektionen i Android, iOS och Windows Phone så kan man ha information integrerat till de olika operativsystemen och man får en bättre bild över hur ett spel är till just sin mobil. Sedan finns det vad jag vet, inte alltför många spel till mobilsektionen, vilket är en brist det också. Kan tyvärr inte se hur många då den avancerade sökfunktionen inte fungerar.

Det här har ju egentligen inte så mycket med ämnet att göra, men jag gillar inte att vi accepterar mobilspel överhuvudtaget, som sagt. Det är dock ingenting jag kan ställa mig emot då jag är mer eller mindre ensam om denna åsikt.

Att sätta dem i olika sektioner tror jag inte på. Känns inte som ett så prioriterat ämne och jag får känslan att det skulle bli rörigare i slutändan på grund av spelens skiftningar, våran bristande kunskap och möjlighet till att kolla upp samt det faktum att de likadana spelen ofta finns gemensamt till de olika typerna.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

09/02 -12 23:22 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Finns en hel del spel som inte finns till alla operativsystemen och bland de spel som finns så är det många som har en del skillnader, vilket gör att speltester och till viss del även fusk kan bli missvisande.

Tror för den delen inte heller på att det blir mer rörigt än vad det är just nu; det finns trots allt spel till Wii, Xbox 360 och PlayStation 3 som ofta är likadana och har mycket gemensamt. Tycker inte dessa känns alltför komplicerade, och jag tror alla har koll på vilket operativsystem man har på sin mobil. Dessutom får man med fler framtida (och nuvarande) konsoler; däribland surfplattor och liknande.

10/02 -12 07:01 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Gillar inte mobilspel (finns undantag)

Ride The Lightning


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar