Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

25/05 -10 21:17 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

WaKnuckles skrev:

Där håller jag definitivt inte med.
Kommer det hit får de faktiskt ta och finna sig i hur vårt samhälle är strukturerat.
Vi ger dem ett fritt land, skydd m.m, då kan de väl i alla fall tacka genom att visa vårt sätt att leva lite respekt?



Jag hatar det argumentet. "Ni ska vara tacksamma och lyda." Förresten ser jag inte på vilket sätt de inte visar oss respekt?

Lyda?
Nej, men anpassa sig tycker jag inte är för mycket begärt.

7 år på fuska.nu

25/05 -10 21:23 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:
WaKnuckles skrev:

Där håller jag definitivt inte med.
Kommer det hit får de faktiskt ta och finna sig i hur vårt samhälle är strukturerat.
Vi ger dem ett fritt land, skydd m.m, då kan de väl i alla fall tacka genom att visa vårt sätt att leva lite respekt?



Jag hatar det argumentet. "Ni ska vara tacksamma och lyda." Förresten ser jag inte på vilket sätt de inte visar oss respekt?

Lyda?
Nej, men anpassa sig tycker jag inte är för mycket begärt.


Du vet, du har sagt det där ganska många gånger, men aldrig sagt rent konkret hur de bör anpassa sig.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

25/05 -10 21:25 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

GoldenMew skrev:
Apower skrev:
WaKnuckles skrev:

Där håller jag definitivt inte med.
Kommer det hit får de faktiskt ta och finna sig i hur vårt samhälle är strukturerat.
Vi ger dem ett fritt land, skydd m.m, då kan de väl i alla fall tacka genom att visa vårt sätt att leva lite respekt?



Jag hatar det argumentet. "Ni ska vara tacksamma och lyda." Förresten ser jag inte på vilket sätt de inte visar oss respekt?

Lyda?
Nej, men anpassa sig tycker jag inte är för mycket begärt.


Du vet, du har sagt det där ganska många gånger, men aldrig sagt rent konkret hur de bör anpassa sig.

Kanske hoppa över våldet. :>

Nu går jag dock på vad jag fått för uppfattning från nyhetsvärlden.

7 år på fuska.nu

25/05 -10 21:31 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
WaKnuckles skrev:

Där håller jag definitivt inte med.
Kommer det hit får de faktiskt ta och finna sig i hur vårt samhälle är strukturerat.
Vi ger dem ett fritt land, skydd m.m, då kan de väl i alla fall tacka genom att visa vårt sätt att leva lite respekt?



Jag hatar det argumentet. "Ni ska vara tacksamma och lyda." Förresten ser jag inte på vilket sätt de inte visar oss respekt?

Lyda?
Nej, men anpassa sig tycker jag inte är för mycket begärt.


Du vet, du har sagt det där ganska många gånger, men aldrig sagt rent konkret hur de bör anpassa sig.

Kanske hoppa över våldet. :>

Nu går jag dock på vad jag fått för uppfattning från nyhetsvärlden.


Varför det?
Våld är en mångtusenårig stolt svensk tradition, vi har slagit ner otroligt mycket folk överallt i Europa under historiens gång, det är en stolt gammal svensk tradition från fornstora dar.

Om du inte har bättre exempel än sådär så får jag väl helt enkelt sluta mig till att du blivit nedslagen av en invandrare i skolan en gång och därför är ytterligare en hobbyrasist (eller, ni gillar inte r-ordet... hobby-Sverigedemokrat) som gillar att hata över 1 miljon människor baserat på det.

Men det är lugnt, de flesta brukar växa ifrån sådant.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

25/05 -10 23:52 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg


(eller, ni gillar inte r-ordet... hobby-Sverigedemokrat)

Tror ingen som anser sig själv vara rasist tar illa upp när den blir kallad det.

Men det är lugnt, de flesta brukar växa ifrån sådant.

Växa ifrån vad? Att ha egna visioner eller att dra förhastade slutsatser?

Sedan vet jag inte vad det tillförde diskussionen, utan tror snarare det var ett, även det, ganska omoget bete för att irritera de som inte har samma åsikter som du.

Have I ever told you the definition of insanity?

26/05 -10 01:43 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Våld? Rasism? Dåligt motiverade åsikter?
Jag kommer ärligt talat inte ihåg vad jag syftade på med min sista mening.

Men:
Jag har sett det där anpassningsinlägget ett antal gånger men aldrig fått något ordentligt svar på vad invandrare bör göra för att "anpassa" sig.
Lite exempel:

http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...

Och det där ovanstående bekräftade i mina ögon att det handlar om infantil rasism för att han tycker att invandrare är jobbiga och våldsamma, antagligen har han stött på några bråkiga "walla-din-mammor" i skolan och därefter baserat hela sin invandringssyn utefter det.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

26/05 -10 20:23 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Varför det?
Våld är en mångtusenårig stolt svensk tradition, vi har slagit ner otroligt mycket folk överallt i Europa under historiens gång, det är en stolt gammal svensk tradition från fornstora dar.

Om du inte har bättre exempel än sådär så får jag väl helt enkelt sluta mig till att du blivit nedslagen av en invandrare i skolan en gång och därför är ytterligare en hobbyrasist (eller, ni gillar inte r-ordet... hobby-Sverigedemokrat) som gillar att hata över 1 miljon människor baserat på det.

Men det är lugnt, de flesta brukar växa ifrån sådant.

Fel, jag tror att du fått fel bild av min syn på invandrare.
De finns fruktansvärt trevliga sådana. Och inte få heller. Men alla hemskheter man hör om, ja då är det någon med utländsk bakgrund.
Jag är inte emot att vi har tagit in invandrare. Jag är emot att de snart är fler än oss. Jag tycker dock inte att vi ska sluta ta in.

Växa ifrån en egen åsikt?
Sluta leka kommunist. (Jag kommer få minus XP för det men du har redan hoppat på mig).


Men det är lugnt, de flesta brukar växa ifrån sådant.


Känner du dig vuxen nu när du fick detta sagt?


Våld är en mångtusenårig stolt svensk tradition

Nähe?!?! -.- Det var då.


ytterligare en hobbyrasist

Hobbyrasist är definitivt en överdrift, du tar helt utan anledning för givet att jag avskyr invandrare m.m bara för att jag tycker att vissa bör skärpa sig.

Att du inte kan respektera andras åsikter är något vi börjat vänja oss vid.

PS. Hobbyrasist/en som inte håller med GM i allt, efter som han "alltid" har rätt. DS.

7 år på fuska.nu

26/05 -10 20:51 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg


Växa ifrån en egen åsikt?
Sluta leka kommunist.


Han pratar om att växa ifrån fördomar. Att när man blir gammal nog att förstå att alla individer är olika.
Och jag tror att du behöver läsa på vad en kommunist är, inte bara använda det som skällsord när du hör något som låter som kontrollerande. Det finns några andra som brukar göra så, de där som kallar Obama för nazist-kommunist.


Hobbyrasist är definitivt en överdrift, du tar helt utan anledning för givet att jag avskyr invandrare m.m bara för att jag tycker att vissa bör skärpa sig.


Inte helt utan anledning väl? Du pratar om att "Kanske hoppa över våldet. :>", och då ger det väl dig en aura av främlingsfientlighet? Om jag inte misstar mig, och det är okej att säga att invandrare ska anpassa sig genom att sluta vara våldsamma.

(Räknas inte det här till ämnet? I så fall kan ni ta bort det om ni vill.)

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

26/05 -10 20:54 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Han pratar om att växa ifrån fördomar. Att när man blir gammal nog att förstå att alla individer är olika.
Och jag tror att du behöver läsa på vad en kommunist är, inte bara använda det som skällsord när du hör något som låter som kontrollerande. Det finns några andra som brukar göra så, de där som kallar Obama för nazist-kommunist.

Fördomar, du glömde tydligen lägga till detta som stod:
Mitt förra inlägg skrev:
De finns fruktansvärt trevliga sådana. Och inte få heller.



Inte helt utan anledning väl? Du pratar om att "Kanske hoppa över våldet. :>", och då ger det väl dig en aura av främlingsfientlighet? Om jag inte misstar mig, och det är okej att säga att invandrare ska anpassa sig genom att sluta vara våldsamma.

Warning, warning förhastad slutsats.
Är jag främlingsfientlig för att jag inte tycker om att de jämt är invandrare som är med på nyheterna? När jag dessutom sagt att de flesta är trevliga lirare. LOL.

7 år på fuska.nu

26/05 -10 21:10 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Men alla hemskheter man hör om, ja då är det någon med utländsk bakgrund.


Det där är ett ganska uppenbart osant påstående, jag behöver bara ta till exempel Hagamannen som exempel för att motbevisa att det det är någon med utländsk bakgrund vid alla hemskheter.


Växa ifrån en egen åsikt?
Sluta leka kommunist. (Jag kommer få minus XP för det men du har redan hoppat på mig).


Det där med att avsky breda samhällsgrupper baserat på väldigt svaga argument och grova generaliseringar är något de flesta (men inte alla) växer ifrån.
Dessa brukar oftast gömma sig bakom argument som "anpassning" och "kultur" men brukar inte kunna förklara vad de egentligen menar och hur invandrare gör för att inte anpassa sig.
Den verkliga anledningen brukar vara att de stött på jobbiga invandrare på deras högstadie eller på bussar eller liknande och att de därför börjar se invandrare som kollektiva samhällsparasiter, en syn som inte är speciellt konstruktiv.
Din "Kanske hoppa över våldet. :>"-kommentar var ganska talande för dina bakomliggande rasistiska åsikter, vet du.
Där sade du för en gångs skull vad du egentligen menade.
Att du fått din bild genom media köper jag inte riktigt då media inte brukar nämna etnicitet och bakgrund (i vissa fall döljs det väldigt invecklat genom ex. vitpixling).
Alltså håller jag fast vid min teori.


Känner du dig vuxen nu när du fick detta sagt?


Nej, jag känner mig vuxen varje gång jag stiger ur sängen, ty vuxen är jag i juridisk mening.
Det är trevligt, man får rösta och sådant, vet du.


Hobbyrasist är definitivt en överdrift, du tar helt utan anledning för givet att jag avskyr invandrare m.m bara för att jag tycker att vissa bör skärpa sig.


Nej, du säger att de inte "visar vårt sätt att leva respekt" och bör "anpassa sig" genom att "hoppa över våldet" - ergo en ganska grov stereotyp.
Det finns väl ingen som förnekar att vissa samhällsproblem kan vara vanligare bland invandrargrupper, men att rikta in sig på själva invandringen och invandrare som grupp som källa till dessa problem är varken korrekt eller speciellt rättvist.
"Hobbyrasist" säger jag eftersom dina åsikter är implicita och inte direkt uttryckta, du gömmer dig bakom formuleringar, antagligen just för att inte drabbas av r-ordet.


PS. Hobbyrasist/en som inte håller med GM i allt, efter som han "alltid" har rätt. DS.


Ah, detta går också ganska enkelt att visa vart det fallerar, eftersom jag diskuterar andra saker än invandring så borde jag väl ge personer andra epitet i andra trådar om de nu inte skulle hålla med mig?
Det skulle kännas lite irrelevant att dra upp i en diskussion om ex. takmålningar.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

26/05 -10 21:45 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

[quote]Fördomar, du glömde tydligen lägga till detta som stod:
[quote=Mitt förra inlägg]De finns fruktansvärt trevliga sådana. Och inte få heller.[/quote]

Jag sa inget om att du hade sådana fördomar.

[quote]Warning, warning förhastad slutsats.
Är jag främlingsfientlig för att jag inte tycker om att de jämt är invandrare som är med på nyheterna? När jag dessutom sagt att de flesta är trevliga lirare. LOL.[/quote]

Nej, du är främlingsfientlig för att du säger att invandrare är våldsamma. Oberoende av om du tycker att de flesta är "trevliga lirare", så säger du att de ska anpassa sig genom att sluta upp med att vara våldsamma. Om de flesta är trevliga, då borde det väl inte vara något problem med det? Men det känns som om GM redan sagt det här bättre än mig, så läs hans inlägg istället.

[quote]Men alla hemskheter man hör om, ja då är det någon med utländsk bakgrund.[/quote]

Hmm. Lasermannen? Knutbydramat? Mattias Flinck? Mordet på Engla? Priderättegången? Listan kan bli längre...

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

26/05 -10 21:47 Billie_Joe_A

Billie_Joe_A

426 XP 29 inlägg

ramo skrev:

Tycker det är förj*vligt med alla invandrare, ja hata folk som tycker det är bra, fattar de inte att sveriges kultur försvinner!? Man få ju fan inte ens ha flaggor eller sjunga nationalsången i sitt eget land! Inte nog med att de kommer hit och får massa pengar, de blir sura när de int får exakt som de vill, de e jävligt dryga i bussar, då de ska svinga sig runt och skrika som om de vore nån jävla djungel...Blir också förbannad att de alltid har dyra kläder å telefoner fast de int gjort ett skit för de. Å vi svenskar med hedliga arbeten å som betalar skatt åt deras j*vla curry ofta int ha råd med så dyra grejer...

Sluta våldta det svenska språket. Som kanske du förövrigt inte var seriös med ditt inlägg eftersom jag känner igen inlägget från förr. Copy and paste? :>


Va?? Vadå kopierar!? JAG skrev de ju för fan! Förresten ska väl int jag behöva få ont i huvet på bussen varje dag bara för eggade folk som ni sak dra hit massa svart...

26/05 -10 23:00 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Sverige är uppbyggt av invandrare. Det som Ramo citerat och svarat på är nog det sjukaste jag sett. Får la citera det också.


[...]Jag är emot att de snart är fler än oss. Jag tycker dock inte att vi ska sluta ta in.


Det bor cirka 800.000 invandrare i Sverige och inte ens hälften är araber. Sen finns det då 8.200.000 Svenskar. Det låter som att du får hänga med lite i skolan och ta en liiiten paus från datorn.


Tycker det är förj*vligt med alla invandrare, ja hata folk som tycker det är bra


Är alla invandrare förjävliga? Jag tycker att du ska ta tillbaka det där för du har då fan inte träffat alla. Många jag känner är invandrare. Hederliga sådana, de som jobbar för att klara sig i samhället. Och ändå bor jag inte många mil ifrån en av Sveriges största invandrarstäder, Angered.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

27/05 -10 11:45 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg


[...]Jag är emot att de snart är fler än oss. Jag tycker dock inte att vi ska sluta ta in.


Hur är de snart fler än "oss"? Det är en relativt liten del av befolkningen som är född i ett annat land. Eller räknar du andra och tredje generationens invandrare också? När blir man svensk enligt dig?

Ska också sägas att jag inte tycker Billie_Joe_A's inlägg är värt att kommentera. Men jag skulle, som andra tidigare nämnt, reagerat rätt kraftigt om någon sa sånt i min närhet.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

27/05 -10 12:42 Billie_Joe_A

Billie_Joe_A

426 XP 29 inlägg

Min brorsa har då åkt på spö tre gånger av turkar, (Nej, det var inte han som började nån av gångerna, det fanns vittnen) och det hade ju aldrig behövt hända om de inte hade konmmit hit från början, eller hur? Alla invandrare kanske inte slåss och jävlas, men tillräckligt många för att jag inte ska tycka om de, oavsett vad alla moralkärringar säger.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar