Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

29/05 -10 11:02 Billie_Joe_A

Billie_Joe_A

426 XP 29 inlägg

''Det är förjävligt med alla invandrare'', och ''Alla invandrare är förjävliga'', är olika saker.
Det där om flaggan kan du ju slå på teven och se debatter om, ifall du missat det.
Jag kan länka till en jävla massa invandrarrelaterade brott om du vill...Jag vet att svenskar också begår brott, men invandrarna ska fan inte komma hit och göra fanskap.
Tycker också att det är jävligt intressant att du bara viftar bort det faktum att flera jag känner fått stryk och blivit hotade av invandrare...Du kan ju fan inte förneka att det aldrig skulle hänt om dem inte kommit hit från början.
Förreten bryr jag mej inte särskilt mycket om hur dem ser ut, det är själva invandringen som stör mig.

29/05 -10 12:33 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Hur skulle du vilja ändra invandringspolitiken?

Ta in färre så att vi kan ta hand om de vi redan har på ett värdigare sätt.

7 år på fuska.nu

29/05 -10 13:32 Billie_Joe_A

Billie_Joe_A

426 XP 29 inlägg

''Det är förjävligt med alla invandrare'' betyder att man tycker det suger att det bor 30 abdullahs på samma gata som jag. Det vill säga: Man hatar INVANDRING. 
''Alla invandrare är förjävliga'' Innebär att jag hatar alla INVANDRARE.
Jag hatar inte automatiskt alla invandrare, men jag ogillar invandring på grund av alla anledningar jag redan nämnt tidigare.
Förresten, om du själv är afrikan är det väl inte så konstigt att du inte har nåt emot invandring, eftersom du eller nån släkting till dig invandrat hit??
För övrigt håller jag med Apower om att det är bättre att ta hit färre och ta hand om de bättre. Jag stör mig även på att istället för att ta hit de som verkligen behöver hjälp drar de hit en massa 50-åriga kostymgubbar som står på torgen och röker camel hela tiden.

31/05 -10 22:12 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Apower skrev:

Det där är inget konkret, det är en meningslös berättelse som absolut inte säger någonting, det är lite som om jag skulle motivera att vänsterhänta bör anpassa sig genom att lägga ner sin våldsamhet genom att hänvisa till att en vänsterhänt slog mig en gång i femte klass, dvs totalt irrelevant.

Vill först påpeka att jag är vänsterhänt.
Vill sedan fortsätta med att jag oftare blir illa bemött av invandrare än svenskar. Kan du motbevisa det? Knappast.
Vill också påpeka att jag kan dra fler exempel. Blir det konkret då?



Men jag kan backa om att de ska anpassa sig till vår kultur. Jag har tydligen ingen talan i din wikipeidavärld. Man får inte gå på egna uppfattningar enligt dig utan måste bevisa vad man tycker och känner. Annars är man en luddig rasist.
Känner du dig inte lite hård när du kallar en trettonåring för rasist? Kan säga att jag inte uppfyller kriterierna för det. Jag avskyr inte invandrare utan påpekar deras brister.
Jag kan skriva en lista med vad jag tycker är bra med dem också.

Det är delvis vårt fel att de är så pass otrevliga. Det blir troligen ofta dåligt bemötta och hävdar sig då gärna mot oskyldiga människor.


Varför ens dela in de i två grupper då? det är inte alla invandrare som slåss.

Det fungerar tyvärr inte så att du får var rasistiskt för att du komemr med några fördelar också, det är inte så att man fick tycka att svarta är mindre värda utan att vara rasist, och sen säga att de är bra på t ex att sjunga och tolka det som att man inte är en rasist.

Sluta påstå att alla invandrare är otrevliga plz, det har du inga grunder på. Bara för att några i din stad är otrevliga mot dig så är inte alla i hela världen det.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

01/06 -10 07:58 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Varför ens dela in de i två grupper då? det är inte alla invandrare som slåss.

Det fungerar tyvärr inte så att du får var rasistiskt för att du komemr med några fördelar också, det är inte så att man fick tycka att svarta är mindre värda utan att vara rasist, och sen säga att de är bra på t ex att sjunga och tolka det som att man inte är en rasist.

Sluta påstå att alla invandrare är otrevliga plz, det har du inga grunder på. Bara för att några i din stad är otrevliga mot dig så är inte alla i hela världen det.

Jag har sagt minst 100 gånger att jag inte menar alla. Men du har tydligen inte läst hela diskussionen.
Det är alldeles för självklart att jag inte menar alla för att jag ska orka skriva "OBS Jag menar inte alla" i varje inlägg då det är en självklarhet.

7 år på fuska.nu

01/06 -10 08:15 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Min gamla "bästis" var en blatte och en invandrare, eller snarare, thai... =D

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

01/06 -10 08:42 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Apower skrev:

Varför ens dela in de i två grupper då? det är inte alla invandrare som slåss.

Det fungerar tyvärr inte så att du får var rasistiskt för att du komemr med några fördelar också, det är inte så att man fick tycka att svarta är mindre värda utan att vara rasist, och sen säga att de är bra på t ex att sjunga och tolka det som att man inte är en rasist.

Sluta påstå att alla invandrare är otrevliga plz, det har du inga grunder på. Bara för att några i din stad är otrevliga mot dig så är inte alla i hela världen det.

Jag har sagt minst 100 gånger att jag inte menar alla. Men du har tydligen inte läst hela diskussionen.
Det är alldeles för självklart att jag inte menar alla för att jag ska orka skriva "OBS Jag menar inte alla" i varje inlägg då det är en självklarhet.


Varför då skriva dina inlägg som om det vore som att du menade alla?

" min kompis blev slagen av ett gäng invandrare för att han int hade något hår, kan ni föklara varför han blev slagen för att han inte hade något hår?"

Okej, de var invandrare, vad har det med saken att göra?


Okej att han inte hade något hår, förstår inte riktigt vad det ska medföra diskussionen

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

01/06 -10 15:35 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Varför då skriva dina inlägg som om det vore som att du menade alla?

För att det är självklart och att alla som läst mina tidigare inlägg (vilket man bör göra innan man kritiserar någon) vet det.

Btw, en grej jag tänkt på. Kritiserar man en invandrare eller påpekar en brist hos honom, ja då är man rasist. Påpekar man det hos en svensk, ja då är man inget speciellt.
Ordet rasist är överanvänt.

7 år på fuska.nu

03/06 -10 20:41 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Apower skrev:

Varför då skriva dina inlägg som om det vore som att du menade alla?

För att det är självklart och att alla som läst mina tidigare inlägg (vilket man bör göra innan man kritiserar någon) vet det.

Btw, en grej jag tänkt på. Kritiserar man en invandrare eller påpekar en brist hos honom, ja då är man rasist. Påpekar man det hos en svensk, ja då är man inget speciellt.
Ordet rasist är överanvänt.


Jag har läst dina tidigare inlägg.

Varför säga att invandrare får sluta med våldet när det inte är alla som är våldsamma?

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

04/06 -10 09:08 Wither

Wither

81 XP 6 inlägg

Apower skrev:
Ordet rasist är överanvänt.

Där måste jag hålla med dig.

R.I.P. Ronnie James Dio 1942/06/10-2010/05/16!
\m/

04/06 -10 12:07 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

antonfusk skrev:
Apower skrev:

Varför då skriva dina inlägg som om det vore som att du menade alla?

För att det är självklart och att alla som läst mina tidigare inlägg (vilket man bör göra innan man kritiserar någon) vet det.

Btw, en grej jag tänkt på. Kritiserar man en invandrare eller påpekar en brist hos honom, ja då är man rasist. Påpekar man det hos en svensk, ja då är man inget speciellt.
Ordet rasist är överanvänt.


Jag har läst dina tidigare inlägg.

Varför säga att invandrare får sluta med våldet när det inte är alla som är våldsamma?

De som inte är våldsamma ska definitivt inte ta åt sig, men i det inlägget kunde jag ha varit tydligare.

7 år på fuska.nu

09/06 -10 12:06 Uffman

Uffman

78 XP 2 inlägg

Det är inte ok att ta emot svenskar som varit utomlands! Är man svensk ska man stanna i Sverige!

09/06 -10 21:27 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Det är ju inte så stor fara om man reser som turist ju, men de flesta som kommer hit till Sverige har nog inde detta som tanke.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

27/06 -10 18:19 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Det finns väldigt många som (som Ramo sa) hatar invandrare men säger ingenting framför dom, men istället går in på Flashback och skapar trådar där dem skriver att invandrare gör det och det. Varför vågar dom inte säga det framför en då? Nej, för dom vet att det blir bråk och det vill dom undvika. Så hälften av alla som var emot invandrarna vågar inte ens öppna munnen och säga hej till dom i verkligheten för dom är rädda att få sina mjölktänder och bl.a hela käken bruten om dom säger något rasistiskt. Men här, bakom skärmen leker dom Internet-Rambo och säger vad dom tycker för dom känner sig säkra.
Tro mig jag är själv halvt invandrare, vet inte vad man ska kalla det om man är född i Sverige och är 16 men jag vet dock att mina invandrarkompisar ofta råkar ut för rasimsm och går och plockar ut tänder på folk. Troligen för att 1 invandrare gjort något fel mot den svensken och gett svensken ett minne som lyder såhär ''Alla invandrare försöker förstöra, om du ser någon bemöt denna person med 0% respekt'' och då hatar han plötsligt alla invandrare.

Jag har varit med om allt som ni beskriver här. Då menar jag knivattacker, misshandel och sånt. Inte för att jag varit offret, utan Rasisten .

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

27/06 -10 19:39 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Jag har varit med om allt som ni beskriver här. Då menar jag knivattacker, misshandel och sånt. Inte för att jag varit offret, utan Rasisten .


Jag förstår inte riktigt vad du menar, försöker du säga att du knivattackerat folk?

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar