Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



SÄmsta läraren

Svara
28/12 -11 04:41 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Är nog våran syslöjdslärare...

Ingen förstår vad hon säger, hon ljuger om sin utbildning och är otroligt glömsk... Hon gav mig ett tyg jag skulle använda och 5 min senare säger hon att jag har fel tyg och när jag förklarar för henne att hon gav det till mig blir hon sur på att jag inte sa något. Sedan på våran första lektion så frågade hon vilka som kunde sy (det finns 4 bord man sitter vid) några vid varje bord räckte upp handen, då sa hon "Bra, då visar jag dessa två bord hur man syr, ni andra börja jobba" så hon visade de som redan kunde och de som inte kunde som satt vid ett annat bord fick inte kolla...

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

09/03 -12 21:03 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Tomboy

alla föri helvette

09/03 -12 22:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Tomboy skrev:
alla föri helvette

09/03 -12 23:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Tomboy

jävla skola

09/03 -12 23:19 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Inga direkt dåliga lärare, men ett par av dem som jag har haft, är opedagogiska inom lärandet. Behöver man hjälp med en uppgift som man lyckats härleda, så går den personen till tavlan och löser uppgiften. Man vill förstå uppgiften, inte lösa den.

Tycker annars att skollivet är underbart!

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

09/03 -12 23:20 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Tomboy skrev:
skolan är fucking jävla skit


Skräpa inte ner tråden, tack.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

09/03 -12 23:22 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Tomboy

jag skräpar väl hur jävla mycket jag vill jag skräpar alltid i sverige jag bor inte ens här

09/03 -12 23:24 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Tomboy skrev:
jag skräpar väl hur jävla mycket jag vill jag skräpar alltid i sverige jag bor inte ens här


Följ forumets regler;

• Håll dig till trådarnas huvudsakliga diskussionsämnen. Undvik att skriva inlägg som inte bidrar till diskussionen, exempelvis uppmaningar att använda en sökmotor som svar på en fråga.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

09/03 -12 23:36 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Skolan är bra. Hade jag inte gått på ett frigymnasium som enbart är ute efter att få plocka ut så mycket pengar som möjligt och som totalt struntar i elevens utbildning så hade jag nog tyckt om skolan mer än vad jag gör just nu...

Igår exempelvis hade vi en frisörlärare som historialärare, skolan har inte ens vett på att sätta in vettiga vikarier för de lektionerna vi har. Under första läsåret fick vi sitta och surfa på Internet för att lärarna inte hade undervisningsböcker att dela ut. Jag skulle haft G i matematik men eftersom jag bjöd läraren på kaffe och en kanelbulle samt fjäskade lite så fick jag VG.

Jag tyckte det var skönt och slappt, men när man tänker efter så kommer man få svi för det i framtiden. Allt beror på skolan och deras sätt att behandla eleverna. Nu hotas min skola av nedläggning, vilket betyder att jag får gå på närmaste frigymnasium 12 mil bort i en storstad. Vem ska fixa lägenhet och vem ska betala en dyr hyra? Jag har då inte råd i alla fall.

Byta till annat icke-fristående gymnasium kan jag inte då mitt programs scheman inte passar ihop med andra gymnasiums program. I så fall måste jag gå om hela min utbildning och det tänker jag inte göra.

09/03 -12 23:45 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Helt överlägset SO-läraren. Hon ville ha ett arbete inlämnat i storlek 12. Jag gjorde det, men gjorde rubriken i runt 20-30 (den ska ju vara större) och fick sänkt betyg. Fick också sänkt betyg för att jag skrev "Wikipedia" som källa istället för "www.wikipedia.se" samt för några fler random anledningar. Lovar att hon sitter med bingosnurra och lottar fram betyg och motiveringar till dessa.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar