Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Validering av fusk och tester tar för lång tid

12/12 -10 00:05 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Jag vet inte om detta har påpekats tidigare, men det tål att upprepas i så fall:

Det är samma problem varje år. Under sommaren godkänns fusk/speltester i rasande takt, därför att de flesta har mer fritid då (eftersom det är sommarlov). Under hösten så blir det alltid en nedgång i aktiviteten då skolan har börjat igen. Runt jul vänder det igen (fler fusk/speltester godkänns), men det kommer att vända igen på grund av att vårterminen börjar. Fast det löser sig till sommaren och sen börjar det om igen...

~ Kigsz ~

2002-2012

12/12 -10 13:51 Rinosaur

Rinosaur

4062 XP 16 inlägg

Att ni inte fattar, herregud.

Det är inte själva "godkänna" proceduren som är det jobbiga, det jobbiga är att se efter så det inte är snott, rätta alla tusentals felstavningar som alltid finns där, se till att det verkligen stämmer vilket inte alltid är så lätt, se till att det är ett användbart "fusk" (alt. walkthrough) eller bara något självklart som alla bör förstå.

Nu vet jag inte hur pass saker har förändrats på dessa år jag inte varit närvarande, dock antar jag att fuska.nu hellre vill ha kvalitet än kvantitet.

EX-moderator
- Kontainern bakom LiDL-västerås är mitt hem :3 -
Messa endast om det är viktigt..

12/12 -10 15:33 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Inte så ovanligt vad jag har förstått att folk gnäller över att deras fusk har legat i kön i 2-3 veckor så har det bara gått 2-3 dagar. : )


Det bästa vore att göra samtliga hjälpmoderatorer som är villiga att bli moderatorer till just moderatorer.

Det kan bli rörigt där också, menar att om alla vore moderatorer och alla förmodligen har blivit lite 'trötta' på att godkänna fusk/tester/spel så kanske det blir så att det tillslut nästan inte är någon som godkänner något av de, utan bara vill sköta forumet o.s.v. Fast man får ju hoppas att det inte sker om det nu skulle hända att hjälpmoderatorerna bli moderatorer.


För att sedan avsätta de som inte vill bli moderatorer.

Om det nu är en mycket aktiv och validerar mycket, med andra ord sköter arbetet felfritt! Men så vill denna person inte bli moderator, utan helt enkelt inte känner sig redo eller vill helt enkelt stanna kvar på positionen, hur gör de nuvarande då? Avsätter de nuvarande då den som inte vill bli det? Fast som sagt denna sköter valideringen utmärkt.


Det är samma problem varje år. Under sommaren godkänns fusk/speltester i rasande takt, därför att de flesta har mer fritid då (eftersom det är sommarlov). Under hösten så blir det alltid en nedgång i aktiviteten då skolan har börjat igen. Runt jul vänder det igen (fler fusk/speltester godkänns), men det kommer att vända igen på grund av att vårterminen börjar. Fast det löser sig till sommaren och sen börjar det om igen...

Du har helt rätt där. Men det är ju då när skolan börjar som man borde ta in någon/några fler som kan hjälpa till? För det brukar oftast vara så att mellan julen och sommaren så avgår en eller flera (hjälp)moderatorer från positionen. Så det skulle nog lösa sig ändå. Men sen om ingen är villig eller passar är ju ett annat problem.

12/12 -10 19:03 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Då kanske man kan ställa frågan, tar ni inte in fler för att det behövs eller för att det inte finns folk som passar som (H-)Modd?

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

12/12 -10 19:47 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Rinosaur skrev:
Att ni inte fattar, herregud.

Det är inte själva "godkänna" proceduren som är det jobbiga, det jobbiga är att se efter så det inte är snott, rätta alla tusentals felstavningar som alltid finns där, se till att det verkligen stämmer vilket inte alltid är så lätt, se till att det är ett användbart "fusk" (alt. walkthrough) eller bara något självklart som alla bör förstå.

Nu vet jag inte hur pass saker har förändrats på dessa år jag inte varit närvarande, dock antar jag att fuska.nu hellre vill ha kvalitet än kvantitet.

Tack! Väldigt bra sagt!

Fresh skrev:
Då kanske man kan ställa frågan, tar ni inte in fler för att det behövs eller för att det inte finns folk som passar som (H-)Modd?

Anar att det lutar in sig lite åt båda håller, faktiskt.

Vi är bara inne i en liten svacka för tillfället, förhoppningsvis kommer vi att arbeta bättre om ett tag.


Ezlo skrev:
Det kan bli rörigt där också, menar att om alla vore moderatorer och alla förmodligen har blivit lite 'trötta' på att godkänna fusk/tester/spel så kanske det blir så att det tillslut nästan inte är någon som godkänner något av de, utan bara vill sköta forumet o.s.v. Fast man får ju hoppas att det inte sker om det nu skulle hända att hjälpmoderatorerna bli moderatorer.

Nä, moderatorerna godkänner fusk de med. Anledningen till att vi hjälpmoderatorer inte gör det lika mycket är just för att det handlar om att göra samma sak om, och om, och om igen. Det blir trist med tiden.


Om det nu är en mycket aktiv och validerar mycket, med andra ord sköter arbetet felfritt! Men så vill denna person inte bli moderator, utan helt enkelt inte känner sig redo eller vill helt enkelt stanna kvar på positionen, hur gör de nuvarande då? Avsätter de nuvarande då den som inte vill bli det? Fast som sagt denna sköter valideringen utmärkt.

Anledningen till att vissa utav hjälpmoderatorerna inte vill vara just moderator är på grund av att man har kravet att man måste hjälpa till med forumet och annat modgrejs. Om man vill vara en moderator som bara inriktar sig på validering kan man väl bli det, då förvinner hjälpmoderatorposten. Dock går inte detta idag, då det som sagt är som ett "krav" för moderatorer att ta hand om allt. Alla orkar inte engagera sig i det.



Det är samma problem varje år. Under sommaren godkänns fusk/speltester i rasande takt, därför att de flesta har mer fritid då (eftersom det är sommarlov). Under hösten så blir det alltid en nedgång i aktiviteten då skolan har börjat igen. Runt jul vänder det igen (fler fusk/speltester godkänns), men det kommer att vända igen på grund av att vårterminen börjar. Fast det löser sig till sommaren och sen börjar det om igen...

Du har helt rätt där. Men det är ju då när skolan börjar som man borde ta in någon/några fler som kan hjälpa till? För det brukar oftast vara så att mellan julen och sommaren så avgår en eller flera (hjälp)moderatorer från positionen. Så det skulle nog lösa sig ändå. Men sen om ingen är villig eller passar är ju ett annat problem.

Varför skulle det bli bättre av att ta in fler hjälpmoderatorer när sommaren tar slut?
Man kan inte bara dela ut platser hit och dit, det fungerar inte så. Och man arbetar inte likadant hela tiden. Jag tycker det fungerar jättebra för tillfället.

Ni medlemmar får sedan gärna ta hänsyn till det faktum att vi som arbetar här faktiskt gör det gratis. Vi lägger ned fritid på att arbeta utan lön.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

12/12 -10 19:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Nä, moderatorerna godkänner fusk de med. Anledningen till att vi hjälpmoderatorer inte gör det lika mycket är just för att det handlar om att göra samma sak om, och om, och om igen. Det blir trist med tiden.

Jasså, det blir trist med tiden...
Om det nu är så att du eller någon annan hjälpmoderator tycker det börjar bli trist att bara göra samma syssla dag ut och dag in, och tillslut nästan inte göra någonting, så tycker jag du eller de andra kan lämna posten åt en aktivare som 'jobbar' ist. om det nu ska vara så.
Visst! Det blir tråkigt med tiden, men ska du sluta arbeta och göra dina sysslor för det? I så fall är det väl bättre att avgå.

Du skrev aldrig att du eller de andra börjar tröttna eller inte arbetar, men det både låter och verkar så, med tanke på det du nyss skrivit.


Alla orkar inte engagera sig i det.


Vilket är helt fel, det ska vara lika för alla!
Det ska inte vara några som bara tar hand om forumet och skiter i fusken/testerna, eller tycker du det är rätt?


Varför skulle det bli bättre av att ta in fler hjälpmoderatorer när sommaren tar slut?

Därför, kära lilla Forsa att det är då som Kigsz säger det börjar bli lite 'mindre' validering och annat som ingår i jobbet i créwet, eller stämmer kanske inte det?


Man kan inte bara dela ut platser hit och dit, det fungerar inte så.

Det förstår jag. Men nu är det som såhär att jag varken frågade eller nämnde om man kunde dela ut platser åt vem som helst. Tror nog de flesta vet att det inte fungerar så, så såg ingen anledning av dig att ta upp det.

12/12 -10 20:03 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Ezlo: Det är inte så att det finns ett bestämt antal hjälpmoderator-platser och moderator-platser. Bara för att en person lämnar betyder det inte att det "finns plats för en till", utan det finns plats för hur många och hur få som helst.

Skulle man vara tillfälligt trött och behöver ta en paus på någon månad så tycker jag man kan säga till övriga bara, och sedan låta det vara. För de tar som sagt var "inte upp en plats", utan det kan lika gärna tillkomma fler.

12/12 -10 20:18 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Ezlo skrev:
Jaså, det blir trist med tiden...
Om det nu är så att du eller någon annan hjälpmoderator tycker det börjar bli trist att bara göra samma syssla dag ut och dag in, och tillslut nästan inte göra någonting, så tycker jag du eller de andra kan lämna posten åt en aktivare som 'jobbar' ist. om det nu ska vara så.
Visst! Det blir tråkigt med tiden, men ska du sluta arbeta och göra dina sysslor för det? I så fall är det väl bättre att avgå.

Ja, det blir trist med tiden. Dock går även det där i vågor. Vi validerar fortfarande, allihop, annars skulle vi inte vara (hjälp)moderatorer. Vi gör mycket arbete, mer än vad du vet om.
Och nej, det är inte bättre att avgå och ge det till någon som arbetar. För det första kommer denne person tröttna den med, och för det andra så är jag fortfarande hjälpmoderator tack vare den kvalité jag släpper igenom när jag validerar.

Jag arbetar mycket vissa månader, jag arbetar inte lika mycket andra. Och som sagt, vi gör det faktiskt gratis.


Du skrev aldrig att du eller de andra börjar tröttna eller inte arbetar

Precis, jag skrev aldrig det.


Vilket är helt fel, det ska vara lika för alla!
Det ska inte vara några som bara tar hand om forumet och skiter i fusken/testerna, eller tycker du det är rätt?

Ser inte problemet med att ha moderatorer som inte gör precis samma saker.



Varför skulle det bli bättre av att ta in fler hjälpmoderatorer när sommaren tar slut?

Därför, kära lilla Forsa att det är då som Kigsz säger det börjar bli lite 'mindre' validering och annat som ingår i jobbet i créwet, eller stämmer kanske inte det?

Tror inte du förstått riktigt vad både Kigsz och jag syftar på.
Vi behöver inte ta in fler hjälpmoderatorer, det fungerar redan. Kön har ju faktiskt inte nått 200-gränsen ännu? Och jag ser inte vad det spelar för roll om fusken får vänta ett par veckor på att bli godkända, för dom försvinner ju inte från spelet?
Och, allt rullar på. Vi validerar tillräckligt mycket nu, och överdrivet mycket på loven, helt enkelt. =)



Man kan inte bara dela ut platser hit och dit, det fungerar inte så.

Det förstår jag. Men nu är det som såhär att jag varken frågade eller nämnde om man kunde dela ut platser åt vem som helst. Tror nog de flesta vet att det inte fungerar så, så såg ingen anledning av dig att ta upp det.

<3

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

12/12 -10 21:39 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Ezlo: Det är inte så att det finns ett bestämt antal hjälpmoderator-platser och moderator-platser. Bara för att en person lämnar betyder det inte att det "finns plats för en till", utan det finns plats för hur många och hur få som helst.


Såklart inte. Men jag gav förslag på hur ni skulle kunna göra vid en krissitutation, inget annat!


Ser inte problemet med att ha moderatorer som inte gör precis samma saker.

Hepp!
Men det kanske skulle bli lite rörigt? Om nu alla vill bara sköta forumet ger de sig fuxxen på, vem ska då ta testerna? Bättre att ha det som vi har det ni i så fall imo.


Kön har ju faktiskt inte nått 200-gränsen ännu? Och jag ser inte vad det spelar för roll om fusken får vänta ett par veckor på att bli godkända, för dom försvinner ju inte från spelet?

Nej, men det finns väl kanske lite otåliga medlemmar som inte orkar vänta sålänge, dock är det deras problem.
Men förr kan jag ju säga, då under början av 2009 gick det väldigt sällan längre än några dagar, max 3-4. Men som du säger, läget förändras ju såklart!


<3

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

13/12 -10 00:05 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Den som vill vara en del av lösningen på problemet ska läsa det här:
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...

~ Kigsz ~

2002-2012

13/12 -10 16:24 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Kigsz skrev:
Den som vill vara en del av lösningen på problemet ska läsa det här:
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...

Gick faktiskt in i tråden för att nämna att en åtgärd vidtagits för att förbättra situationen. =P

7 år på fuska.nu

14/12 -10 23:54 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Inskickning av fusk och tester tar för kort tid.

Tro det eller ej, men det finns faktiskt något som håller en lägre standard än fuska.nu's forum, och det är dess fusk och tester. Hafsiga skitsaker skickas in och gör det svårt som fan för oss moderatorer att hålla en rimlig standard, och när det väl börjar arta sig så tar det kanske en kvart att rätta alla tusen stavfel!

För varje ynka gång ni INTE kontrolläser ett fusk måste vi göra det TIO gånger.


/rage och adjö.

Have I ever told you the definition of insanity?

15/12 -10 00:20 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Danne_00 skrev:
Inskickning av fusk och tester tar för kort tid.

Tro det eller ej, men det finns faktiskt något som håller en lägre standard än fuska.nu's forum, och det är dess fusk och tester. Hafsiga skitsaker skickas in och gör det svårt som fan för oss moderatorer att hålla en rimlig standard, och när det väl börjar arta sig så tar det kanske en kvart att rätta alla tusen stavfel!

För varje ynka gång ni INTE kontrolläser ett fusk måste vi göra det TIO gånger.


/rage och adjö.

+1, typ.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

15/12 -10 17:18 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Danne_00 skrev:
Inskickning av fusk och tester tar för kort tid.

Tro det eller ej, men det finns faktiskt något som håller en lägre standard än fuska.nu's forum, och det är dess fusk och tester. Hafsiga skitsaker skickas in och gör det svårt som fan för oss moderatorer att hålla en rimlig standard, och när det väl börjar arta sig så tar det kanske en kvart att rätta alla tusen stavfel!

För varje ynka gång ni INTE kontrolläser ett fusk måste vi göra det TIO gånger.


/rage och adjö.


Helt sant!

De eller dem?

15/12 -10 18:29 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Danne_00 skrev:
Inskickning av fusk och tester tar för kort tid.

Tro det eller ej, men det finns faktiskt något som håller en lägre standard än fuska.nu's forum, och det är dess fusk och tester. Hafsiga skitsaker skickas in och gör det svårt som fan för oss moderatorer att hålla en rimlig standard, och när det väl börjar arta sig så tar det kanske en kvart att rätta alla tusen stavfel!

För varje ynka gång ni INTE kontrolläser ett fusk måste vi göra det TIO gånger.


/rage och adjö.

Generalisering in my <3.

Men visst, jag kan förstå att det är jobbigt.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar