Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Validering av fusk och tester tar för lång tid

27/11 -10 11:58 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Det här med att folk som känner modsen väl i vissa fall blir tillsatta kan bero på att personen ifråga syns mer, just för att moderatorerna känner honom/henne? Dessutom litar man ofta mer på vänner än "strangers", vilket jag tror är densamma hos alla. Alltså är en vän, med alla krav uppnådda, i många fall ett säkrare kort.

Detta syns dessutom på många andra communities, så Fuska är knappast ensam på den punkten.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

27/11 -10 12:04 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Detta syns dessutom på många andra communities, så Fuska är knappast ensam på den punkten.

Synd.

7 år på fuska.nu

27/11 -10 12:45 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg



Har du alltid varit det?

Jag lämnade i alla fall chatten p.g.a kränkningar m.m.

Jao, var väldigt lugnt när jag hittade chatten först.


Du har själv sagt att Hysteria och andra mobbar dig i chatten m.m.


Under senare tid har det varit lugnt men ett par enstaka gånger dvs 2-4 gånger har jag haft Hysteria och Crystallis på mig, ja. 2 av 10 andra.


Nämner inga namn men jag tycker det är tragiskt att vissa låtsas tycka Hysteria är "en jävligt skön snubbe", fast dom egentligen bara är rädda för honom.

Jag tycker att Hysteria är en jävligt skön snubbe. Jag är inte rädd för honom och det han säger som är elakt mot mig fastnar aldrig detsamma med Crystallis. Crystallis har försökt få mig att bli irriterad på honom men efterså inget fastnar misslyckas han ALLTID.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

27/11 -10 14:40 CreamZwei

CreamZwei

54 XP 8 inlägg

Angående chatten: Jag har alltid känt chatten som ett dött inaktivt ställe, man får sällan svar då dem som är inne i chatten gör annat i andra flikar. Jovisst är det ibland några stycken som diskuterar något jag inte förstår eller bara säger hej.

Angående hjälp/-moderator tillsättning:

FIQ skrev:
Dessutom litar man ofta mer på vänner än "strangers"


Detta är en av anledningarna det inte tillsätts några nya medlemmar som moderatorerna inte känner eller har chattat med ett bra tag. Ett av kraven till att tillsättas i créw'n känns som att känna varenda moderator genom att ha chattat med den en längre tid genom skype eller msn. Dem helt enkelt kräver en stor kännedom om dem dem tillsätter.

27/11 -10 17:12 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Alternativ ett är bäst - men i detta fall har det tydligen fallerat.


Men du repeterar hela tiden att det finns folk som har tid och som är villiga och att vi borde avgå och ta in de - du förstår väl att det är många fler som vill bli moderatorer än som borde bli det?
Vi har väldigt hårda krav på vilka som får bli moderatorer, vilket är bra, då vi håller en högre kvalitetsstandard på modereringen än de flesta forum gör (och om du inte tror på detta bör du skaffa perspektiv, de flesta forum av fuska.nus storlek är mycket sämre skötta)
Att låta folk som är upptagna ibland avgå (vilket man måste göra för att inte vara egocentrisk enligt dig), och låta vilka randommänniskor som helst bli mods skulle leda till katastrof för fuska.nu och det är rätt uppenbart att du inte har någon ordentlig erfarenhet av sådana här saker då du då skulle veta hur illa sådant kan gå. (jag har varit medlem på sidor som delats upp i två olika pga dispyter inom crewet, och en av de var större än fuska.nu)


Man måste vara polare med modsen, och man måste vara "cool".


Nä, det där är något folk brukar ha som svepskäl när de är purkna över att de aldrig får bli moderatorer, jag har personligen varit med om att tillsätta flera personer jag inte känt överhuvudtaget.


Samma sak gäller för att över huvud taget bli accepterad i chatten och sånt.


Som inte har något att göra med fuska.nu.


Jo, eftersom den finns med i menyn har den det. Moderatorerna har delvis ett ansvar att se till at den fungerar.


Nej, moderatorerna är inte ansvarig för chatten överhuvudtaget, chatten har egna regler, ett eget crew, ett eget bansystem, etc etc etc, fuska.nus vanliga administration har inget som helst att göra med chattens administration, att den länkas till beror bara på att det är medlemmar från fuska.nu där och det därmed finns ett intresse i lätt tillgänglighet till den. (FuskaWiki länkas också till!)


Jag har alltid känt chatten som ett dött inaktivt ställe, man får sällan svar då dem som är inne i chatten gör annat i andra flikar.


De flesta av oss sitter i chattprogram och inte i flikar, och du förstår inte hur chatten fungerar, var snäll och vänta i kanalen i mer än några minuter, då det ibland kan ta ett tag innan du får svar, just för att folk inte sitter klistrade vid chatten hela tiden utan kollar till den då och då.
Om du inte gillar hur den fungerar, synd, det är så det är.


Ett av kraven till att tillsättas i créw'n känns som att känna varenda moderator genom att ha chattat med den en längre tid genom skype eller msn.


Då känns det väldigt fel, då jag som sagt flera gånger lagt till folk på MSN först efter att de blivit (hjälp)moderatorer trots att jag varit med om att tillsätta de... och vid närmare eftertanke finns det flera personer som jag fortfarande inte har på MSN.
Fint när folk uttalar sig efter sina fördomar, och synd att de inte litar på vår förmåga att göra opartiska bedömningar när det är något jag tror vi tänker rätt mycket på.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

27/11 -10 17:56 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Hade jag, eller annan medlem som inte var dödspolare med crewet betet mig så som Hysteria gjorde så hade jag blivit bannad innan jag hade hunnit säga flaska. Men eftersom att Hysteria var så jävla bra polare med modsen, så blundade vissa av dom för hans beteende. Långt ifrån alla dock, men fortfarande.

*

27/11 -10 18:01 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Godkänn_fusk skrev:

Inga nya inskickade



Så, nu kan alla bli glada igen :)

De eller dem?

27/11 -10 18:18 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Eric_ skrev:
Hade jag, eller annan medlem som inte var dödspolare med crewet betet mig så som Hysteria gjorde så hade jag blivit bannad innan jag hade hunnit säga flaska. Men eftersom att Hysteria var så jävla bra polare med modsen, så blundade vissa av dom för hans beteende. Långt ifrån alla dock, men fortfarande.





Du vet, normalt är det inte tillåtet att diskutera enskilda fall såhär ute i forumet, men jag ska ta detta tillfälle för att säga att det är rätt svårt att bli bannad på fuska.nu och att du antagligen inte hade blivit bannad för att bete dig sådär.
Det andra jag ska säga att att Hysteria inte alls var "bra polare" med alla modsen, eller ens majoriteten av modsen, eller ens flera stycken, vad jag vet.
Snarare tvärtom faktiskt.
Och det tredje jag ska säga är att andra på fuska.nu i det förgångna kommit undan med mycket, mycket, mycket mer innan de till slut blivit bannade.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

27/11 -10 20:18 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


du förstår väl att det är många fler som vill bli moderatorer än som borde bli det?

Ja.


Som inte har något att göra med fuska.nu.

Låter orimligt.






Du vet, normalt är det inte tillåtet att diskutera enskilda fall såhär ute i forumet, men jag ska ta detta tillfälle för att säga att det är rätt svårt att bli bannad på fuska.nu och att du antagligen inte hade blivit bannad för att bete dig sådär.

Så att bryta mot svensk lagstiftning 3 gånger är inte tillräckligt för att bli bannlyst?


Och det tredje jag ska säga är att andra på fuska.nu i det förgångna kommit undan med mycket, mycket, mycket mer innan de till slut blivit bannade.

Dålig ursäkt att skylla på hur slappt det var i det förgångna.

7 år på fuska.nu

27/11 -10 20:21 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg


Så att bryta mot svensk lagstiftning 3 gånger är inte tillräckligt för att bli bannlyst?


Exakt.

Ni kanske borde göra lite ändringar i reglerna i så fall.
Det var faen inte några små regelbrott han gjorde heller.

*

27/11 -10 21:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

frisko skrev:
Godkänn_fusk skrev:

Inga nya inskickade



Så, nu kan alla bli glada igen :)

Bra jobbat (hjälp)moderatorerna, 160 fusk trodde jag inte ni skulle klara på en dag.
Btw, Apower, vad var det jag sa? Chatten har absolut inget med Fuska.nu att göra. ;D

Raderade även mina Offt-inlägg.

27/11 -10 21:20 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Btw, Apower, vad var det jag sa? Chatten har absolut inget med Fuska.nu att göra. ;D

Låter orimligt.


Så, nu kan alla bli glada igen :)

Så det räckte med lite klagande får att maskineriet skulle gå igång? (:
Bra jobbat i alla fall.

7 år på fuska.nu

27/11 -10 21:53 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Apower skrev:

Btw, Apower, vad var det jag sa? Chatten har absolut inget med Fuska.nu att göra. ;D

Låter orimligt.


Så, nu kan alla bli glada igen :)

Så det räckte med lite klagande får att maskineriet skulle gå igång? (:
Bra jobbat i alla fall.


Vadå orimligt? Det är så, Chatten och Fuska.nu har inget gemensamt, GoldenMew sa ju t.o.m det några inlägg upp, så sluta nu att förneka just det.
Erkänn bara att du har fel helt enkelt.

27/11 -10 21:59 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg


Vadå orimligt? Det är så, Chatten och Fuska.nu har inget gemensamt, GoldenMew sa ju t.o.m det några inlägg upp, så sluta nu att förneka just det.
Erkänn bara att du har fel helt enkelt.



Ja, eller hur Ape ge dig GM vet ju bäst liksom av alla på hela fnu.

*

27/11 -10 22:41 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Ezlo skrev:
Apower skrev:

Btw, Apower, vad var det jag sa? Chatten har absolut inget med Fuska.nu att göra. ;D

Låter orimligt.


Så, nu kan alla bli glada igen :)

Så det räckte med lite klagande får att maskineriet skulle gå igång? (:
Bra jobbat i alla fall.


Vadå orimligt? Det är så, Chatten och Fuska.nu har inget gemensamt, GoldenMew sa ju t.o.m det några inlägg upp, så sluta nu att förneka just det.
Erkänn bara att du har fel helt enkelt.

Jag har inte sagt att det inte stämmer bara det att det är konstigt. Förvräng inte fakta.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar