Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

16/05 -10 21:37 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Danne_00 skrev:

Det ni jämför med är för helvete inte rätt tänkt. Ni jämför alla dessa folk tillsammans med svenskar. Det är klart det är mer brott då? Men försök att hitta bevis på att det bara är 1 folk av dessa länder som gör brott? Det går inte, det är alla samtidigt, och alla samtidigt är många. Så sluta säga att invandrare gör flest brott när ni inte jämför korrekt.

Alltså, du motsade väl just dig själv? Man säger invandrare för att man menar invandrare, och inte t.ex persier.


Va? Ja, invandrare.. invandrar ryssar och allt va det nu är? Förstår inte felet?

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

17/05 -10 15:52 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Danne_00 skrev:

Det ni jämför med är för helvete inte rätt tänkt. Ni jämför alla dessa folk tillsammans med svenskar. Det är klart det är mer brott då? Men försök att hitta bevis på att det bara är 1 folk av dessa länder som gör brott? Det går inte, det är alla samtidigt, och alla samtidigt är många. Så sluta säga att invandrare gör flest brott när ni inte jämför korrekt.

Alltså, du motsade väl just dig själv? Man säger invandrare för att man menar invandrare, och inte t.ex persier.


Va? Ja, invandrare.. invandrar ryssar och allt va det nu är? Förstår inte felet?


Vi har aldrig för den delen påpekat att de är just irakier som gör mest brott, vi har inte påpekat att de är just ett folkslag, de är liksom därför vi säger invandrare, eftersom de är folk från flera olika länder.

De har därför inget med hudfärg att göra heller, som alla jävlar påpekar att de har.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

17/05 -10 16:30 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Flytta tillbaka invandrare. Sverige har nog just nu!

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

17/05 -10 16:45 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

Swires skrev:
Flytta tillbaka invandrare. Sverige har nog just nu!


Agree.

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

17/05 -10 19:19 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

regler skrev:
Kommentera inte medlemmars språkfel i forumet.

Tråd därmed rensad.

17/05 -10 19:51 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Swires skrev:
Flytta tillbaka invandrare. Sverige har nog just nu!


Om dom har nog med invandrare ska det snarare inte komma in fler. Inte att dom som är inne ska åka tillbaka.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

19/05 -10 23:58 ShadowKid

ShadowKid

5117 XP 304 inlägg

WaKnuckles skrev:
Urban13 skrev:
Inget fel på invandrare så länge dom visar respekt, följer lagarna och inte försöker tvinga på oss deras idéer m.m.


Jag tycker det mera är svenskar som inte visar respekt och försöker tvinga på invandrare sina idéer. ;)

O'rly? http://www.youtube.com/watch?v=p1B3ci...

Och jag försöker fortfarande inte säga att ALLA invandrare håller på så här, men jag tror att det är en majoritet av invandrare som finns med i brottsregister och osv... Dom nämner det här också. Kolla bara vid 1:58.

Försöker du säga att det är Svenskar som gör fel? Tycker du att det är fel att vi Svenskar vill att dom ska följa våra lagar och försöka att respektera våran kultur? Om vi kommer till deras land, tror du att dom skulle anpassa sig efter oss?

Jag försöker inte låta argsint nu, men av dom flesta inläggen jag har sett som du har skrivit så ger du inte invandrarna någon skuld alls, dom har inte gett Sverige några problem. Och som jag har nämnt flera gånger så står jag inte bara på "Svenskarnas" sida. (Jag vet att en invandrare klassas som Svensk, men Svenskfödda, Svenskfödd familj osv...)
Det finns till och med invandrare som vill att vi i Sverige ska ha våran kultur, det är fler invandrare än någonsin som röstar på Sverigedemokraterna nu. Läs det här så förstår du: http://www.newsmill.se/node/22423

Jag tycker att det är synd att dom invandrarna som sköter sig och respekterar "vårat" och deras land ska bestraffas bara för att många av deras medmänniskor sköter sig illa. Jag känner massor av bra invandrare, kommer ihåg när jag både i en liten by. Då var nog en av våra grannar som var flykting ifrån Irak en av dom trevligaste, vet inte om jag kunde säga samma sak om hans söner då.

Sen så kan det bero på vart man bor också. Vissa ställen påverkas mycket, andra mindre och vissa kanske ingenting. Men där jag bor är ett levande exempel på hur massinvandringen har förändrats hur det är att leva här. Brottsligheten har blivit högre, men tänker inte skriva mer om det eftersom att jag redan har nämnt om det här tidigare i tråden.

Men det jag försöker komma till är att man inte kan klandra ALLA invandrare för att vara brottslingar och inte sköta sig, men du kan inte heller förneka att det finns många invandrare som begår brott. Men det finns också många med Svensk bakgrund som begår brott, det får man absolut inte glömma. Men jag tror att det är en majoritet som är invandrare över det jag har sett.

Och jag vill att du WaKnuckles tänker efter på det du sa nyss och jämför det med Irak. Är det så illa då eller? I såna länder som kvinoor blir tvungna att ha på sig slöja. Och ska bara nämna att jag fortfarande respekterar din åsikt, alla vi har ju olika åsikter så. Men detta är en debatt tråd så.

Boobs...
The one thing that men will stand up
for everything!

20/05 -10 15:30 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

WaKnuckles skrev:
Urban13 skrev:
Inget fel på invandrare så länge dom visar respekt, följer lagarna och inte försöker tvinga på oss deras idéer m.m.


Jag tycker det mera är svenskar som inte visar respekt och försöker tvinga på invandrare sina idéer. ;)

Där håller jag definitivt inte med.
Kommer det hit får de faktiskt ta och finna sig i hur vårt samhälle är strukturerat.
Vi ger dem ett fritt land, skydd m.m, då kan de väl i alla fall tacka genom att visa vårt sätt att leva lite respekt?

7 år på fuska.nu

20/05 -10 17:14 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

stepson skrev:
Jag har inga problem med invandrare jag tycker dem ska få komma till sverige men om dem kommer hit kan väll dem för helvete prata svenska?

Lära sig svenska ska dem självklart göra, men varför hindra invandrare att prata på deras modersmål?

22/05 -10 18:11 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg



...Okej. Vad hade den filmen med anpassning att göra? Det var förresten en väldigt dålig film, tar inte upp någon anledning till varför det har blivit så här. Den var också helt klart partisk.


Försöker du säga att det är Svenskar som gör fel? Tycker du att det är fel att vi Svenskar vill att dom ska följa våra lagar och försöka att respektera våran kultur? Om vi kommer till deras land, tror du att dom skulle anpassa sig efter oss?


Jag vet inte vad du tycker, men jag finner det något komiskt att du pratar om respekt mot våran kultur, när du själv skriver svenskar med stort S. Det största hotet mot den svenska kulturen är inte invandrarna, utan det är anglifieringen.


Jag försöker inte låta argsint nu, men av dom flesta inläggen jag har sett som du har skrivit så ger du inte invandrarna någon skuld alls, dom har inte gett Sverige några problem.


Har det låtit som det? Jovisst, invandrare har gett Sverige problem. Men jag tycker att det till större delen är just Sveriges fel. Sverige har haft en misslyckad integreringspolitik, det är därför som det ser ut som det gör idag.


Och jag vill att du WaKnuckles tänker efter på det du sa nyss och jämför det med Irak. Är det så illa då eller? I såna länder som kvinoor blir tvungna att ha på sig slöja.


Okej, då ska jag tänka efter. Enligt en sifo-undersökning vill var fjärde svensk förbjuda minareter. Det här är ett mångkulturellt land, därför ska det visas respekt åt BÅDA hållen.

Ja till att bevara Sveriges traditioner; ja till ett mångkulturellt land!
Sen är det väl dags att syna vilka traditioner vi behöver idag, och vilka som vi kan göra till en del av den svenska historien.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

22/05 -10 18:33 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

Inlägg borttagna, håll er på en mogen nivå, annars låses tråden!

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

23/05 -10 23:09 Billie_Joe_A

Billie_Joe_A

426 XP 29 inlägg

Tycker det är förj*vligt med alla invandrare, ja hata folk som tycker det är bra, fattar de inte att sveriges kultur försvinner!? Man få ju fan inte ens ha flaggor eller sjunga nationalsången i sitt eget land! Inte nog med att de kommer hit och får massa pengar, de blir sura när de int får exakt som de vill, de e jävligt dryga i bussar, då de ska svinga sig runt och skrika som om de vore nån jävla djungel...Blir också förbannad att de alltid har dyra kläder å telefoner fast de int gjort ett skit för de. Å vi svenskar med hedliga arbeten å som betalar skatt åt deras j*vla curry ofta int ha råd med så dyra grejer...  :x

24/05 -10 18:35 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg


Där håller jag definitivt inte med.
Kommer det hit får de faktiskt ta och finna sig i hur vårt samhälle är strukturerat.
Vi ger dem ett fritt land, skydd m.m, då kan de väl i alla fall tacka genom att visa vårt sätt att leva lite respekt?



Jag hatar det argumentet. "Ni ska vara tacksamma och lyda." Förresten ser jag inte på vilket sätt de inte visar oss respekt?

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

25/05 -10 21:02 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

season skrev:
WaKnuckles skrev:

Där håller jag definitivt inte med.
Kommer det hit får de faktiskt ta och finna sig i hur vårt samhälle är strukturerat.
Vi ger dem ett fritt land, skydd m.m, då kan de väl i alla fall tacka genom att visa vårt sätt att leva lite respekt?



Jag hatar det argumentet. "Ni ska vara tacksamma och lyda." Förresten ser jag inte på vilket sätt de inte visar oss respekt?

Genom att vara allmänt dryga?


På vilket sätt är de allmänt dryga? Ni får komma med BRA exempel.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

25/05 -10 21:13 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Eller så slutar man överanalysera allt och inse att de är också människor.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar