Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

27/05 -10 16:58 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

WaKnuckles skrev:

Men alla hemskheter man hör om, ja då är det någon med utländsk bakgrund.


Hmm. Lasermannen? Knutbydramat? Mattias Flinck? Mordet på Engla? Priderättegången? Listan kan bli längre...

De begår fler ringare brott. Men svenskar är jävliga de med.


Nej, du är främlingsfientlig för att du säger att invandrare är våldsamma. Oberoende av om du tycker att de flesta är "trevliga lirare", så säger du att de ska anpassa sig genom att sluta upp med att vara våldsamma. Om de flesta är trevliga, då borde det väl inte vara något problem med det? Men det känns som om GM redan sagt det här bättre än mig, så läs hans inlägg istället.

Ja, det finns vissa som bör skärpa sig. Hatar jag en hel samhällsgrupp för det?


Det bor cirka 800.000 invandrare i Sverige och inte ens hälften är araber. Sen finns det då 8.200.000 Svenskar. Det låter som att du får hänga med lite i skolan och ta en liiiten paus från datorn.

Lol, jag har MVG i det mesta, men kan avslöja att det ändå känns så, att vi kommer vara lika många om hundra år. Du vet, jag tänker långsiktigt.


Det där med att avsky breda samhällsgrupper baserat på väldigt svaga argument och grova generaliseringar är något de flesta (men inte alla) växer ifrån.
Dessa brukar oftast gömma sig bakom argument som "anpassning" och "kultur" men brukar inte kunna förklara vad de egentligen menar och hur invandrare gör för att inte anpassa sig.
Den verkliga anledningen brukar vara att de stött på jobbiga invandrare på deras högstadie eller på bussar eller liknande och att de därför börjar se invandrare som kollektiva samhällsparasiter, en syn som inte är speciellt konstruktiv.
Din "Kanske hoppa över våldet. :>"-kommentar var ganska talande för dina bakomliggande rasistiska åsikter, vet du.
Där sade du för en gångs skull vad du egentligen menade.
Att du fått din bild genom media köper jag inte riktigt då media inte brukar nämna etnicitet och bakgrund (i vissa fall döljs det väldigt invecklat genom ex. vitpixling).
Alltså håller jag fast vid min teori.

För att jag tycker att vissa bör skärpa sig hatar jag inte en hel samhällsgrupp.


"Hobbyrasist" säger jag eftersom dina åsikter är implicita och inte direkt uttryckta, du gömmer dig bakom formuleringar, antagligen just för att inte drabbas av r-ordet.

Jag är inte rasist för att jag tycker att vissa ska reflektera över sina handlingar.
Jag tycker illa om vissa svenskar också, men det du glömmer är att tråden handlar om invandrare.

7 år på fuska.nu

28/05 -10 10:26 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Ja, det finns vissa som bör skärpa sig. Hatar jag en hel samhällsgrupp för det?



Nej, utan för att du pekar ut att just denna samhällsgruppen bör "anpassa sig" genom att "hoppa över våldet", alltså har du därmed pekat ut just invandrare som våldsansvariga istället för att tycka att våldsverkare som grupp bör anpassa sig genom minskat våld oavsett genomsnittsvåldsverkarens eventuella etniska bakgrund.


Lol, jag har MVG i det mesta, men kan avslöja att det ändå känns så, att vi kommer vara lika många om hundra år. Du vet, jag tänker långsiktigt.


Kan du skippa "öh, jag tror det kommer bli så för att... det känns så" och verkligen ta fram lite riktig statistik på det för att motivera det?


Jag är inte rasist för att jag tycker att vissa ska reflektera över sina handlingar.
Jag tycker illa om vissa svenskar också, men det du glömmer är att tråden handlar om invandrare.


Om vi hade haft en tråd med titeln "Svenskar" som handlade om etniska svenskar, hade du då gjort ett inlägg om hur svenskarna borde "anpassa sig" genom att "hoppa över våldet"?
Jag tror inte det, va.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

28/05 -10 15:31 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Om vi hade haft en tråd med titeln "Svenskar" som handlade om etniska svenskar, hade du då gjort ett inlägg om hur svenskarna borde "anpassa sig" genom att "hoppa över våldet"?
Jag tror inte det, va.

Vi bör förändra oss på andra punkter.


Kan du skippa "öh, jag tror det kommer bli så för att... det känns så" och verkligen ta fram lite riktig statistik på det för att motivera det?

Bevisa vad då?
Hur jag känner? Ledsen.


Nej, utan för att du pekar ut att just denna samhällsgruppen bör "anpassa sig" genom att "hoppa över våldet", alltså har du därmed pekat ut just invandrare som våldsansvariga istället för att tycka att våldsverkare som grupp bör anpassa sig genom minskat våld oavsett genomsnittsvåldsverkarens eventuella etniska bakgrund.

Återigen glömmer du trådens handling. Om en tråd med namn "Våld" dök upp skulle jag ta upp att alla våldsansvariga. Nu handlar tråden dock om  ett annat ämne.

Vill berätta en liten händelse, som skedde idag:
Jag och mina två kompisar sitter på tunnelbanan.
Tre invandrartjejer går förbi oss och säger "Det känns lite nördigt här", sedan fortsätter de.
Dessa känner vi inte ens.

Jag vet att ni kommer att säga att det lika gärna varit svenskar, och på den punkten håller jag dessutom med, men vill bara ge någonting konkret till er.

7 år på fuska.nu

28/05 -10 15:54 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg


Lol, jag har MVG i det mesta, men kan avslöja att det ändå känns så, att vi kommer vara lika många om hundra år. Du vet, jag tänker långsiktigt.


"De" är väl redan fler än "oss" i så fall? Då är jag också en av "dem" för min familj bodde inte i Sverige för hundra år sen. "De" blir snart "oss", för vi är alla invandrare från början. Och jag tvivlar starkt på att Sverige en dag kommer ta in 10 milj. (eller hur många svenskar det än finns om hundra år) invandrare.
Förresten, hur kan du ha MVG? I så fall ljuger du om din ålder, har hoppat över en klass eller så gör din skola fel. ...Inte relevant, jag vet, men det kändes lite felaktigt bara.


Återigen glömmer du trådens handling. Om en tråd med namn "Våld" dök upp skulle jag ta upp att alla våldsansvariga. Nu handlar tråden dock om ett annat ämne.


Han glömmer inte på något sätt trådens ämne. Han säger att du pekar ut invandrare som våldsbenägna.


Vill berätta en liten händelse, som skedde idag:
Jag och mina två kompisar sitter på tunnelbanan.
Tre invandrartjejer går förbi oss och säger "Det känns lite nördigt här", sedan fortsätter de.
Dessa känner vi inte ens.

Jag vet att ni kommer att säga att det lika gärna varit svenskar, och på den punkten håller jag dessutom med, men vill bara ge någonting konkret till er.


Ja, du har rätt. Jag säger att det kunde lika gärna varit svenskar. Nej, du har fel. Det är inget konkret för att det skulle lika gärna kunna vara svenskar.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

28/05 -10 18:36 Billie_Joe_A

Billie_Joe_A

426 XP 29 inlägg

ramo skrev:

Förresten är de för osmarta för att utföra riktigt grova, uttänkta brott, de kör mer på typ, kniva ner folk, våldtäkter och sånt. (Ja, svarta har lägre iq)

Ok.

Kan du svara på frågorna jag gav?

Vem är du?

Har jag skadat dig på nåt sätt?

Ledsen, men kom igen nu, vissa upp lite whitepower och berätta när jag senast gjorde dig illa.



Förresten är de för osmarta för att utföra riktigt grova, uttänkta brott, de kör mer på typ, kniva ner folk, våldtäkter och sånt.[...]

Herregud...

Sen vill jag förövrigt bara säga att du borde ta hand om den svenska kulturen lite bättre. Just nu våldtar du den grovt. Obarmhärtigt, sliter du dess skönhet. Jag är förövrigt afrikan, du kanske finner det väldigt, väldigt (väldigt!) intressant. I och med att jag, skillnad från dig, sköter om språket. Åtminstone försöker jag.

Jag vill inte kommentera din stavning eller grammatik, det jag försöker berätta är att invandrare behandlar den svenska språket med en större respekt än vad du gör. Vilket säger en hel del om dit påstående om att alla invandrarna förstör eran kultur. Visst, inget starkt argument, men jag ville bara i och med att jag inte tar dig så seriös och leker atm troll.

...

EDIT; JAG SER ATT DIT INLÄGG BLEV BORTKASTAD, INTE SÅ FÖRVÅNAD DÅ DEN BRÖT MOT F.NU REGLER MED ETT BRAK

Men ni kommer väl inte ta bort mitt? Ni kanske kan redigera bort IQ påståendet?


Får jag fråga vad fan du snackar om!? Va fan har grammatik med den här tråden att göra!?
Men du som är så JÄVLA smart kan ju försöka svara på varför en kompis till mej fick stryk av en AFRIKAN bara för att han inte hade nåt hår?? Troligtvis för att de trodde han va nazist...Man får alltså inte ens ha vilken frisyr som helst, inte sjunga nationalsången, inte ha svenska flaggor utan att känna sig hotad i sitt eget land! Men det stör tydligen inte vissa av någon jävligt konstig anledning...

28/05 -10 18:47 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Förresten, hur kan du ha MVG? I så fall ljuger du om din ålder, har hoppat över en klass eller så gör din skola fel. ...Inte relevant, jag vet, men det kändes lite felaktigt bara.

Betygsliknande omdömen.


Han glömmer inte på något sätt trådens ämne. Han säger att du pekar ut invandrare som våldsbenägna.

Inte alla.


Ja, du har rätt. Jag säger att det kunde lika gärna varit svenskar. Nej, du har fel. Det är inget konkret för att det skulle lika gärna kunna vara svenskar.

Nej, för en liknande händelse skedde för två veckor sedan, och då var det också invandrare.
Jag får oftare dåligt bemötande från invandrare än svenskar även om skillnaden inte är väldigt stor så finns den där.


Jag tycker att din härstamning är lite irrelevant då jag inte anser att en familj är invandrare efter två generationer i Sverige.

7 år på fuska.nu

28/05 -10 19:38 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


"I hög grad" representerar inte MVG. Eller har ni ett annorlunda system.

Vi har ett G-MVG system på våra betygsliknande omdömen. Enda skillnaden gentemot det riktiga systemet är att termen IG har bytts ut mot "Har ej nått målen".




inte ha svenska flaggor utan att känna sig hotad i sitt eget land!


Min granne har det just nu. I ett invandrartät område.

Han lever än och är både glad och lycklig.


Såklart man kan ha en svensk flagga uppe.

7 år på fuska.nu

28/05 -10 19:47 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

ramo skrev:

Vi har ett G-MVG system på våra betygsliknande omdömen. Enda skillnaden gentemot det riktiga systemet är att termen IG har bytts ut mot "Har ej nått målen".


Kk.

Såklart man kan ha en svensk flagga uppe.

Det skrev jag...? Eller menar du honom? Blir alltid förvirrad när jag blir citerad men att man menar en annan person.

Jag höll med dig. Så jag menade dig.

7 år på fuska.nu

28/05 -10 21:54 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg



Vi bör förändra oss på andra punkter.


Vilket otroligt icke-luddigt och givande svar.


Bevisa vad då?
Hur jag känner? Ledsen.



Tänk om det fungerade så på riktigt också: "Jag tror att ekonomin ökar med 4% nästa år... för att jag känner det!"
Vad du känner är totalt irrelevant, om du tänker hävda att invandrare snart är i majoritet så bör du kunna bevisa det genom någon form av statistik, annars är det bara ett tomt och meningslöst påstående.


Återigen glömmer du trådens handling. Om en tråd med namn "Våld" dök upp skulle jag ta upp att alla våldsansvariga. Nu handlar tråden dock om ett annat ämne.


För att ta ett till exempel:
Skulle du skriva om hur synd det är att VISSA vänsterhänta är våldsbenägna i en tråd om sådana?
Nej, det skulle du inte, du har dock i denna tråd och andra sagt följande:
* Att invandrare inte vill anpassa sig
* Att invandrare bör anpassa sig
* Att de bör anpassa sig till "svensk kultur"
* Att de bör anpassa sig genom att "hoppa över våldet"

Vilket leder till följande slutsats:
Att du pekat ut att invandrare som grupp inte passar in i den svenska kulturen på grund av deras våldsbenägenhet.
Detta är inte att säga "öööh vissa är ju våldsamma men andra är bra": det är en väldigt uppenbar sak som inte ens behövs sägas och fungerar i princip bara som en väldigt dålig ursäkt som du använder för att slippa din välförtjänta rasiststämpel.
Nu lär du svara "men öööh jag menar ju inte alla utan bara de dåliga": det är ett svar du inte behöver envisas med.
Det ändrar inte tidigare nämnda faktum.


Vill berätta en liten händelse, som skedde idag:
Jag och mina två kompisar sitter på tunnelbanan.
Tre invandrartjejer går förbi oss och säger "Det känns lite nördigt här", sedan fortsätter de.
Dessa känner vi inte ens.

Jag vet att ni kommer att säga att det lika gärna varit svenskar, och på den punkten håller jag dessutom med, men vill bara ge någonting konkret till er.


Det där är inget konkret, det är en meningslös berättelse som absolut inte säger någonting, det är lite som om jag skulle motivera att vänsterhänta bör anpassa sig genom att lägga ner sin våldsamhet genom att hänvisa till att en vänsterhänt slog mig en gång i femte klass, dvs totalt irrelevant.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

28/05 -10 22:06 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Det där är inget konkret, det är en meningslös berättelse som absolut inte säger någonting, det är lite som om jag skulle motivera att vänsterhänta bör anpassa sig genom att lägga ner sin våldsamhet genom att hänvisa till att en vänsterhänt slog mig en gång i femte klass, dvs totalt irrelevant.

Vill först påpeka att jag är vänsterhänt.
Vill sedan fortsätta med att jag oftare blir illa bemött av invandrare än svenskar. Kan du motbevisa det? Knappast.
Vill också påpeka att jag kan dra fler exempel. Blir det konkret då?



Men jag kan backa om att de ska anpassa sig till vår kultur. Jag har tydligen ingen talan i din wikipeidavärld. Man får inte gå på egna uppfattningar enligt dig utan måste bevisa vad man tycker och känner. Annars är man en luddig rasist.
Känner du dig inte lite hård när du kallar en trettonåring för rasist? Kan säga att jag inte uppfyller kriterierna för det. Jag avskyr inte invandrare utan påpekar deras brister.
Jag kan skriva en lista med vad jag tycker är bra med dem också.

Det är delvis vårt fel att de är så pass otrevliga. Det blir troligen ofta dåligt bemötta och hävdar sig då gärna mot oskyldiga människor.

7 år på fuska.nu

28/05 -10 22:35 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Apower skrev:

Det där är inget konkret, det är en meningslös berättelse som absolut inte säger någonting, det är lite som om jag skulle motivera att vänsterhänta bör anpassa sig genom att lägga ner sin våldsamhet genom att hänvisa till att en vänsterhänt slog mig en gång i femte klass, dvs totalt irrelevant.

Men jag kan backa om att de ska anpassa sig till vår kultur. Jag har tydligen ingen talan i din wikipeidavärld. Man får inte gå på egna uppfattningar enligt dig utan måste bevisa vad man tycker och känner. Annars är man en luddig rasist.
Känner du dig inte lite hård när du kallar en trettonåring för rasist? Kan säga att jag inte uppfyller kriterierna för det. Jag avskyr inte invandrare utan påpekar deras brister.
Jag kan skriva en lista med vad jag tycker är bra med dem också.
.


Ja Apower, där tycker jag för en gångs skull du har en del rätt. Såklart alla ska få vara med och diskutera! Även om man grundar sig på egna erfarenheter så kan man alltid vara med och säga vad man tycker. :D
Dock så kan man ju inte komma så jättelångt utan fakta. Men man kan lära sig mycket av andra som har just det, bara man är öppen för det. :)
Jag har t.ex inte så jättemycket förkunskaper om saker och ting, men jag har ändå en uppfattning och jag säger det jag kan säga. Och om andra motbevisar det så kan jag inte göra mycket mer än att antingen vara en envis liten stackare eller erkänna att jag har fel.

Want some chocolate?

28/05 -10 22:56 Billie_Joe_A

Billie_Joe_A

426 XP 29 inlägg

Jag kan ju stava, men inte fan orkar jag göra det petnoga på varenda jävla forum! Förresten, så tycker jag inte stavning har så mycket med saken att göra, folk kan ju ha dyslexi eller vad fan som helst!?
Jag syftade mer på att man till exempel inte får sjunga nationalsången på skolavslutningar...
Och ja, det där om han utan hår är sant, tror du jag sitter och hittar på anledningar eller!? 
Han har tappat håret och fick då stryk av en invandrare. Jag säger som sagt inte att alla invandrare gör så, men tycker det är jävligt dålig stil att först få komma hit, och sen slå ner folk bara på grund av deras frisyr...

28/05 -10 23:02 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Men i stort sett alla invandrare i min klass är kaxiga och muckar gräl hela tiden.

28/05 -10 23:54 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg


Jag tycker att din härstamning är lite irrelevant då jag inte anser att en familj är invandrare efter två generationer i Sverige.


Jag tycker min härkomst är mycket relevant för mitt argument. Du påstod att det skulle vara fler invandrare än svenskar om 100 år. Jag menade att om 100 år kommer dagens invandrares ättlingar vara svenskar. Jag är en ättling till invandrare för 100 år sedan, och jag ses som svensk idag. Då finns det väl ingen chans att det kommer vara fler invandrare än svenskar, eftersom invandrarna så småningom kommer bli svenskar. Duh.


Vill sedan fortsätta med att jag oftare blir illa bemött av invandrare än svenskar. Kan du motbevisa det? Knappast.

Det kan man väl inte motbevisa? Men det betyder fortfarande inte att alla invandrare är våldsbenägna och ska anpassa sig till det svenska samhället genom att minska på våldet. Jag till exempel känner att när jag jag blir illa bemött så är det både av både invandrare och svenskar, lika mycket. Kan du motbevisa det?



Det är delvis vårt fel att de är så pass otrevliga. Det blir troligen ofta dåligt bemötta och hävdar sig då gärna mot oskyldiga människor.


Det låter fortfarande som du menar att alla invandrare är otrevliga... Du får jobba lite på din formulering om du inte vill bli stämplad som rasist.
Förövrigt har du antagligen rätt i att de invandrare som är våldsamma ofta känner sig glömda av samhället. Några av de är väl också kompletta idioter, precis som vissa svenskar som begår brott.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

29/05 -10 08:03 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Och om andra motbevisar det så kan jag inte göra mycket mer än att antingen vara en envis liten stackare eller erkänna att jag har fel.

I detta fall finns inga motbevis.
Det enda som jag får höra är "hobbyrasist" och att jag måste ha en källa för mina uppfattningar och upplevelser.


Det låter fortfarande som du menar att alla invandrare är otrevliga... Du får jobba lite på din formulering om du inte vill bli stämplad som rasist.
Förövrigt har du antagligen rätt i att de invandrare som är våldsamma ofta känner sig glömda av samhället. Några av de är väl också kompletta idioter, precis som vissa svenskar som begår brott.

Det är för självklart att jag inte menar alla, därför nämner jag det inte. Men jag kan inte säga "några få" för att bara du ska förstå.


Det kan man väl inte motbevisa? Men det betyder fortfarande inte att alla invandrare är våldsbenägna och ska anpassa sig till det svenska samhället genom att minska på våldet. Jag till exempel känner att när jag jag blir illa bemött så är det både av både invandrare och svenskar, lika mycket. Kan du motbevisa det?

Nej, det kan jag inte men ni blir ofta arga och kallar mig kränkande saker när jag säger att jag oftare blir illa bemött av invandrare än svenskar. Då vill jag dock påpeka att jag sällan blir illa bemött av någon av parterna.


Jag tycker min härkomst är mycket relevant för mitt argument. Du påstod att det skulle vara fler invandrare än svenskar om 100 år. Jag menade att om 100 år kommer dagens invandrares ättlingar vara svenskar. Jag är en ättling till invandrare för 100 år sedan, och jag ses som svensk idag. Då finns det väl ingen chans att det kommer vara fler invandrare än svenskar, eftersom invandrarna så småningom kommer bli svenskar. Duh.

Och du som sa att jag skulle jobba med mina formuleringar. Det där hade du kunnat säga från början. Du har helt rätt i det du säger. Det där är någonting jag helt glömt bort. "Duh".

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar