Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

12/05 -10 13:47 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

ShadowKid skrev:
UnlimitedDri skrev:
ShadowKid skrev:
UnlimitedDri skrev:

Invandrare är hatade bland väldigt många svenskar som går efter vad en Sverigedemokraterna kallar invandrare för: Brottsling.

Nej, det gör inte Sverigedemokraterna. Om du inte har läst på om dom så är snarare det motsatta. Det finns ett helt gäng med invandrare som är medlemmar hos Sverigedemokraterna för att dom själva är trötta på hur många muslimer håller på i Sverige. Dom vill också minska på invandringen så att det ska bli lättare för dom som kommer in nu att få hjälp och anpassa sig. Just nu tar det ca 7 år innan en invandrare kommer in i systemet helt.
- Så som jag ser det så försöker andra partier få det att se ut som att vi Svenskar gör fel genom att kritisera invandringspolitiken och invandringen inte har påverkat någonting i det här samhället.

UnlimitedDri skrev:
ShadowKid skrev:
Han har blivit mordhotad flera gånger av muslimer. Men här i Sverige har vi yttrandefrihet. Vi ska inte behöva bli mordhotade bara för att vi avbildar Muhammed. Det är fel.


Gå djupare in i deras religion, dom tror så starkt på vad Koranen säger och fruktar deras gud Allah. Vilket gör att dom går efter vad Koranen säger.

Det är fortfarande ingen bra ursäkt. I Bibeln står det att vi ska stena alla homosexuella till döds men inte gör alla Kristna det?


Troo mig Islam och Kristendom är inte samma sak. Det kan jag lova dig min vän, det kan jag looova dig.

Du gav ett mycket bra exempel på det du skrev. Vissa kristna går efter vad dom själva tycker är rätt och fel. Men muslimerna fruktar gud så pass mycket att dom offrar sitt liv för honom, dom krigar för honom. Sådana som offrar sitt liv i krig, i hans namn kallas Mujahideen.
Slutliga svaret är alltså att dom fruktar Allah mer och är mer bundna till sin religon. Bibeln har ändrats så många gånger i sin text. Men det har aldrig Koranen gjort. Det är ingen som har vågat med tanke på (som jag sa innan) att dom fruktar gud så mycket.

Jag hoppas detta hjälpte lite..

Jag förstår vad du försöker säga, jag läser själv både Koranen och Bibeln. Så som jag har sett det så är Koranen en mycket fredligare bok än Bibeln, men just religionen Islam är mer extremt än Kristendomen.
Men jag tycker inte att vi i Sverige ska behöva leva under hot bara pågrund utav en främmande religion. Om dom nu vill följa dom där reglerna som står i Koranen så får dom väll flytta till ett land där det som står i Koranen är lag. Lättare sagt än gjort antar jag, det finns ju en anledning till att dom flyttade bort därifrån.

Och den andra frågan svarar jag nog på lite senare, måste erkänna att det var en riktig tankeställare.


Ja. Men tänk på att nästan alla arabländer är i stort sätt i krig just nu, så dit kan man inte leva sitt liv normalt. Jag har flera invandrarbarn i min klass som har beskrivit sitt tidigare liv i deras hemland, det dom beskrev kunde jag inte fatta. Han sa att han och hans kompisar spelade basket när en kryppskytt sköt hans 10 åriga kompis i ansiktet. Mitt i en basket match. Så därför har dom kommit till Sverige i hopp om att leva ett bättre liv. O deras liv är som vårt.

Religion, barn, jobb och helt enkelt framtid.

Det finns somsagt arabländer som inte är i krig, men dessa länder är nästan likadana som Irak och Afghanistan med tanke på att dom är fattiga. Har man inte mycket pengar så lever man inte ett normalt liv. För ett normalt liv innebär tillexempel: Bil, friska barn, jobb osv.
Men får dessa fattiga familjer inte bil, friska barn och jobb så bryr dom sig inte om något mer än deras familj. Eftersom det är det ända dom har kvar. Men erbjuds dom pengar och bättre framtid så tar dom emot detta, va och då har dom kommit till Sverige.

Sen kan man säga att om en svensk begår samma fel som en invandrare så lär invandraren få mer skit en svensken fastän det är samma fel dom har begått vilket mer betyder några % rasism.

Sen kan man inte skylla på att det är invandrarnas fel att det blivit fler brott, med tanke på att det inte är Sveriges invandrare som bestämt att det skulle bli krig i deras hemland och att dom kommit hit för det. Så dom man ska skylla på är dom som startat krig i dessa länder som fått invandrare till Sverige.

Slutar Kriget i Deras Hemland, Så Kommer Det Inte Komma Fler Invandrare Med Tanke På Att Det Inte Kommer Finnas Något Att Vara Rädd För!

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

13/05 -10 13:09 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Nu tycker jag vi lugnar ner oss lite och slutar med personangreppen.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

14/05 -10 13:52 Urban13

Urban13

9 XP 16 inlägg

Inget fel på invandrare så länge dom visar respekt, följer lagarna och inte försöker tvinga på oss deras idéer m.m.

15/05 -10 00:15 stepson

stepson

3642 XP 88 inlägg

Jag har inga problem med invandrare jag tycker dem ska få komma till sverige men om dem kommer hit kan väll dem för helvete prata svenska?

15/05 -10 00:16 Urban13

Urban13

9 XP 16 inlägg

stepson skrev:
Jag har inga problem med invandrare jag tycker dem ska få komma till sverige men om dem kommer hit kan väll dem för helvete prata svenska?

håller med.

15/05 -10 13:22 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Dom lär sig, dom lär sig.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

15/05 -10 15:59 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Urban13 skrev:
Inget fel på invandrare så länge dom visar respekt, följer lagarna och inte försöker tvinga på oss deras idéer m.m.


Jag tycker det mera är svenskar som inte visar respekt och försöker tvinga på invandrare sina idéer. ;)

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

15/05 -10 17:22 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

WaKnuckles skrev:
Urban13 skrev:
Inget fel på invandrare så länge dom visar respekt, följer lagarna och inte försöker tvinga på oss deras idéer m.m.


Jag tycker det mera är svenskar som inte visar respekt och försöker tvinga på invandrare sina idéer. ;)


Öh, vilka idéer?(:

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

15/05 -10 18:51 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

WaKnuckles skrev:
Urban13 skrev:
Inget fel på invandrare så länge dom visar respekt, följer lagarna och inte försöker tvinga på oss deras idéer m.m.


Jag tycker det mera är svenskar som inte visar respekt och försöker tvinga på invandrare sina idéer. ;)


Håller inte med.

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

15/05 -10 19:31 Urban13

Urban13

9 XP 16 inlägg

WaKnuckles skrev:
Urban13 skrev:
Inget fel på invandrare så länge dom visar respekt, följer lagarna och inte försöker tvinga på oss deras idéer m.m.


Jag tycker det mera är svenskar som inte visar respekt och försöker tvinga på invandrare sina idéer. ;)

absolut!
turkiska, albanska och kurdiska som obligatoriskt språk i skolan! = svensk idé
kan komma med flera.
allt sverige begär av invandrare är att de lär sig svenska, och inte begår brott.
hålls detta? nej, inte direkt. finns de som sköter de väldigt bra och dessa förtjänar respekt, men majoriteten misslyckas

15/05 -10 20:26 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Urban13 skrev:
WaKnuckles skrev:
Urban13 skrev:
Inget fel på invandrare så länge dom visar respekt, följer lagarna och inte försöker tvinga på oss deras idéer m.m.


Jag tycker det mera är svenskar som inte visar respekt och försöker tvinga på invandrare sina idéer. ;)

absolut!
turkiska, albanska och kurdiska som obligatoriskt språk i skolan! = svensk idé
kan komma med flera.
allt sverige begär av invandrare är att de lär sig svenska, och inte begår brott.
hålls detta? nej, inte direkt. finns de som sköter de väldigt bra och dessa förtjänar respekt, men majoriteten misslyckas


Albanska <3 ahah, mina vänner har typ lärt mig hela språket nu.. (det var deras idé).

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

15/05 -10 23:29 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Vad jag menar är att det är så mycket prat om att invandrare ska anpassa sig. Visst ska de det, men vad är att anpassa sig? De allra flesta lär sig ju svenska och går efter lagen. Jag kanske överdrev lite, men de verkar anpassa sig mycket mer efter svenskar än vad svenskar anpassar sig efter dem.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

16/05 -10 15:08 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Jo. Dom försöker, men samtidigt kämpar dem för deras bakgrund tar kritik och får utstå en massa rasistiska saker och även mindre rasistiska saker.

Det är till och med så att man inte kallar en ryss eller en kines för invandrare, bara turkar och araber. Undrar hur det kommer sig.

Sen kan jag göra en motbevisning när ni säger att der är invandrarna som gör flest brott i Sverige. Men nu snackar vi invandrare, och invandrare är FLERA olika folk. Kineser, albaner, turkar, araber, ryssar, makedonier, vietnameser, japaner, jugoslaver, serber och allt vad det nu är.
Det ni jämför med är för helvete inte rätt tänkt. Ni jämför alla dessa folk tillsammans med svenskar. Det är klart det är mer brott då? Men försök att hitta bevis på att det bara är 1 folk av dessa länder som gör brott? Det går inte, det är alla samtidigt, och alla samtidigt är många. Så sluta säga att invandrare gör flest brott när ni inte jämför korrekt.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

16/05 -10 15:36 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg


Det ni jämför med är för helvete inte rätt tänkt. Ni jämför alla dessa folk tillsammans med svenskar. Det är klart det är mer brott då? Men försök att hitta bevis på att det bara är 1 folk av dessa länder som gör brott? Det går inte, det är alla samtidigt, och alla samtidigt är många. Så sluta säga att invandrare gör flest brott när ni inte jämför korrekt.

Alltså, du motsade väl just dig själv? Man säger invandrare för att man menar invandrare, och inte t.ex persier.

Have I ever told you the definition of insanity?

16/05 -10 15:55 Dimitrium

Dimitrium

323 XP 12 inlägg

Invandrare blir upproriska då folk placerar de i ställen proppfullt med andra invandre (t. ex Rinkeby).

1 MA3D A GAM3 W/ Z0MB13Z 1N IT!!1!1one


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar