Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

04/05 -10 08:15 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Fint skrivet ..

Enligt mina invandrarkompisar så är det INTE att man är tvungen till att bära slöja, det gör man ENDAST ifall man tänkt följa Koranen OCH vara en TROVÄRDIG muslim. Inget annat. Man bär slöjan för att inte visa sig så mycket för män. Ingen vill bli en billig hora ellerhur? Då är det som skyddmotdetfina. Men ja, det är ett stort problem som vi har idag, det är att folk tänker på det negativa först hos invandrare.

Fler människor, fler jobb. Det är inte ens kläder eller hur man ser ut som avgör vem man är som person. Men det har 10 tusentals rasister inte tänkt på.

De behöver inte ha urringning och häng för att de skiter i slöjan.


Nej, det finns inget tvång att kvinnor ska bära slöja eller burka inom islam.

Jag bor själv i ett område där majoriteten av människor är invandrare. Nog för att vi haft våra problem, men överraskande för er är kanske att många av handlingarna utfördes av oss svenskar, minoriteten. Jag har själv inte deltagit i stölder eller förstörelse, men jag refererar ändå till "oss" precis som ni envisas med att referera till "dem". Denna till synes oändliga indelning av människor är ett mycket större samhällsproblem än invandring någonsin kommer att vara.

Ja, invandringen är bara ett litet problem i ett bristande samhälle, då ett fungerande samhälle anpassar sig efter dess ständiga utveckling. Fler människor ökar ju både tillgången och efterfrågan på arbete, vilket är grunden till det kapitalistiska systemet. Men den fria företagsamheten bidrar också till ökat förtryck för arbetaren då vinsten står i centrum. Därför skapas en självklar konflikt mellan arbetsgivare och anställd. För att maximera vinsten måste därför arbetsgivaren anställa de vars krav är lägst. I dag står friheten till arbetsgivarens fördel som arbetarens sägan försvunnit. I dag finns ingen "anställning" utan endast "sysselsättning", ett simpelt trick för att dölja den fruktansvärda arbetslöshet som nu råder. Men det är skrämmande är hur denna till synes lilla förändring egentligen påverkat arbetsmarknaden. I dag är konkurrensen nämligen olik något tidigare skådat och det har ingenting med invandrigen att göra. Nej, det är minsann inte lätt när man konkurrerar med människor som frivilligt arbetar utan lön från företagen. För att nu strö salt i såret så kan jag också berätta att dessa människors snåla löner betalas utav dig, i form av skatt. Som arbetsgivare måste du nu fråga dig själv, betala för kompetens eller uttnyttja systemet? Tja, klassklyftorna växer.

Sammanfattningsvis, fler människor innebär fler jobb. Konkurrensen på arbetsmarknaden är oerhört omfattande. Ställ frågor vid behov, annars har jag som avsikt att ge mitt perspektiv angående grupper, gemenskap, kultur och brott vid ett senare tillfälle.

Anledningen till att klassklyftorna växer är att vi tar in fler invandrare än vi kan ta hand om.
Vi tar in otroligt många om man jämför med våra grannländer. Bidragen m.m räcker inte om vi tar in i den här takten i 20 år till. Man bör skära ned på det hela. Inte sluta ta in, men vi kan inte ta hand om alla som kommer. Det är alltså för deras bästa man bör skära ned på verksamheten.
Men vart ska de ta vägen?
Vi har grannländer med god ekonomi som borde klara av att ta in några tusen fler per år.


Fler människor, fler jobb.

Nej, invandrarna bidrar inte till fler jobb. Face it.

7 år på fuska.nu

04/05 -10 10:30 season

season

1866 XP 216 inlägg

sdac skrev:
Utan invandrade hade dödsantalet varit större än födelseantalet i Sverige : (

... ändå vill jag inte ha in fler fölk. Sverige är inte länge svenskt. Mångkulturellt dretland är vad det är!

Finland är lite tuffare att säga emot iaf.



Finland vågar säga imot (som Sverige inte verkar våga) men vem vill komma till Finland, ingen som kommer dit förstår och kommer alldrig förstå vad de säger. Är osäker om finländarna ens förstår vad de säger...

1f y0u c4n r34d 7h15 y0u r3411y n33d 70 g37 14!d.

04/05 -10 15:11 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

season skrev:
sdac skrev:
Utan invandrade hade dödsantalet varit större än födelseantalet i Sverige : (

... ändå vill jag inte ha in fler fölk. Sverige är inte länge svenskt. Mångkulturellt dretland är vad det är!

Finland är lite tuffare att säga emot iaf.



Finland vågar säga imot (som Sverige inte verkar våga) men vem vill komma till Finland, ingen som kommer dit förstår och kommer alldrig förstå vad de säger. Är osäker om finländarna ens förstår vad de säger...


Vågar.... kul att ni kommer med ren skitsnack när ni inte vet vad ni snackar om, och det medför inget i diskussionen att "de vågar inte höhö"

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

04/05 -10 15:30 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Deras syn på kvinnor är hemsk, att dom ska tvingas bära slöja och i vissa fall burka. Tycker att både och borde bannlysas.


I princip alla slöjbärare i Sverige bär sin slöja frivilligt.
Dessutom är det otroligt ironiskt att du vill motverka att folk "tvingas" till slöja genom att... tvinga de att inte bära det.
Det är ju precis lika illa som att tvingas bära slöja, i båda fallen handlar det om påtvingade klädregler pga moraliska synpunkter, men i ditt fall menar du att de INTE ska bära slöja för att du tycker det är omoraliskt (pga kvinnosyn, etc) med slöjor.


Det är väldigt sällan en Kristen mordhotar någon bara för att man gör lite kul av Jesus eller så.


Inte i Sverige nä, men testa att åka ner till någon av de kristna länderna i södra Afrika och förolämpa Jesus, då lär du inte leva länge till.
Det här är en sådan där klassisk "liberalt I-land vs konservativt U-land"-grej, om du kollar på de mer progressiva muslimska länderna såsom Bosnien och Turkiet, så kommer du nog undan med en hel del kritik mot Islam där.
Anledningen till att folk tror att Islam är värre och mer våldsamt än Kristendom är helt enkelt för att muslimska länder är fattigare och mer konservativa, om kristna länder generellt vore fattigare och mer konservativa så skulle vi ha en massa kristna terrorbombare, så enkelt är det.
Det stora undantaget är de fattiga kristna länderna i södra Afrika, de har inte bara fundamentalistiska kristna lagar, de håller även fortfarande på med exempelvis häxbränning.


Denna till synes oändliga indelning av människor är ett mycket större samhällsproblem än invandring någonsin kommer att vara.


Väldigt sant.
Vi ser en ökad polarisering av samhället från alla sidor just nu, och det är definitivt inte hälsosamt i längden.


Nej, invandrarna bidrar inte till fler jobb. Face it.


Fler människor innebär både ökat behov av tjänster och ökat företagande, frågan är ju såklart om nettoeffekten är positiv eller negativ.
Jag är benägen att hålla med om att den i nuläget antagligen är negativ.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

04/05 -10 15:42 RyoBakura

RyoBakura

2252 XP 479 inlägg

Apower skrev:
RyoBakura skrev:
Fler människor, fler jobb.

Nej, invandrarna bidrar inte till fler jobb. Face it.

Påståenden, påståenden, påståenden utan någon egentlig koppling till verkligheten. Var vänlig och kommentera eller motbevisa mitt argument, inte min åsikt. Nog för att det finns en minoritet av invandrare som är bidragstagare, men det beror på en bristande arbetsmarknad skapad av ett bristande system. Tillåt mig ännu en gång förklara.

Arbetsmarknadens omfattning påverkar inte dess funktion. Systemet är bristande, människor lämnas utanför och blir samhällets utstötta. Arbetsmarknadens omfattning påverkar fortfarande varken systemets för- eller nackdelar. Slutsats, din judeförintelse kommer inte påverka samhället.

Ja, ni resonerar precis som Adolf Hitler. Ni ger folket en syndabock, ni ger dem falskt hopp. Vi mot dem. Nog för att det fungerar i stridens hetta, men ni behöver ständigt nya fiender. Exempelvis:

Jag kastar en sten på dig. Enligt ditt resonemang bör du nu anklaga stenen för den resulterande smärtan. Då plockar jag plötsligt upp och kastar ytterligare en sten. Du drar därför slutsatsen att alla stenar måste vara dåliga och bör försvinna ur ditt- nej, våra liv snarast möjligt. Det är då jag kastar en fotboll.

Moderator? Om möjligt, ta bort detta konto.

04/05 -10 15:55 AoC

AoC

12851 XP 1566 inlägg

Jag håller fullständigt med RyoBakura. Han har helt rätt.

Joina Games Har 1080 medlemmar. AKTIV KLUBB!!!!!!
Bli medlem!!!!Bli gärna medlem i Spel_Fan_Klubben!!! Det är helt gratis!!!

04/05 -10 16:45 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

RyoBakura skrev:
.

Ja, ni resonerar precis som Adolf Hitler. Ni ger folket en syndabock, ni ger dem falskt hopp. Vi mot dem. Nog för att det fungerar i stridens hetta, men ni behöver ständigt nya fiender. Exempelvis:

Jag kastar en sten på dig. Enligt ditt resonemang bör du nu anklaga stenen för den resulterande smärtan. Då plockar jag plötsligt upp och kastar ytterligare en sten. Du drar därför slutsatsen att alla stenar måste vara dåliga och bör försvinna ur ditt- nej, våra liv snarast möjligt. Det är då jag kastar en fotboll.



Det jag stör mig mest på är att för att jag vill stoppa, eller minska invandringen, så resonerar jag som Hitler?
Så fort man, i Sverige, vill minska invandringen eller nått så klassas man som rasist/nazist.
Jag vill minska knarket också, är jag nån slags översittande människo-typ mot knarkarna då med?

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

04/05 -10 17:43 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

niwn skrev:
RyoBakura skrev:
.

Ja, ni resonerar precis som Adolf Hitler. Ni ger folket en syndabock, ni ger dem falskt hopp. Vi mot dem. Nog för att det fungerar i stridens hetta, men ni behöver ständigt nya fiender. Exempelvis:

Jag kastar en sten på dig. Enligt ditt resonemang bör du nu anklaga stenen för den resulterande smärtan. Då plockar jag plötsligt upp och kastar ytterligare en sten. Du drar därför slutsatsen att alla stenar måste vara dåliga och bör försvinna ur ditt- nej, våra liv snarast möjligt. Det är då jag kastar en fotboll.



Det jag stör mig mest på är att för att jag vill stoppa, eller minska invandringen, så resonerar jag som Hitler?
Så fort man, i Sverige, vill minska invandringen eller nått så klassas man som rasist/nazist.
Jag vill minska knarket också, är jag nån slags översittande människo-typ mot knarkarna då med?


Om du säger att knarkarna är grunden till alla samhällsproblem så är du en översittande människo-typ mot knarkarna. Precis som om du försöker skylla allt på invandrarna så resonerar du som Hitler gjorde.
Det beror på hur du är emot saker. Fientligt, eller förståndigt?

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

04/05 -10 18:46 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

WaKnuckles skrev:
niwn skrev:
RyoBakura skrev:
.

Ja, ni resonerar precis som Adolf Hitler. Ni ger folket en syndabock, ni ger dem falskt hopp. Vi mot dem. Nog för att det fungerar i stridens hetta, men ni behöver ständigt nya fiender. Exempelvis:

Jag kastar en sten på dig. Enligt ditt resonemang bör du nu anklaga stenen för den resulterande smärtan. Då plockar jag plötsligt upp och kastar ytterligare en sten. Du drar därför slutsatsen att alla stenar måste vara dåliga och bör försvinna ur ditt- nej, våra liv snarast möjligt. Det är då jag kastar en fotboll.



Det jag stör mig mest på är att för att jag vill stoppa, eller minska invandringen, så resonerar jag som Hitler?
Så fort man, i Sverige, vill minska invandringen eller nått så klassas man som rasist/nazist.
Jag vill minska knarket också, är jag nån slags översittande människo-typ mot knarkarna då med?


Om du säger att knarkarna är grunden till alla samhällsproblem så är du en översittande människo-typ mot knarkarna. Precis som om du försöker skylla allt på invandrarna så resonerar du som Hitler gjorde.
Det beror på hur du är emot saker. Fientligt, eller förståndigt?


Precis som jag sa och säger igen så har jag aldrig påpekat att invandrare (eller knarkare) är grunden till alla samhällsproblem, de har jag verkligen inte sagt, och för att jag vill minska invandringen (fortfarande) så resonerar jag som Hitler? Hmm...

Och om jag hade skyllt på att de var pga alla vita de fanns samhällsproblem, hur många hade då kallat mig för att vara en anhängare av Hitler eller likande?
none

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

04/05 -10 21:39 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

RyoBakura skrev:
niwn skrev:
Precis som jag sa och säger igen så har jag aldrig påpekat att invandrare (eller knarkare) är grunden till alla samhällsproblem, de har jag verkligen inte sagt, och för att jag vill minska invandringen (fortfarande) så resonerar jag som Hitler? Hmm...

Och om jag hade skyllt på att de var pga alla vita de fanns samhällsproblem, hur många hade då kallat mig för att vara en anhängare av Hitler eller likande?
none

Varför vill du begränsa invandrigen? Utan den informationen kan jag inte besvara din fråga. Men tänk på att bara för att någon resonerar som Adolf Hitler innebär det inte att de står bakom hans åsikter. Syftet med jämförelsen var endast att visa bristerna i ett svagt argument.

Om du hade gjort det så skulle jag givetvis associerat dig med högern. Nazist, fascist, folkpartist, moderat- det gör detsamma. Adolf Hitler var endast en människa, att beskylla honom för ett världskrig och folkmord är i min åsikt idiotiskt. Följ inte människor.

Det var alltså högerns fel?

7 år på fuska.nu

04/05 -10 21:52 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Ryo du är fan bäst att du lär dem något.
Du knäcker varenda litet ben i dessa snevridna ångloken som inte kan ett skit om dagens läge, religon och kan inte ett jädra skit om invandrare.

Låt mig nu rätta en viss person, jag börjar med att citera denna person (inget namn): ''invandrarna bidrar inte till fler jobb''.

Får jag nu fråga hur du vet så mycket om ALLA invandrare.. ? O tror du verkligen någon klarar av att leva på 1000 kr om månaden här   bättre en i sitt eget hemland? Svar: NEJ!
Dom kom hit för att få ett bättre liv. Ett liv innebär: Jobb, barn och framtid. Då Dr. Invandrarproffs vill jag veta hur exakt du vet så mycket om invandrar familjer?

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

04/05 -10 22:19 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Invandrare kan vara sköna:

http://www.youtube.com/watch?v=Pdk3KEGIibw&a...

Gatu bråk med Reinfeldt (invandrare):

http://www.youtube.com/watch?v=IUASp8DLZH4&a...

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

05/05 -10 00:40 RyoBakura

RyoBakura

2252 XP 479 inlägg

Apower skrev:
Det var alltså högerns fel?

Nej, det vore minst sagt oansvarigt att beskylla en idé. Jag utvecklar på detta när jag kommer tillbaka från Stockholm på måndag.

Moderator? Om möjligt, ta bort detta konto.

05/05 -10 13:56 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

(Y). Vill också ha något att skriva. Men jaoo ..

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

05/05 -10 16:45 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

RyoBakura skrev:
Apower skrev:
Det var alltså högerns fel?

Nej, det vore minst sagt oansvarigt att beskylla en idé. Jag utvecklar på detta i morgon, så kommentera då.

Nej, personligen så tycker jag inte att det är högerns fel. Tvärtom.
Jag håller fullt med om att det är oansvarigt att beskylla en idé.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar