Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



musik/klädstilar

Svara
28/09 -09 22:33 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Ja det görs ganska många trådar om fjortisar och emosar nu osv... så varför inte ha en stor tråd om alla kläd stilar?

Skriver lite av de jag vet och vad min tolkning är av vissa stilar

Emo är inte en kläd stil, det är en musik stil. Fashioncore är kläd stilen som folket som lyssnar på emo brukar använda.

Fjortis
Jag är rätt osäker på om det är en seriös stil men ja det är ju en stil det med. Mycket smink mycket märkes kläder killarna måste ha 96 jeans osv... Sjukt mycket vax måste dom ha också..

Hip hoppare
Stora kläder, häng, osv.. Ja hip hoppare finns.. och man kallar dom för det. men varför kan man inte kalla en person som lyssnar på emo musik för emo? Man kanske igentligen borde kalla dom för emoare..?

Scene
Scene är en blandning mellan fjortis och emo.. Mycker färger osv.. De flesta failar ganska hårt på stilen.. Så det är igentligen fjortisar som lyssnar på br000tal musik lr så är det emosar som lyssnar på fjortis dunk.. Men dom som verkligen lyckas lyssnar för det mesta på crunk core som är en blandning mellan screamo och hip hop.

Jrockare
Man använder mycket detaljer och har håret klippt som folk ifrån kända japanska rock band. Själv så tycker jag att alla ser ut som manga gubbar. Ser ibland lite ut som scene fast lite överdrivet.

Vad tycker du om dessa stilar.. Och folk som använder stilarna osv.. Måste musik vara en livstil också?

Jag vill ha seriösa inlägg annars anmäler/låser jag.



Wii U PS4 XBone PC

28/09 -09 22:50 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

emo kan va ganska häftigt... men goillar piercingar och de larviga frisyrerna....

fjortis... tänker jag inte ens kommentera

hiiphoppare... bör verkligen kolla sin byxstrolek en extra gång för dom tycks jämt välja fel storlek

scene kan va snygga... men inte alltid

j-rockare e grymt coola ibland =P

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

29/09 -09 08:16 storfuskare

storfuskare

3089 XP 233 inlägg

Musiken du lyssnar på är din så att säga "klädstil" vare sig du vill eller inte.

Rave
Har utsvängda byxor, ser ut som om det får plats 3 personer i dom. Deras kläder har många HighLights som gör att de lyser på fester.

Av alla stilar som existerar så tycker jag nog att Rave är den snyggaste ;D Det är dock vad jag tycker personligen. Vill inte kommentera de andra.

- You know that huge, emerald, diamond engagement
ring I promised to buy for you? - Oh.. Oh my god!
- That's right, I bought you a horse!

29/09 -09 09:26 Rooney

Rooney

4785 XP 106 inlägg

Nja asså jag kan la hålla med om att alla klädstiler inte går hem hos mig men det viktigaste är ju hur man vill se ut och det bör inte påverkas av andra.

29/09 -09 15:02 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Så man är fjortis för att man ser ut på ett visst sätt?
Det är väl snarare så att man är fjortis om man beter sig som en. Annars skulle otroligt många vara fjortisar.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

29/09 -09 15:27 Cursedcat

Cursedcat

3183 XP 250 inlägg

Fashioncore kan vara j*vligt coolt ibland, bara det inte är för överdrivet.
Samma med scene..

Själv tolkar jag inte fjortis som en stil, snarare ett beteende. Att man är allmänt dum i huvudet, super, och skiter fullständigt i skolan är väll några egenskaper.

Different?
I'm no different.
...Exept in the ways that I am.

29/09 -09 20:40 yoshi32

yoshi32

2525 XP 52 inlägg

Jag har inte ens nån klädstil...

Adda gärna Vancleef på xbox live.

29/09 -09 20:42 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

yoshi32 skrev:
Jag har inte ens nån klädstil...

Nej, inte jag heller. Idag kan man verkligen inte göra något utan att göra fel. Man kan inte ens sova utan att någon ska göra det bättre.

Have I ever told you the definition of insanity?

29/09 -09 20:58 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

yoshi32 skrev:
Jag har inte ens nån klädstil...


Är du en sån som får kläder av din mamma som ser förjävliga ut?

Du kommer nog allt få en klädstil i nian eller gymnaiset.Om du inte har skaffat det nu. ;)

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

29/09 -09 21:40 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

nåra skriver att fjortis e ett beteende å de e ju sant... men fjortis som stil brukar man räkna till översminkade blondiner som ofta klär sej i tajta kläder med stor uringning etc...

denise: tror dom som kallar dej fjortis tänker på just din hårfärg då mångas första intryck på en tjej e "blondin = fjortis"

stilen jag själv tillhör är svår att avgöra exakt... nån typ av rockstil.. mycka svart å mörkt men inte riktigt emo... sminkar mej aldrig, å till skillnad från många andra killar använder jag aldrig gele eller vax å sånt skit i håret... nån typ av hårdrockare skulle jag säga =P

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

29/09 -09 23:00 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

andiders skrev:
nåra skriver att fjortis e ett beteende å de e ju sant... men fjortis som stil brukar man räkna till översminkade blondiner som ofta klär sej i tajta kläder med stor uringning etc...

denise: tror dom som kallar dej fjortis tänker på just din hårfärg då mångas första intryck på en tjej e "blondin = fjortis"

stilen jag själv tillhör är svår att avgöra exakt... nån typ av rockstil.. mycka svart å mörkt men inte riktigt emo... sminkar mej aldrig, å till skillnad från många andra killar använder jag aldrig gele eller vax å sånt skit i håret... nån typ av hårdrockare skulle jag säga =P

Man dömmer folk efter utséendet. Det finns ju emo fjortis och  fjortis emo.

Wii U PS4 XBone PC

29/09 -09 23:02 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

mtx skrev:
andiders skrev:
nåra skriver att fjortis e ett beteende å de e ju sant... men fjortis som stil brukar man räkna till översminkade blondiner som ofta klär sej i tajta kläder med stor uringning etc...

denise: tror dom som kallar dej fjortis tänker på just din hårfärg då mångas första intryck på en tjej e "blondin = fjortis"

stilen jag själv tillhör är svår att avgöra exakt... nån typ av rockstil.. mycka svart å mörkt men inte riktigt emo... sminkar mej aldrig, å till skillnad från många andra killar använder jag aldrig gele eller vax å sånt skit i håret... nån typ av hårdrockare skulle jag säga =P

Man dömmer folk efter utséendet. Det finns ju emo fjortis och  fjortis emo.

va e skillnaden på en fjortis-emo och en emo-fjortis?

kommr alltid finnas ördomar om folks utseende

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

30/09 -09 11:12 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

andiders skrev:
mtx skrev:
andiders skrev:
nåra skriver att fjortis e ett beteende å de e ju sant... men fjortis som stil brukar man räkna till översminkade blondiner som ofta klär sej i tajta kläder med stor uringning etc...

denise: tror dom som kallar dej fjortis tänker på just din hårfärg då mångas första intryck på en tjej e "blondin = fjortis"

stilen jag själv tillhör är svår att avgöra exakt... nån typ av rockstil.. mycka svart å mörkt men inte riktigt emo... sminkar mej aldrig, å till skillnad från många andra killar använder jag aldrig gele eller vax å sånt skit i håret... nån typ av hårdrockare skulle jag säga =P

Man dömmer folk efter utséendet. Det finns ju emo fjortis och  fjortis emo.

va e skillnaden på en fjortis-emo och en emo-fjortis?

kommr alltid finnas ördomar om folks utseende

Den ena är.. en människa som ser ut som en emo och är som en fjortis. Och de andra är en människa som ser ut som en fjortis och är som ett emo.

Wii U PS4 XBone PC

30/09 -09 19:45 yoshi32

yoshi32

2525 XP 52 inlägg

antonfusk skrev:
yoshi32 skrev:
Jag har inte ens nån klädstil...


Är du en sån som får kläder av din mamma som ser förjävliga ut?

Du kommer nog allt få en klädstil i nian eller gymnaiset.Om du inte har skaffat det nu. ;)



Vad jag menar är att jag har på dom kläder som ligger högst upp på hyllan i badrummet, så det kan bli lite blandat ibland.

Adda gärna Vancleef på xbox live.

04/10 -09 18:02 little_man

little_man

8522 XP 857 inlägg

scene er so seksigt

Detta är en liten hälsning

04/10 -09 18:35 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

Jag har H&M + Cheap monday-stilen. x)

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar