Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Spelmoderatorer, sköt erat jobb!

Svara
04/07 -12 14:37 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Först och främst vill jag att ni ska vara medvetna om att jag vet att detta kommer att tas som en irriterande tråd som exempelvis liknar meddelanden som småbarn skickar till moderatorerna om "varför blev inte mitt fusk godkännt???!!". Jag har dock inget emot att tråden låses i detta fall då jag bara vill påpeka något som relaterar till detta.


Sedan jag för första gången blev medlem på Fuska.nu 2010 så var det i syftet att skicka in fusk. Jag skickade in ett tiotal fusk till hemsidan då jag inte var ett dugg erfaren av Fuska.nus fusksystem över huvudtaget. När jag tillslut fick ett fusk godkännt var det dagen efter att jag hade skickat in det sista fusket jag hade i bakhuvudet, vilket var detta. Jag fortsatte efter detta att skicka in så mycket fusk jag kunde men de flesta nekades. Nu, efter två år och ett års inaktivitet har man mer erfarenhet om varför de inte blev godkännda, men det är inte detta jag vill komma till. För 2 år sedan var Fuska.nu som omtalat mycket mer aktivt är det är nu. Det strömmade in nya medlemmar varje dag som skrev i forumen och skickade in fusk och tester då jag antar att man fick de godkännda lika snabbt som jag, då.

Efter att V4 övergick till V5 försvann nästan allt detta och då verkar det som att det även försvann lite av moderatorernas aktivitet med att godkänna fusk och tester. Man kan dock förstå det tack vare att aktiviteten började ta sitt slut och allt mindre och mindre började skicka in fusk så detta blev väl antagligen ovanligare. Många gillade inte disignen så de drog sin väg helt och hållet, liksom jag. Nu när jag är tillbaka har jag då upptäckt en otroligt stor skillnad mellan V6 och V4 när det gäller fusk och test godkännande. Man har anlitat fler och fler personal men ändå har det bara blivit sämre och sämre med godkännande av fusk och tester vilket är konstigt då man kan tycka att i detta fall är fler bättre än mindre.

Jag skickade in ett test den 27/6 2012 och har ännu inte fått något svar från någon spelmoderator om ett godkännande/icke godkännande. Det jag tycker är så konstigt är att man inte ens ser att det är flera av de ansvariga som inte är aktiva och kan godkänna fusk och tester vilket är deras jobb. Om man tar sig an denna plats så skulle jag i alla fall tänkt efter om jag verkligen skulle orka med att godkänna varje dag och kunna prioritera att godkänna fusk och tester när jag loggar in. Flera gånger ser att spelmoderatorer loggar in utan att någon gång ens titta få fusklistan som tydligen måste växa för varje dag även fast inaktiviteten är stor. Jag har förståelse för att ansvariga inte BARA kan hålla på och godkänna fusk och tester varja dag men någon motta får det väl vara!

Det var bättre förr.



(:=           
):=
|:=

04/07 -12 17:41 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Håller med, dock var läsningen emellanåt plågsam. Om du vill skriva längre stycken, kan jag råda dig ett ordbehandlingsprogram samt korrläsning?

För övrigt så kan du nog få större påverkan om du kontaktar Forsa angående detta.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

04/07 -12 18:27 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har väldigt dålig koll på hur det är just nu, men av det jag förstått så kan det finnas flera anledningar till godkännandet av fusk och recensioner är mycket segare just nu. Det är sommar och aktiviteten brukar sjunka rejält inom Fuska.nus administration under sommaren.

Om de tider du nämner stämmer så kan jag däremot inte göra annat än att hålla med; då har det blivit sämre.

04/07 -12 18:28 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

läste rubriken och ''Det var bättre förr'' Men tror jag förstod allt du ville ha sagt endå och kan inte säga annat än att jag håller med delvis.

Fuska.nu har nästan alltid varit jätte sega på att fixa allt sådant!

Wii U PS4 XBone PC

04/07 -12 18:47 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg


Håller med, dock var läsningen emellanåt plågsam. Om du vill skriva längre stycken, kan jag råda dig ett ordbehandlingsprogram samt korrläsning?

Vad var fel? Ursäkta mig i sånna fall.


För övrigt så kan du nog få större påverkan om du kontaktar Forsa angående detta.

Tänkte först kontakta Forsa men jag bestämde mig för att ta upp det i forumet då jag ville se om någon annan känner likadant som jag gör vid det här tillfället vilket tydligen de flesta gör. Jag tror faktiskt att om flera visar att de tycker samma sak så är det större chans att det blir något gjort

(:=           
):=
|:=

04/07 -12 21:29 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Håller me precis, nuff said..

Dafuq did i just read..

04/07 -12 22:12 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Silver_ skrev:
Man har anlitat fler och fler personal men ändå har det bara blivit sämre och sämre med godkännande av fusk och tester vilket är konstigt då man kan tycka att i detta fall är fler bättre än mindre.

Utveckla vad du menar med "anlitat fler och fler". Känns som en överdrift beroende på tidsområdet du hänvisar till.


Jag skickade in ett test den 27/6 2012 och har ännu inte fått något svar från någon spelmoderator om ett godkännande/icke godkännande. Det jag tycker är så konstigt är att man inte ens ser att det är flera av de ansvariga som inte är aktiva och kan godkänna fusk och tester vilket är deras jobb. Om man tar sig an denna plats så skulle jag i alla fall tänkt efter om jag verkligen skulle orka med att godkänna varje dag och kunna prioritera att godkänna fusk och tester när jag loggar in. Flera gånger ser att spelmoderatorer loggar in utan att någon gång ens titta få fusklistan som tydligen måste växa för varje dag även fast inaktiviteten är stor. Jag har förståelse för att ansvariga inte BARA kan hålla på och godkänna fusk och tester varja dag men någon motta får det väl vara!

Absolut, samtliga spelmoderatorer ska göra sin del och godkänna i den mån att det går runt. Med andra ord, vi ska inte ha ett totalt stopp i administrationen utan vi ska (minst) godkänna i den mån att nya fusk och recensioner kan ta sin plats för bedömning. Längre än så kräver inte jag engagemang av mina spelmoderatorer. De ska göra vad de behövs för, få sidan att fungera.

Sedan fjärde april, dvs precis tre månader sedan, har det sammanlagt skickats in 107 fusk. Av dessa ligger just nu 18 i kö för bedömning och det som legat längst blev inskickat 29 maj. Med lite enkel matematik eller helt simpelt studerande av siffrorna kan man alltså klargöra att det skickats in lite mer än 1 fusk per dag. Av dessa har vi godkänt 89. Rent praktiskt har vi då godkänt 0.2 fusk mindre varje dag än vad det har kommit in. Något jag känner, under de omständigheter Fuska.nu baseras på idag, inte alls är speciellt farligt. Dessa 18 fusk lär även när som helst bedömas, då det är vanligt att moderatorer granskar flera fusk åt gången.

Säkerligen, det är säkert jättetrist för medlemmar att behöva vänta och vänta på att få sina arbeten bedömda. Men vi håller koll på att fusk och recensioner kan skickas in och att det godkänns i en acceptabel takt. Jag tycker inte alls att det här är lika allvarligt som det var 2007, då man inte ens kunde skicka in fusk (och någon enstaka gång inte heller recensioner) eftersom att valideringslistan var full (vi har en gräns på 200).

Jag håller koll så att mina moderatorer sköter sitt arbete och i dagsläget innebär det att de publicerar något enstaka inlägg i moderatorloggen varje månad. Mer än så kan jag inte begära, för då begär jag mer än vad som är möjligt utifrån dagens förutsättningar. Recensioner skickas det in betydligt färre av än fusk, dessutom.

Spelen däremot ska jag rensa lite bland. Det finns ett fåtal medlemmar som spammar oss med spel (vi är tacksamma! :) ) och vi har just nu 158 spel inskickade av totalt 7 medlemmar (en som skickat in 150 av dem).

Men, om det är så få fusk som skickas in kan man väl godkänna dessa direkt så slipper de ligga och vänta!?
- Visst, men det är inget jag tänker begära. Trots allt, vi gör det ideellt och gratis, plus att de flesta av oss är lata tonåringar med liv och aktivitet utanför Internet.

Kritisera mig gärna om ni anser mig tala i nattmössan.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

04/07 -12 22:40 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Bara som en idé, inte direkt tänkt igenom det så värst mycket eller någonting men... varför inte göra fusk tillgängliga för medlemmar direkt när de är inskickade? Det vill säga, att spelmoderatorerna inte behöver göra någon kontroll först innan de är synliga för andra medlemmar. Det skulle även gå att marknadsföra för besökare - och säga att man kan få "de senaste fusken genom att bli medlem" eller något liknande.

För att besökare då ska ta del av fusk så ska moderatorerna kolla igenom dem precis som idag. Om antalet fusk som skickas in är så lågt som Forsa påstår, så lär det inte ta lång tid för att ta bort de absolut värsta fusken som skickas in. Under min tid var en av de stora anledningarna att de hade ett stort antal stavfel med mera, men sådant är "inte så farligt" om det publiceras för andra medlemmar. Givetvis bör det då finnas någon notering vid fusket om att det "inte har kontrollerats av någon moderator".

Det känns som det löser detta problemet till viss del iallefall...

04/07 -12 22:46 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg


Absolut, samtliga spelmoderatorer ska göra sin del och godkänna i den mån att det går runt. Med andra ord, vi ska inte ha ett totalt stopp i administrationen utan vi ska (minst) godkänna i den mån att nya fusk och recensioner kan ta sin plats för bedömning. Längre än så kräver inte jag engagemang av mina spelmoderatorer. De ska göra vad de behövs för, få sidan att fungera.

Håller med dig till viss del. Spelmoderatorerna ska inte behöva göra mer än vad behövs för. Frågan är bara om alla gör tillräckligt då man får vänta rätt så länge för svar på fusk & tester.


Sedan fjärde april, dvs precis tre månader sedan, har det sammanlagt skickats in 107 fusk. Av dessa ligger just nu 18 i kö för bedömning och det som legat längst blev inskickat 29 maj. Med lite enkel matematik eller helt simpelt studerande av siffrorna kan man alltså klargöra att det skickats in lite mer än 1 fusk per dag. Av dessa har vi godkänt 89. Rent praktiskt har vi då godkänt 0.2 fusk mindre varje dag än vad det har kommit in. Något jag känner, under de omständigheter Fuska.nu baseras på idag, inte alls är speciellt farligt. Dessa 18 fusk lär även när som helst bedömas, då det är vanligt att moderatorer granskar flera fusk åt gången.

Det är dock inte bara fusken som det går långsamt för. Hade skickat in 5 test under den senaste veckan och jag slår vad om att om jag inte hade påpekat detta hade det dröjt ytterligare några dagar innan ett godkännande kunde ges.
Det som jag ser är att ingen av dina medarbetare hjälper dig att godkänna fusk vilket troligtvis gör att du oftast är den som godkänner (ni andra får rätta mig om jag har fel) den största delan av fusken. Kanske detta som gör att det går långsamt?


Jag håller koll så att mina moderatorer sköter sitt arbete och i dagsläget innebär det att de publicerar något enstaka inlägg i moderatorloggen varje månad. Mer än så kan jag inte begära, för då begär jag mer än vad som är möjligt utifrån dagens förutsättningar. Recensioner skickas det in betydligt färre av än fusk, dessutom.

Får jag då fråga när det senaste fusket godkänndes före denna tråd av dina kollegor. Jag tycker att man borde begära mer av spelmoderatorerna eftersom att det som begärs nu inte verkar ge resultat.


Men, om det är så få fusk som skickas in kan man väl godkänna dessa direkt så slipper de ligga och vänta!?
- Visst, men det är inget jag tänker begära. Trots allt, vi gör det ideellt och gratis, plus att de flesta av oss är lata tonåringar med liv och aktivitet utanför Internet.

Även om man är en lat tonåring så ska man ändå sköta sitt jobb här på sidan. Jag har absolut förståelse för att man vill ha fridtid utanför sidan men om man har för mycket kanske man ska ta och fundera på vad som är viktigast...

(:=           
):=
|:=

04/07 -12 22:48 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

The_new_cake skrev:
Bara som en idé, inte direkt tänkt igenom det så värst mycket eller någonting men... varför inte göra fusk tillgängliga för medlemmar direkt när de är inskickade? Det vill säga, att spelmoderatorerna inte behöver göra någon kontroll först innan de är synliga för andra medlemmar. Det skulle även gå att marknadsföra för besökare - och säga att man kan få "de senaste fusken genom att bli medlem" eller något liknande.

För att besökare då ska ta del av fusk så ska moderatorerna kolla igenom dem precis som idag. Om antalet fusk som skickas in är så lågt som Forsa påstår, så lär det inte ta lång tid för att ta bort de absolut värsta fusken som skickas in. Under min tid var en av de stora anledningarna att de hade ett stort antal stavfel med mera, men sådant är "inte så farligt" om det publiceras för andra medlemmar. Givetvis bör det då finnas någon notering vid fusket om att det "inte har kontrollerats av någon moderator".

Fuska.nu håller ett ansvar över allt som vi publicerar officiellt under domänens namn. Därför måste vi även veta vad som läggs upp och ha en bra översyn och kontroll av detta, av praktiska skäl. Vi vill dessutom bedömas som seriösa av omgivningen och av våra besökare och kan därför inte tillåta att vad som helst läggs upp, även om det kan raderas nästa sekund. Skulle detta införas skulle det dessutom räcka med att någon är lite på tvären så är vi spammade med porrlänkar, virusnedladdningar och andra konstiga saker efter bara någon minut.

Vi kommer att behålla bedömningen som den är idag. Eller ja, den kanske förbättras efter komfortabla och mer praktiska riktningar, men den kommer inte att tas bort.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

04/07 -12 22:52 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Forsa: Förslagsvis inför ni då förhandsmoderering i forumet - då exakt samma problem kan uppstå där (eller säger man 'här'?).

04/07 -12 22:53 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

The_new_cake skrev:
Bara som en idé, inte direkt tänkt igenom det så värst mycket eller någonting men... varför inte göra fusk tillgängliga för medlemmar direkt när de är inskickade? Det vill säga, att spelmoderatorerna inte behöver göra någon kontroll först innan de är synliga för andra medlemmar. Det skulle även gå att marknadsföra för besökare - och säga att man kan få "de senaste fusken genom att bli medlem" eller något liknande.

För att besökare då ska ta del av fusk så ska moderatorerna kolla igenom dem precis som idag. Om antalet fusk som skickas in är så lågt som Forsa påstår, så lär det inte ta lång tid för att ta bort de absolut värsta fusken som skickas in. Under min tid var en av de stora anledningarna att de hade ett stort antal stavfel med mera, men sådant är "inte så farligt" om det publiceras för andra medlemmar. Givetvis bör det då finnas någon notering vid fusket om att det "inte har kontrollerats av någon moderator".

Det känns som det löser detta problemet till viss del iallefall...

Kanske man kan införa något liknande. Eftersom att de flesta anledningarna till icke-godkänande är för att det finns för mycket stavfel så kunde man göra ett rättningsprogramm när man skickar in fusk eftersom att många "unga" och nya medlemmar inte tänker så mycket på stavningen. Om detta kunde införas så skulle man slippa alla dessa "varför fick jag inte mitt fusk godkänt??" meddelanden. Spelmoderatorer kan ju dock kolla på fusken men då har de ju lite mer tid på sig och slipper alla som brusar upp, som jag...

(:=           
):=
|:=

04/07 -12 23:02 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Silver_ skrev:
Det är dock inte bara fusken som det går långsamt för. Hade skickat in 5 test under den senaste veckan och jag slår vad om att om jag inte hade påpekat detta hade det dröjt ytterligare några dagar innan ett godkännande kunde ges.
Det som jag ser är att ingen av dina medarbetare hjälper dig att godkänna fusk vilket troligtvis gör att du oftast är den som godkänner (ni andra får rätta mig om jag har fel) den största delan av fusken. Kanske detta som gör att det går långsamt?

Det skickas in färre recensioner än vad det skickas in fusk. Och ja, recensionerna hade förmodligen legat något dygn mer men de skulle ha blivit godkända förr eller senare.

Nej, som sagt håller jag koll på att alla göra någonting. Jag själv gör mycket annat än bedömer fusk och recensioner också. Jag gör därför det mer sällan än spelmoderatorerna. Däremot tar jag ofta en hel bunt när jag väl gör det, medan de andra tar några stycken då och då istället.

Silver_ skrev:
Får jag då fråga när det senaste fusket godkänndes före denna tråd av dina kollegor. Jag tycker att man borde begära mer av spelmoderatorerna eftersom att det som begärs nu inte verkar ge resultat.

Det senaste fusket, innan denna tråd, som godkändes var 30 juni 19:58, och det var inte av mig. Det godkändes dessutom två fusk alldeles efter du publicerat din tråd. Och som jag redan påstått sköter vi det i den mån så det ger resultat i dagsläget, så att det inte skulle det är ett falskt påstående.

Silver_ skrev:
Även om man är en lat tonåring så ska man ändå sköta sitt jobb här på sidan. Jag har absolut förståelse för att man vill ha fridtid utanför sidan men om man har för mycket kanske man ska ta och fundera på vad som är viktigast...

Ja, och de sköter sina jobb. Det viktigaste är att vi arbetar i den takt att allt går runt och det gör vi.

Skulle man bedöma vad som är viktigast mellan Fuska.nu och sitt liv utanför Internet tvivlar jag på att någon i administrationen skulle säga Fuska.nu... inte ens jag gör det. Vi ska vara tacksamma att medlemmar som är så pass kapabla som de vi har i administrationen faktiskt lägger ned delar av sin fritid på att hjälpa oss. :)

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

04/07 -12 23:50 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

Böla då, stick om det inte passar skulle jag säga, sidan är död så är det bara

04/07 -12 23:51 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Just a simpel idea.
Om man ser en komentar som man tycker är intressant/vill se vad som händer med den,kan man inte klicka på en knapp vid komentaren så man man får ett medelande när/om komentaren har citeras?.

04/07 -12 23:56 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Forsa: Din logik är lite konstig (som du ser på ToCs inlägg - förövrigt är forumet öppet för besökare).

I övrigt, på grund av hur människor tänker kan en mindre fusk/testkö paradoxalt nog leda till längre väntan. Detta beror på att folk ser "ah, inte så många fusk i kön" och struntar i den. Å andra sidan om det kommer in hundra fusk per dag hade det antagligen gått mycket fortare att få fusken rättade då moderatorerna pressas mer. Detta är min teori till varför det är som det är.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar