Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur ska vi marknadsföra Fuska.nu?

09/05 -12 06:44 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Well. Om ni lade till lite nya funktioner så kanske folk vill komma tillbaka. Annars är det väl att annonsera på spel sidor och i tidningar.

Sen tycker jag att man  inte borde sätta just fusk som sidans huvud grej eftersom att dom flesta nu mera inte använder sig av fusk längre utan snarare någon annan form utav hack.

Wii U PS4 XBone PC

09/05 -12 09:17 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

MartinMilk skrev:
Well. Om ni lade till lite nya funktioner så kanske folk vill komma tillbaka. Annars är det väl att annonsera på spel sidor och i tidningar.

Sen tycker jag att man  inte borde sätta just fusk som sidans huvud grej eftersom att dom flesta nu mera inte använder sig av fusk längre utan snarare någon annan form utav hack.

Om du menar att hacks ska läggas till på sidan så kommer det med störst sannolikhet inte bli av då det inte är meningen med vissa hacks alls.
Dock kanske man ska sikta på spel i sig än bara fusk?



Forsa skrev:
Dessutom vill jag själv skylla lite på att otacksamheten NÄR vi väl gör något inte precis uppmuntrar oss att fortsätta alla gånger.

Apower skrev:
Ingenting är självklart om man inte visar det och det går inte att göra med hjälp av t.ex kroppsspråk över internet.

Håller med Forsa i detta att det antagligen inte är det roligaste för FIQ när en uppdatering kommer och folk inte är så värst tacksamma. Ja, det är hans "jobb" att uppdatera men han måste inte göra det bara för det. Vill även med mitt quote av Apower även då säga att det inte är självklart att ni ev. är tacksamma.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

09/05 -12 12:14 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

DarknessSky skrev:
MartinMilk skrev:
Well. Om ni lade till lite nya funktioner så kanske folk vill komma tillbaka. Annars är det väl att annonsera på spel sidor och i tidningar.

Sen tycker jag att man  inte borde sätta just fusk som sidans huvud grej eftersom att dom flesta nu mera inte använder sig av fusk längre utan snarare någon annan form utav hack.

Om du menar att hacks ska läggas till på sidan så kommer det med störst sannolikhet inte bli av då det inte är meningen med vissa hacks alls.
Dock kanske man ska sikta på spel i sig än bara fusk?



Forsa skrev:
Dessutom vill jag själv skylla lite på att otacksamheten NÄR vi väl gör något inte precis uppmuntrar oss att fortsätta alla gånger.

Apower skrev:
Ingenting är självklart om man inte visar det och det går inte att göra med hjälp av t.ex kroppsspråk över internet.

Håller med Forsa i detta att det antagligen inte är det roligaste för FIQ när en uppdatering kommer och folk inte är så värst tacksamma. Ja, det är hans "jobb" att uppdatera men han måste inte göra det bara för det. Vill även med mitt quote av Apower även då säga att det inte är självklart att ni ev. är tacksamma.

Jag menade inte att man skulle lägga till hacks på sidan. Men nu när jag tänker efter.. varför finns det inte redan? Det är klart att det inte är ''meningen'' Men vad spelar det för roll egentligen? Det är väl inte ens meningen heller att man ska fuska sig igenom spel. Hacks är en ny typ av fusk som fungerar mycket bättre!

Och gällande det ni sa om att vara tacksam. Det är inte medlemmarnas jobb att vara tacksamma över något vi är missnöjda med. Jag har sätt för det mesta bara positiva saker om v6 nya design. Det jag och säkert många fler är missnöjda med är bristen på nya funktioner på sidan.

Vi sprutar ut med idéer men ingenting händer! Jag har inte sätt en enda ny funktion på sidan sedan jag blev medlem 2006.

Wii U PS4 XBone PC

09/05 -12 12:40 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Vi hade massvis med funktioner planerade, men det dök upp ungefär lika många problem som idéer. Har även känts som att motivationen heller inte riktigt funnits för att göra något åt det. Dessvärre så kommer det antagligen inte hända så mycket mer än så här under en överskådlig framtid heller.

Det är ytterst beklagligt, med tanke på att det antagligen redan börjat bli för sent. Fnu är redan stendött, HLR och elchocker hjälper förmodligen inte längre.

09/05 -12 15:56 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Ok det här är ju rena boken finns det ingen förkortad version av det här?.
Anyway jag håller med kakan om att man borde kunna lägga ut video klipp.
Men jag tycker ni borde ha/visa respekt för moderatorerna,det här är inte deras jobb,dom kanske också vill ha lite fritid?.
1 tänk på om ni kan göra så mycke bättre själva innan ni säger nått
2  dom sitter inte och hackar sidor 24/7 för att bli bra på sånt(men dom kan däremot ha en viss talang för detta)
3 jag kan säga att det hjälper inte att sjunka sig så lågt att man ska klaga på allt ge dom beröm istället(för det förkänar dom)då kommer dom tycka det finns en anledning till att lägga ner energi till det här.

ps lästa böra början(halva sidan)och det här är min åsikt om det här.

09/05 -12 16:21 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Det bästa sättet jag kan komma på är att medlemmarna själva försöker få in folk de redan känner (det var så jag hittade sidan förresten). Det skulle antagligen också ge en större medlemsaktivitet än om det kommer nya människor som inte känner sig hemma här och bara lämnar sidan efter att de gått med i tävlingen. Lägg kanske in "referral-länkar". Om jag ger ut en sådan till min kamrat och han blir medlem så får jag några XP och får därav större f.nu-penis. Självklart finns det andra sätt att uppmuntra medlemmar (som att sidan inte ska försvinna), men jag är för oerfaren av sådant för att kunna säga något som kan fungera.

09/05 -12 18:31 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

DarknessSky skrev:
MartinMilk skrev:
Well. Om ni lade till lite nya funktioner så kanske folk vill komma tillbaka. Annars är det väl att annonsera på spel sidor och i tidningar.

Sen tycker jag att man  inte borde sätta just fusk som sidans huvud grej eftersom att dom flesta nu mera inte använder sig av fusk längre utan snarare någon annan form utav hack.

Om du menar att hacks ska läggas till på sidan så kommer det med störst sannolikhet inte bli av då det inte är meningen med vissa hacks alls.
Dock kanske man ska sikta på spel i sig än bara fusk?



Forsa skrev:
Dessutom vill jag själv skylla lite på att otacksamheten NÄR vi väl gör något inte precis uppmuntrar oss att fortsätta alla gånger.

Apower skrev:
Ingenting är självklart om man inte visar det och det går inte att göra med hjälp av t.ex kroppsspråk över internet.

Håller med Forsa i detta att det antagligen inte är det roligaste för FIQ när en uppdatering kommer och folk inte är så värst tacksamma. Ja, det är hans "jobb" att uppdatera men han måste inte göra det bara för det. Vill även med mitt quote av Apower även då säga att det inte är självklart att ni ev. är tacksamma.

Vi är inga representanter för sajten och har inte samma förväntningar på oss uppförandemässigt. Dessutom tycker jag folk överlag väldigt ofta är tacksamma för de förbättringar som kommer numer.

7 år på fuska.nu

09/05 -12 18:54 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Apower skrev:
Först och främst så ser jag redan nu ser jag en grej som bör förändras. T_n_c gör som ombett: brainstormar. Han ger flertalet förslag, med konstruktiv kritik om hur sajten kan bli bättre, precis vad som efterfrågas. Vad händer? Tackar moderatorerna för att han tog sig tid? Säger de att de ska fundera över det? Titta på det? Försöka? Nej! Istället blir de offended (trots KONSTRUKTIV KRITIK). Det är nästan som att de blir genuint arga över att han kritiserar "deras" sida.


Personligen ser jag inte antalet idéer som medlemmar förslagit som negativt. Tvärtom. Det är väldigt roligt att se en kreativitet på förslag till vad som kan förbättras på sidan. Däremot kan man ha synpunkter på vad man kan göra för skillnad om nu det läggs i "karantänen". Jag försöker inte försvara någon sida, utan att se det i ett annat perspektiv. Jag kan lägga min vänstra arm på att vi gör vårt bästa i personalen hur märkvärdigt än det låter sig vara (och det hoppas jag att det är en uppenbar förutsättning för att sidan skall hållas i gång). Uppdateringar till funktioner får man ta den sed dit man kommer ändå i och med att det krävs en väl strukturerad planering på respektive finess upplägg.

Apower skrev:
Ni vet att Mr. Kaka vet att ni inte får betalt. Rättfärdigar det att ni ska tjura när ni inte hinner/har möjlighet/kan eller liknande? Nej! Betyder det att ni ska vara mindre trevliga och serviceminded än moderatorer på sidor där man får betalt? Nej! Ofta är ni väldigt serviceinriktade och vill hjälpa medlemmarna, men ibland blir det som här. Det är ett problem. Visst, ni kanske vill förklara varför saker inte hinns med och dyl. men gör det med värdighet. Även om medlemmarna inte påpekar sajtens brister med samma värdighet så har ni en helt annan ställning och andra förväntningar på er.


Jag antar att "tjura" passar in i sammanhanget att vi tolkas vara tvärtemot den serviceinriktade delen, men den huvudsakliga faktorn är att vi resonerar kring sakfrågor på ett så trovärdigt och enkelriktat sätt som det kan vara. Vi kan inte alltid hålla med varandra, men inte tycker jag att vi är speciellt otrevliga i ett generellt ämne. Man kan tolka varandra på olika sätt.

Apower skrev:
Nu över till det jag tänkte ta upp innan jag såg debatten ovan. En sak som är OFATTBART effektivt för att få likes på sin Facebook sida är en s.k gilla-tävling. Den fungerar som så att sidan som vill ha "gillningar" laddar upp en "tävlingsbild" med instruktioner för tävlingen och en saftig bild på priset. För att sedan vara med i utlottningen är allt man behöver göra att dela bilden (alla kommer se den) samt gilla fuska.nu. Eftersom det går fort och enkelt kommer många gilla sidan i hopp om att det är ett snabbt och enkelt sätt att ev. få ett pris (vilket det delvis är). På liknande sätt har flera bluffsidor på FB fått tusentals likes på bara några dagar. Det fungerar, tro mig.


Jag är både för och mot denna idé. Mest för att det är allt vanligt och på så sätt kan jag hålla med Forsa i ett av sina inlägg i tråden. Det känns alldeles för mycket mot strömmen, men man kan se det som positivt i längden (jag hoppas att jag tolkade Forsa rätt, annars utvecklar jag gärna om det). Inget dåligt förslag i överlag.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

09/05 -12 19:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

Ni har helt enkelt inriktat er på fel målgrupp, enligt mig iaf. Kolla reglerna och forumet och fuska.nu's nivå, de senaste åren, mest anpassat efter yngre..och det håller inte längden (efter klockan 10) lol.

09/05 -12 19:50 Inzain

Inzain

2111 XP 169 inlägg

För det första nu som jag ser är att inte prata så seriöst i detta fallet, denna tråd. Om ni skriver i forumet som ni har gjort så kommer inte besökarna (medlemmarna) kolla eller ens vilja svara, för mycket text så att ingen medlem vill svara här. Just saying'. Ja, jag vet att några medlemmar har svarat här, men kan till 99% säga att knappt några har läst igenom vad ni har skrivit (moderatorerna)
Jag går på Handel & Administration och jobbar med marknadsföring för olika butiker och dylikt i Dalarna, så jag kan en hel del om marknadsföring. (Marknadsföring om hemsidor har jag dock aldrig jobbat med. )
Jag kan ta upp lite saker om lite marknadsföring:

* Vad gör alla ungdomar / barn i Sverige idag? Jo alla lyssnar på musik, där kan man direkt dra slutsatsen att alla lyssnar på Spotify. Att marknadsföra sig på Spotify som jag är osäker på om det riktigt går för oss på fuska.nu, skulle vara det bästa vi någonsin skulle kunna göra för fuska.nu.
Facebook har vi en egen sida som heter fuska.nu, hur skulle vi kunna marknadsföra oss där bortsätt från våran sida? Jo skaffa en ''gilla'' knapp på själv fuska.nu, medlemmar kan gilla sidan här istället för våran egna sida på Facebook, om ni förstår vad jag menar.

Inzain

09/05 -12 20:16 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Inzain skrev:
Facebook har vi en egen sida som heter fuska.nu, hur skulle vi kunna marknadsföra oss där bortsätt från våran sida? Jo skaffa en ''gilla'' knapp på själv fuska.nu, medlemmar kan gilla sidan här istället för våran egna sida på Facebook, om ni förstår vad jag menar.

Det där har vi alla sagt att vi vill få in. Till och med Michael Ländin (VD för FL-net) har bett att vi ska införa en "Gilla oss på Facebook"-knapp. Är väl helt enkelt att det glömts bort när det funnits tid.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

10/05 -12 09:32 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg


Sedan så har de flesta förbättringarna att göra med kodningen och det kan inte majoriteten av crewet hjälpa till med.

Jag har dock aldrig sett att Fuska rekryterat i hopp om att finna kodare för hemsidan, det var underförstått att detta redan fanns gott om. Är det eller är det inte ett behov av programmerare/kodare för fuska? Java är ett relativt enkelt språk. Dock så fick jag svaret för ett par år sedan att det inte fanns något behov av kodare/programerare.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

11/05 -12 07:18 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cramor

Anställa en telefonförsäljare som ringer runt till folk runt om i Sverige och gör reklam för Fuska.nu. :-)

...eller så ber ni FL-net att börja göra reklam, då det faktiskt är deras uppgift och inte vår. Förstår inte varför vi själva på sidan ska göra reklam när det är ett par andra som har den uppgiften inkluderat iochmed att de äger sidan.

11/05 -12 07:52 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Cramor skrev:
Anställa en telefonförsäljare som ringer runt till folk runt om i Sverige och gör reklam för Fuska.nu. :-)


Ja för det är ju jävligt trevligt att ha en telefonförsäljare som ska ringa  och tipsa om en sida för spel...



eller så ber ni FL-net att börja göra reklam, då det faktiskt är deras uppgift och inte vår.

Läste du ens vad tråden handlar om? FL-net har redan annonser ute om fuskanu, dock är det inte nog mycket. Därför vänder man sig till folket som exponeras för reklamen i hopp om att hitta ett effektivt sätt.



Förstår inte varför vi själva på sidan ska göra reklam när det är ett par andra som har den uppgiften inkluderat iochmed att de äger sidan.

Ingen har bett dig göra reklam för fuska.nu, de ber dig om tillvägagångssätt för att dem själva ska kunna marknadsföra sidan för att försöka få liv i det, snälla ta och läs inlägg grundligt innan du postar felaktiga påståenden.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

11/05 -12 12:38 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cramor


Ja för det är ju jävligt trevligt att ha en telefonförsäljare som ska ringa  och tipsa om en sida för spel...

För jag var ju verkligen seriös...
Jag själv skulle förmodligen lägga på luren som jag alltid gör annars när någon telefonförsäljare ringer. :)


Läste du ens vad tråden handlar om? FL-net har redan annonser ute om fuskanu, dock är det inte nog mycket. Därför vänder man sig till folket som exponeras för reklamen i hopp om att hitta ett effektivt sätt.

Länka EN enda annons som FL-net har lagt ut om Fuska.nu, tack!


Ingen har bett dig göra reklam för fuska.nu, de ber dig om tillvägagångssätt för att dem själva ska kunna marknadsföra sidan för att försöka få liv i det, snälla ta och läs inlägg grundligt innan du postar felaktiga påståenden.

Nix, ingen har bett mig göra reklam för Fuska.nu och jag skulle förmodligen inte göra det heller, då jag anser att det inte är mitt jobb som medlem.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar