Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur ska vi marknadsföra Fuska.nu?

Svara
20/05 -12 11:02 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Cramor skrev:


Om man skule göra det skulle det bli massa cirkeljerkande och någon mupp som sitter och gör masas medlemmar själv. Man kan bara mjölka en sak till en viss gräns.

20/05 -12 13:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cramor

Daxter_SSJ4 skrev:
Cramor skrev:


Om man skule göra det skulle det bli massa cirkeljerkande och någon mupp som sitter och gör masas medlemmar själv. Man kan bara mjölka en sak till en viss gräns.

Nja, det tvivlar jag på. Men om det nu skulle inträffa så finns ju crewets personal som kan kolla om någon medlem har fler än en användare och tar då tag i problemet. :)

20/05 -12 14:23 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Cramor skrev:


Hur hade du tänkt dig att de ska kolla det?

20/05 -12 15:06 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cramor

Daxter_SSJ4 skrev:
Cramor skrev:


Hur hade du tänkt dig att de ska kolla det?

Men snälla rara du, de går in på medlemmens profil (om det nu inte har ändrats vill säga från då jag var fuskansvarig), där ser de direkt om någon medlem har samma IP som någon annan. Så så enkelt är det.

20/05 -12 17:01 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Cramor skrev:


För de flesta människor här kan inte lämna huset eller använda proxy?

20/05 -12 18:16 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Rörande debatten om belöning för tipsning av sajten är följande min synpunkt:
Varför inte bjuda på 5-10 kronor till valfri klubb/startandet av en (som substitut för 20 xp), dock först när en medlem man tipsat nått över 200 xp? Då har man fått en bevisligen relativt aktiv medlem till sajten och det sållar bort de flesta som kommer försöka mjölka det hela genom att skapa flera användare. För övrigt är fler än en användare per person förbjudet.

Den belöningen har ett visst penningvärde, samtidigt som det inte kommer kosta sajten pengar på samma sätt som om de skulle behöva betala ut dem.

7 år på fuska.nu

20/05 -12 20:56 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cramor

Daxter_SSJ4 skrev:
Cramor skrev:


För de flesta människor här kan inte lämna huset eller använda proxy?

Men ärligt, hur många tror du kommer göra detta? Det lär nog märkas väldigt väl om någon gör det. :)

20/05 -12 21:24 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Cramor skrev:
Daxter_SSJ4 skrev:
Cramor skrev:


För de flesta människor här kan inte lämna huset eller använda proxy?

Men ärligt, hur många tror du kommer göra detta? Det lär nog märkas väldigt väl om någon gör det. :)

Men snälla, rara, söta lilla du. Vi kan inte erbjuda medlemmar priser för att temporärt bjuda in andra till medlemskap. Detta är något vi vill hålla levande och därigenom aktivt få nya medlemmar att sätta bo på vår sida.

Jag tror mycket ligger i att vi måste få våra besökare intresserade av medlemskap as well. Tror det är VÄLDIGT många som besöker oss varje vecka, om inte dagligen, bara att det inte finns något som direkt "lockar" till att gå med om det är själva fusken dessa är ute efter. Och att avgränsa den sektionen för besökare är knappast ett alternativ, så jag tror vi måste visa oss utåt mer aktivt runtom på sidan.

Ang. Apowers förslag låter det helt OK. Jag ska ta det vidare för diskussion.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

20/05 -12 22:52 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

En liten förbättring av Apowers idé (var en väldigt bra grund att tänka vidare på), är att man får en klubb / betalt lite för en klubb när man bjudit in ett antal olika medlemmar (fem eller tio stycken) och dessa fått 100 XP vardera? Detta skulle kunna användas tillsammans med de 20 XP man får idag.

21/05 -12 09:28 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Hampe skrev:
20 XP är bra med tanke på att det motsvarar ett väldigt bra och utförligt fusk/speltest.

Jag tror dock att motsättningarna gäller mer valutan än summan, så att säga.

7 år på fuska.nu

21/05 -12 10:24 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Cramor skrev:


Jag tror du underskattar bubbelknulligheten hos folk.

26/08 -12 21:36 swedespartan

swedespartan

2160 XP 350 inlägg

Ni kan väl trycka upp stickers som vi medlemmar kan köpa och sätta ut?



Annars är det väl bara att tipsa.

27/08 -12 07:55 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

swedespartan skrev:
Ni kan väl trycka upp stickers som vi medlemmar kan köpa och sätta ut?


Jag tror knappast att någon medlem köper stickers bara för att göra reklam för Fuska.nu, tyvärr. Dessutom skulle det nog inte ge så stor effekt att sätta ut klistermärken på stan, vilket borde kännas tragiskt om man nu hade betalat för dessa.
Kul att du kommer med idéer!

(:=           
):=
|:=


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar