Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Jag avskyr bruket av ordet "Angående" i trådtitlar

Svara
15/03 -12 02:12 Wischkaemper

Wischkaemper

3869 XP 13 inlägg

Moderatorerna ska aldrig vid något tillfälle agera enbart efter vad en person tycker, vid de fall då en grupp människor tycker något så får moderatorerna helt enkelt bedömma hur situationen ska hanteras, favoritism får inte inträffa.
Nu har Apower gett vad han har uppfattat som bevis, vad han får förstå är att alla människor inte tolkar allt likadant, nu känns detta kanske uppenbart men det är ändå vart att nämna eftersom det är en tolkningsfråga det rör sig om.

Nu vet jag inte helt säkert vad folk ens vill ha ur sidan, vad jag tycker är att folk ska få kunna vara sig själva och få uttrycka sig som de är. Tycker att för många medlemmar och moderatorer uttrycker sig för stelt, det känns mer som ett spel för gallerierna. Jag uppmanar till att moderatorerna skriver mer känslovarmt istället, det vore trevligt om det fanns en mer hemtrevlig känsla än ett behov för prestation.

Alltså vill jag motsätta mig att moderatorerna enbart ska skriva på ett särskilt vis, och tycker att de ska få använda sig utav de ord de vill utan att behöva känna att de har gjort fel. Detta behov för prestation gör inget annat än att skapa stress.

Inlägg redigerad.

15/03 -12 08:55 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Wischkaemper skrev:
Tycker att för många medlemmar och moderatorer uttrycker sig för stelt, det känns mer som ett spel för gallerierna. Jag uppmanar till att moderatorerna skriver mer känslovarmt istället, det vore trevligt om det fanns en mer hemtrevlig känsla än ett behov för prestation.

This. Helt sanslöst vad jag stör mig på det där

15/03 -12 18:32 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Nu har både jag och FIQ sagt till er att hålla diskussionen på en mild nivå med innehåll överensstämmande med tråden. Sker det ingen förbättring efter detta inlägg kommer samtliga inlägg vi bedömer som minsta olämpliga att tas bort.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

15/03 -12 21:52 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Haha, GM byter till en synonym av ordet för att retas lite (eller möjligtvis vara rolig?), och när det blir klagomål så låtsas han som att han inte förstod vad den här tråden handlar om. En tråd som GM själv delade på - just för att få ändra rubriken till angående :)

Nej du GM, både du och jag vet att du inte är såhär korkad.


Sen tycker jag att det blev en jävla diskussion av detta. Känns som att vissa i tråden tjatar bara för tjatandets skull, och att hitta något slags bevis för att detta är språkligt fel känns bara irrelevant. Det är dessutom samma personer som alltid, alltid, klagar, och det börjar bli tröttsamt till och med för mig (som vanlig medlem) nu.


Personligen har jag inga problem med detta så länge rubriken ser bra ut. Faktum kvarstår ju att jag inte skapade den här tråden, utan gjorde ett foruminlägg i tråden "Angående om ni mår bra", som jag tyckte var en fruktansvärt dålig rubrik. Men när "min" tråd dessutom döptes till "Angående bruket av ordet "Angående" i trådtitlar" så såg man tydligt vilken fjantig nivå det var på det hela (ehuru den rubriken lät ganska bra, I'll give you that).



Sedan att GM tvingas hämta specialstyrkorna (Wishkaemper) för att diskutera en sådan här petitess är ju än mer fjantigt.

Have I ever told you the definition of insanity?

15/03 -12 22:04 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


och när det blir klagomål så låtsas han som att han inte förstod vad den här tråden handlar om.

Tråden handlade väl om klagomål på överanvändandet av ett enda specifikt ord i allt för många av moderatorernas trådtitlar - eller har jag fel?


En tråd som GM själv delade på - just för att få ändra rubriken till angående :)

Tråden delades inte så att jag skulle kunna få skriva in en rubrik, den delades för inläggen inte hörde till trådens ämne. (hur man mår) Alternativet hade varit att ta bort inläggen pga OT och det hade ju inte alls varit lika bra - då hade vi inte kunnat ha denna stimulerande diskussion.


Nej du GM, både du och jag vet att du inte är såhär korkad.

Pff, inte sant, jag är grymt korkad.


Men när "min" tråd dessutom döptes till "Angående bruket av ordet "Angående" i trådtitlar" så såg man tydligt vilken fjantig nivå det var på det hela (ehuru den rubriken lät ganska bra, I'll give you that).

Ja, just den rubriken var skämtsamt menad, det erkänner jag.



Sedan att GM tvingas hämta specialstyrkorna (Wishkaemper) för att diskutera en sådan här petitess är ju än mer fjantigt.

Tro det eller ej, men han kom på eget bevåg.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar