Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Jag avskyr bruket av ordet "Angående" i trådtitlar

13/03 -12 22:30 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Jag hade verkligen hoppats att denna tråden skulle dö ut av sig självt, men jag får väl svara:

Apower skrev:
Jag kan låta både petig och oförskämd nu, men vilken moderator är det som tror att det är mer okej att börja med "beträffande" än "angående"? Båda är strikt förbjudna enligt svenska skrivregler och är precis lika illa. Har ni börjat använda "beträffande" bara för att vara jobbiga tillbaka p.g.a kritiken mot ert språkbruk eller för att ni verkligen tror att det är mer okej?

Källa: http://www.scribd.com/doc/46643439/Svenska-s...

Trodde det krävdes goda kunskaper inom svenska språket för att man ska tillsättas som forumansvarig. Eller är det inte längre ett av kriterierna?


Okej, jag tar väl mig en titt på ditt "bevis" då:


I affärsdokument och formella brev kallas huvudrubriken ärendemening. Inled inte en ärendemening med angående, beträffande, gällande eller liknande uttryck


Fuska.nu-trådar är varken affärsdokument eller formella brev. Trådtitlar (och trådarnas brödtext) skriver vi alltid på (relativt) oformell svenska. Jag ser verkligen inte hur detta "bevis" är relevant överhuvudtaget.

Och ja, du låter både petig och oförskämd: vi ändrade på vår praxis på grund av klagomålen i denna tråd, och nu vill du att vi ska ändra på den igen. Visst, det kan vi göra. Men kan du vara vänlig och skriva upp en komplett lista över "ord som Apower inte gillar" så att vi kan undvika att använda samtliga och därmed slippa att ha den här diskussionen i framtiden?

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

14/03 -12 07:13 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Ordet "angående" är synonymt med "beträffande". Så det borde i min mening inte vara så svårt att lista ut vilka ord som man inte vill ha.

Man kan väl kort och gott säga att ord som angående och beträffande är väldigt överflödiga, och ger ingen information till användaren/besökaren/medlemmen/personen som läser. Oftast fungerar det att bara ta bort ordet helt; istället för Beträffande LSD så kan man ha rubriken LSD och istället för Angående bruket av ordet "Angående" i trådtitlar kan man ha Bruket av ordet "Angående" i trådtitlar. Man får då bort dessa överflödiga ord samtidigt som rubriken fortfarande är lika lätt att förstå sig på (om inte något enklare).

Sedan att det är en liten sak som aldrig borde ha blivit såhär stor; går väl inte gör annat än att hålla med om. Den hade troligtvis dött ut om forumansvariga hade tagit till sig av kritiken och tagit bort överflödiga ord istället för att byta ett överflödigt ord mot ett annat.

14/03 -12 17:08 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Jag hade verkligen hoppats att denna tråden skulle dö ut av sig självt, men jag får väl svara:

Tack för den. Professionellt.


Fuska.nu-trådar är varken affärsdokument eller formella brev. Trådtitlar (och trådarnas brödtext) skriver vi alltid på (relativt) oformell svenska. Jag ser verkligen inte hur detta "bevis" är relevant överhuvudtaget.

Du gör inte det? Vad tråkigt att du har den inställningen. Jag trodde ert arbete var formellt. Sry för det.


Angående, beträffande och dyl. är överflödigt, och en rubrik klarar sig alltid utan det. Synd att du inte vill medge det.


Och ja, du låter både petig och oförskämd: vi ändrade på vår praxis på grund av klagomålen i denna tråd, och nu vill du att vi ska ändra på den igen. Visst, det kan vi göra. Men kan du vara vänlig och skriva upp en komplett lista över "ord som Apower inte gillar" så att vi kan undvika att använda samtliga och därmed slippa att ha den här diskussionen i framtiden?

Nej, men nu är du faktiskt otroligt fjantig. Ni ändrade er praxis och valde att börja använda ett synonym som är precis lika illa. Det är ju bara onödigt, då är det väl klart att jag ber er se över det igen.
Lägger en golvläggare dåligt golv, och jag ber den byta det mot ett bättre, och då får ett lika dåligt golv av annat märke så är det ju klart jag återigen ber om nytt.

Det är väldigt tråkigt att man blir bemött av sådan brysk attityd av dig, när man ger konstruktiv kritik, som enligt du enligt din gärna tar emot:
GoldenMew skrev:
Ogillar du min moderering?
Kontakta mig gärna och motivera varför.
Ge helst även förslag på hur den kan göras bättre!


Jag menar, det kan vara en löjlig grej, men hade ni/du bara valt att ta till er kritiken och inte varit så envis hade det inte blivit så stort, precis som T_n_c skriver.

Dessutom tycker jag det är ett övertramp av dig, som representant för de forumansvariga att börja försöka förlöjliga mig och be mig skriva lista på ord jag ogillar för det är (och det vet du) inte vad det handlar om. Det var f.ö inte ens jag som skapade tråden.

Jag vet att vi inte alltid kommit bra överens, men jag har lagt det bakom mig sedan en lång tid tillbaka. Jag trodde inte du heller var långsint, men ibland har man uppenbarligen fel. Jag är ytterst besviken, ska du veta.

Varför har du en så aggressiv och spännig attityd. Kunde du inte ta emot förslag när det väl kom till kritan?

7 år på fuska.nu

14/03 -12 17:42 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Apower skrev:
Ni ändrade er praxis och valde att börja använda ett synonym...

Mja, någon officiell praxis är det inte. Jag har exempelvis aldrig använt de ord som diskuteras när jag skapat trådar/bytt trådnamn.

Argumenten börjar bli väldigt personinriktade/personifierade och visar tendens på aggressivitet. Fortsatt diskussion ska därmed tas via meddelande med mildare resonemang, eller återta strukruten som generell med trådens ämne.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

14/03 -12 17:48 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Tycker själv man ska skriva det som om trådskaparen skrev det. Ex om man har en tråd om... nu tar vi "Now Playing" som exempel, om man inte har skrivit en titel eller en vilseledande bör inte en moderator skriva "Angående Now Playing" utom "Now Playing" och sedan skriva i första inlägget att trådens namn är "fixat" av mod.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

14/03 -12 18:23 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Forsa skrev:
Apower skrev:
Ni ändrade er praxis och valde att börja använda ett synonym...

Mja, någon officiell praxis är det inte. Jag har exempelvis aldrig använt de ord som diskuteras när jag skapat trådar/bytt trådnamn.



Enligt GoldenMew var det en praxis. Crewet är delvis hemlighetsfullt och jag saknar insyn, så jag litar på vad han säger, då han är huvudansvarig för skötseln av forumet. Bara så du inte tror jag hittade på praxisen.

7 år på fuska.nu

14/03 -12 20:42 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Tack för den. Professionellt.

Jag ser det här som en diskussion om något totalt oviktigt.



Du gör inte det? Vad tråkigt att du har den inställningen. Jag trodde ert arbete var formellt. Sry för det.

Fuska.nu-trådar är inte formella dokument och vi använder alltså inte formellt språk när vi skriver de. Jag tänker inte konstant skriva som om fuska.nu vore min doktorsavhandling.


Angående, beträffande och dyl. är överflödigt, och en rubrik klarar sig alltid utan det. Synd att du inte vill medge det.

Det är din åsikt, och jag håller inte med om din åsikt. Jag tänker inte "medge" något jag inte håller med om.


Lägger en golvläggare dåligt golv, och jag ber den byta det mot ett bättre, och då får ett lika dåligt golv av annat märke så är det ju klart jag återigen ber om nytt.

Men var då snäll och definiera vad ett "dåligt golv" är för dig, jag kan inte läsa dina tankar för att ta reda på vilka petitesser du tänker klaga på nästa gång.



Det är väldigt tråkigt att man blir bemött av sådan brysk attityd av dig, när man ger konstruktiv kritik, som enligt du enligt din gärna tar emot:

Du får ursäkta att jag är lite korthuggen när folk beter sig otroligt förolämpande.


Jag menar, det kan vara en löjlig grej, men hade ni/du bara valt att ta till er kritiken och inte varit så envis hade det inte blivit så stort, precis som T_n_c skriver.

Jag har redan skrivit att jag slutat använda det ordet du bett mig att sluta använda, och att jag är villig att sluta använda fler ord om du ger mig en lista på vilka ord jag inte får använda. Jag tycker jag tagit till mig och rättat mig efter all kritik som blivit delad med mig i denna tråd.


Dessutom tycker jag det är ett övertramp av dig, som representant för de forumansvariga att börja försöka förlöjliga mig och be mig skriva lista på ord jag ogillar för det är (och det vet du) inte vad det handlar om.

Nähä, så det är det inte? Du skriver att vi ska sluta använda ett ord, så vi slutar med det. Vi använder ett annat ord, och sedan klagar du även på det ordet och ber oss sluta använda det. När vi slutar använda detta kommer du antagligen hitta ett tredje ord som du ogillar och klaga på det med. Jag vill inte spendera de närmaste månaderna med att ta emot klagomål på ord efter ord, så en lista på ord att undvika vore mycket trevligt.


Jag vet att vi inte alltid kommit bra överens, men jag har lagt det bakom mig sedan en lång tid tillbaka. Jag trodde inte du heller var långsint, men ibland har man uppenbarligen fel. Jag är ytterst besviken, ska du veta.

Jag hade reagerat likadant på förolämpningar över totalt oviktiga saker om de kommit från någon annan, det har inget att göra med dig som person.


Varför har du en så aggressiv och spännig attityd. Kunde du inte ta emot förslag när det väl kom till kritan?

Jag har sett ett förslag: att sluta använda "angående". Det har jag tagit emot och rättat mig efter. Nu får jag ett till förslag: att sluta använda "beträffande". Jag är villig att ta emot och rätta mig även efter det förslaget. Allt jag ber om är en komplett förslagslista på ord att undvika i framtiden så att vi slipper klagomål på ord efter ord efter ord i den här tråden.


vilseledande bör inte en moderator skriva "Angående Now Playing" utom "Now Playing" och sedan skriva i första inlägget att trådens namn är "fixat" av mod.

Fast "Now Playing" är inte en beskrivning av trådens innehåll, en "angående"-variant på den trådtiteln hade varit något i stil med "Angående vilka låtar ni lyssnar på just nu"

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

14/03 -12 22:01 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Jag ser det här som en diskussion om något totalt oviktigt.

Ser du medlemmarnas önskningar som totalt oviktiga?


Fuska.nu-trådar är inte formella dokument och vi använder alltså inte formellt språk när vi skriver de. Jag tänker inte konstant skriva som om fuska.nu vore min doktorsavhandling.

Det har jag inte påstått. Men att moderera är en formell handling, eller är det informellt enligt dig?



Det är din åsikt, och jag håller inte med om din åsikt. Jag tänker inte "medge" något jag inte håller med om.

Då ber jag dig förklara vilken praktiskt funktion som angående, beträffande samt dess synonymer fyller i en rubrik och hur det försämrar rubriken kvalitet om de skippas.


Jag har redan skrivit att jag slutat använda det ordet du bett mig att sluta använda, och att jag är villig att sluta använda fler ord om du ger mig en lista på vilka ord jag inte får använda. Jag tycker jag tagit till mig och rättat mig efter all kritik som blivit delad med mig i denna tråd.


Jag har inte bett dig. Ett par medlemmar (inkl. jag) har igenom denna tråd bett moderatorerna som enhet att sluta använda angående i rubrik.
Redan på sida 1 (längst ned) tar jag upp att beträffande är ett synonym som är precis lika fel.
Det är ingenting nytt jag kommer med. Vi har aldrig stört oss på ordet angående i allmänhet, utan hur det används av moderatorerna. Eftersom beträffande fyller precis samma syfte, och används likadant borde det vara uppenbart att det inte gillas mer.


Men var då snäll och definiera vad ett "dåligt golv" är för dig, jag kan inte läsa dina tankar för att ta reda på vilka petitesser du tänker klaga på nästa gång.

Ord som fyller funktionen som angående och beträffande gör.



Du får ursäkta att jag är lite korthuggen när folk beter sig otroligt förolämpande.


Jag har inte medvetet förolämpat någon, utan bara uttryckt mitt ogillande av att någon (jag visste inte vem då) envisades med att fortsätta använda ord liknande angående i trådrubriker.
Jag ber om ursäkt om någon känner sig trampad på.


Jag har redan skrivit att jag slutat använda det ordet du bett mig att sluta använda, och att jag är villig att sluta använda fler ord om du ger mig en lista på vilka ord jag inte får använda. Jag tycker jag tagit till mig och rättat mig efter all kritik som blivit delad med mig i denna tråd.

Återigen. Om vi klagar på funktionen som angående fyller, varför skulle då ett annat ord som fyller precis samma funktion vara bättre? Det är ju samma leksak med annat omslagspapper. Och som sagt så togs beträffande upp så smått redan på sida 1.


Nähä, så det är det inte? Du skriver att vi ska sluta använda ett ord, så vi slutar med det. Vi använder ett annat ord, och sedan klagar du även på det ordet och ber oss sluta använda det. När vi slutar använda detta kommer du antagligen hitta ett tredje ord som du ogillar och klaga på det med. Jag vill inte spendera de närmaste månaderna med att ta emot klagomål på ord efter ord, så en lista på ord att undvika vore mycket trevligt.

Nej. Jag har aldrig ogillat ett ord i sig. Däremot har jag ogillat bruket av ett ord, då det använts på ett felaktigt sätt.
Jag klagar inte på ordet i sig utan på att ni fortsätter använda ord som fyller samma funktion som angående, annars hade jag aldrig valt den här tråden som diskussionsunderlag. Jag förstår inte varför du/ni är så motvilliga till detta, ända ifrån första början. Det är trots allt en förbättring för sidan att moderatorernas språk är på topp. Jag har alltid uppfattat det som viktigt, och alltid sett det som någonting ni ofta skött mycket, mycket bra. Och det var när jag läste de artiklarna som jag länkat som jag börjat reflektera över just detta.


Jag hade reagerat likadant på förolämpningar över totalt oviktiga saker om de kommit från någon annan, det har inget att göra med dig som person.

Jag har inte medvetet förolämpat någon, och jag ber återigen om ursäkt.


Jag har sett ett förslag: att sluta använda "angående". Det har jag tagit emot och rättat mig efter. Nu får jag ett till förslag: att sluta använda "beträffande". Jag är villig att ta emot och rätta mig även efter det förslaget. Allt jag ber om är en komplett förslagslista på ord att undvika i framtiden så att vi slipper klagomål på ord efter ord efter ord i den här tråden.

Jag trodde det var uppenbart att synonymer inte är bättre, framförallt eftersom jag drog upp det tidigare.
Jag önskar att sluta bli hånad om en lista, för det lär bli en ytterst kort en.
Men jag kan göra den:
1. Moderatorerna försöker utefter deras förmåga använda så god svenska som möjligt när de modererar.
2. Om medlemmarna anser att moderatorerna upprepade gånger gör samma fel i sitt språkbruk bör det inte bli ramaskri ifrån något håll. Framförallt inte ifrån moderatorerna som trots allt har ett större ansvar än medlemmarna själva eftersom de trots allt är representativa för sajten. Det är inte ett betalt jobb, nej, men det är frivilligt, och enligt min uppfattning så är man moderator för att man finner nöje i att göra medlemmar glada, se till att det råder god stämning och se till att regler följs.


Fast "Now Playing" är inte en beskrivning av trådens innehåll, en "angående"-variant på den trådtiteln hade varit något i stil med "Angående vilka låtar ni lyssnar på just nu"

Eftersom en rubriks huvudsyfte är att förklara vad tråden angår så behövs inte angående där, utan det skulle räcka med "Vilka låtar ni lyssnar på just nu".

7 år på fuska.nu

14/03 -12 23:03 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Ser du medlemmarnas önskningar som totalt oviktiga?

Nej, men jag ser det här som en diskussion om något totalt oviktigt, vilket är det jag just skrev.


Det har jag inte påstått. Men att moderera är en formell handling, eller är det informellt enligt dig?

Vad har det att göra med något? Komplett irrelevant.


Då ber jag dig förklara vilken praktiskt funktion som angående, beträffande samt dess synonymer fyller i en rubrik och hur det försämrar rubriken kvalitet om de skippas.

Som jag har förklarat förut i denna tråd så är "angående" ett innehållsbestämmande ord som brukade användas tillsammans med en kort sammanfattning av huvudinläggets ämne i de fall då ingen bättre trådtitel har skrivits.


Eftersom beträffande fyller precis samma syfte, och används likadant borde det vara uppenbart att det inte gillas mer.

Det må vara uppenbart för dig att ett meningslöst klagomål på bruket av ett ord även innebär ett meningslöst klagomål på bruket av ett annat ord, men för oss som vill spendera vår tid på mer meningsfulla saker än att störa sig på ordval i trådtitlar så är det inte alls speciellt uppenbart.


Ord som fyller funktionen som angående och beträffande gör.

Okej, kan jag få en lista på sådana ord då?


Jag önskar att sluta bli hånad om en lista, för det lär bli en ytterst kort en.

Jag blir bara glad om den är kort så att det är lätt att komma ihåg vilka ord jag ska undvika.


Moderatorerna försöker utefter deras förmåga använda så god svenska som möjligt när de modererar.

Jag har inte sett ett endaste exempel på en trådtitel med inkorrekt stavning eller grammatik i denna tråd, det rör sig bara om ett ordval som av någon anledning ogillas, för att det "ser oprofessionellt ut". Det vill säga att vi ska anpassa oss efter vissa medlemmars smak och tycke. Och jag har inget emot att göra det då jag inte ser frågan som viktig överhuvudtaget. Men om vi inte får veta alla ord vars bruk du ogillar så kommer vi fortsätta att få fler förolämpande indignerade inlägg när du upptäcker fler ord vars bruk du ogillar. Det är det jag helst vill slippa, och då vore det som sagt bra med en lista.


Om medlemmarna anser att moderatorerna upprepade gånger gör samma fel i sitt språkbruk bör det inte bli ramaskri ifrån något håll.

Men jag har ju redan gått med på att sluta använda ordet vars användning du stör dig på, och erbjudit mig att sluta använda andra ord vars användning du stör dig på, vad exakt har jag gjort fel? Gör jag fel för att jag inte slutar att bruka ord vars bruk av du kommer att störa dig på i framtiden?


Eftersom en rubriks huvudsyfte är att förklara vad tråden angår så behövs inte angående där, utan det skulle räcka med "Vilka låtar ni lyssnar på just nu".

Den trådtiteln vore grammatiskt inkorrekt.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

14/03 -12 23:05 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Jag föreslår att samtliga ord att prefixa ämnen med som inte fyller någon funktion alls - med andra ord "Angående" och dess synonymer (Angående, Beträffande, Gällande, etc.). Så, problemet löst, alla glada.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

14/03 -12 23:11 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

FIQ skrev:
Jag föreslår att samtliga ord att prefixa ämnen med som inte fyller någon funktion alls - med andra ord "Angående" och dess synonymer (Angående, Beträffande, Gällande, etc.). Så, problemet löst, alla glada.

Jasså, du tror att dessa ord inte fyller någon funktion alls - alltså att de inte betyder något? Jag förelår att du lär dig det svenska språket lite bättre.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

14/03 -12 23:15 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

GoldenMew skrev:
FIQ skrev:
Jag föreslår att samtliga ord att prefixa ämnen med som inte fyller någon funktion alls - med andra ord "Angående" och dess synonymer (Angående, Beträffande, Gällande, etc.). Så, problemet löst, alla glada.

Jasså, du tror att dessa ord inte fyller någon funktion alls - alltså att de inte betyder något? Jag förelår att du lär dig det svenska språket lite bättre.

Orden fyller absolut ingen funktion där de är placerade.

Förövrigt vill jag påpeka att personangrepp är otillåtet på sidan och om debatten ska hålla sådan kvalité får den fortsätta via PM

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

14/03 -12 23:19 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Jag har ingenting att tillägga. Du vägrar ta till dig vad jag säger eftersom du känner dig förolämpad av okänd anledning (som betts om ursäkt för) och då kommer debatten ingenstans om en part inte tar till sig den andres argument. Mitt budskap har framgått och verkar ha sjunkit in och i och med FIQs uttalande har jag fått den enkla respons jag ifrån första början ville ha, och jag vill uppriktigt täcka för det.

Däremot vill jag ha bekräftelse ifrån GoldenMew att min officiella ursäkt för den än så länge okända förolämpning som enligt uppgift skaha yttrats av mig nått fram, för någon sådan kom aldrig. En beskrivning av min förolämpning kan skickas via PM då det skulle glädja mig.

7 år på fuska.nu

14/03 -12 23:25 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Värt att påpeka är att min åsikt är värd precis lika mycket som alla andras.

Fick kommentarer om detta på annat håll...

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

14/03 -12 23:35 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

FIQ skrev:
GoldenMew skrev:
FIQ skrev:
Jag föreslår att samtliga ord att prefixa ämnen med som inte fyller någon funktion alls - med andra ord "Angående" och dess synonymer (Angående, Beträffande, Gällande, etc.). Så, problemet löst, alla glada.

Jasså, du tror att dessa ord inte fyller någon funktion alls - alltså att de inte betyder något? Jag förelår att du lär dig det svenska språket lite bättre.

Orden fyller absolut ingen funktion där de är placerade.

Förövrigt vill jag påpeka att personangrepp är otillåtet på sidan och om debatten ska hålla sådan kvalité får den fortsätta via PM


Vad ordens funktion är kan du slå upp i SAOB. Jag har redan erbjudit mig att uppfylla denna lilla grupp medlemmars önskningar om hur trådtitlar borde se ut. Att avstå från att använda en mycket vag kategori grammatiska konstruktioner är inte något som är rimligt att följa - det är därför jag bett om en lista på ord att undvika istället, så att jag kan få klara instruktioner på vad jag borde göra för att tillfredställa dessa individers önskan.

Apower skrev:
Jag har ingenting att tillägga. Du vägrar ta till dig vad jag säger eftersom du känner dig förolämpad av okänd anledning (som betts om ursäkt för) och då kommer debatten ingenstans om en part inte tar till sig den andres argument. Mitt budskap har framgått och verkar ha sjunkit in och i och med FIQs uttalande har jag fått den enkla respons jag ifrån första början ville ha, och jag vill uppriktigt täcka för det.

Däremot vill jag ha bekräftelse ifrån GoldenMew att min officiella ursäkt för den än så länge okända förolämpning som enligt uppgift skaha yttrats av mig nått fram, för någon sådan kom aldrig. En beskrivning av min förolämpning kan skickas via PM då det skulle glädja mig.


Jag har tagit till mig och svarat på allt det du sagt. Sedan så håller jag inte med om det du sagt, vilket jag är säker på att du tycker är extremt märkligt.

Jag har fortfarande inte fått någon lista på ord från dig. Om jag inte får någon sådan lista tänker jag strunta fullständigt i dina klagomål och skriva vilka trådtitlar jag känner för. Var snäll och ge mig en komplett lista över ord vars bruk du inte längre vill se på fuska.nu så att detta kan få ett slut någon gång. Att bara beskriva en mycket vag kategori grammatiska konstruktioner (ord som används för att introducera innehåll) duger inte då det är ofantligt vagt.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar