Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Förslag på förbättringar till pollen på förstasidan

Svara
04/01 -12 08:58 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

- En forumdel specifikt för alla polls på förstasidan. När en fråga skapas, skapas även en ny tråd i denna forumdel. Det ska gå att komma till tråden direkt från pollen.

Främst så att alla som svarar "Annat" har någonstans att skriva sitt riktiga svar. Kanske även för att skapa en diskussion? (tänker främst på "FPS på PC eller konsol"-frågan)

- Kunna se vad alla andra har svarat innan man själv svarar. "Visa svar" eller liknande.


Sen har jag ännu ett förslag som inte har med pollen på första sidan att göra, utan istället pollar i sig. Vad tror ni om möjligheten till att själv, som trådskapare, kunna lägga upp en poll direkt i sin tråd?

Note: Administrationen har säkerligen redan diskuterat liknande förslag som jag nu har föreslagit. Tråden är mest för att se vad medlemmarna tycker, då jag inte har något minne av detta tagits upp tidigare.



Tonight's the night.

04/01 -12 10:09 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

"Visa statistik" innan man svarat själv är något även jag har saknat. Skulle säkert gå att ordna på något sätt. Skulle kunna gissa att den inte finns idag antingen för att ingen har tänkt på det eller för att man vill ha svar grundade helt på sig själv (det finns nämligen de som röstar annorlunda bara för att inte känna sig "ensam" trots att det är anonyma svar).

En tråd till frågan, hm. Ser ingen nackdel med det men det är nog en del jag tänker vara neutral i. "I have no strong feelings one way or the other" om jag får citera Kigsz Futurama-klipp i Moderatorer.

Ang. egna frågor i trådar. Jag tror att detta varit på tal tidigare (kan hända av mig till och med) men jag har inte den blekaste vad som i så fall blev beslutat/sagt. Men ja, varför inte. Vi får se vad medlemmarna och de andra i administrationen anser om den idén.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

04/01 -12 11:36 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Bra idé i mitt tycke. Tycker det är ett bra sätt om man vill fråga något och att slippa kolla igenom alla kommentarer och ser vad alla säger, plus slippa onödiga inlägg. Smidigt i mitt tycke. (Vill också bara säga att jag tycker det är bra att det kommer nya frågor oftare nu än för nått halvår sedan då det kom en ny fråga i månaden ungefär. Bra att det kommer nya oftare, intressant att se vad alla svarar. :) )

Om det blir att man kan ha en poll i sin tråd. Får man xp om man svarar på den? Alltså gills det som ett foruminlägg eller inte?

04/01 -12 11:44 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Tycker det låter som bra idéer. Tror att det med frågor när man skapar trådar har varit uppe förr, och jag har även förr mig att en hel del var för den idéen. Oavsett så är jag för idéen här och nu, och tycker att allt som du nämnt låter som bra saker.

QuakeNet: Man kanske skulle kunna tänka sig att få XP för det - precis som man får XP när man svarar på frågan på förstasidan. Frågan är väl snarare om det ska finnas någon maxgräns eller inte, men tror ärligt talat inte att det behövs (d.v.s. max X antal XP per dag).

04/01 -12 13:13 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Ska man få XP tycker jag verkligen det ska finnas en gräns - annars kommer det här att missbrukas. (typ 1 svar per dag eller så ger XP).

Men ja, att ha frågor på forumtrådar har varit uppe förut - svaret har väl varit något i stil med "Exadmin har inte tid". Vilket jag däremot har, och kan ordna.

Vad gäller att visa resultat innan omröstning - det borde inte vara raketforskning att ordna direkt, och det skulle jag nog kunna fixa.

Vad gäller en tråd för varje omröstning låter det däremot lite mer onödigt att göra en funktion till, men det kanske bara är jag?

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

04/01 -12 13:21 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

FIQ: Jag är inte helt säker på att det skulle missbrukas. Dels så får det medlemmar att svara på fler frågor och de som skapar frågorna får således fler som svarar på dem och bättre underlag att arbeta vidare diskussionen på.

Visst, till en början skulle det säkert missbrukas... men så är det med alla funktioner på alla sidor. Se bara hur "Frågor" på Facebook användes lite väl mycket när det först lanserades i Sverige, medan nu är det inte alls lika många som använder det längre.

04/01 -12 13:21 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

FIQ skrev:
Vad gäller en tråd för varje omröstning låter det däremot lite mer onödigt att göra en funktion till, men det kanske bara är jag?

Håller med där, om någon nu vill ha en diskussion om frågan så kan denna skapa en tråd om detta själv. Det behövs ingen ny funktion till det. Fast då är ju frågan om det ska skapas ett nytt underforum för detta.


Jag är också för idén. Det är inget (förutom möjligtvis det ovan) jag personligen skulle bli särskilt påverkad av, men jag ser inget fel med det. Så kör på, ni har min välsignelse. (:

Coucou

04/01 -12 13:37 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

The_new_cake skrev:
FIQ: Jag är inte helt säker på att det skulle missbrukas. Dels så får det medlemmar att svara på fler frågor och de som skapar frågorna får således fler som svarar på dem och bättre underlag att arbeta vidare diskussionen på.

Visst, till en början skulle det säkert missbrukas... men så är det med alla funktioner på alla sidor. Se bara hur "Frågor" på Facebook användes lite väl mycket när det först lanserades i Sverige, medan nu är det inte alls lika många som använder det längre.

Det var inte så jag menade... min poäng var att medlemmar kommer "hjälpa" varandra att grinda XP genom att skapa massa trådar med frågor, svara på dem, ta bort dem. Se bara hur det gick förra gången Fuska.nu hade en "oändlig" lättillgänglig XP-källa - betygsättning av fusk.

Nu kan man visa resultat innan man svarar på frågan förövrigt!

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

04/01 -12 14:01 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

FIQ: Tror ärligt talat inte det är ett problem längre, och framförallt inte för forumet. Detta då forumet är bättre modererat än fusk-sektionen. De som skapar "onödiga" trådar för att hjälpa varandra så att säga, bör givetvis få minus XP och det ger en negativ effekt för dem.

04/01 -12 14:09 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Jag ser ingen som helst anledning till att vi bör ge ut XP för svar på frågor i trådar, allt det kommer leda till är att folk lägger till en meningslös fråga i varenda tråd de skapar för att kunna få mer XP. Svara på frågor kommer folk som är intresserade av ämnet göra ändå då det inte direkt tar någon större tid att göra det.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

04/01 -12 15:14 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Håller med GoldenMew här. Som sagt, folk som är intresserade av ämnet kommer svara ändå, oavsett om det utdelas XP eller ej. Om det däremot delas ut XP finns det risk att folk som egentligen inte vet eller bryr sig om ämnet svarar något random, och då bidrar det negativt till statistiken eftersom det egentligen inte är personens personliga åsikt. Alltså ger XP enligt mig en mer negativ än positiv effekt.
Förövrigt är jag för idén med egna frågor i trådar, om det inte framkom.

Angående forumdelen, jag tror det kanske blir lite onödigt med det. Men finns det intresse så visst, det är inget som stör mig.

.

04/01 -12 18:42 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag gillar idéerna men håller med GM med XP:n...

Varför ska man få XP för det? Räcker väl med startsidefrågan?

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

04/01 -12 19:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Håller med er, det är inget speciellt att svara liksom.


Angående fråg-pollen på förstasidan så undrar jag en sak: På många av frågorna så brukar det ofta finnas nåt typ av Nazistisk sak man kan rösta på(oftast person som exempel breivik), som jag brukar säga... "Vill gärna ha en förklaring till det här"
Mest för jag är nyfiken, inte för att jag är vänsterpartist :S

04/01 -12 19:50 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Squirtle skrev:
På många av frågorna så brukar det ofta finnas nåt typ av Nazistisk sak man kan rösta på(oftast person som exempel breivik), som jag brukar säga...

Aok, utveckla.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

04/01 -12 20:58 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Squirtle skrev:
Håller med er, det är inget speciellt att svara liksom.


Angående fråg-pollen på förstasidan så undrar jag en sak: På många av frågorna så brukar det ofta finnas nåt typ av Nazistisk sak man kan rösta på(oftast person som exempel breivik), som jag brukar säga... "Vill gärna ha en förklaring till det här"
Mest för jag är nyfiken, inte för att jag är vänsterpartist :S

Hahahahaha, nej.

Have I ever told you the definition of insanity?

04/01 -12 22:36 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Squirtle skrev:
Angående fråg-pollen på förstasidan så undrar jag en sak: På många av frågorna så brukar det ofta finnas nåt typ av Nazistisk sak man kan rösta på(oftast person som exempel breivik), som jag brukar säga... "Vill gärna ha en förklaring till det här"
Mest för jag är nyfiken, inte för att jag är vänsterpartist :S



Nu får du förklara dig vad du menar med "Nazistisk sak" eller åtminstone utveckla ditt inlägg.

Förövrigt håller jag fullständigt med GoldenMew om själva sakfrågan angående tilldelning av XP för varje svar i frågetrådar. Relativt uppenbar punkt för min del.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar