Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fuska+

Svara
21/09 -11 23:40 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Fuska+ är ett tillägg för webbläsaren Google Chrome som tillåter dig att designa om Fuska.nu som du själv vill ha det. Du får välja vilken bakgrundsfärg som ska finnas, vilken textfärg som ska vara och vilken färg det ska vara i menyn med mera.

Tillägget fungerar endast i Google Chrome. Observera att jag hoppas på att kunna lägga till fler funktioner i framtiden, men att just nu är det den enda funktionen som finns.

Börja med att ladda ner Google Chrome om du inte redan har det. Öppna sedan upp följande länk i Google Chrome:
http://temporar.net76.net/fuska/Fuska...
Välj sedan alternativet "Installera". Tillägget är nu installerat. Gå tillbaka till http://www.fuska.nu/ och du kommer nu märka ett par skillnader. Den största är alternativet Fuska+, som tillkommit uppe i menyn.

Trycker du på denna knapp så dyker en ruta upp, där du kan ändra om Fuska.nu hur du vill. Du bestämmer vilka färger som ska vara var någonstans. När du trycker på "Visa mitt tema"-knappen så uppdateras sidan du befinner dig på och din egna design visas istället!

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Avinstallation: Förra gången så var det många som undrade hur man avinstallerade temat som jag skapat. Denna gången är det på liknande sätt. Skriv in chrome://extensions/ i adress-fältet och leta upp Fuska+, tryck sedan på avinstallera. Jag har planer på att skapa en "Återgå till standardtema"-knapp, men det kan dröja något. Observera att tillägget släpptes idag och har bara testats av en handfull personer, små fel kan existera. Detta är något som jag kommer arbeta på i framtiden. Hittar du något fel så skulle jag uppskatta om du påpekar det (alternativt förslag på förbättring eller annat som du har att säga).

Med tanke på att temat sparas på din dator (via HTML5-funktionen localStorage) så rekommenderas det inte att använda tillägget i inkognitofönster.

22/09 -11 07:36 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Salvation

Fungerar perfekt!!

22/09 -11 07:54 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Har redan sagt till dig att det är riktigt bra gjort, men det tål att upprepas! Själv kommer jag dock inte använda den då jag föredrar Firefox och är nöjd med det nuvarande temat.

Coucou

22/09 -11 08:14 Pimpfreddo

Pimpfreddo

9482 XP 976 inlägg

Detta låter aningen avancerat, men en bra idé!

22/09 -11 08:44 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har upptäckt att det finns en del saker som jag missat. Bland annat så är det följande.

* Citeringar i forumet behåller standardfärg
* Skapa ny tråd, rutorna behåller sin vanliga färg
* Ny meddelande ruta behåller standardfärg
* Ej färdigladdat när man är inne bland sina meddelanden
- Ibland laddas inte Facebooks Dela-knapp

Saker som jag håller på att arbeta med (som inte är direkt fel) är även:

* Rubrikernas bakgrundsfärg (exempelvis "SVARA" och "KODER DU KAN ANVÄNDA" här längst ner), de ska vara valbara.
* Radera och återgå till standardtema-knapp.
- Visa nya meddelanden utan att gå till annan sida.
- Skicka in fusk/speltester utan att ladda ny sida.
- Möjlighet till att länka till två bilder som kommer  användas istället för de som nu visar nya och gamla inlägg.

22/09 -11 08:48 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Jag älskar det! Har själv ett ljust tema nu inte helt färdig än men det känns mycket bekvämare redan! :)

Wii U PS4 XBone PC

22/09 -11 14:40 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Suveränt, TnC!
Jag ska (för er som vill) försöka ta reda på exakt vad v4 hade för färgkoder.
Då lär nog en hel del bli nöjda, skulle jag tro. :)

22/09 -11 15:56 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Varför blev allt borttaget när jag loggade ut och sen in?

Wii U PS4 XBone PC

30/12 -11 00:34 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Tillägget är återigen uppdaterat!
Med tanke på tråden "Klagomålstråden" så har jag kommit på ett par saker att uppdatera Fuska+ med. För er som redan har tillägget så bör det uppdateras per automatik, om ni inte har det så går det ladda ner här. Det fungerar endast till Google Chrome.

Det som uppdaterats är bland annat att hela temat är lite annorlunda, och lite mer likt Fuska.nu som det ser ut just nu. Det går fortfarande ändra färger och det går faktiskt ändra mer nu än förut. Men det finns även en del funktioner, bland annat är koderna i forumet numera tryckbara för att lägga in sist i sitt inlägg.

Här är två bilder på uppdateringen:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Den nya versionen innehåller:
~ Kodknappar
~ Mindre design-förändringar
~ Större valmöjligheter (färger med mera)
~ Snabbare laddningstid (färre bilder)
~ Buggfixar

MartinMilk: Med tanke på att allt som sparas sparas på din lokala dator så kommer inte temat finnas kvar om man byter dator. Detta är inget som jag har tänkt att lösa - av den anledningen att det är svårt att lösa utan att sätta upp en databas med all information.

Tillägg: Hade ett litet problem med auto-uppdateringen (som funnits åtminstone mellan version 2.0 och 2.0.1 - möjligtvis ännu tidigare). Detta är nu löst och det ska uppdateras per automatik.

30/12 -11 14:58 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

The_new_cake skrev:

Med tanke på tråden "Klagomålstråden" så har jag kommit på ett par saker att uppdatera Fuska+ med. .


03/01 -12 21:16 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag skulle uppskatta om ni berättar vad ni tycker om tillägget, om det finns något ni tycker jag bör lägga till eller om det är något som inte fungerar så bra.

Jag kommer fortsätta uppdatera det beroende på vad ni tycker och tänker om det.

03/01 -12 22:15 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Installerade det precis, tycker det fungerar alldeles utmärkt!
Vad jag saknar dock är att kunna använda kodknappar i klubbar. Jag vet inte om det bara är en bugg för mig, men kodknapparna finns i alla fall inte i klubbar, och det är något som jag personligen saknar.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

03/01 -12 22:47 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

mariobros1: Problemet löst. Fick däremot förminska bredden på just den rubriken och boxen för att det skulle se någorlunda bra ut. Ska se om jag kan lösa det till framtiden.

Tillägget uppdateras som sagt var automatiskt med ett par timmars mellanrum. Vill man uppdatera manuellt så kan man gå hit, trycka i "programmeringsläge" och sedan "uppdatera tillägg nu".

04/01 -12 01:16 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Väldigt bra initiativ!
Tänkte faktiskt använda dedär knapparna själv men kom fram till att de inte funkade som jag ville (koden läggs alltid till sist).

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

07/01 -12 21:37 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Tillägget har återigen uppdaterats. De citations-boxar som finns i forumet har nu blivit förminskade, och man ser bara att "The_new_cake skrev:" eller liknande fram tills man trycker på boxen, då syns hela inlägget som personen har citerat. Se bilden för bättre förklaringen.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Jag har även gjort så att listan med forumtrådar till höger visas lite annorlunda, och istället för att ha tidpunkten då tråden skapades på två rader så är det nu istället på en rad. Vilket ger ett bättre intryck och gör det enklare att läsa. Se bild:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Ni kan som vanligt ladda ner tillägget här.

FIQ: Även om jag fått något sådant att fungera hade du troligtvis inte kunnat kopiera funktionen. Detta då det troligtvis inte hade fungerat lika bra i alla webbläsare... jag gör trots allt bara så det fungerar i Google Chrome.

07/01 -12 22:32 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

The_new_cake skrev:
Tillägget har återigen uppdaterats. De citations-boxar som finns i forumet har nu blivit förminskade, och man ser bara att "The_new_cake skrev:" eller liknande fram tills man trycker på boxen, då syns hela inlägget som personen har citerat. Se bilden för bättre förklaringen.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Jag har även gjort så att listan med forumtrådar till höger visas lite annorlunda, och istället för att ha tidpunkten då tråden skapades på två rader så är det nu istället på en rad. Vilket ger ett bättre intryck och gör det enklare att läsa. Se bild:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Ni kan som vanligt ladda ner tillägget här.

FIQ: Även om jag fått något sådant att fungera hade du troligtvis inte kunnat kopiera funktionen. Detta då det troligtvis inte hade fungerat lika bra i alla webbläsare... jag gör trots allt bara så det fungerar i Google Chrome.

Nejdå, men jag hade fått en uppfattning om hur man kan göra det.

Expandering i citatbox är faktiskt något jag tänkt implentera, och varit på väg att göra, bara ett par saker jag behövt kolla först.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar