Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Är Apple's produkter onödigt dyra?

19/02 -11 17:48 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:
JoY_BoY_94 skrev:
Game_ninja skrev:
Ja, HTC/Android är bättre man betalar ju 1000kr extra för ett halvt uppätet äpple på baksidan

Motivera.

Om nu HTC/Android är så mycket bättre, varför är iPhone då så populärt?

Av samma anledning som att Fred Perry är populärare än Polarn och Pyret?

Vilket är...?

Apower skrev:

Du ger antydan till det i rubriken

Tycker du "Är Apple's produkter onödigt dyra?" säger att Apples produkter är onödigt dyra? Det tycker inte jag.

Men det anser jag, eftersom rubriken inte blir speciellt opartisk. Din personliga åsikt framgår i rubriken.

Tonight's the night.

18/08 -11 14:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cappelito

En kompis till mig hittade en Mac för 48k, och den verkade inte så bra heller med tanke på vilka processorer den hade och sånt, sen hittade han en asbra PC för 4-5k som var ett jäkla fynd asså, så jag tycker att Apple är onödigt dyrt!

19/08 -11 14:11 Markuz97

Markuz97

35975 XP 4201 inlägg

jag tycker det mesta är för dyrt men det är bra grejer apple ;)

Medlem sedan version 4.

19/08 -11 22:02 Yobbo

Yobbo

5149 XP 666 inlägg

Jag tycker det är onödigt dyrt med apple. Först och främst att köpa produkten sedan att köpa appar och liknande också. Appar till Iphone är generellt dyrare än appar till Android mobiler. Jag förstår att folk köper Apples produkter, jag tycker också att dom är bra och inte minst snygga men personligen köper jag hellre en Android mobil och spenderar dom extra tusenlapparna på något annat.

20/08 -11 01:45 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

ppp

Have I ever told you the definition of insanity?

20/08 -11 13:17 Gullig

Gullig

618 XP 205 inlägg

Apple är ju ett status märke, folk är villiga att betala mycket för statusen. Själv tycker jag inte att det är så stor skillnad mellan Apple och 'vanliga' märken. Men ja, dom är onödigt dyra.

Who do you think you are?
Running around leaving scars.
MANGE KOM IGEN NU!

20/08 -11 21:48 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Att köpa Applesaker känns IMO jämförbart med att köpa t ex märkeskläder. Funktionaliteten är densamma för ett mycket högre pris, men vissa kanske tycker Apples produkter är snyggare/ger status/whatever. Jag skulle aldrig köpa en Mac eller en iPhone, du får PC-datorer för billigare pris med samma spec, och med iPhone... tja, jag gillar helt enkelt inte den.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

21/08 -11 01:43 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

http://existenz.se/out.php?id=38538

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

22/08 -11 16:31 Pimpfreddo

Pimpfreddo

9482 XP 976 inlägg

Jag tycker jag att iPhone är en mobil med på tok för liten skärm och den har ett operativsystem som inte är i min smak. Samt kostar nästan dubbelt så mycket som Androidmobiler som håller högre klass, exempelvis HTC Incredible s eller LG Optimus 2x.

När det kommer till datorerna (Mac) så finns ju vissa fördelar, det inte inte lika lätt att åka på virus, och den har mysiga film och musikprogram.

06/09 -11 00:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen teodhoore

Det är bra att det är en prisklass över så att inte alla äckliga fattiglappar springer runt med den. Folk som hackar på Apples grejer har bara inte råd med det och nöjer sig med alla buggar från andra skitbolag.

06/09 -11 07:45 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

teodhoore skrev:
Det är bra att det är en prisklass över så att inte alla äckliga fattiglappar springer runt med den. Folk som hackar på Apples grejer har bara inte råd med det och nöjer sig med alla buggar från andra skitbolag.

Jag har en Iphone. Apple skiner inte precis i mina ögon för det. Dyra produkter med billigt inehåll.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

06/09 -11 15:35 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

teodhoore skrev:
Det är bra att det är en prisklass över så att inte alla äckliga fattiglappar springer runt med den.

Men det är ju just det - Alla har Iphone.


Folk som hackar på Apples grejer har bara inte råd med det och nöjer sig med alla buggar från andra skitbolag.

Eller så tycker man att det inte är värt att lägga ett par tusenlappar extra på en telefon som egentligen inte är så jättemycket bättre än andra smartphones. Kan hända att den är bättre, men inte direkt sensationellt bättre. Lite som FIQ säger.

09/11 -11 22:30 stepson

stepson

3642 XP 88 inlägg

Apple är så mainstream som det kan bli, man behöver ju inte jämföra med HTC som är sämst. ta t.e.x. LG, sony ericsson, Nokia? Har en LG optimus x2 är nöjd att jag inte köte iPhone!

13/12 -11 20:36 Rainbowzz

Rainbowzz

2784 XP 1616 inlägg

Markus97 skrev:
jag tycker det mesta är för dyrt men det är bra grejer apple ;)

Förutom Mac.

04/01 -12 20:11 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Kort svar på frågan är: ja.

~ Kigsz ~

2002-2012


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar