Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Är Apple's produkter onödigt dyra?

Svara
04/01 -12 20:36 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Om du inte tycker att det är onödigt dyrt så vet du inte ett piss om datorer. Det är värre än att inte ha Gentoo.

05/01 -12 01:06 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Iphone 4 är onödigt dyr och inte tala om dålig.

Jag har ett flertal kompisar som har spruckna skärmar och det har berott på olika saker och vissa skärmar har även spruckit samma vecka som de köpte telefonen (inte genom att ha tappat den)

Oftast är det ryktet som avgör 500-2500 kr till en produkt. Om ett helt nytt företag skulle göra en bättre mobil och den skulle kosta 2500 kr mindre än en Iphone skulle folk inte vilja köpa den med tanke på att företaget är nytt.

Jag valde att köpa en Android då enligt min åsikt är android bättre, större, mer variation, bra support, snyggt utséende och dylikt. Apple borde lägga till ett budget alternativ av Iphone.

Vissa studier visar även att runt 80% (kommer inte riktigt ihåg procenten men var runt 80%) som äger en Iphone har telefonen på lån eller är fattiga men vill visa att de har pengar genom att köpa en Iphone.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

11/02 -12 21:04 jonathan_94

jonathan_94

11941 XP 332 inlägg

Detta gäller endast iPhone!

När jag skulle skaffa ny mobil var valet mellan iPhone 4 och HTC Desire HD (kollade allt och de verkade vara i princip lika till prestanda, och valet var svårt...). Jag valde iPhone 4 då jag tycker att iOS är ett OS som är ganska lätt att använda. Nu i efterhand med nyare mobiler så är iPhone 4 och även 4S sämre än konkurrenterna. Skulle jag skaffa en ny mobil nu skulle det vara en Android. Anledningen till att det inte skulle bli en ny iPhone är för att ALLT är låst. Man kan inte ens ha en valfri ringsignal som inte kommer från iTunes som allt går igenom.

Många av de som har en iPhone idag har det med största sannolikhet för att den är från Apple. De vet troligtvis inte vad den har för prestanda.

När det gäller saker som Apple släpper så får det enligt mig en känsla av att andra tror det är nytt och inte har funnits tidigare, de tar saker från konkurrenterna (vanligt i dagens värld, men Apple får det att verka nytt och att de är bäst.

Jag vill gärna visa en film om iOS 5 där sanningen är textad om funktionernas ursprung.
www.youtube.com/watch?v=Gq-e0getf4M

De förnyar sig inte heller. Safari har fortfarande inte stöd för Flash!

Priset för Apple-produkter är högre än konkurrenterna då de kan ha det för de vet att folk köper det oavsett vad det är.

Fördelar med iPhone.
* "Snyggare" (personligt).
* Status pga Apples rykte, design osv.
* Lätt att använda.
* Allt synkroniseras när den kopplas till datorn, dvs en säkerhetskopia.

Nackdelar med iPhone.
* iTunes, allt går genom det.
* Dyrt och sämre prestanda.
* Allt är låst, dvs inte öppet OS.
* Måste betala Apple för att skapa appar (kostar på Android att få ut på Marketplace, men kan göra appar själv till sin egen mobil gratis).
* Uppkopplingen på iPhone 4 är dålig (bättre på 4S).
* Minnet är låst på Apple, dvs inga minneskort
* Går lätt sönder då de till ytan mest består av glas.
* Safari saknar Flash.

Det täcker nog det mesta om mina åsikter om iPhone, lite rörigt kanske...

.:Team Diony Clan Member:.
.:GamerTag: Jonthe94:.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar