Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Spel - Skulle dom kunna få någon att mörda?

13/06 -11 19:55 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

DarknessSky skrev:

Tar inte åt mig då jag inte är p12 eller spelar dåligt ;)

Det är inte bara att de är dåliga, det är hur irriterande somhelst att lyssna på en p12:a ragea i chatten...

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

13/06 -11 20:21 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

ToonLink skrev:
Tycker att spel som CoD, GTA, Saints Row m.m borde helt klart ha lägre åldersgräns. Ungefär 15 som Game_ninja säger, annars ännu lägre, kanske 12. För vid den åldern borde man ju ha lite vett i huvudet än 5-6-åringar som tror att allt är odödligt.

Nja, tycker man kan skippa rekommendationsåldern helt å hållet istället. Jag tror starkare på att man gör de olika symbolerna (så som våld, grovt språk, onlinespel osv) synligare, då jag kan tänka mig att en siffra är till stor del väldigt intetsägande för någon som inte har koll på PEGI:s märkning.

EDIT: OnT: Finns ingen forskning eller några studier som påvisar att folk blir mer våldsamma genom att spela spel med våld i, så vitt jag vet. Däremot så finns det någon studie som visar att våldet minskat i områden där försäljningen av PEGI 12-18-spel är hög.

14/06 -11 01:34 Weezing

Weezing

2191 XP 143 inlägg

Jag anser att det borde bli strängare. Varför? Jo för att ålders gränser/rekommendationer finns av en anledning. Det handlar om mogenhet, man mognar med åldern.

14/06 -11 07:50 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Void skrev:
Nja, tycker man kan skippa rekommendationsåldern helt å hållet istället. Jag tror starkare på att man gör de olika symbolerna (så som våld, grovt språk, onlinespel osv) synligare, då jag kan tänka mig att en siffra är till stor del väldigt intetsägande för någon som inte har koll på PEGI:s märkning.

håller med dig där!

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

14/06 -11 09:30 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Man blir inte våldsammare av att spela spel. Det är lättare att bli våldsam om man har mycket bråk/gräl i familjen.

14/06 -11 16:15 nahojj

nahojj

6318 XP 251 inlägg

Om en person blir våldsam på grund av ett spel är det inte spelet det är fel på, utan personen som sitter och spelar det. Kan vara bra med åldersgränser ibland, så man ser vilken typ av "nivå" det ligger på. Sen är det ju upp till var och en om man vill gå efter det eller inte.

Before you criticize someone, walk a         
mile in their shoes. That way you're a         
mile away, and you have their shoes too.

14/06 -11 17:48 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Danne_00 skrev:
Vill hellre se strängare regler gällande åldersgränser. Är så jävla trött på alla p12or man får spela med i varenda online multiplayer (Inte minst CoD). Drastiska åtgärder bör tas till för att få bort dem. Låt dem spela campaign, fine, men inte fan vill jag ha dem i mitt team.

Jag kan hålla med dig! Sen har dom otroligt svårt att ta lite humor i spelet, ett bra exempel är den dära machinima-snubben som irriterar folk i CoD-spel. Folk som är runt 8-12 års åldern svär åt honom medans dom äldre skrattar bara i stort sett.

Jag tror att dom som är mycket yngre för spelet tar det alldeles för seriöst.

Men jag ska nog inte säga så mycket då jag också är för ung för de flesta spelen jag spelar.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

14/06 -11 23:32 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag tycker att vissa rekommendationerna är lite överdrivna. Jag spelar mycket CoD MW2 som har rekommendation på 18 år om jag minns rätt? Och mina föräldrar låter mig inte köpa CoD BO (Black Ops) för att det är för våldsamt även fast det är samma rekommendation och att det till och med är sämre grafik på Black Ops. Tycker som några ovanstående att det endast ska vara PEGI-märken såsom att det innehåller ovårdat språk, droger etc. Många föräldrar (till kompisar jag känner osv) tror att rekommenderad ålder är en åldersgräns och inte en rekommendation.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

15/06 -11 11:09 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

DarknessSky skrev:
Jag tycker att vissa rekommendationerna är lite överdrivna. Jag spelar mycket CoD MW2 som har rekommendation på 18 år om jag minns rätt? Och mina föräldrar låter mig inte köpa CoD BO (Black Ops) för att det är för våldsamt även fast det är samma rekommendation och att det till och med är sämre grafik på Black Ops. Tycker som några ovanstående att det endast ska vara PEGI-märken såsom att det innehåller ovårdat språk, droger etc. Många föräldrar (till kompisar jag känner osv) tror att rekommenderad ålder är en åldersgräns och inte en rekommendation.

Spelen kommer ifrån USA. Landet där om man säger "Damn!" eller visar en tutte i en film så får bara sjuttonåringar eller äldre se den.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

15/06 -11 15:43 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Jag började spela Resident Evil spelen när jag var 5 år. Och jo jag blev extremt påverkad. Jag lekte inte längre några lugna lekar utan alla mina leksaker blev till zombis osv..

Nu har jag lämnat det flesta våldsspelen eftersom att efter jag tog mig igenom Manhunt 2 så fick jag en jävla bra lust att hoppa på folk jag hatade bakifrån och strypa dom med ett rep.

Heheh.. Fast å andra sidan så har jag gått hos flera olika psykologer sedan jag var 6.

Wii U PS4 XBone PC

15/06 -11 18:09 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

För mig är det väldigt chockerande med alla som fick spela våldsspel redan vid 5 års ålder.

7 år på fuska.nu

15/06 -11 21:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Spelade RE när jag var 7 år gammal. Kom knappt någon stans dock haha xD Det var ju ''Öppna dörren och springa in i andra rummet och se om något händer.

15/06 -11 22:46 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Apower skrev:
För mig är det väldigt chockerande med alla som fick spela våldsspel redan vid 5 års ålder.

+1
Mina föräldrar var tveksamma på att köpa RaC när jag var runt 8-9. Fasst det var nog inte pga våldet, men aja. :P

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

16/06 -11 08:31 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Apower skrev:
För mig är det väldigt chockerande med alla som fick spela våldsspel redan vid 5 års ålder.



Samma här, i den åldern spelade jag "Lek o Lär" och liknande.

*

16/06 -11 16:03 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Paulinho skrev:
Spelen kommer ifrån USA. Landet där om man säger "Damn!" eller visar en tutte i en film så får bara sjuttonåringar eller äldre se den.

Var spelen kommer ifrån är ju helt irrelevant, rekommendationerna är desamma.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar