Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Spel - Skulle dom kunna få någon att mörda?

Svara
17/06 -11 19:49 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Uppenbarligen är några av era föräldrar lite pantade som låter er spela spel som Resident Evil eller liknande då ni är 5 år gammal.
Vafan, då jag var 9 och såg The Grudge kunde jag typ inte sova på en månad, hur påverkad skulle jag inte bli om jag hade börjat spelat zombie spel då jag var 5?

Jag tror inte folk blir mer mordlysten eller liknande då dom spelar såna spel, då dom är kanske 13-14 år och uppåt. Jag minns att jag spelade GTA 3 som 11-12 år men jag hade ju aldrig några såna tankar.


Jag tror snarare att ungdomar blir påverkade av fighting scener. Med tanke på att i flera spel (och film) så kan du stå och mata sparkar och slag på en kille i 2-3 minuter och de första han gör efter är att resa sig som om inget hade hänt.

Får du ett riktigt slag på näsan, så däckar du nog ganska hårt i golvet. Och jag tror att ungdomar tror att man tål och tar mer än vad man gör.


Åldersrekomendationer är bra. Men egentligen är det ju dina föräldrar och vuxna som ska hålla koll på vad barnen ska få spela, och inte spela.

Ju yngre du blir, ju lättare påverkas du.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

17/06 -11 21:48 Kastrullo

Kastrullo

840 XP 173 inlägg

niwn skrev:


Ju yngre du blir, ju lättare påverkas du.

Kan man bli yngre? :O

17/06 -11 22:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Spelade RE när jag var 7 år gammal. Påvärkades inte av det spelet.....alls.

Men jag spelade ju endast (skräck) RE. Sedan hade jag ju massor av andra barn spel, Småkryps liv, Toy Story etc etc.

''Niwn''
Att gemföra ett spel och en film går fan inte att göra. På ett spel så ser man knappt vad det är och man upplever de inte läskigt. Sedan en film där det är riktiga människor upplever man det mer verkligt vilket betyder att man påverkas av det enklare.
Fick aldrig se skräck filmer förens jag var 11-12 år gammal.

18/06 -11 00:28 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

[qupte]Niwn''
Att gemföra ett spel och en film går fan inte att göra. På ett spel så ser man knappt vad det är och man upplever de inte läskigt. Sedan en film där det är riktiga människor upplever man det mer verkligt vilket betyder att man påverkas av det enklare.
Fick aldrig se skräck filmer förens jag var 11-12 år gammal. [/quote]

Var rätt stressad då jag skrev de där, menade bara film där, inte spel också.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

18/06 -11 10:20 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

niwn skrev:
Uppenbarligen är några av era föräldrar lite pantade som låter er spela spel som Resident Evil eller liknande då ni är 5 år gammal.
Vafan, då jag var 9 och såg The Grudge kunde jag typ inte sova på en månad, hur påverkad skulle jag inte bli om jag hade börjat spelat zombie spel då jag var 5?


Håller helt med här. Även om man kanske inte bestämmer sig för att gå ut och mörda någon är det inte särskilt bra när en femåring får spela spel med 16- och 18årsgräns.

Jag tycker också, precis som du, att de flesta i åldern 13-14 är tillräckligt mogna för att spela dessa spel, men när man är fem, det känns inte bra.

7 år på fuska.nu

18/06 -11 10:41 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Viktore2 skrev:

Att gemföra ett spel och en film går fan inte att göra. På ett spel så ser man knappt vad det är och man upplever de inte läskigt. Sedan en film där det är riktiga människor upplever man det mer verkligt vilket betyder att man påverkas av det enklare.
Fick aldrig se skräck filmer förens jag var 11-12 år gammal. 


Hehe, tycker du att spel inte är läskiga så borde du pröva på Amnesia.

http://www.youtube.com/watch?v=M627-obxNzg

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

18/06 -11 12:48 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Paulinho skrev:
Viktore2 skrev:

Att gemföra ett spel och en film går fan inte att göra. På ett spel så ser man knappt vad det är och man upplever de inte läskigt. Sedan en film där det är riktiga människor upplever man det mer verkligt vilket betyder att man påverkas av det enklare.
Fick aldrig se skräck filmer förens jag var 11-12 år gammal. 


Hehe, tycker du att spel inte är läskiga så borde du pröva på Amnesia.

http://www.youtube.com/watch?v=M627-obxNzg


Amnesia har jag spelar. Läskigaste spelet på marknaden just nu. Sedan sa jag inte att jag inte blir skrämd av spel.

Sedan menade jag spel från förr. Alltså Re1 etc. Man ser knappt vad det är och därför upplever man det inte på samma sätt. Men Amnesia ser verkligt ut och därför upplever man det läskigare. Skulle det varit Minecraft grafik skulle det inte alls vara lika läskigt.
http://www.youtube.com/user/viktore8?feature...
Tror att ´den videon säger allt.

22/06 -11 20:31 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

Ang. åldersgränsen, butiken har rätt att neka dig ditt spelköp även om många butiker inte gör det.

"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

23/07 -11 19:48 Pimpfreddo

Pimpfreddo

9482 XP 976 inlägg

Jag blir inte påverkad, men det är ju hemskt att en man i Thailand mördade en taxi-chaufför för att se om det var lika lätt på på GTA.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar