Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Huliganism inom svensk fotboll

Svara
29/05 -11 01:02 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Jadu, nytt år, nya huliganskandaler.

Vad anser ni att klubbarna ska göra åt detta, då de inte kan hanskas med det?

Det går ju inte att visitera bort promblemen!
Klubbar, som nu senast Malmö, med mycket stålar satsar inte mer på säkerhet under matcher än vad klubbar som Örebro och Gefle gör.

Detta har hänt i år:
En linjedomare träffas av en smällare, förs in till sjukhus.
Aik får böter då misstankarna besannas, smällaren kom från AIK:s läktarsektion.
Allsvenska matcher har fått göra upp emot 30-40 avbrott på grund av pyroteknik, som förbjöds infö i år.
En huligan stormar planen under en match mellan Helsingborg och Malmö, förs till polisstationen.
SvFF kräver att riksdagen agerar, vilket ännu inte har hänt...

Diskutera



I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

29/05 -11 01:25 midgard100

midgard100

7918 XP 1515 inlägg

MFF borde få ett hårdare straff än AIK fick iaf, det är en sak som är säker.

29/05 -11 01:26 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

midgard100 skrev:
MFF borde få ett hårdare straff än AIK fick iaf, det är en sak som är säker.

Varför? AIK-skandalen orsakade fysiska skador på en linjedomare.

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

29/05 -11 01:31 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Verkligen sorgligt. Det verkar bara som om fotbollen drabbas av såna här huliganattacker. Det beror väl främst på dålig uppfostran som dessa personer agerar på detta sätt

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

29/05 -11 01:33 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Nonzi skrev:
Verkligen sorgligt. Det verkar bara som om fotbollen drabbas av såna här huliganattacker. Det beror väl främst på dålig uppfostran som dessa personer agerar på detta sätt

Jag tycker det är sorgligt att dessa personer kallar sig supportrar...

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

29/05 -11 08:04 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Äckliga svin som gör att vanliga supportrar och barnfamiljer inte ens vågar gå på matcherna. De förstör såjävla mycket för dem som bara vill gå och njuta av fotboll.

*

29/05 -11 09:47 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Såsom jag ser det, så är just nu det mest obegripliga att klubbarna bestraffas. Först och främst räcker det med en tröja, eller halsduk för att kunna kopplas till en klubb. Om "supportern" sedan lyckas ta sig in på planen eller skjuter fyrverkerier eller liknande så straffas klubben. Vad har klubben gjort fel? Jo, det är en sak om de brister i säkerheten. Men nu läggs det miljontals kronor per match på just denna. Varför får klubben böter? Är det inte bättre att den skyldige supportern för betala?

Poängavdrag, förresten. Varför ska klubben få poängavdrag? Återigen så är det i 95% av fallen inte klubbens fel.

7 år på fuska.nu

29/05 -11 13:22 Yobbo

Yobbo

5149 XP 666 inlägg

Jag tycker att det är bra att klubben bestraffas, då fattar förhoppningsvis "supportrarna" att dom förstör för klubben, men uppenbarligen finns det fortfarande "supportrar" som förtsätter förstöra för klubbarna, jag vet inte riktigt vad man ska göra för att få bort problemet. Sedan finns det ännu mer idiotiska personer, sk. firmor, som använder sig utav klubbarna som ursäkt för att anordna möten med andra firmor och slåss.

29/05 -11 16:59 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Yobbo skrev:
Jag tycker att det är bra att klubben bestraffas, då fattar förhoppningsvis "supportrarna" att dom förstör för klubben, men uppenbarligen finns det fortfarande "supportrar" som förtsätter förstöra för klubbarna, jag vet inte riktigt vad man ska göra för att få bort problemet. Sedan finns det ännu mer idiotiska personer, sk. firmor, som använder sig utav klubbarna som ursäkt för att anordna möten med andra firmor och slåss.

Grejen är ju den att jag som Bajare kan dra på mig en gnagettröja och ställa mig på deras läktare för att sedan slänga in en smällare. Dessutom bryr sig uppenbarligen inte förövarna om att klubben straffas, annars hade det väl upphört, eller vad säger du?

7 år på fuska.nu

29/05 -11 17:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Gnaget är värst. Fast nu har faktiskt Firman boys förbjudit Black army att kasta in smällare eller att tända på bengaler.

Sitter ofta på familjeläktarn med släkten eller familjen.
Men kommentarerna av kompisarna blir ju bara: "Varför inte på ståplats?".
Jag anser att mina kompisar blir imponerade av alla som skriker kuk, fitta och hora(om du står i en klack så får du räkna med att många skriker sånt).


Jag har slutat att vara på ståplats på fotboll, men ishockeyn är fortfarande okej.

Något som är jobbigt är att alla stockholmslag i allsvenskan har alltid pengakris, så "huliganerna" gör det inte bättre med att slänga in saker på plan och skrämma bort barnfamiljer eftersom det bara slutar med böter på flera tusen.

Så varför ska klubbarna få betala det?


*Tror vi alla är överens om att bengalerna får dem in med hjälp av sina tjejers handväskor(polisen rotar inte där) elr så lägger man dem i kallingarna.

Apower skrev:
Grejen är ju den att jag som Bajare kan dra på mig en gnagettröja och ställa mig på deras läktare för att sedan slänga in en smällare. Dessutom bryr sig uppenbarligen inte förövarna om att klubben straffas, annars hade det väl upphört, eller vad säger du?



Det låter ganska troligt. Jag (som är gnagare) skulle inte heller ha så mycket emot att rivalerna förlorar stålar på det sättet. Men jag hoppas verkligen att ingen gör så- men man blir inte förvånad om du har rätt.

29/05 -11 19:26 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.

*

30/05 -11 15:53 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Eric_ skrev:
Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.



National sång? XD

Ja, det kanske man skulle kunna kalla det

30/05 -11 16:08 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.



National sång? XD

Ja, det kanske man skulle kunna kalla det

Internationella matcher ^^

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

30/05 -11 16:57 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.



National sång? XD

Ja, det kanske man skulle kunna kalla det


Är du dum på riktigt?

*

30/05 -11 17:08 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Eric_ skrev:
Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.



National sång? XD

Ja, det kanske man skulle kunna kalla det


Är du dum på riktigt?


Njae, men jag är rätt CP på fuska xP

30/05 -11 17:29 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Eric_ skrev:
Squirtle skrev:
Eric_ skrev:
Finns många rötägg och fjantar, också väldigt töntigt när folk buar under motståndarlagets nationalsång och dylikt. Osportsligt.



National sång? XD

Ja, det kanske man skulle kunna kalla det


Är du dum på riktigt?

Fast jag tycker att "nationalsång" är ett lite småkul ordval för klubbars temasånger.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar