Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Djurförsök

19/04 -11 12:44 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Lespooo skrev:
QuakeNet, erkänn dig bara besegrad, så kan jag citera dig ''vi slipper en massa off-topic''


Ne. :)
Han kan inte övertala mig och jag kan inte övertala honom, nån gång måste det sluta så varför inte nu? :)
De senaste två sidorna har inte mycket med djurförsök att göra eller hur? :)

19/04 -11 19:59 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

QuakeNet skrev:
Lespooo skrev:
QuakeNet, erkänn dig bara besegrad, så kan jag citera dig ''vi slipper en massa off-topic''


Ne. :)
Han kan inte övertala mig och jag kan inte övertala honom, nån gång måste det sluta så varför inte nu? :)
De senaste två sidorna har inte mycket med djurförsök att göra eller hur? :)


Vad jag vet så handlar det inte om att övertala den andra om att jag har rätt, och inte du. Att diskutera handlar om att säga sitt, få kritik, svara osv osv. Inte om att nån MÅSTE ha rätt och nån MÅSTE ha fel.


Förövrigt så handlar de till ämnet ändå, för de handlar om man ska behandla djur som människor eller inte, genom att utföra experimenten på djuren, och inte människorna.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

19/04 -11 20:46 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Paulinho skrev:
Kyssen skrev:
Paulinho skrev:

Du vill hellre hjälpa djur som lider än människor som lider?

NEJ JAG VILL INTE ATT NÅGON AV DOM SKA LIDA JÄVLA TRÖGO! -. -' -. -' -. -' -. -' .______________. -.-' -.-' -.-' -_-

PMS?

Seriöst, lugna ner dig och fösök förstå diskussionen.

Du menar att du hellre ser en nyfödd valpunge lida än en 99-årig gammal gubbe ändån skulle dött vilken minut som helst p.g.a åldern?

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/04 -11 20:54 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Kyssen skrev:
Paulinho skrev:
Kyssen skrev:
Paulinho skrev:

Du vill hellre hjälpa djur som lider än människor som lider?

NEJ JAG VILL INTE ATT NÅGON AV DOM SKA LIDA JÄVLA TRÖGO! -. -' -. -' -. -' -. -' .______________. -.-' -.-' -.-' -_-

PMS?

Seriöst, lugna ner dig och fösök förstå diskussionen.

Du menar att du hellre ser en nyfödd valpunge lida än en 99-årig gammal gubbe ändån skulle dött vilken minut som helst p.g.a åldern?

Du menar att du hellre skulle se en gullig femåring dö än en smutsig gammal sankt Bernadshund som ändå skulle dött utav åldern?

Ser du? Det går inte att använda sådana argument.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

21/04 -11 02:08 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Jag är kluven till detta. Att använda djur i forskningssyfte, och att utveckla saker som t ex. mediciner är jag helt för. Däremot att testa "hmm, överlever saker dehär ämnerna? de luktar ju gott :D", parfym, etc. tycker jag bara är idiotiskt. Jag känner dock att djur mest går på sin instinkt och inte har ett medvetande på samma sätt som oss. Så de förstår inte saker på samma sätt.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

23/04 -11 11:50 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Paulinho skrev:

Du menar att du hellre skulle se en gullig femåring dö än en smutsig gammal sankt Bernadshund som ändå skulle dött utav åldern?


Nej det menar jag inte. Jag säger ju att människor och djur ska behandlas lika. Det är ju du som sätter människor i första hand än djur. Det var därför jag skrev det. :s

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

23/04 -11 19:58 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Kyssen skrev:

Jag säger ju att människor och djur ska behandlas lika. Det är ju du som sätter människor i första hand än djur. Det var därför jag skrev det. :s

Har du blivit räddad av en hund någon gång?
Hundar hjälper hundar och människor hjälper människor!
Problems?

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

23/04 -11 20:58 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Lespooo skrev:
Kyssen skrev:

Jag säger ju att människor och djur ska behandlas lika. Det är ju du som sätter människor i första hand än djur. Det var därför jag skrev det. :s

Har du blivit räddad av en hund någon gång?
Hundar hjälper hundar och människor hjälper människor!
Problems?

Fast nu finns det ju hjälphundar osv... ;)
Ett bättre exempel är t.ex. apor. Apor hjälper varandra men inte människor. Så är det bara.

.

23/04 -11 21:46 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

men vafan, det var ett exempel -.-'

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

24/04 -11 10:11 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Lespooo skrev:

Har du blivit räddad av en hund någon gång?
Hundar hjälper hundar och människor hjälper människor!
Problems?

Nej men min kusin har, i en brand. :)

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

24/04 -11 11:56 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Kyssen skrev:
Lespooo skrev:

Har du blivit räddad av en hund någon gång?
Hundar hjälper hundar och människor hjälper människor!
Problems?

Nej men min kusin har, i en brand. :)

Som sagt, dåligt exempel. (A)
Människor och hundar lever sida vid sida och hjälper varandra (på ett eller annat sätt).
Men arter av djur som inte lever sida vid sida med människan hjälper inte människor, varför skulle dom?

.

24/04 -11 16:12 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

men nu var det ju ett exempel -.-'

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

25/04 -11 09:10 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Kyssen skrev:
Lespooo skrev:

Har du blivit räddad av en hund någon gång?
Hundar hjälper hundar och människor hjälper människor!
Problems?

Nej men min kusin har, i en brand. :)

Och min kusin har räddat en hund i en brand, säger vi. Your point?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

26/04 -11 18:15 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Danne_00 skrev:
Offrar gärna tusen möss för att rädda ett människoliv.

Men man förlorar ju 999 liv på det? Skulle du offra 1000 människor för att rädda en mus? Nej, och varför inte? Varför testa på djur? Varför inte på människor? Djur är levande varelser, precis som vi människor. Förstår inte varför inse bara inse att djur också har ett liv, och att det är mord att döda ett djur. Visst, någon kommer säkert att citera detta och skriva "Nej vi är inte mördare för att vi dödar djur", men varför kallas det då mord att döda en människa och inte ett djur, som t.ex en skalbagge. Båda är ju faktiskt levande varelser.

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

26/04 -11 18:42 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Kyssen skrev:
Danne_00 skrev:
Offrar gärna tusen möss för att rädda ett människoliv.

Men man förlorar ju 999 liv på det? Skulle du offra 1000 människor för att rädda en mus? Nej, och varför inte? Varför testa på djur? Varför inte på människor? Djur är levande varelser, precis som vi människor. Förstår inte varför inse bara inse att djur också har ett liv, och att det är mord att döda ett djur. Visst, någon kommer säkert att citera detta och skriva "Nej vi är inte mördare för att vi dödar djur", men varför kallas det då mord att döda en människa och inte ett djur, som t.ex en skalbagge. Båda är ju faktiskt levande varelser.



Giftiga blommor dödar ju också djur, då är dom mördare? Översvämningar dödar djur, jordbävningar dödar djur.


Människan har kommit så långt att vi faktiskt har suttit upp regler för att inte döda djur som är utrotningshotade. Nu nämner ni ju en hel del möss och råttor. Faktum är att om råttorna var utrotningshotade så skulle de inte bli testade och använda till sånt.

Om inte vi dödar djuren, då sköter naturen de istället. Och naturens sätt kan faktiskt vara mycket värre än människan. Naturen den själv ser till att inte världen blir överbefolkad, antingen med människor eller djur.



Dessutom, känner inte en skalbagge kärlek, känslor och relationer till deras släktingar (eller andra skalbaggar överhuvudtaget) som vi människor gör. Dom har inte heller medkänsla och empati som en människa har.



Tillexempel, vad skulle du valt om någon stod och pekade en pistol mot en människa, och du fick möjligheten att välja att personen med pistolen skulle skjuta människan, eller skalbaggen? Vad har du hellst på ditt samvete?

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar