Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Djurförsök

17/04 -11 11:30 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Paulinho skrev:
Kyssen skrev:


Paulinho skrev:
Varför ska vi vara annorlunda

Du skojar va? :|


Så du sätter alltså djur högre än människor?

Nej det gör jag inte jag sätter dom lika högt -.-' ._.

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

17/04 -11 13:42 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Kyssen skrev:

Nej det gör jag inte jag sätter dom lika högt -.-' ._.

Ändå så vill du att människor ska ta mer ansvar för djuren än vad djuren gör för människorna? Du vill hellre hjälpa djur som lider än människor som lider?

Du kanske ska börja svara på ett par motargument istället för att ignorera varende person som inte håller med dig?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

17/04 -11 21:28 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Paulinho skrev:

Trevligt, du jämför människor med djur.


Människor är djur så vad är felet att jämföra med andra djur? Om du förstås inte menar att människan är ett djur som av någon anledning har något sorts övre position över alla andra djur? Eller hur menar du? :)

17/04 -11 21:40 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

QuakeNet skrev:
Paulinho skrev:

Trevligt, du jämför människor med djur.


Människor är djur så vad är felet att jämföra med andra djur? Om du förstås inte menar att människan är ett djur som av någon anledning har något sorts övre position över alla andra djur? Eller hur menar du? :)

Tydligen har vi makten att kunna utrota "arter" av djur. Så jag antar att vi har en övre position.

Dessutom är vi längst upp på näringskedjan, imo hehe. If a croc eat human, human kill croc.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

17/04 -11 22:55 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

QuakeNet skrev:

Människor är djur så vad är felet att jämföra med andra djur? Om du förstås inte menar att människan är ett djur som av någon anledning har något sorts övre position över alla andra djur? Eller hur menar du? :)

Som människa så sätter jag människor högre än djur. Av samma anledning som hundar sätter hundar före människor.

Gör inte du det?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

18/04 -11 10:38 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Fresh skrev:

Tydligen har vi makten att kunna utrota "arter" av djur. Så jag antar att vi har en övre position.

Dessutom är vi längst upp på näringskedjan, imo hehe. If a croc eat human, human kill croc.

Jo visst, vi är högst upp på näringskedjan då inga andra djur äter oss. Men har det inget med att göra att vi kan skjuta ner ett djur istället? Det gör det ju lite svårt att placera oss på en lämpligare plats i näringskedjan. Huruvida vi har skaffat oss makten på ett rättvist sätt går jag inte in på då det är lite offtopic. ;)

Paulinho skrev:
Som människa så sätter jag människor högre än djur. Av samma anledning som hundar sätter hundar före människor.

Gör inte du det?

Nej. Jag anser generellt att man ska behandla djur och människor likadant. Inte döda eller skada fysiskt eller psykiskt, plåga osv.
Men ändå så tycker jag att djuren har större rätt att leva än människor, mest därför att de inte tillför något ont mot naturen. Visst djur dödar andra djur men det går inte att övertala en tiger att bli vegetarian. Det går att göra med en människa.
Människan är ond, är de andra djuren det?
Ett exempel är: Om en varg skulle döda en människa då har människan tydligen rätt att dels döda vargen som gjorde det och dessutom kanske döda fler i närheten eller flytta dem långtifrån platsen så det inte händer igen. Samma sak om vargen tar en bondes får bara för att den behöver mat för att överleva. Ska man straffa någon för att denna försöker skaffa sig mat. Hur ska vargen veta att det är fel enligt människans synpunkt?
Men om vi vänder på det lite. Om en människa dödar en varg, då kommer knappast en vargflock för att döda människan som gjorde det och dennes familj, eller hur? Människans hämndbegär är nog hennes största svaghet. Hoppas du förstår hur jag tänker. :-)

18/04 -11 10:52 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

QuakeNet:

Som Paulinho säger så skyddar människan sin art, och det är klart som fan att man ska döda eller flytta vargen.

Det skulle vara som att inte straffa en som rånat ett konsum, att straffa en varg som stjäl får!

Många fåglar skulle ha dött ut utan människan

Hoppas du förstår hur JAG tänker

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

18/04 -11 11:20 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Haha nu gav Lespooo mig en tanke.

Om ni brinner för att djur och människor ska behandlas lika, måste ju ansvaret vara detsamma. Vi måste ha samma skyldigheter för ett brott vi gjort.

Så om jag nu stjäl får, och får ett brott för det, varför ska då inte en varg få det? Behandlas lika, som ni ser nu går det att vända på det.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

18/04 -11 12:23 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

QuakeNet skrev:

Nej. Jag anser generellt att man ska behandla djur och människor likadant. Inte döda eller skada fysiskt eller psykiskt, plåga osv.
Men ändå så tycker jag att djuren har större rätt att leva än människor, mest därför att de inte tillför något ont mot naturen. Visst djur dödar andra djur men det går inte att övertala en tiger att bli vegetarian. Det går att göra med en människa.
Människan är ond, är de andra djuren det?
Ett exempel är: Om en varg skulle döda en människa då har människan tydligen rätt att dels döda vargen som gjorde det och dessutom kanske döda fler i närheten eller flytta dem långtifrån platsen så det inte händer igen. Samma sak om vargen tar en bondes får bara för att den behöver mat för att överleva. Ska man straffa någon för att denna försöker skaffa sig mat. Hur ska vargen veta att det är fel enligt människans synpunkt?
Men om vi vänder på det lite. Om en människa dödar en varg, då kommer knappast en vargflock för att döda människan som gjorde det och dennes familj, eller hur? Människans hämndbegär är nog hennes största svaghet. Hoppas du förstår hur jag tänker. :-)

Jaha, kul att du tycker att djuren har större rätt att leva/är mer värda än människor. Synd då att du inte fattar att varje ras gör vad de vill för att ha det bra, utifrån deras förmåga.

Människor har större förutsättningar för att skapa världsherravälde än djuren, alltså gör vi det. Brukar inte ni Greenpeace-fanatiker prata om att människan bara är ett djur? Om det är så, varför ska då vi ansvara för varende djävla djurart?

Det låter på dig som att djuren levde i ett paradis och sedan kom människan och förstörde allt. Fel, människan utvecklades från en sorts apa, alltså så har vi fan lika stopr rätt att leva som djuren.

Dessutom, med ditt varg-exempel, vargen dödar fåret för att få mat, ok. Människan dödar kon för att få mat, inte ok? Seriöst, sluta sätta vargen och andra djur högre än din egen art.

Hämndbegär kommer från sympati och medkänsla. Detta får man om man har en högre intelligens. Det är detta som skiljer oss från djuren. Men om du vill att människor ska vara robotar, visst.

Så, är människan ett djur eller inte?

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

18/04 -11 15:46 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Fresh skrev:

Om ni brinner för att djur och människor ska behandlas lika, måste ju ansvaret vara detsamma. Vi måste ha samma skyldigheter för ett brott vi gjort.

Precis varför ska inte den som dödar vargen själv bli dödad, ja eller satt i fängesle då dödstraff inte finns i sverige. För hämnd kan inte klassas som ett giltigt skäl.
Fresh skrev:

Så om jag nu stjäl får, och får ett brott för det, varför ska då inte en varg få det? Behandlas lika, som ni ser nu går det att vända på det.

Få vargen att komma till domstolen så visst, då dömmer vi den efter det brott den begått. :)

@ Paulinho.
Jag tycker inte människan i helhet har bidragit med något till världen.

Vem har sagt att jag skulle ha något att göra med greenpeace? Bara för att man bryr sig om djur och miljö behöver man inget med en sådan föreningatt göra. Dra inte alla över samma kamm. :)

Männsikan har lika stor rätt att leva ja, men jag tycker vi inte visar att vi kan klara av det på ett bra sätt. (syftar på miljöförstöringar. Men det var någon annan än människans fel?) Eller vad tycker du?

Jag sätter inte vargen högre, men jag tycker ändå inte att man ska sätta vargen lägre än en själv heller.
Men vi kan släppa vargen nu då den inte har något med djurförsök att göra. :)

"Hämndbegär kommer från sympati och medkänsla."
Sen när känner man det när man har hämdbegär tex?

Ja, människan är ett djur med man brukar inte prata som om männsikan var det. :)

18/04 -11 16:21 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

QuakeNet skrev:

Jag tycker inte människan i helhet har bidragit med något till världen.

Men det har vargen?

QuakeNet skrev:
Männsikan har lika stor rätt att leva ja, men jag tycker vi inte visar att vi kan klara av det på ett bra sätt. (syftar på miljöförstöringar. Men det var någon annan än människans fel?) Eller vad tycker du?

Håll dig till ämnet. Miljöförstöringar har inget med djurförsök att göra. Och kossorna bidrar en djävla massa till miljöförstöring och utsläpp, men det kanske inte räknas?

QuakeNet skrev:
Jag sätter inte vargen högre, men jag tycker ändå inte att man ska sätta vargen lägre än en själv heller.
Men vi kan släppa vargen nu då den inte har något med djurförsök att göra. :)

Om du inte sätter ett djur högre, så bryr du dig mer om människan.

QuakeNet skrev:
"Hämndbegär kommer från sympati och medkänsla."
Sen när känner man det när man har hämdbegär tex?

Om någon du gillar råkar illa ut, då blir du hämndlysten mot personen som gjorde illa den personen du som gillade, eller hur? Alla känslor hör ihop med varandra. Man kan inte bara ta bort vissa och säga att "det här blir bra", man kan känna alla känslor. Antingen så kan man känna alla känslor, eller inga känslor.
QuakeNet skrev:
Ja, människan är ett djur med man brukar inte prata som om männsikan var det. :)

Djuren sätter sin egen art först. Alltså så gör människan det. Alltså så är det onaturligt att sätta djur lika högt som människor om man är en människa.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

18/04 -11 21:14 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

@Paulinho
Att diskutera mer om detta kommer nog bara leda till ännu mer off-topic, så vi låter bli. :)
Hur intressant det än är att höra dina åsikter och dela med mig av mina så måste jag nog låsa tråden om vi inte det inte hålls till ämnet. (förutsatt att det fortfarande går att låsa sina egna trådar)

19/04 -11 01:21 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

QuakeNet, erkänn dig bara besegrad, så kan jag citera dig ''vi slipper en massa off-topic''

Fresh, skrev jag nåt logiskt?

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

19/04 -11 11:01 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Paulinho skrev:

Du vill hellre hjälpa djur som lider än människor som lider?

NEJ JAG VILL INTE ATT NÅGON AV DOM SKA LIDA JÄVLA TRÖGO! -. -' -. -' -. -' -. -' .______________. -.-' -.-' -.-' -_-

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/04 -11 11:12 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Kyssen skrev:
Paulinho skrev:

Du vill hellre hjälpa djur som lider än människor som lider?

NEJ JAG VILL INTE ATT NÅGON AV DOM SKA LIDA JÄVLA TRÖGO! -. -' -. -' -. -' -. -' .______________. -.-' -.-' -.-' -_-

PMS?

Seriöst, lugna ner dig och fösök förstå diskussionen.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar