Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

29/01 -11 20:15 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Nu kommer det de närmaste veckorna förhoppningsvis fler internationella namn "på löpande band", och visst är det roligt...men jag önskar att de gav oss flera namn på utvecklade Pokémon också...

Vi har Yanappu = Pansage men inte Yanakkie.
Vi har Shikijika = Deerling men inte Mebukijika.
Vi har Shimama = Blitzle men inte Zeburaika.

Några exempel! Men vi har Drilbur och Excadrill. Där är båda internationella namnen givna.

I vissa fall är det bara utvecklingen vi känner till.
Desukan = Cofagrigus men Desumasu = ?
Wargle = Braviary men Washibon = ?

Fler namn, tack! 

Dom avslöljar samma Pokémon som dom gjorde i Japan innan releasen exakt samtidigt. Så du kommer inte få se dom du nämner.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

30/01 -11 19:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Jag är säker på att Kyuren kommer vara Maskot till den 3:e spelet.

01/02 -11 12:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

JAG är säker på att jag inte vill att det ska bli någon tredje version. Jag tänker köpa både Black och White, en tredje version låter då väldigt onödigt...

Alla kommer ju inte köpa båda spelen så det är ju förstås inte upp till mig.  :-? En tredje version till B/W skulle säkert dra in MYCKET pengar (och som alla vet handlar det alltid om pengar) men de gjorde aldrig någon remake på Pokémon Crystal till HG/SS.

Dessutom är Kyurem otroligt ful när man inser att den står på två ben. Hade kanske inte med saken att göra...

01/02 -11 15:53 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

DevilDoom3 skrev:
JAG är säker på att jag inte vill att det ska bli någon tredje version. Jag tänker köpa både Black och White, en tredje version låter då väldigt onödigt...

Alla kommer ju inte köpa båda spelen så det är ju förstås inte upp till mig.  :-? En tredje version till B/W skulle säkert dra in MYCKET pengar (och som alla vet handlar det alltid om pengar) men de gjorde aldrig någon remake på Pokémon Crystal till HG/SS.

Dessutom är Kyurem otroligt ful när man inser att den står på två ben. Hade kanske inte med saken att göra...

Tredje versionen skulle i så fall heta Grey. Det är jag nästan säker på...

01/02 -11 16:20 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

DevilDoom3 skrev:
JAG är säker på att jag inte vill att det ska bli någon tredje version. Jag tänker köpa både Black och White, en tredje version låter då väldigt onödigt...

Alla kommer ju inte köpa båda spelen så det är ju förstås inte upp till mig.  :-? En tredje version till B/W skulle säkert dra in MYCKET pengar (och som alla vet handlar det alltid om pengar) men de gjorde aldrig någon remake på Pokémon Crystal till HG/SS.

Dessutom är Kyurem otroligt ful när man inser att den står på två ben. Hade kanske inte med saken att göra...

Det är som Diamond & Pearl sen Platinum så det blir dettroligtvis grey.

EDIT: Yooterii = Lillipup.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

01/02 -11 18:14 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

???: Lillipup? Vad är det för namn egentligen? O.O

~ Aye!

01/02 -11 19:09 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Dokkora har bekräftats som Timburr!  Made my evening!

Dessutom, Otamaro heter från och med nu Tympole och Shippou City heter Nacrene City.




Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

^ Dokkora, numera känd som Timburr.

01/02 -11 19:18 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Timburr ska nog ha den i mitt team då jag heter Tim        

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

02/02 -11 09:00 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
JAG är säker på att jag inte vill att det ska bli någon tredje version. Jag tänker köpa både Black och White, en tredje version låter då väldigt onödigt...

Alla kommer ju inte köpa båda spelen så det är ju förstås inte upp till mig.  :-? En tredje version till B/W skulle säkert dra in MYCKET pengar (och som alla vet handlar det alltid om pengar) men de gjorde aldrig någon remake på Pokémon Crystal till HG/SS.

Dessutom är Kyurem otroligt ful när man inser att den står på två ben. Hade kanske inte med saken att göra...

Där har du fel. Anledningen till att dom inte gjorde en remake av Crystal var för att dom aldrig skulle göra det heller. Dom gjorde ingen av Yellow heller.

Allt nytt ifrån igår då:

Pokémon
Yooterii = Lillipup
Dokkora = Timburr
Otamaro = Tympole
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Moves
Cheer Up = Work Up

Cities
Sanyou City = Striaton City
Shippou City = Nacrene City

Characters
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Poddo = Chili
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Koon = Cress

Annat
Första Gym Badge heter nu Trio Badge.

Får försöka fylla Pokédexen på White nu då innan jag får PAL versionen. En månad... Borde gå ganska fort ändå. Gen 5 är ju avklarad så.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

02/02 -11 10:00 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

Om jag köper det kommer mitt team nog att bestå av:

Daikenki
Sazandora
Tsunbeaa
Archeos
Waruvial
Zeburaika

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!

02/02 -11 11:45 giratina2000

giratina2000

770 XP 27 inlägg

Jag tycker Wooguru är cool!

Jag hatar att skryta, men jag är svensk.

02/02 -11 14:45 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Nu har det kommit en komplett lista över ALLA engelska Pokémon namnen i B/W här är länk!

http://serebii.net/blackwhite/pokemon...

~ Aye!

02/02 -11 15:00 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Alla nya namnen...jag är överlycklig...


Där har du fel. Anledningen till att dom inte gjorde en remake av Crystal var för att dom aldrig skulle göra det heller. Dom gjorde ingen av Yellow heller.


Fel? Jag gav väl aldrig någon anledning till att Crystal inte fick en remake? Jag påpekade bara att eftersom Crystal (eller Yellow då t.ex) inte fått en remake kan vi inte veta om det blir något eventuellt Pokémon Gray/Grey.

Det där om allt handlar om pengar var halvsarkasm...även om en tredje version faktiskt skulledra in mycket pengar.

I alla fall, än en gång - överlycklig över att vi fått alla nya namn på en gång. Ser fram emot att sitta och lära mig drygt 150 namn utantill för att komplettera de andra 493!  :D

02/02 -11 15:09 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

WTF CONKELDURR

CONKEL - KONKEL

Om nån vet va de e aassssaa

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!

02/02 -11 15:44 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Hmm.... Jag gillar Snivy och dess utvecklingars namn, riktigt bra, sen fanns det även en hel massa andra namn som jag också gillade, men även namn som jag ogillade.
Som sagt, man vänjer sig. Nu ska jag bara plugga in alla namnen.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar