Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

17/01 -11 11:38 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen McDuck

SuperJOCKE skrev:
För att få Zorua så ska man skicka över Celebi, som kommer med filmen, till B/W. Den är i lv. 10.

Vilken film?

18/01 -11 19:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Axew är ett passande namn...he'll axe youuuuuuu... :|

Två av mina favoriter från generation 5 är Shandera och Ulgamoth...deras internationella namn borde bli Chandame och Flamoth!
:P

Båda idéerna kom från vad de föreställer + ordet flame...

19/01 -11 15:33 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Mer engelska namn:

Doryuuzu = Excadrill
Kurumiru = Sewaddle
Mamanbou = Alomomola
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Bug Opposition = Struggle Bug
Drill Liner = Drill Run

Längtar tills det kommer. Ska bli awesome att köra online på smogon då, med ett nytt metagame.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

19/01 -11 16:29 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen McDuck

SuperJOCKE skrev:
Mer engelska namn:

Doryuuzu = Excadrill
Kurumiru = Sewaddle
Mamanbou = Alomomola
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Bug Opposition = Struggle Bug
Drill Liner = Drill Run

Längtar tills det kommer. Ska bli awesome att köra online på smogon då, med ett nytt metagame.

Förlåt om jag frågar, men vad exakt menar du med "metagame" på Smogon? Jag vet vad Smogon är, men "metagame"?

19/01 -11 17:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Namnet Excadrill är OK, till och med riktigt bra...eller excellent...

Men Sewaddle och Almo...Amlol...Alomomola?! Riktigt udda namn...

PS. Metagame = Att man använder strategier, tips m.m från källor "utanför" i spelen. (Eller hur?)

Personligen tycker jag att Smogons regler och riktlinjer är urlöjliga och hindrar en från att använda de Pokémon och de strategier man vill. Däremot kan jag tänka mig att följa dem eftersom alla andra verkar göra det...

20/01 -11 07:19 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Metagame är typ hur spelet är utformat när det gäller comeptitive battle. Alla tiers etc.

DevilDoom3 skrev:

Personligen tycker jag att Smogons regler och riktlinjer är urlöjliga och hindrar en från att använda de Pokémon och de strategier man vill. Däremot kan jag tänka mig att följa dem eftersom alla andra verkar göra det...

Dom är perfekta. Tiers gör så att dom Pokémon som anses vara för kraftfulla för att användas mot andra Pokémon inte kan användas. Uber är dom kraftigaste. Sen kommer OU följt av BL. BL är dom Pokémon som anses för kraftfulla för UU men för "svaga" för OU. Sen kommer UU. Och sist NU. Detta gör så att spelet blir mycket stabilare. Om detta inte fanns skulle man aldrig få ordning på det och det gör så att det blir mycket roligare att spela. Såklart får man använda Pokémon från tiers som ligger under den tieren som t.ex. så får jag använda Venusaur i OU men jag får inte använda Empoleon i UU eftersom den är OU. Och jag får ju Använda Linoone i UU och OU men inte Umbreon eller Leafeon i NU för dom är OU respektive UU. Alla Pokémon får användas i Uber men dom som är Uber får inte användas någon annanstans.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

20/01 -11 19:39 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen McDuck

Va, va och va?! Jag fattar ingenting om det här med Smogons Uber och Tier och allt det där andra...

20/01 -11 21:46 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Girafarig och dem andra har fått en till kompis Alomomola samma sak baklänges också

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

22/01 -11 17:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

A L O M O M O L A -- A L O M O M O L A

:-o  Det är sant!

Eevee
Ho-oh
Girafarig
Alomomola

Då är de 4!

27/01 -11 11:09 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Mer:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Iris = Iris

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Dento = Cilan

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

27/01 -11 16:25 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Mer:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Iris = Iris

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Dento = Cilan


Jag är riktigt glad över att Iris fick behålla sitt namn!
Hon har blivit lite av en favorit karaktär för mig, i alla fall i animén. Dock förstod jag att Dento inte skulle ha samma tur, men Cilan är väl ett helt okej namn, vänjer mig nog.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

27/01 -11 18:13 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

mariobros1 skrev:
SuperJOCKE skrev:
Mer:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Iris = Iris

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Dento = Cilan


Jag är riktigt glad över att Iris fick behålla sitt namn!
Hon har blivit lite av en favorit karaktär för mig, i alla fall i animén. Dock förstod jag att Dento inte skulle ha samma tur, men Cilan är väl ett helt okej namn, vänjer mig nog.

Håller med dig. Hon har blivit som en liten favorit för mig med. Galen och Crazy. Gillar hennes personlighet.

~ Aye!

28/01 -11 08:58 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Ännu mer namn:

Pokémon
Yanappu = Pansage (som några kanske märker så nämner jag det ganska sent men jag ville vara säker på att det stämde först)
Victini = Victini
Shikijika = Deerling
Basurao = Basculin
Swanna = Swanna
Miruhog = Watchog

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Abilities
Healing Heart = Healer
Victory Star = Victory Star
Herbivore = Sap Sipper

Moves
Gale = Hurricane
Acrobat = Acrobatics

Personiligen tycker jag att dom kunde ha behållt Herbivore. Annars är det bra namn.
Inte länge kvar nu tills man fattar vad dom säger.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

29/01 -11 01:24 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Nu kommer det de närmaste veckorna förhoppningsvis fler internationella namn "på löpande band", och visst är det roligt...men jag önskar att de gav oss flera namn på utvecklade Pokémon också...

Vi har Yanappu = Pansage men inte Yanakkie.
Vi har Shikijika = Deerling men inte Mebukijika.
Vi har Shimama = Blitzle men inte Zeburaika.

Några exempel! Men vi har Drilbur och Excadrill. Där är båda internationella namnen givna.

I vissa fall är det bara utvecklingen vi känner till.
Desukan = Cofagrigus men Desumasu = ?
Wargle = Braviary men Washibon = ?

Fler namn, tack! 

29/01 -11 15:38 oskarh01

oskarh01

831 XP 85 inlägg

McDuck skrev:
SuperJOCKE skrev:
Mer engelska namn:

Doryuuzu = Excadrill
Kurumiru = Sewaddle
Mamanbou = Alomomola
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlekKlicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Bug Opposition = Struggle Bug
Drill Liner = Drill Run

Längtar tills det kommer. Ska bli awesome att köra online på smogon då, med ett nytt metagame.

Förlåt om jag frågar, men vad exakt menar du med "metagame" på Smogon? Jag vet vad Smogon är, men "metagame"?

nej! jag älskar namnet Doryuuzu

om du gillar pokemon B/W/Platinum och vill ha en pokemon skicka ett pm med:4 attacker,abilty,pokemon,level,held item m.m OBS:kan ej fixa stats


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar