Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Snabba frågor och svar

19/11 -11 12:13 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Vad heter originalklippet på de här sötnosarna 1:04? MÅSTE VETA!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=q0NenxTerNI&a...

19/11 -11 12:26 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

wtfwjd skrev:
Vad heter originalklippet på de här sötnosarna 1:04? MÅSTE VETA!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=q0NenxTerNI&a...


http://www.youtube.com/watch?v=btwG0E4xke0

There you go.

Coucou

19/11 -11 12:32 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Fix_d skrev:
wtfwjd skrev:
Vad heter originalklippet på de här sötnosarna 1:04? MÅSTE VETA!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=q0NenxTerNI&a...


http://www.youtube.com/watch?v=btwG0E4xke0

There you go.

HAHAHHAHAHAHAAH OMG TACKTACKTACKTACK!

06/01 -12 06:19 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Kan man koppla en FTP till localhost? Så att de som inte sitter på "localhostet" kan använda FTP för att komma åt filer? Har en variant med DynDNS och en annan som subdomän till min webbsida.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

07/01 -12 21:37 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Om man blockerar någon från fb, försvinner foton från den personen som man själv taggats i?

10/01 -12 20:42 oscis

oscis

5701 XP 501 inlägg

Om någon skriver på min logg, och jag tar bort det direkt, kan andra se det då? Har för mig att nyhetssidan inte uppdateras så ofta.
dvs Facebook.

R.I.P. Osama Bin Laden

10/01 -12 20:49 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

oscis skrev:
Om någon skriver på min logg, och jag tar bort det direkt, kan andra se det då? Har för mig att nyhetssidan inte uppdateras så ofta.
dvs Facebook.

Nej, de kan inte se det... Dock om du skrivit i en annan persons logg och tar bort den på en gång kommer bara personen vars logg du postade på, se att någon skrivit i loggen men inte se ditt inlägg

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

10/01 -12 20:51 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

oscis skrev:
Om någon skriver på min logg, och jag tar bort det direkt, kan andra se det då? Har för mig att nyhetssidan inte uppdateras så ofta.
dvs Facebook.

Om personen i fråga taggar ditt namn när h*n postar ett inlägg i din logg så kan andra se det, hur snabbt nyhetsflödet uppdateras har jag ingen koll på. Men om du tar bort inlägget relativt snabbt så tror jag inte att någon hinner se det.

10/01 -12 20:58 oscis

oscis

5701 XP 501 inlägg

Techno_ skrev:

Om personen i fråga taggar ditt namn när h*n postar ett inlägg i din logg så kan andra se det, hur snabbt nyhetsflödet uppdateras har jag ingen koll på. Men om du tar bort inlägget relativt snabbt så tror jag inte att någon hinner se det.

Hade för mig att gemensamma vänner ändå kunde se, direkt på nyhetssidan. Detta stämmer alltså inte? Tack i alla fall :)

R.I.P. Osama Bin Laden

10/01 -12 21:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

oscis skrev:
Techno_ skrev:

Om personen i fråga taggar ditt namn när h*n postar ett inlägg i din logg så kan andra se det, hur snabbt nyhetsflödet uppdateras har jag ingen koll på. Men om du tar bort inlägget relativt snabbt så tror jag inte att någon hinner se det.

Hade för mig att gemensamma vänner ändå kunde se, direkt på nyhetssidan. Detta stämmer alltså inte? Tack i alla fall :)

Har för mig att man kan välja vilka som kan se inlägget när man skriver det, men om det hamnar på ens vänners nyhetsflöde kan jag inte säga helt säkert att det inte gör, har endast varit med om att det gör de när man själv blir taggad i inlägget.

Kan ha ändrats eller så är det bara jag som är ute och cyklar.. ;P

10/01 -12 23:00 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

oscis: Rätta mig om jag har fel, men uppdateras inte ens ticker i realtid? Det skulle i sådana fall innebära att dina vänner kan se det direkt när det postas, fram tills man tar bort det... Förutom tickern uppdateras inläggen inte riktigt lika ofta, så där hinner man ofta ta bort det innan någon hinner se. Men skadan är väl ändå på sett och vis gjord då ens vänner kan se det via sin ticker.

Det är inte heller bara ens egna vänner som kan se det; den personen som postar det har troligtvis ett par vänner också... som även de får tillgång till inlägget via sin ticker.

Sedan stämmer det inte att man kan ställa in vilka som ska se något som man postar på ens väns logg. Håller man muspekaren ovanför inställningsrutan kommer texten "X controls who can see posts on his/her timeline/profile". Hur länge det har varit så vet jag inte; sedan timeline släpptes har man inte kunnat det åtminstone.

13/01 -12 10:43 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Tror jag skrivit om det här tidigare, men värt ett försök igen. :)

Ska skriva ett argumenterande tal om Zlatan och skulle behöva statistik över hur mycket vardera spelare springer under en match/säsong/whatever, helst i Milan 2010-2011 eller Barcelona 2009-2010. Är ganska säker på att sån statistik förs någonstans, dels för att jag hört folk prata om att Zlatan i vissa matcher sprungit ungefär lika mycket som Victor Valdes, ibland påstått att han sprungit mer än Messi osv.

Suttit en bra stund nu och googlat på statistik och run time och gud vet vad. Hittar inte ett smack. Någon som vet om/var det finns eller kan hjälpa att leta? :(

13/01 -12 15:36 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Knewt skrev:
Tror jag skrivit om det här tidigare, men värt ett försök igen. :)

Ska skriva ett argumenterande tal om Zlatan och skulle behöva statistik över hur mycket vardera spelare springer under en match/säsong/whatever, helst i Milan 2010-2011 eller Barcelona 2009-2010. Är ganska säker på att sån statistik förs någonstans, dels för att jag hört folk prata om att Zlatan i vissa matcher sprungit ungefär lika mycket som Victor Valdes, ibland påstått att han sprungit mer än Messi osv.

Suttit en bra stund nu och googlat på statistik och run time och gud vet vad. Hittar inte ett smack. Någon som vet om/var det finns eller kan hjälpa att leta? :(


http://www.uefa.com/uefachampionsleag...

Champions League-matchen mellan Bate och Milan som ett exempel. Zlatan sprang 8 672 meter i den matchen. Jämfört med Boateng som sprang 11 086 meter. Aquilani sprang 9 110 meter trots att han klev av efter 69'.

De eller dem?

14/01 -12 20:56 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Frisko skrev:
http://www.uefa.com/uefachampionsleag...

Champions League-matchen mellan Bate och Milan som ett exempel. Zlatan sprang 8 672 meter i den matchen. Jämfört med Boateng som sprang 11 086 meter. Aquilani sprang 9 110 meter trots att han klev av efter 69'. 


Awesome! Tack :)
Får man fråga hur du hittade det?

15/01 -12 07:57 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Har för mig att jag har hört en låt som går i refrängen...

"Tell everybody, I stand alone"
eller
"I stand alone, tell everybody" men jag hittar ingen sådan låt, tänkte först Godsmack - I Stand Alone men det är inte den jag tänker på.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar