Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Satanism

08/12 -10 07:27 Noizyy

Noizyy

596 XP 70 inlägg

CreamZwei skrev:
Satanism är inget jag riktigt förstår. Vad är poängen med att tro på djävulen? Han är väl någon som symboliserar ondska och död, isåfall har jag frågan: varför vill någon tro på ondska och sånt? Alla vill väl ha ett bra liv?



Tror du inte på död och ondska? Det är klart du gör, eftersom det existerar och kommer alltid att göra. Så nu banne mig ska du tro på djävulen! Många människor är en Djävul i mänsklig form :A

Men du behöver inte bli satanist för det. Många religioner tror på hans existens. Jag tror på både Gud och Djävulen och andra osynliga väsen som människan inte kan se. Då menar jag inte andar, utan andra skapelser från Gud som vi inte kan se eller höra något ifrån fastän dom kanske lever med oss.

13/12 -10 16:07 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Satanist, javisst.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

15/12 -10 17:28 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

Apower skrev:
Satanism = WTF.
Känns mest som en lekstuga för Marilyn Manson.

Att Marilyn Manson skulle vara satanist är som att säga att Nifelheim är kristna.

15/12 -10 21:03 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Helt klart den vettigaste reiligionen.

Och Apower, FAIL.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

16/12 -10 22:40 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

WoW Seriösa trådar liksom :P Tror självklart på satan som alla amerikaner tror på gud och satan :P

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

21/12 -10 22:06 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

Jag tror inte att någon här som säger att dom är satanister verkligen är det. Jag är inte satanist, men jag har tagit åt mig mycket av deras "ståndpunkter".

21/12 -10 22:16 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

tompus skrev:
Jag tror inte att någon här som säger att dom är satanister verkligen är det. Jag är inte satanist, men jag har tagit åt mig mycket av deras "ståndpunkter".

Varför inte då?

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

21/12 -10 22:50 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

tompus skrev:
Apower skrev:
Satanism = WTF.
Känns mest som en lekstuga för Marilyn Manson.

Att Marilyn Manson skulle vara satanist är som att säga att Nifelheim är kristna.

Men dom är väl knappast satanister? xD

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

22/12 -10 14:40 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

easio

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

22/12 -10 15:58 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

SBTK skrev:
tompus skrev:
Apower skrev:
Satanism = WTF.
Känns mest som en lekstuga för Marilyn Manson.

Att Marilyn Manson skulle vara satanist är som att säga att Nifelheim är kristna.

Men dom är väl knappast satanister? xD

Nifelheim och Watain är två Black Metal band som faktiskt är satanister och inte använder det som en image som nästan alla andra BM band gör.

22/12 -10 16:28 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

Plawt skrev:
tompus skrev:
Jag tror inte att någon här som säger att dom är satanister verkligen är det. Jag är inte satanist, men jag har tagit åt mig mycket av deras "ståndpunkter".

Varför inte då?

För att i slutändan är man inte så olik den vanliga medelsvensson. Jag strävar efter att uppnå ett mer "sataniskt" tillstånd i vardagen, men det är inte lätt att kasta av sig något som man burit med sig så länge, t.ex. oviljan till konfrontation.

Sen när man, som vissa gör, lyssnar på satanisk musik och säger att man är satanist är man troligtvis inte det. Folk som säger det borde tänka på det djupare. Jag har tänkt mycket så och kommit fram till att jag inte är Satanist, men jag ligger närmare satanismen än någon annan religion.

Sen skulle jag vilja tillägga att jag skrev lite fel i första inlägget, jag tror att det finns några få här som är satanister, men dom är inte många.

22/12 -10 17:10 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg


Nifelheim och Watain är två Black Metal band som faktiskt är satanister och inte använder det som en image som nästan alla andra BM band gör.



Då brukar dom förmodligen inte lyssna på Shout at the devil ;PppPPpPP

Nu har jag varit rolig, gonatt.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

22/12 -10 18:59 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

henjan skrev:

På nittiotalet så var det mycket kyrkbränningar i samband med Black metal \m/ rörelsen, håller dock inte med om att bränna kyrkor, såklart om nån vill göra det så tänker jag knappast stoppa dom. men dom skadar inte kristenheten alls, bara förstärker det

Det enda dom egentligen lyckades med i och med kyrkbränningarna var att driva ut det sista av kristendomen ur dom själva.

22/12 -10 21:59 henjan

henjan

6118 XP 806 inlägg

tompus skrev:

Det enda dom egentligen lyckades med i och med kyrkbränningarna var att driva ut det sista av kristendomen ur dom själva.

joo skrev det redan i mitt inlägg, lät som du missade det.
Var nån väldigt bra dokumentär jag såg som inriktade sig specifikt på Black metal scenen o gick väldigt nära kyrkbränderna men kommer ej ihåg vad den hette.

?

22/12 -10 22:01 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

henjan skrev:
tompus skrev:

Det enda dom egentligen lyckades med i och med kyrkbränningarna var att driva ut det sista av kristendomen ur dom själva.

joo skrev det redan i mitt inlägg, lät som du missade det.
Var nån väldigt bra dokumentär jag såg som inriktade sig specifikt på Black metal scenen o gick väldigt nära kyrkbränderna men kommer ej ihåg vad den hette.

Missade det totalt!

Tror jag sett den filmen jag med. Var E från Watain med?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar