Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Satanism

22/12 -10 23:21 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

tompus skrev:
SBTK skrev:
tompus skrev:
Apower skrev:
Satanism = WTF.
Känns mest som en lekstuga för Marilyn Manson.

Att Marilyn Manson skulle vara satanist är som att säga att Nifelheim är kristna.

Men dom är väl knappast satanister? xD

Nifelheim och Watain är två Black Metal band som faktiskt är satanister och inte använder det som en image som nästan alla andra BM band gör.


Men Nifelheim är ju för tusan grundat av Bröderna Hårdrock xD

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

23/12 -10 06:31 henjan

henjan

6118 XP 806 inlägg

tompus skrev:
henjan skrev:
tompus skrev:

Det enda dom egentligen lyckades med i och med kyrkbränningarna var att driva ut det sista av kristendomen ur dom själva.

joo skrev det redan i mitt inlägg, lät som du missade det.
Var nån väldigt bra dokumentär jag såg som inriktade sig specifikt på Black metal scenen o gick väldigt nära kyrkbränderna men kommer ej ihåg vad den hette.

Missade det totalt!

Tror jag sett den filmen jag med. Var E från Watain med?

Joo han va med, min favorit vokalist ;)  Har för mig att Grutle Kjellson från Enslaved också var med men är inte helt säker på det.
Har du nån aning va den heter? Skulle gärna se den igen.

?

23/12 -10 15:52 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

henjan skrev:

Har du nån aning va den heter? Skulle gärna se den igen.

Den heter Black Metal Satanica! Hela rullen ligger på Youtube.

SBTK skrev:

Men Nifelheim är ju för tusan grundat av Bröderna Hårdrock xD

Ja, och? Bröderna Hårdrock klippet var väldigt överdrivet och redigerat av svt.

02/01 -11 00:54 Yobbo

Yobbo

5149 XP 664 inlägg

Jag gillar faktiskt satanismens ideologi. Det är dock inget jag själv följer. Jag tar hälst avstånd från religion helt och hållet.

02/01 -11 16:16 tgnjko

tgnjko

213 XP 151 inlägg

Nifelheim och Watain är två Black Metal band som faktiskt är satanister och inte använder det som en image som nästan alla andra BM band gör.
Du glömde mayhem

FUCK dansband
Hail cannibal corpse
MARUTA=RULES

02/01 -11 21:14 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

tgnjko skrev:
Nifelheim och Watain är två Black Metal band som faktiskt är satanister och inte använder det som en image som nästan alla andra BM band gör.
Du glömde mayhem

Jag sa inte att de var de enda banden, utan att de är två av de få band som är seriösa med sin satanism.

03/01 -11 18:04 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

tgnjko skrev:
tompus skrev:
Nifelheim och Watain är två Black Metal band som faktiskt är satanister och inte använder det som en image som nästan alla andra BM band gör.

Du glömde mayhem


1. Lär dig quota.
2. De är inte så jävla seriösa.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

04/01 -11 03:14 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1621 inlägg

Satanism är bara löjligt. Och sen finns det väldigt få som är riktiga satanister.

Wii U PS4 XBone PC

17/01 -11 18:00 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

SBTK skrev:
tgnjko skrev:
tompus skrev:
Nifelheim och Watain är två Black Metal band som faktiskt är satanister och inte använder det som en image som nästan alla andra BM band gör.

Du glömde mayhem


1. Lär dig quota.
2. De är inte så jävla seriösa.

Watain är, deras enda mål med liveuppträdanden är att göra scenen till ett tempel.
Nifelheim vet jag ingenting

mtx skrev:
Satanism är bara löjligt. Och sen finns det väldigt få som är riktiga satanister.

Definiera "riktiga satanister".

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

18/01 -11 19:34 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Plawt skrev:
SBTK skrev:
tgnjko skrev:
tompus skrev:
Nifelheim och Watain är två Black Metal band som faktiskt är satanister och inte använder det som en image som nästan alla andra BM band gör.

Du glömde mayhem


1. Lär dig quota.
2. De är inte så jävla seriösa.

Watain är, deras enda mål med liveuppträdanden är att göra scenen till ett tempel.
Nifelheim vet jag ingenting


Men jag syftade på Mayhem. De är inga riktiga satanister.
Gorgoroth vet jag inte, men det verkar så.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

18/01 -11 19:44 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

Plawt skrev:
SBTK skrev:
tgnjko skrev:
tompus skrev:
Nifelheim och Watain är två Black Metal band som faktiskt är satanister och inte använder det som en image som nästan alla andra BM band gör.

Du glömde mayhem


1. Lär dig quota.
2. De är inte så jävla seriösa.

Watain är, deras enda mål med liveuppträdanden är att göra scenen till ett tempel.
Nifelheim vet jag ingenting

mtx skrev:
Satanism är bara löjligt. Och sen finns det väldigt få som är riktiga satanister.

Definiera "riktiga satanister".

Det är ett av Watains mål att bygga ett tempel på scenen. Watain är en hyllning till kaoset som finns djupt inne i varje människa och att göra så mycket som möjligt för att i slutet bryta ut ut det köttsliga fängelse som är den mänskliga kroppen och tillslut bli en del av det anti-kosmiska kaoset.

18/01 -11 20:19 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

tompus skrev:
Plawt skrev:
SBTK skrev:
tgnjko skrev:
tompus skrev:
Nifelheim och Watain är två Black Metal band som faktiskt är satanister och inte använder det som en image som nästan alla andra BM band gör.

Du glömde mayhem


1. Lär dig quota.
2. De är inte så jävla seriösa.

Watain är, deras enda mål med liveuppträdanden är att göra scenen till ett tempel.
Nifelheim vet jag ingenting

mtx skrev:
Satanism är bara löjligt. Och sen finns det väldigt få som är riktiga satanister.

Definiera "riktiga satanister".

Det är ett av Watains mål att bygga ett tempel på scenen. Watain är en hyllning till kaoset som finns djupt inne i varje människa och att göra så mycket som möjligt för att i slutet bryta ut ut det köttsliga fängelse som är den mänskliga kroppen och tillslut bli en del av det anti-kosmiska.

Huh.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

18/01 -11 20:54 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

SBTK skrev:
tompus skrev:
Det är ett av Watains mål att bygga ett tempel på scenen. Watain är en hyllning till kaoset som finns djupt inne i varje människa och att göra så mycket som möjligt för att i slutet bryta ut ut det köttsliga fängelse som är den mänskliga kroppen och tillslut bli en del av det anti-kosmiska.

Huh.

Glömde skriva kaoset i slutet.

22/01 -11 13:35 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

tompus skrev:
SBTK skrev:
tompus skrev:
Det är ett av Watains mål att bygga ett tempel på scenen. Watain är en hyllning till kaoset som finns djupt inne i varje människa och att göra så mycket som möjligt för att i slutet bryta ut ut det köttsliga fängelse som är den mänskliga kroppen och tillslut bli en del av det anti-kosmiska.

Huh.

Glömde skriva kaoset i slutet.


Dom är RÄTT muppiga. Love it.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

22/01 -11 13:45 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Satanism verkar vara en helskum religion.

Köttsliga fängelser, kosmiskt kaos och annat hokuspokus.

Helknäppt enligt mig.

*


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar