Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Skillnaden på konsol och konsol

16/12 -10 21:05 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

WTF? Trodde ingen köpte sånt skit. ^^

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

16/12 -10 21:18 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

Fresh skrev:
WTF? Trodde ingen köpte sånt skit. ^^


Finns många som använder det faktiskt så inte många :P?
Sanningen är att det är otroligt många som fattat tycke för MSN på 360 sedan köpt en sådan istället för tangentbord :P Eftersom å, ä och ö går ju inte använda så man måste göra special tecken men det funkar nog på den knappen jag sa :P ¨

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

16/12 -10 21:23 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

RazerGameMas skrev:
Fresh skrev:
WTF? Trodde ingen köpte sånt skit. ^^


Finns många som använder det faktiskt så inte många :P?
Sanningen är att det är otroligt många som fattat tycke för MSN på 360 sedan köpt en sådan istället för tangentbord :P Eftersom å, ä och ö går ju inte använda så man måste göra special tecken men det funkar nog på den knappen jag sa :P ¨

Jamen liksom lägg till tvåhundra och du har ett trådlöst tangentbord. Varför då köpa nåt sånt skit som bara funkar till MSN på Xbox 360.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

16/12 -10 21:35 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

Fresh skrev:
RazerGameMas skrev:
Fresh skrev:
WTF? Trodde ingen köpte sånt skit. ^^


Finns många som använder det faktiskt så inte många :P?
Sanningen är att det är otroligt många som fattat tycke för MSN på 360 sedan köpt en sådan istället för tangentbord :P Eftersom å, ä och ö går ju inte använda så man måste göra special tecken men det funkar nog på den knappen jag sa :P ¨

Jamen liksom lägg till tvåhundra och du har ett trådlöst tangentbord. Varför då köpa nåt sånt skit som bara funkar till MSN på Xbox 360.


Nej, nej inte bara MSN du kan skriva meddleande också och sedan använda att skriva med i spel som Black Ops vid datorn i hem skärmen när man skriver in fusket för att låsa upp Black Ops Arcade direkt som en kompis tipsade mig förra onsdagen när jag fick mitt Black Ops till 360 :)

Och trådlöst tangentbord har jag inga :P

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

16/12 -10 21:55 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

RazerGameMas skrev:
Fresh skrev:
RazerGameMas skrev:
Fresh skrev:
WTF? Trodde ingen köpte sånt skit. ^^


Finns många som använder det faktiskt så inte många :P?
Sanningen är att det är otroligt många som fattat tycke för MSN på 360 sedan köpt en sådan istället för tangentbord :P Eftersom å, ä och ö går ju inte använda så man måste göra special tecken men det funkar nog på den knappen jag sa :P ¨

Jamen liksom lägg till tvåhundra och du har ett trådlöst tangentbord. Varför då köpa nåt sånt skit som bara funkar till MSN på Xbox 360.


Nej, nej inte bara MSN du kan skriva meddleande också och sedan använda att skriva med i spel som Black Ops vid datorn i hem skärmen när man skriver in fusket för att låsa upp Black Ops Arcade direkt som en kompis tipsade mig förra onsdagen när jag fick mitt Black Ops till 360 :)

Och trådlöst tangentbord har jag inga :P


Haha jadu. Istället för att köpa skitet till PS3 och Xbox 360 kunde du köpt ett trådlöst tangentbord istället.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

16/12 -10 22:01 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

Fresh skrev:
RazerGameMas skrev:
Fresh skrev:
RazerGameMas skrev:
Fresh skrev:
WTF? Trodde ingen köpte sånt skit. ^^


Finns många som använder det faktiskt så inte många :P?
Sanningen är att det är otroligt många som fattat tycke för MSN på 360 sedan köpt en sådan istället för tangentbord :P Eftersom å, ä och ö går ju inte använda så man måste göra special tecken men det funkar nog på den knappen jag sa :P ¨

Jamen liksom lägg till tvåhundra och du har ett trådlöst tangentbord. Varför då köpa nåt sånt skit som bara funkar till MSN på Xbox 360.


Nej, nej inte bara MSN du kan skriva meddleande också och sedan använda att skriva med i spel som Black Ops vid datorn i hem skärmen när man skriver in fusket för att låsa upp Black Ops Arcade direkt som en kompis tipsade mig förra onsdagen när jag fick mitt Black Ops till 360 :)

Och trådlöst tangentbord har jag inga :P


Haha jadu. Istället för att köpa skitet till PS3 och Xbox 360 kunde du köpt ett trådlöst tangentbord istället.


Nja det var inte det jag ville ha och trådlöst tangentbord kostar typ också 200 plus batterier :) just de :P

På PS3an sådan chat pad måste du ladda eftersom den är Bluetooth :P Men 360 sätter du direkt i kontrollen och kör på handkontrollens batteri :P

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

21/12 -10 22:25 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Kontrollerna, funktionerna och spelen...

360 är bättre. Jag behöver väl inte förklara mer? Annars kan ni bara kolla mina och RazerGameMas inlägg i tråden ´´10 anledningar varför YLoD suger´´ i PS3 forumet.

What can i say i´m a bad man.

24/12 -10 14:29 blizard187

blizard187

743 XP 78 inlägg

Gillar 360 mer. Har skönare software, lättare att hoppa in bland kompisar och man är oftast redan online under några sekunder.

Tycker också att titlarna till 360 verkar locka mig mer, finns också massa större franchieses till 360. Det är inget fel på Uncharted, GT5, Killzone, Heavy Rain och GoW men väljer hellre Halo, Gears, Forza, Fable, Saints Row och inte nämna att 360 har haft Mass Effect ett bra tag nu.

Visst kostar Xbox Live, men det är inte särskilt dyrt och det är lätt värt pengarna. Det finns en massa content, kan hoppa in och snacka med vänner hur lätt som helst och man får till och med DLC tidigare ibland (MW2 och BO Map Packs och Dead Money DLC för exempel).

I slutändan är det om vad man själv tycker och vad ens vänner spelar. Jag stör mig inte på aningen lägre grafik och att den inte har bluray. Grafiken stör mig inte så länge spelet är bra. Det är ju därför folk spelar äldre spel och fortfarande tycker att det är kul. Om vill jag ha bluray är det like bra och köpa en blurayspelare, men jag nöjer mig med vanlig dvd.

Dessutom finns det knappt spel som utnyttjar PS3's grafik, så spelen på 360 och PS3 är ungefär lika snygga.

_______Gamertag: Mr Adam0_______
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Vill ni lira Tekken eller Soul Calibur?

29/12 -10 22:01 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Svar till blizard187.

På PS3 är man online på några sekunder det med. Vad ska man säga, operativsystemet, mjukvaran är sjukt mycket lättare att förstå sig på jämfört med 360.

Nu när vi kommer till spel så är det helt klart en smaksak, då jag aldrig gillat spel som GoW, Halo (aja det e ok), Uncharted osv. så är PS3 ett självklart val för mig då spelen jag gillar finns oftast till båda konsolerna.

Faktiskt i denna punkt håller jag med dig..

Nu börjar du snacka. Så om jag förstått dethära rätt så betalar du helt klart för en sämre konsol än vad PS3 är. Men att du betalar för ett online läge som tydligen är bättre än vad PS3 är.


Så där har ni det 360 lirare, som konsol vinner PS3 ganska överlägset.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

29/12 -10 22:55 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg


Kom tänka på det här med att ni får DLC före PS3 osv.. Om ni måste få DLC tidigare än oss för att folk ska tycka att xbox är bättre är det ju fan bara sorgligt.. lol.

Njae finns det verkligen bevis på det? Jag menar att det är klart det är olika från person till person och tillfälle till tillfälle, så visar du en lista på 10 random pers som köpt samma DLC till både konsolerna och 6 av dom fick det snabbare på 360 än PS3.. Då kommer jag framöver säga att 360 är bättre över en ynka liten sak.

Du är rätt sjuk rly, du bryr dig mer om hur snabbt du får en DLC hellre än Blu Ray och bra grafik, nu får ni med detta argument ta en tankeställare.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

30/12 -10 01:12 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Nahkzul skrev:
Fresh skrev:

Kom tänka på det här med att ni får DLC före PS3 osv.. Om ni måste få DLC tidigare än oss för att folk ska tycka att xbox är bättre är det ju fan bara sorgligt.. lol.

Njae finns det verkligen bevis på det? Jag menar att det är klart det är olika från person till person och tillfälle till tillfälle, så visar du en lista på 10 random pers som köpt samma DLC till både konsolerna och 6 av dom fick det snabbare på 360 än PS3.. Då kommer jag framöver säga att 360 är bättre över en ynka liten sak.

Du är rätt sjuk rly, du bryr dig mer om hur snabbt du får en DLC hellre än Blu Ray och bra grafik, nu får ni med detta argument ta en tankeställare.

Jag är ju på din sida! ._.

Läs om läs rätt, innan du får dagens fail D:

Jag vet, vi säger att jag la till lite av det du skrev. : D

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

30/12 -10 23:48 DaveDeBrave

DaveDeBrave

1896 XP 329 inlägg

Roligare spel till 360 imo.

Humanity being the biggest flaw
Like an inverted King Midas
We turn everything we touch to shit

02/01 -11 00:18 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1407 inlägg

Skulle gärna vilja dra in Wii i denna debatten av flera olika anledningar, då jag anser att det är en bra konsol och som helt klart klarar mäta sig med Xbox 360 och PlayStation 3 spelmässigt. Kollar man bara på hårdvaran så är det klart att Wii inte har någon chans, men det finns så mycket mer som jag anser att man ska kolla på innan man köper en konsol.

Wii har flest spel. Vilket innebär att det finns något spel som passar alla. Visst, det kan vara jobbigt att söka sig igenom den stora hög med spel som finns... och det finns flera bottennapp som man kan önska att man inte testat på. Fast bland dessa finns det alltid ett par som sticker ut och är riktigt bra. Bättre än de bästa spelen till Xbox 360 och PlayStation 3.

Bortsett från det så finns det flera tillbehör till Wii som gör att spelkänslan kan bli fulländad. Det är endast Nintendo utav spelföretagen som kommer med ett nytänkande och som klarar revolutionera spelandet. För tillfället så kopierar de både Microsoft och Sony från Nintendo (se PlayStation Move).

Nintendo har även visat att spelen som skapas håller en hög kvalité. Ser man hur de lyckades med Internet-uppkopplingen till Mario Kart Wii så förstår man. Där går det snabbt och enkelt, och det är inga problem när man spelar mot några på andra sidan världen.

Sen har de då hårdvaran emot sig, där grafiken inte är den vassaste och inte heller minnet med mera. Men jag spelar för att få en härligt känsla, att klara leva mig in i spelet. Sedan har jag full förståelse för alla som anser att grafiken är det viktigaste som finns, för det är ett stort moment i dagsläget.

Skulle jag bli tvungen att välja mellan Xbox 360 och PlayStation 3 så skulle det bli Xbox 360. Mestadels av den anledningen att jag testat att spela Xbox 360 mer än PlayStation 3 och helt klart gillar det. Men det är inte alls på samma nivå som Wii...

02/01 -11 00:36 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

ToC, :(

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

02/01 -11 11:59 louie

louie

2020 XP 491 inlägg

The_new_cake skrev:
Skulle gärna vilja dra in Wii i denna debatten av flera olika anledningar, då jag anser att det är en bra konsol och som helt klart klarar mäta sig med Xbox 360 och PlayStation 3 spelmässigt. Kollar man bara på hårdvaran så är det klart att Wii inte har någon chans, men det finns så mycket mer som jag anser att man ska kolla på innan man köper en konsol.

Wii har flest spel. Vilket innebär att det finns något spel som passar alla. Visst, det kan vara jobbigt att söka sig igenom den stora hög med spel som finns... och det finns flera bottennapp som man kan önska att man inte testat på. Fast bland dessa finns det alltid ett par som sticker ut och är riktigt bra. Bättre än de bästa spelen till Xbox 360 och PlayStation 3.

Bortsett från det så finns det flera tillbehör till Wii som gör att spelkänslan kan bli fulländad. Det är endast Nintendo utav spelföretagen som kommer med ett nytänkande och som klarar revolutionera spelandet. För tillfället så kopierar de både Microsoft och Sony från Nintendo (se PlayStation Move).

Nintendo har även visat att spelen som skapas håller en hög kvalité. Ser man hur de lyckades med Internet-uppkopplingen till Mario Kart Wii så förstår man. Där går det snabbt och enkelt, och det är inga problem när man spelar mot några på andra sidan världen.

Sen har de då hårdvaran emot sig, där grafiken inte är den vassaste och inte heller minnet med mera. Men jag spelar för att få en härligt känsla, att klara leva mig in i spelet. Sedan har jag full förståelse för alla som anser att grafiken är det viktigaste som finns, för det är ett stort moment i dagsläget.

Skulle jag bli tvungen att välja mellan Xbox 360 och PlayStation 3 så skulle det bli Xbox 360. Mestadels av den anledningen att jag testat att spela Xbox 360 mer än PlayStation 3 och helt klart gillar det. Men det är inte alls på samma nivå som Wii...

Bra där!!

tjavagörs


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar