Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Skillnaden på konsol och konsol

Svara
02/01 -11 14:22 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg


Fattar inte varför alla xbox snubbar börjar snacka om kontroller och spel när det är själva konsollen vi jämför? Kanske har ni insett att Playstation 3 som konsoll är mycket bättre.

Otroligt dumt uttalande, finns det inga bra spel till en konsol spelar det ingen roll hur bra den är prestandamässigt. Att bara jämföra konsolernas hårdvara säger nada om vilken konsol man kan ha roligast med.

Bortsett från det så finns det flera tillbehör till Wii som gör att spelkänslan kan bli fulländad. Det är endast Nintendo utav spelföretagen som kommer med ett nytänkande och som klarar revolutionera spelandet. För tillfället så kopierar de både Microsoft och Sony från Nintendo (se PlayStation Move).

Sant, skäms över att de försöker stjäla idén. Dessutom, vill man ha hafsiga oseriösa partyspel så köper man ett Wii. Hade jag velat ha det hade jag inte spelat 360.

Dock instämmer jag inte på spelkänsle-biten. Tycker och har alltid tyckt att det är 100 gånger roligare att spela med handkontroll än att vifta runt med Wii-remoten. Tyckte om spel som Mario Kart, SSB och Zelda innan Wii-remoten såg dagens ljus.

Sen har de då hårdvaran emot sig, där grafiken inte är den vassaste och inte heller minnet med mera. Men jag spelar för att få en härligt känsla, att klara leva mig in i spelet. Sedan har jag full förståelse för alla som anser att grafiken är det viktigaste som finns, för det är ett stort moment i dagsläget.

Att klaga på hårdvaran är bara löjligt. GameCube var överlägset bäst i förra generationen, och det var inte pga hårdvaran. Hade Nintendo inte varit så "nyskapande" så hade jag kanske gett dem en chans. Tyvärr visar både NDS och Wii vad otroligt tråkigt det är att inte kunna spela som folk.

Have I ever told you the definition of insanity?

17/01 -11 18:30 ja125

ja125

326 XP 32 inlägg

Ps3 har bättre grafik men vem bryr sig det syns bara om de är bredvid varandra 

En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.

22/01 -11 20:58 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

PlayStation 3 är helt ointressant om ni frågar mig. Xbox 360 är mer intressant. Blu-Ray är enda saken jag använder PS3an till. Sedan Trophys fanns inte ifrån början och jag kan säga att det blir roligare att spela om man får något. Achivments/Trophys. Sedan inte nog med det så känns det som om man speler extra uppdragen på t ex Fallout 3 eftersom man får nog av att göra det och sedan ta alla 4 sluten på Fallout New Vegas. Man belönas med något. Likadant Steam på PC. Sony stal egentligen Microsofts ide därför skiter jag i Trophys och bryr mig mer om Gamescore på Xbox 360. Alla spel har i alla fall achivments på Xbox 360. Och jag kör gärna svpraatesvårighetagtaden på Dead Space för 150 G!

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

22/01 -11 21:19 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Nu förstår jag inte. Du gillar inte trophys för att det inte fanns med från början? Villken början? Men sen skriver du att det inte är lika kul att spela extra-uppdragen på spelen för att?

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

23/01 -11 02:46 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

Det borde det göra eftersom det är *** så mycket roligare att få något när man spelar så man inte bara speed runnar spelet.. Tack vara achivments så lägger folk ner mer tid på själva spelet som jag själv. PlayStation och deras Trophhys kan försvinna eftersom det fanns *** inte ifrån början och hör inte hemma där.. Spelat Resistence? No Trophys at all! Meningslöst att dom ens började med det.. Sedan Uncharted är inget man orkar bry sig om eller Killzone 2 & 3 spelar hellre Super Mario! Samma spel glädje om inte mer! God of War är inte särskilt imponerande men om det ska vara något spel som är värt att ha en PS3 till så är det God of War 1, 2 & 3.. Sedan PlayStation + är ett stort hån och ännu ett tillmätt som känns värdelöst! Betalar hellre extra för spel än vara fattig och billig och tanka ner gratis spel för jag har PS+! Fatta inte varför folk gnäller över typ hundralappar över saker. Jag menar lever ni på gatorna eller och måste klaga som priser på Xbox Live? Seriöst ni kan betala för PS+ men PS+ ger inte alla mer än Xbox Live.. Spelar hellre spel på Steam online än PS3. God of War 3 är bra inget online. Och inte spelar jag spel online på PS3 när jag också har ett Xbox 360 som har bättre online stöd. Som Calle of Duty varför köpa det till PS3 när jag redan har det på Xbox 360? Exakt hoppas ni fatta vart jag vill komma. Sedan prestanda spelar ingen roll när jag ändå bara spelar PS3 exklusiva titlar. Sedan kollar jag såklart på Blu-Ray filmer med den. Exklusiva tittlar och Blu-Ray filmer :)

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

23/01 -11 09:48 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

Fresh skrev:
Nu förstår jag inte. Du gillar inte trophys för att det inte fanns med från början? Villken början? Men sen skriver du att det inte är lika kul att spela extra-uppdragen på spelen för att?


Trophys är skit jämfört med Xbox 360 Achivmenta. Och jo extra uppdrag är kul att spela om man får något @Xbox 360" Nu har jag nog inget bra spel att jämföra med som finns på båda och som kom när PS3 hade realease. Men Assassibs Creed har inga Trophys men det finns inte mycket där man bryr sig om. Om man inte har 360 och klättra upp i alla utsiktsplatser och döda alla tempelriddare

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

23/01 -11 12:56 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

Jag har skrivit innan vad jag tycker så du bör läsa dom inläggen och nej jag är ingen expert på PS3 och vem *** säger att jag behöver vara det för att tycka Xbox 360 är bäst? Jag har ett PS3 och jag kan nog det jag behöver veta och vem *** är du som kommer och skriver saker och frågar saker som make no ******* sense?! Sedan idiot stämpla mig? Jag vet iaf att Trophys inte fanns ifrån början på PS3 eller du kanske inte kan ett skit om PS3 heller men bestämt dig för att det är bäst? Trophys som ja är precis som achivments borde ju inte finnas men som du ser med Wii som säljer mest så kommer rivalerna med Move och Kinect (så dåligt) sedan iPhone och deras app store plus Touch teknik så Börjar alla med samma sak. Och sedan började PlayStation 3 med Trophys eftersom de trodde Xbox 360 framgångar fanns där. Och det är sant. Och vad mena du? Ska jag ha Call of Duty på PS3an också? Då idiotförklara jag dig. Mer utmanning på Xbox 360 än PS3. Och på PC också dock ingen konsol men det visar vart folk köper sina Call of Duty på. Pc & Xbox 360. Och PSan gör ingenting bättre. Samma spel och exklusiva titlar kan man inte sitta och säga är bättre. Inte om man ge båda konsolerna och kan spela allt.. Xbox Live är skönare än PSN eftersom jag vet vad jag betalar för i alla fall. Jag tror inte man kan sitta 8 personer i ett party på PS3 har i och för sig aldrig testat men får ta och testa om det går men tror dock inte det. Sedan är det ju tråkigt att allting ser så otroligt tråkigt ut. De borde liksom göra så det ser roligare ut. Men du kan väl själv skriva bra saker om PS3an som är bättre eftersom du sitter och gnäller på allt jag skriver. Ni säger bättre grafik? Ni behöver en 60 tums tv om ni ska börja se skillnad på grafiken eftersom ögat märker ingen skillnad alls om tv är under 60 tum. Ni kan ta 1080P men ni märker ingen skillnad. Men kom med bra argument nu!

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

23/01 -11 13:11 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

Nu såg jag lite mer av vad du skrev och varför skaffar man PSN+? Såg på PSN store att man kan få gratis minis spel om man gar + och jag menar om jag vill ha ett sådant spel så köper jag hellre det. Och gratis spel är det inte på Xbox 360 och det är skönt. Sedan angående att jag tycker dom är fattiga? Varför betalar 400 för minis spel man aldrig kommer att spela? Sedan får man rabater oav på tilllägg och så är somXbox Live ja men att det är samma sak är bullshit och idiot är du som säger det är samma sak.. Och när du säger billigare så låter du som en sådan där snål *****.. Tycker verkligen inte om snåla personer som sitter och klagar på kostnader och ska jämföra allt med billigast. Svenskar är dock ett väldigt snålt folk.. Varför ens köpa något om man ska vara så satans snål?  Sedan angåndespelen så är det ju så men. Man kan också köpa en konsol pga daskar som Blu-Ray! Sedan inte nog med det så finns det alltid något spel som inte finns på dom andra konsolerna och som bara PS3 har. Och då skrev jag att Uncharted var skit eftersom det är min åsikt som har spelat båda och att God of War var bättre. Sedan Killzone 2 var också skit medan Resistence var helt okej. Halo är t ex mycket roligare än både Uncharted och Killzone 2 fastän jag inte är ett Halo fan överhuvudtaget så är det min åsikt. Fable 3 däremot är ett bra spel som bara finns på 360 (snart PC om inte redan?) Så kalla inte mig idiot jag vet precis vad jag pratar om eftersom jag lyssnar på vad mina närmaste tycker och deras uttalanden.

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

23/01 -11 13:29 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

23/01 -11 13:52 RazerGameMas

RazerGameMas

131 XP 63 inlägg

Sitter på en iPhone så det går inte just nu..

xXxProGamerGuy
for gamers. by gamers.™

08/02 -11 14:52 Noxman

Noxman

2678 XP 164 inlägg

Båda sidorna har sina för- och nackdelar, och konsollerna kommer nog vara kvar i ett eller två år till innan MS å Sony annonserar deras nästa generation.

Det är bara att titta på Move och Kinect, vilket är två lama försök att få konsollerna sälja lite mer intill slutet.

Move är bara en uppgraderad WII-Mote, men funkar knappt i väldigt ljusa miljöer. Jag kommer nog inte skaffa detta för det är ganska meningslöst.

Kinect är bara en "förbättrad" (beror på hur man ser det) Eye-Toy. Jag har nog mer kul med Eye-pet än Kinectimals, om man tänker på interaktion mellan spel och användare.

Jag personligen sitter med en PS3, och föredrar den p.g.a att den har bättre stöd för filmer, Folding@Home och så slipper man betala för PSN, men 360'n har en del bra saker att komma med också.

Och sluta bråka om Live och PSN, båda är idag lika bra, det var bara i början som PSN var sämre.

RazerGameMas, jag vet inte va du babblar om, men Iphone var inte först med touch, kolla på DS'et, den är ett par år FÖRE Iphone. Appstore... Det kom inte före PSN eller LIVE affärerna heller, så vem är det som härmar vem, egentligen?

Trophies å Achivements... Big deal, man spelar spel för dom e bra, inte för att vara "bäst" vilket ingen någonsin kommer att vara, när det gäller Trophies/Achivements.

1080P är en stor skillnad, när det gäller kanterna på grafiken. Texturer i sig blir inte snyggare, men bilden blir renare, så om du inte ser skillnad på 720P och 1080P så är det synd om dig. Jag ser stor skillnad på både TV(32") och Datorskärm (24") när jag testar upplösningarna. Då har jag datorn ikopplad så jag får riktig 1080P.

Och att det oftast inte är någon skillnad på dom olika upplösningarna är att knappt inget spel idag använder riktig 1080P, dom brukar oftast bara skala upp 720P (vilket inte gör det så mycket bättre), så där är svaret för att det inte ser så annorlunda ut.

FX8350 @ 4.4GHz || 16GB 1600MHz Corsair
ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z || R9 280X
FD Newton R2 800W || Corsair H80


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar