Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Validering av fusk och tester tar för lång tid

25/11 -10 23:40 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg


Värdelöst argument.

Det var absolut inget argument, det var en ståndpunkt. En åsikt.


Tror 50% sajten skulle klara av att vara moderatorer om det räckte med att bidra med "någonting".

Den åsikten delar vi inte.


Om du är chef för ett företag kan man inte säga "Aa, jag jobbar för ett annat företag och har inte tid, men kan jag få behålla mitt jobb ändå", eller hur?

Den stora skillnaden är väl att på ett jobb tjänar man pengar, det gör inte vi.


Annars är man riktigt egocentrisk.

Egocentriska är det minsta vi är. Vi gör det här frivilligt, på våran fritid. För att hjälpa andra, inte oss själva.

De eller dem?

26/11 -10 08:16 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Den stora skillnaden är väl att på ett jobb tjänar man pengar, det gör inte vi.

Men det finns folk som har tid. Dessa då?


Egocentriska är det minsta vi är. Vi gör det här frivilligt, på våran fritid. För att hjälpa andra, inte oss själva.

När det finns folk som är mer villiga att hjälpa tycker jag att man ska ge plats till dem.
Det är egoistisk att fylla en plats med tomma skor.
Ta in folk med intresse och tid istället.

Visst gör man sajten en tjänst om man loggar in 1 dag i veckan och godkänner två fusk men är det inte bättre med en som gör sajten en större tjänst genom att logga in 5 gånger i veckan och godkänna 15 fusk.

7 år på fuska.nu

26/11 -10 15:17 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg


Men det finns folk som har tid. Dessa då?


Tyvärr, ingen moderator plats ledig till dig.

26/11 -10 15:54 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Vad är bäst, många kompetenta moderatorer som bara är där ibland, eller några inkompetenta men väldigt aktiva moderatorer?
Svaret bör bli uppenbart.
Anledningen att man inte bara "tar in folk villiga att hjälpa" är för att man måste vara VÄLDIGT säker på att folk kommer att kunna sköta arbetet, då bara en enda person som inte sköter sig skulle kunna ha allvarliga konsekvenser för folks förtroende till crewet.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

26/11 -10 16:30 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Vad är bäst, många kompetenta moderatorer som bara är där ibland, eller några inkompetenta men väldigt aktiva moderatorer?

Alternativ ett är bäst - men i detta fall har det tydligen fallerat.


Tyvärr, ingen moderator plats ledig till dig.

Det vet har jag känt till länge. Hade de velat ha mig där hade de tillsatt mig för länge sedan. Jag har dessutom ingen lust att vara moderator på den här sajten, möjligtvis hjälpmoderator däremot. Anledningen är att arbetet som moderator inte verkar särskilt spännande då jag inte skulle kunna hantera konflikter bland äldre medlemmar, bl.a.

7 år på fuska.nu

26/11 -10 20:11 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Vigge's vice words:
-Allt handlar om status.
Tycker det var nog ett av det bästa jag hört.. Inom fnu's world.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

27/11 -10 08:55 CreamZwei

CreamZwei

54 XP 8 inlägg

Håller med dig Ezlot. Jag har väntat länge på mitt senast inskickade fusk. Blev förvånad när jag såg att du skrev att det finns 180 fusk i kö, helt otroligt skulle jag vilja säga.

Hjälp/-moderatorernas arbeta inom icke/-godkänna fusk går allt för långsamt. Det skulle sitta fint att avsätta de inaktiva och in med lite fräscht material.

27/11 -10 08:58 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

För att komma upp i crewet så verkar det som om måste man ha status. Man måste vara polare med modsen, och man måste vara "cool". Samma sak gäller för att över huvud taget bli accepterad i chatten och sånt.
Ja, plus att man inte får vara under 14 heller.
Har själv inget beroende av att bli mod/h-mod.

It`s all about the age.

*

27/11 -10 09:09 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Tycker att Eric_ har lite rätt i att en negativ trend som den han beskriver faktiskt märks av på många håll. Hoppas det bara är tillfälligt.

7 år på fuska.nu

27/11 -10 09:17 CreamZwei

CreamZwei

54 XP 8 inlägg

Eric_ skrev:
It`s all about the age.

100% rätt där. För i tiden var det folk som var runt 12 år och blev tillsatta som moderatorer men nuförtiden är alla minst 14 år, varav en medlem är 14år alla andra äldre. I nuläget skulle aldrig en "p12:a" bli tillsatt som hjälp/-moderator.

Hoppas det bara är tillfälligt.

27/11 -10 10:10 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Chatten har inget med Fuska.nu att göra överhuvudtaget.

Jo, eftersom den finns med i menyn har den det. Moderatorerna har delvis ett ansvar att se till at den fungerar.


SportAlex blev hjälpmoderator när han var 12, den 7 maj 2009.

Undantagen bekräftar regeln.


Tror dessutom åldern inte spelar någon roll bara man har det som krävs

Det kan man aldrig veta säkert.


moderator och att du skulle ta in en till moderator, det hade du bestämt dig för. Men, så har du att välja mellan en medlem som du i princip aldrig pratat med, men ändå har grammatiken och anses passande, sen har du en nära vän som är precis lika bra som den som du inte pratat med ännu. Vilket väljer du? Svaret är väl ganska självklart?


Fast det känns som om det är mer utsträckning på det än så.


De vet ju som sagt mer än vad vi vet, så vi får ju helt enkelt lita på att de gör sitt arbete och klarar av arbetet. Men om det nu är så (vilket jag tror att det är) att några av dem har mycket i skolan och annat som tar deras tid så är det ju inget vi kan göra något åt.

Då får man väl ta in folk som inte går lika länge i skolan?


Men, jag kan ändå tycka att har man tagit på sig ett arbete på en sajt med över 60 000 medlemmar så borde man vara aktiv och göra sitt arbete, vilket de flesta av dem verkar göra.

Hade de flesta gjort sitt arbete hade fusk/tips kön inte varit såhär lång.

7 år på fuska.nu

27/11 -10 10:33 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg


För att komma upp i crewet så verkar det som om måste man ha status. Man måste vara polare med modsen, och man måste vara "cool".

Jag slårihop detta med nästa quote och jag räknas inte som "cool" men sitter ändå dygnet runt i chatten och jag är "accepterad" där.

Samma sak gäller för att över huvud taget bli accepterad i chatten och sånt.

Ovanstående.

I nuläget skulle aldrig en "p12:a" bli tillsatt som hjälp/-moderator.

Vet. Snackade med anonym moderator angående om jag kunde bli moderator och det berodde på min ålder och bråk med medlemmar. Jag hade i princip allt som krävdes men jag var för ung och såskulle många medlemmar klaga bla Ezlo men jag vetinte hur det är nu men...

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

27/11 -10 10:39 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Jag slårihop detta med nästa quote och jag räknas inte som "cool" men sitter ändå dygnet runt i chatten och jag är "accepterad" där.

Har du alltid varit det?

Jag lämnade i alla fall chatten p.g.a kränkningar m.m.

7 år på fuska.nu

27/11 -10 11:00 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg


Jag slårihop detta med nästa quote och jag räknas inte som "cool" men sitter ändå dygnet runt i chatten och jag är "accepterad" där


Du har själv sagt att Hysteria och andra mobbar dig i chatten m.m.



Nämner inga namn men jag tycker det är tragiskt att vissa låtsas tycka Hysteria är "en jävligt skön snubbe", fast dom egentligen bara är rädda för honom.

*

27/11 -10 11:03 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Måste du vara så negativ hela tiden, Apower?

Hela tiden? Bara för att jag är negativ till en liten grej så är jag väl inte negativ hela tiden? Eller? Återkom när du faktiskt kan bidra med något vettigt på den punkten.


Om en 11-åring som har god grammatik, är pålitlig och vet hur Fuska.nu fungerar o.sv. så skulle väl knappast åldern hindra det?

Det tror jag.


Utveckla gärna.

Tror att moderatorerna är mer partiska än så.


Det är nämligen som såhär, att de som går länge i skolan har mindre läxor, och de som har kortare skoldagar har mer läxor, så tror knappast det skulle göra någon större skillnad precis.

Vissa behöver mindre tid för läxor och gör annorlunda prioriteringar. Jag gör min läxor, får höga betyg men har ändå tid över.


Men, jag skulle inte klaga om du blev (hjälp)moderator, bara förvånad.

Tror att han redan fått höra det så att det räcker från andra medlemmar.


Nämner inga namn men jag tycker det är tragiskt att vissa låtsas tycka Hysteria är "en jävligt skön snubbe", fast dom egentligen bara är rädda för honom.

Det är tragiskt att moderatorerna är så himla kära i honom att han inte blev bannad efter att ha kränkt ett större antal medlemmar och allvarligt hotat tre, och fått bort två av dessa från sajten.
Det är olagligt, men han är ändå blixtsnabbt förlåten...
Men vad vet jag en liten, knappt synbar medlem som aldrig gjort då mycket väsen av mig...pyttsan.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar