Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Möjlighet för medlemmar att låsa trådar

13/06 -10 14:29 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

AvE skrev:
Jelly skrev:
AvE skrev:
¨Tänker nu skriva mitt svar utan att läsa nått inlägg.

1. Vanliga medlemmar kan inte ha den kraft som moderatorer har.

2. ENDAST moderatorer eller hjälpmoderatorer ska låsa trådar eftersom det är deras jobb. Så respektera dom och sluta försöka få deras förmågor till er andvändning,

Dessutom skulle det bli kaos i forumet, unga skulle låsa en tråd och senare tycker modden inte att den ska vara låst, därmed massa onödigt ordkrig, sen kan dom som vill ha sista ordet bara säga något slag av uppkäftigt ord och sen låsa tråden, vilket gör att ingen kan skriva något tillbaka (förutom moddarna)


3. Hoppas jag är on-topic, blev irriterad över såna hära förslag.

Vanliga medlemmar kan låsa trådar i nuläget, tyvärr.



Va? Slutet är nära,

Shame on you moderatorer som tillåter det.

Heh, fail på dig.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

13/06 -10 14:32 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

...

Medlemmar har befogenhet att låsa trådar, men bara deras egna. Moderatorer kan även närsomhelst frånta medlemmen befogenheten i just den tråden.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

13/06 -10 14:33 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Ao, det är väll bara att välja en anledning som "vi" inte kan välja på våra trådar.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

13/06 -10 15:19 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

FIQ skrev:
...

Medlemmar har befogenhet att låsa trådar, men bara deras egna. Moderatorer kan även närsomhelst frånta medlemmen befogenheten i just den tråden.

Får man fråga, hur?
Hade nämligen ingen aning om detta.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

13/06 -10 15:26 AvE

AvE

372 XP 67 inlägg

Fresh skrev:
AvE skrev:
Jelly skrev:
AvE skrev:
¨Tänker nu skriva mitt svar utan att läsa nått inlägg.

1. Vanliga medlemmar kan inte ha den kraft som moderatorer har.

2. ENDAST moderatorer eller hjälpmoderatorer ska låsa trådar eftersom det är deras jobb. Så respektera dom och sluta försöka få deras förmågor till er andvändning,

Dessutom skulle det bli kaos i forumet, unga skulle låsa en tråd och senare tycker modden inte att den ska vara låst, därmed massa onödigt ordkrig, sen kan dom som vill ha sista ordet bara säga något slag av uppkäftigt ord och sen låsa tråden, vilket gör att ingen kan skriva något tillbaka (förutom moddarna)


3. Hoppas jag är on-topic, blev irriterad över såna hära förslag.

Vanliga medlemmar kan låsa trådar i nuläget, tyvärr.



Va? Slutet är nära,

Shame on you moderatorer som tillåter det.

Heh, fail på dig.


Fail? att jag säger vad jag tycker?

Fail on you.

13/06 -10 20:17 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

The_old_cake skrev:
Därav anledningen att man ska kunna låsa trådar själv, när man själv personligen anser att de nått sitt svar.

Läs mina tidigare inlägg i tråden om vad jag tycker om att låsa trådar för att de "fått sitt svar". Tack.

The_old_cake skrev:
Hur du har fått det till att det är frågan om vem som äger tråden eller ej är väl en sak. Det handlar egentligen inte alls om vem som äger en tråd. Det handlar snarare om vem som har rätt att styra över en tråd. Bara för att man har tillåtelse att låsa den, så innebär det inte att man äger den.

Du är alltså inne på Majoras och Forsas förslag att göra TS till en mini-moderator, antar jag.

Om man inte sätter upp regler för när TS får låsa eller inte, utan bestämmer som så att han får göra hur han vill, då ser jag det som att han äger den. Han får, till skillnad från moderatorerna, låsa tråden precis när han vill. Så är det idag. TS äger här tråden, utan tvekan.

Om du däremot vill göra som Majora och Forsa95 och göra TS till en mini-moderator och vill sätta upp regler för när TS får låsa eller ej, visst, då kanske han inte äger den längre. Men jag hoppas du inser vilken katastrofalt dålig idé det är.

The_old_cake skrev:
Så, är du redo att istället för att lägga en timma på att låsa trådar per dag, att lägga 2 timmar och 45 minuter?

Nej.

Men jag antar samtidigt att du inte subtraherat med antal onödiga låsningar.

The_old_cake skrev:
Vilket innebär att man inte bör ha rätt att ta bort det som andra skrivit och lagt ner tid på. Därav bör man inte ha tillåtelse att ta bort en hel tråd. Att kunna låsa en tråd är därför en bra mellanväg, man tar inte bort det arbete som någon annan lagt ner, alla har full tillgång till och kan läsa tråden, men arbetet kan inte påverkas.

Här låter det på dig som att TS äger tråden trotsallt, eftersom du försöker likna en tråd med ett fusk, och för att du uttrycker dig som att en tråd är TS "arbete", ingen annans.

Om du nu inte menade så: Varför ska TS få stoppa andras "arbete" genom en låsning, en tråd som andra varit delaktiga i? Vad gör att tråden ägs "mer" av TS än alla andra? Hela tråden är ju inte hans "arbete", det enda som ägs av honom är hans inlägg (däribland det första inlägget i tråden). Eller?

14/06 -10 01:11 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

Ojdå, jag har inget minne av att jag har sagt att jag vill ha TS som mini-moderator.

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

14/06 -10 02:33 jek

jek

3756 XP 182 inlägg

Är man mini mod om man låser sin egen tråd

...isjgfiajigjaeighjiaehjiaehjiepjhpeiohjopejgweio

14/06 -10 03:40 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Men herregud vilken kalabalik!

"Medlemmarna är sidan!"
"Medlemmarna ska få ha sin rätt!"

Jag trodde aldrig att Fnus medlemmar skulle vara såhär äregiriga. Självklart spelar medlemmarna en stor roll inom vårt community men det betyder inte att de förtjänar att ha en stor mängd behörighet för att anpassa omgivningen efter sina egna behov.

Jag tror väl knappast att när ni diskuterar med era vänner, att när den ena redan svarat på din fråga säger du "Jag har redan fått ett svar!!! Jag vill inte höra mer!!" så fort din andra kompis ska fylla ut något. Om det är så ni håller på i verkligheten så... Ja...

Och det här med "En tråd ägs av han eller hon!" är rent av idiotiskt, trådarna ägs av själva hemsidan era nöt.
Hur kan en forumtråd vara så extremt värdefull? Om ni skulle slöjda ex. en träbil som ni ger till skolan kan det sedan inte påstås att du fortfarande äger bilen eftersom att du redan skänkt bort den, eftersom det då är uppfattat som att skolan är den nuvarande ägaren på leksaksbilen.
På samma sätt kan ingen äga en forumtråd. Du skapar ett ämne ja, men varken du, jag eller killen som läser har antingen större eller mindre andel av tråden än en annan. För en tråd i forumen är väl öppen för allmänheten om jag inte tror fel? Med andra ord så har du "skänkt" bort tråden till Fuska.nu så fort du laddat upp din kommentar och rubrik.

Låt de som har till uppgift att administrera forum och community göra just det. De verkar ändå inte ha så mycket annat för sig och då undrar jag om vi ska ge dem ännu mindre att ta åt sig att göra?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

14/06 -10 08:27 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Mal_ganis skrev:
Men herregud vilken kalabalik!

"Medlemmarna är sidan!"
"Medlemmarna ska få ha sin rätt!"

Jag trodde aldrig att Fnus medlemmar skulle vara såhär äregiriga. Självklart spelar medlemmarna en stor roll inom vårt community men det betyder inte att de förtjänar att ha en stor mängd behörighet för att anpassa omgivningen efter sina egna behov.

Jag tror väl knappast att när ni diskuterar med era vänner, att när den ena redan svarat på din fråga säger du "Jag har redan fått ett svar!!! Jag vill inte höra mer!!" så fort din andra kompis ska fylla ut något. Om det är så ni håller på i verkligheten så... Ja...

Och det här med "En tråd ägs av han eller hon!" är rent av idiotiskt, trådarna ägs av själva hemsidan era nöt.
Hur kan en forumtråd vara så extremt värdefull? Om ni skulle slöjda ex. en träbil som ni ger till skolan kan det sedan inte påstås att du fortfarande äger bilen eftersom att du redan skänkt bort den, eftersom det då är uppfattat som att skolan är den nuvarande ägaren på leksaksbilen.
På samma sätt kan ingen äga en forumtråd. Du skapar ett ämne ja, men varken du, jag eller killen som läser har antingen större eller mindre andel av tråden än en annan. För en tråd i forumen är väl öppen för allmänheten om jag inte tror fel? Med andra ord så har du "skänkt" bort tråden till Fuska.nu så fort du laddat upp din kommentar och rubrik.

Låt de som har till uppgift att administrera forum och community göra just det. De verkar ändå inte ha så mycket annat för sig och då undrar jag om vi ska ge dem ännu mindre att ta åt sig att göra?

Har en tråd fått sitt uppenbara svar, då tänker jag inte kontakta en moderator varenda gång.

Jag har skänkt bort användarnamnet Apower till fuska.nu, men jag kan ta bort min användare ändå.

7 år på fuska.nu

29/06 -10 12:48 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Väl talat Mal_ganis.

Dansed1 skrev:
Void har ju konstig åsikt enligt detta. :o

Jag har skapat något med 5 trådar i Sims forumet. (På Ehyllander) och jag har sagt att ni moderator får låsa dom. Men dom är forttfarande olåsta. Alltså är ju ni inte precis så aktiva i Sims forumet. Säker fler forum också. Då kan det ju vara bra att vi medlemar kan låsa våran egna trådar. Ska skicka länk till mina trådar så ni låsa dom nu:

http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...

http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...

http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id=197146...

(Jag tror att jag har några fler. Leta gärna lite)

Det är minst sagt omöjligt för oss mods att hålla koll på hela 88 (om jag räknat rätt) olika underforum dagligen, det är just därför som funktionen "anmäl inlägg" finns.

Att anmäla/skicka ett PM tar inte mycket längre tid än att skriva ett inlägg, som du gjorde i trådarna. Vill även informera dig om vårt regelverk. Där står det bland annat att man inte får be om modereringsbeslut i trådar, så dina inlägg har blivit borttagna.

Tänker förövrigt inte låsa trådarna, låt dem självdö istället. Varför jag tycker så går att läsa på sida 1.

Apower skrev:
Har en tråd fått sitt uppenbara svar, då tänker jag inte kontakta en moderator varenda gång.

... Återigen, varför låsa för att en tråd "fått sitt svar"? :/

Apower skrev:
Jag har skänkt bort användarnamnet Apower till fuska.nu, men jag kan ta bort min användare ändå.

Det är snarare Fuska.nu som gett dig användaren Apower, och jag förstår inte alls jämförelsen.

01/07 -10 00:47 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Detta är ett väldigt bra exempel på varför medlemmar inte ska få låsa trådar:
http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id...

Medlemmen har fått svar och tråden låses.
Men svaret är fel.
Men för vanliga medlemmar finns det inget sätt att påpeka att svaret är fel eftersom tråden är låst.
Det är en anledning mot möjligheten att kunna låsa trådar för att de "fått sitt svar", har någon en anledning för?

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

04/07 -10 19:51 Elektricitet

Elektricitet

5290 XP 617 inlägg

Håller med Void, de trådar som är i behov av att låsas kommer moderatorerna låsa. ; )

Jag är inte rasist, utan pianist.
För jag trycker ner både svarta och vita. :D

07/07 -10 15:40 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Det är snarare Fuska.nu som gett dig användaren Apower, och jag förstår inte alls jämförelsen.

Om du hade läst mitt inlägg ordentligt hade du sett att det stod användarnamnet och inte användaren.

7 år på fuska.nu

07/07 -10 16:13 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Apower skrev:

Det är snarare Fuska.nu som gett dig användaren Apower, och jag förstår inte alls jämförelsen.

Om du hade läst mitt inlägg ordentligt hade du sett att det stod användarnamnet och inte användaren.

Okej. Fast jag förstår fortfarande inte jämförelsen.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar