Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Möjlighet för medlemmar att låsa trådar

29/04 -10 18:01 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

GoldenMew skrev:
Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:

Jo.
Anmälda inlägg listan är alltid eller nästan alltid tom numera.

Märks inte.
Mina anmälningar följ aldrig upp på den tiden det max bör ta.

Det kan bero på att de är felaktiga eller för att moderatorerna inte ser varför inlägget är anmält.
Om regelbrottet inte är uppenbart eller mer tveksamt eller om du anmäler ett inlägg pga att det är en dubbeltråd kan det vara en bra idé att skicka ett PM.

Jag anmäler aldrig otydliga regelbrott.
Jag anmälda två reklamtrådar, som du låste. Den ena efter 3 dagar och den andra efter en vecka.
3 dagar är acceptabelt men inte 7 dagar.

Jag vet vilken tråd du menar och det fanns ingen anmälan av den, jag upptäckte den av en slump.

Jag anmälde båda.
De om grafikdesigner sökes.

7 år på fuska.nu

29/04 -10 18:06 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:

Jo.
Anmälda inlägg listan är alltid eller nästan alltid tom numera.

Märks inte.
Mina anmälningar följ aldrig upp på den tiden det max bör ta.

Det kan bero på att de är felaktiga eller för att moderatorerna inte ser varför inlägget är anmält.
Om regelbrottet inte är uppenbart eller mer tveksamt eller om du anmäler ett inlägg pga att det är en dubbeltråd kan det vara en bra idé att skicka ett PM.

Jag anmäler aldrig otydliga regelbrott.
Jag anmälda två reklamtrådar, som du låste. Den ena efter 3 dagar och den andra efter en vecka.
3 dagar är acceptabelt men inte 7 dagar.

Jag vet vilken tråd du menar och det fanns ingen anmälan av den, jag upptäckte den av en slump.

Jag anmälde båda.
De om grafikdesigner sökes.

Jag vet vilka trådarna är.
Och den andra hade ingen anmälning på sig, jag upptäckte den av en slump.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

29/04 -10 18:06 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

Jag tycker det är bra att medlemmarna kan låsa sina egna trådar men samtidigt kan jag inte förneka att jag har stött på trådar som har "låsts" för tidigt.

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

29/04 -10 18:06 Malia

Malia

10258 XP 970 inlägg


De om grafikdesigner sökes.


Eh, du menar inte att den väntade tre/sju dagar?

http://www.fuska.nu/forum/trad.php?id=2005652

Kabala
Kabala                     
                                                  

29/04 -10 18:12 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Majora skrev:
Jag tycker det är bra att medlemmarna kan låsa sina egna trådar men samtidigt kan jag inte förneka att jag har stött på trådar som har "låsts" för tidigt.

Då kan moderatorerna låsa upp den.
Voila. Case closed.

7 år på fuska.nu

29/04 -10 18:12 PlayGame

PlayGame

1973 XP 590 inlägg

Jag håller med Void.

Now you're playing with power!

29/04 -10 18:14 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:
Majora skrev:
Jag tycker det är bra att medlemmarna kan låsa sina egna trådar men samtidigt kan jag inte förneka att jag har stött på trådar som har "låsts" för tidigt.

Då kan moderatorerna låsa upp den.
Voila. Case closed.

Nej, detta skulle leda till "låsningskrig" där moderatorn anser att tråden ska vara öppen och medlemmen anser att han/hon fått sitt svar.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

29/04 -10 18:16 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

GoldenMew skrev:
Apower skrev:
Majora skrev:
Jag tycker det är bra att medlemmarna kan låsa sina egna trådar men samtidigt kan jag inte förneka att jag har stött på trådar som har "låsts" för tidigt.

Då kan moderatorerna låsa upp den.
Voila. Case closed.

Nej, detta skulle leda till "låsningskrig" där moderatorn anser att tråden ska vara öppen och medlemmen anser att han/hon fått sitt svar.

Man bör respektera en moderators beslut.
Om ett låsningskrig uppstår kan man bestraffa medlemmen.
Man kan göra en ny regel:
Har en tråd du låst blivit upplåst, lås den inte igen.

Hur ska man då veta att man inte bara glömt att låsa den?
Jo, moderatorn i fråga skriver ett tydligt inlägg i tråden.

7 år på fuska.nu

12/06 -10 21:32 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Forsa95 skrev:
Fail, skapar man en diskussionstråd anser jag att man själv ska få "styra" över den, så länge den håller sig inom gränserna för en seriös diskussion.

Du menar alltså att en tråd tillhör trådskaparen och ingen annan?

Jag däremot anser att en tråd ägs av Fuska.nu, dess medlemmar, men framförallt alla användare som svarat i tråden. Tråden ägs av alla de som vill diskutera i den och om ämnet som den behandlar. Det är inte fråga om trådarna ska ägas av TS eller moderatorerna, utan det är fråga om trådarna ska ägas av TS eller alla som deltar i diskussionen.

Forsa95 skrev:
Vill man låsa trådar som man själv skapat för att man anser att tråden har fått det svar man söker, eller att man anser att diskussionen har nåt sin ände, så ska man inte behöva anmäla den till en moderator.

Var vänlig och läs mitt första (och kanske andra) inlägg i den här tråden.

Och nej, att anmäla en sådan tråd gillas faktiskt inte hos mig heller. Jag vägrar att låsa trådar för att "de fått sitt svar". Återigen så är det den absolut knäppaste anledning som finns om man ska låsa en tråd.

Forsa95 skrev:
Samma sak om man är en relativt förståndig medlem, så kanske man inte anser att tråden nödvändig att stå öppen om den spårar ut allt för mycket. Även då ska man kunna låsa den själv.

Läs mitt andra inlägg.

Forsa95 skrev:
Sen så anser jag även att trådar skall kunna tas bort utav trådskaparen även efter att inlägg från andra medlemmar har blivit publicerade.

jaha, nu ska inte en TS bara kunna stoppa en diskussion, utan även ta bort den! Fantastiskt! Lär bli mycket populärt när trådskaparen av "Now Playing" eller en stor tråd i "Debatt" beslutar sig att ta bort sin tråd. Tycker det räcker gott och väl som det är nu då trådar försvinner när TS raderar sin användare.

Forsa95 skrev:
Att moderatorerna ska styra till 100% över trådar som medlemmarna skapat, medan de inte ska kunna göra någonting förutom att ändra trådens diskussionsinlägg, det låter sjukt enligt mig. Det låter som om moderatorerna skulle ta makten över fuska.nu allt för skarpt.

Förskräckligt.

Forsa95 skrev:
Sen, kan inte medlemmar låsa/låsa upp eller radera sina egna trådar, så leder det ju bara till att det blir ännu mer arbete för er moderatorer. Ni har redan tillräckligt att göra, det är bättre om ni kan sköta om det lugnare och mer genomtänkt istället för att stressa igenom allt då ni har mer att bära på axlarna.

Tror faktiskt inte att vi får så mycket mer arbete. Jag tänker i alla fall inte låsa trådar som "fått sitt svar". Den enda skillnaden blir nog bara att låsningarna blir mer ordentligt gjorda.

Majora skrev:
Jag tycker att trådskapare skall kunna låsa sina egna trådar när de anser sig vara nöjda med svaren

Läs mitt första inlägg (möjligtvis det andra också).

Majora skrev:
men man borde kunna hindra vissa från att kunna låsa om de missbrukar denna rättighet (låser för tidigt etc.).

Forsa95 skrev:
Men visst, skulle det vara så att medlemmar utnyttjar funktionen att låsa trådar bara för skojs skull så skulle man ju kunna stänga av dem från all redigering i forumet.

Känns väldigt underligt att vi ska sätta upp regler för när en TS får låsa eller ej. Om en TS nu ska få äga "sin" egna tråd så borde han väl få besluta själv vad som ska göras med den? Eller ska tråden ägas av fuska.nu ändå, som jag föreslår, fast att TS ska vara en liten söt mini-moderator som kan bli bestraffad om han inte gör rätt? Låter säkert himla gulligt, men fel.

Vill man inte att folk ska bestämma över deras egna trådar utan vill kunna gå efter att trådarna ägs av de som deltar i diskussionen så ger man helt enkelt inte TS några befogenheter gällande låsning.

12/06 -10 23:45 Jelly

Jelly

1337 XP 107 inlägg

The_old_cake skrev:
Därav anledningen att man ska kunna låsa trådar själv, när man själv personligen anser att de nått sitt svar.


Som jag förstått det så tycker Void (och detta är även vad jag tycker) att själva idén med att låsa en tråd för att "den har fått sitt svar" är dum, då TS eller en annan användare kan fortsätta i den tråden ifall de kommer med något nytt att fråga som relaterar till ämnet senare.

Kort och gott: En tråd ska fan inte låsas sålänge inga allvarliga regelbrott begås (som ej kan rensas bort "normalt").

The_old_cake skrev:
Jag har gjort världens snabbaste undersökning. Den visar även att moderatorernas totala arbete med att låsa trådar kommer öka med cirka 275 %.

Undersökningen gjordes genom att kontrollera hur många trådar på första sidan i forumet "Frågor" som blev låsta av medlemmar, och hur många som blev låsta utav moderatorer. Det visar sig att elva trådar blev låsta utav medlemmar, och fyra utav moderatorer. Bland de som var låsta utav moderatorerna hade du låst tre. Så, är du redo att istället för att lägga en timma på att låsa trådar per dag, att lägga 2 timmar och 45 minuter?



Jag skulle anta att 90% av de trådarna som hade blivit låsta av medlemmar var för att "de fått sitt svar" vilket, i min mening, är en onödig låsning.
Så nej, jag tror knappast att det skulle bli mycket mer jobb, och skulle det bli det skulle det vara värt det.

Kan vara lite fumligt här, trött nåt så jävligt.

Nubcakes are delicious.

12/06 -10 23:57 midgard100

midgard100

7918 XP 1515 inlägg

Nej, medlemmar borde inte få låsa sina egna trådar.

13/06 -10 11:26 AvE

AvE

372 XP 67 inlägg

¨Tänker nu skriva mitt svar utan att läsa nått inlägg.

1. Vanliga medlemmar kan inte ha den kraft som moderatorer har.

2. ENDAST moderatorer eller hjälpmoderatorer ska låsa trådar eftersom det är deras jobb. Så respektera dom och sluta försöka få deras förmågor till er andvändning,

Dessutom skulle det bli kaos i forumet, unga skulle låsa en tråd och senare tycker modden inte att den ska vara låst, därmed massa onödigt ordkrig, sen kan dom som vill ha sista ordet bara säga något slag av uppkäftigt ord och sen låsa tråden, vilket gör att ingen kan skriva något tillbaka (förutom moddarna)


3. Hoppas jag är on-topic, blev irriterad över såna hära förslag.

13/06 -10 11:45 Jelly

Jelly

1337 XP 107 inlägg

AvE skrev:
¨Tänker nu skriva mitt svar utan att läsa nått inlägg.

1. Vanliga medlemmar kan inte ha den kraft som moderatorer har.

2. ENDAST moderatorer eller hjälpmoderatorer ska låsa trådar eftersom det är deras jobb. Så respektera dom och sluta försöka få deras förmågor till er andvändning,

Dessutom skulle det bli kaos i forumet, unga skulle låsa en tråd och senare tycker modden inte att den ska vara låst, därmed massa onödigt ordkrig, sen kan dom som vill ha sista ordet bara säga något slag av uppkäftigt ord och sen låsa tråden, vilket gör att ingen kan skriva något tillbaka (förutom moddarna)


3. Hoppas jag är on-topic, blev irriterad över såna hära förslag.

Vanliga medlemmar kan låsa trådar i nuläget, tyvärr.

Nubcakes are delicious.

13/06 -10 11:46 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

GoldenMew skrev:
Apower skrev:
Majora skrev:
Jag tycker det är bra att medlemmarna kan låsa sina egna trådar men samtidigt kan jag inte förneka att jag har stött på trådar som har "låsts" för tidigt.

Då kan moderatorerna låsa upp den.
Voila. Case closed.

Nej, detta skulle leda till "låsningskrig" där moderatorn anser att tråden ska vara öppen och medlemmen anser att han/hon fått sitt svar.

Då gör du helt enkelt så att du först låser upp tråden. Sen låser du den, och låser upp igen. Då kommer medlemmen inte kunna röra låsfunktionen på tråden normalt sett längre.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

13/06 -10 11:52 AvE

AvE

372 XP 67 inlägg

Jelly skrev:
AvE skrev:
¨Tänker nu skriva mitt svar utan att läsa nått inlägg.

1. Vanliga medlemmar kan inte ha den kraft som moderatorer har.

2. ENDAST moderatorer eller hjälpmoderatorer ska låsa trådar eftersom det är deras jobb. Så respektera dom och sluta försöka få deras förmågor till er andvändning,

Dessutom skulle det bli kaos i forumet, unga skulle låsa en tråd och senare tycker modden inte att den ska vara låst, därmed massa onödigt ordkrig, sen kan dom som vill ha sista ordet bara säga något slag av uppkäftigt ord och sen låsa tråden, vilket gör att ingen kan skriva något tillbaka (förutom moddarna)


3. Hoppas jag är on-topic, blev irriterad över såna hära förslag.

Vanliga medlemmar kan låsa trådar i nuläget, tyvärr.



Va? Slutet är nära,

Shame on you moderatorer som tillåter det.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar