Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Jordens undergång

12/04 -10 15:18 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Fresh skrev:
Jag tror Telefonplan kommer göra ett stort svart hål genom att kommunicera med oss. Han är ju från framtiden, detta är inte bra..!

Jag tycker att vi inte ska ta några risker, så banna Telefonplan! xD

Tror inte att det är någon fara.

7 år på fuska.nu

12/04 -10 15:19 Rainbowzz

Rainbowzz

2784 XP 1616 inlägg

Jag tror då inte att jorden kommer gå under 2012... Skulle det inte hända 2000 också?

12/04 -10 15:32 Wetterl

Wetterl

5725 XP 329 inlägg

Tatsu skrev:
Jag tror då inte att jorden kommer gå under 2012... Skulle det inte hända 2000 också?




Inte Jordens undergång, utan att alla datorer skulle krascha via den såkallade Y2K-buggen.

Meh.

12/04 -10 17:06 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen samme9898

Wetterl skrev:
Tatsu skrev:
Jag tror då inte att jorden kommer gå under 2012... Skulle det inte hända 2000 också?




Inte Jordens undergång, utan att alla datorer skulle krascha via den såkallade Y2K-buggen.

That's even worse, då jagvarken har något liv eller en tjej x(

12/04 -10 17:07 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Wetterl skrev:
Tatsu skrev:
Jag tror då inte att jorden kommer gå under 2012... Skulle det inte hända 2000 också?




Inte Jordens undergång, utan att alla datorer skulle krascha via den såkallade Y2K-buggen.


Det fanns en undergångsnoja innan 2000, precis som den vi har nu inför 2012.
Det står inte så mycket om det längre på internet, så det kan vara svårt att veta om man inte var gammal nog för att uppleva millenieskiftet.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

12/04 -10 19:11 RosaFluff

RosaFluff

848 XP 253 inlägg

Hur länge har Jorden funnits? - Hur många "faror" har livet överlevt på Jorden? Och varför skulle då Jorden gå under just 2012?

12/04 -10 19:40 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Om vi inte flyttat på Jorden, så bör den gå under, eller i alla fall allt som kan förknippas med liv gå under, när solen dör.

7 år på fuska.nu

12/04 -10 20:13 Rainbowzz

Rainbowzz

2784 XP 1616 inlägg

Wetterl skrev:
Tatsu skrev:
Jag tror då inte att jorden kommer gå under 2012... Skulle det inte hända 2000 också?




Inte Jordens undergång, utan att alla datorer skulle krascha via den såkallade Y2K-buggen.

Aha. Hörde att det var något tjohej 2000 men visste inte vad x3

12/04 -10 23:27 OdenRaz

OdenRaz

4344 XP 196 inlägg

GoldenMew skrev:

I bibeln står att att mot slutet innan undergången så ska det vara Jordbävningar. Det ska bli finanskriser det ska även komma massa underliga sjukdommar. *host svin influensan* Fler natur katastrofer. Det har blivit mycket mer sånt i början på 1900 talet.


Nej det har det inte.
Den dödligaste jordbävningen någonsin hände 1556, och jordbävningar med massa dödsoffer har skett lite då och då under historien.
Svininfluensan är väldigt ofarlig sjukdom jämfört med exempelvis Spanska sjukan och andra besläktade sjukdomar som har härjat förr i tiden, och rent generellt har vi mycket mindre sjukdomar än förut.
Smittkoppor är helt utrotad, tuberkulos är kraftigt begränsad, malarian är också mer begränsad än vad den varit historiskt...
Den enda nya sjukdomen som egentligen kan mäta sig med de gamla folkdödarna är AIDS, men om man jämför med exempelvis digerdöden som på tre år ska ha dödat nästan halva europas befolkning på 1300-talet... ja, då verkar det inte så farligt längre.
Eller varför inte Plague of Justinian som år 541-542 dödade 25% befolkningen i östra medelhavsområdet.
Man kan egentligen ge hur många exempel som helst på det här, poängen är att nya sjukdomar har alltid kommit och att historiskt sett har nya sjukdomar varit mycket farligare och dödligare än de vi ser idag.
Naturkatastrofer har inte heller blivit speciellt mycket allvarligare, det är bara det att det känns som det är mycket som händer nu eftersom vi generellt brukar höra väldigt lite om katastrofer som hänt för länge sedan, men egentligen har sådana här saker hänt hela tiden.
Och angående finanskriser: Vi har uppgifter om ROMARRIKETS finanskriser, det borde väl säga att sådana också har funnits ett bra tag?


Folk ska vara extremt korkade och upblåsta. Sex ska vara viktigare än allt annat för vissa. Osv.. Så ja det är snart världen undergång om man säger så.


Det där skulle jag gärna vilja höra en källa på.


jag tror att vi Asatroende har lite att säga till om där...


Asatroende i Sverige är en extremt liten grupp och lär väl vara i ungefär samma storlek som folk som gillar att samla på batterier, därför kan man inte säga att ni är speciellt representativa för Sverige.

tja vi är bara några tusen men det antar jag är en liten grupp?

Må de krisnas blod pryda min grav
Må demoner ta de Falska
Sänd dem till HEL

13/04 -10 20:03 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

RosaFluff skrev:
Hur länge har Jorden funnits? - Hur många "faror" har livet överlevt på Jorden? Och varför skulle då Jorden gå under just 2012?


Jorden är runt 5 miljarder år gammal (4.6 miljarder är vad jag fick lära mig i skolan) och det är som du säger, jorden har varit med om rätt så många dramatiska händelser, alltifrån istid till meteornedslag som har förändrat både klimat, fauna och flora. Det var ju bland annat sådana förändringar som ledde till att människan existerar (och dominerar jorden) idag. Flera förändringar är att vänta i framtiden och det beror inte på bibliska referenser, då detta har pågått i flera miljarder år.

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

14/04 -10 18:45 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

smutsigare skrev:
GoldenMew skrev:

I bibeln står att att mot slutet innan undergången så ska det vara Jordbävningar. Det ska bli finanskriser det ska även komma massa underliga sjukdommar. *host svin influensan* Fler natur katastrofer. Det har blivit mycket mer sånt i början på 1900 talet.


Nej det har det inte.
Den dödligaste jordbävningen någonsin hände 1556, och jordbävningar med massa dödsoffer har skett lite då och då under historien.
Svininfluensan är väldigt ofarlig sjukdom jämfört med exempelvis Spanska sjukan och andra besläktade sjukdomar som har härjat förr i tiden, och rent generellt har vi mycket mindre sjukdomar än förut.
Smittkoppor är helt utrotad, tuberkulos är kraftigt begränsad, malarian är också mer begränsad än vad den varit historiskt...
Den enda nya sjukdomen som egentligen kan mäta sig med de gamla folkdödarna är AIDS, men om man jämför med exempelvis digerdöden som på tre år ska ha dödat nästan halva europas befolkning på 1300-talet... ja, då verkar det inte så farligt längre.
Eller varför inte Plague of Justinian som år 541-542 dödade 25% befolkningen i östra medelhavsområdet.
Man kan egentligen ge hur många exempel som helst på det här, poängen är att nya sjukdomar har alltid kommit och att historiskt sett har nya sjukdomar varit mycket farligare och dödligare än de vi ser idag.
Naturkatastrofer har inte heller blivit speciellt mycket allvarligare, det är bara det att det känns som det är mycket som händer nu eftersom vi generellt brukar höra väldigt lite om katastrofer som hänt för länge sedan, men egentligen har sådana här saker hänt hela tiden.
Och angående finanskriser: Vi har uppgifter om ROMARRIKETS finanskriser, det borde väl säga att sådana också har funnits ett bra tag?


Folk ska vara extremt korkade och upblåsta. Sex ska vara viktigare än allt annat för vissa. Osv.. Så ja det är snart världen undergång om man säger så.


Det där skulle jag gärna vilja höra en källa på.


jag tror att vi Asatroende har lite att säga till om där...


Asatroende i Sverige är en extremt liten grupp och lär väl vara i ungefär samma storlek som folk som gillar att samla på batterier, därför kan man inte säga att ni är speciellt representativa för Sverige.

tja vi är bara några tusen men det antar jag är en liten grupp?

Tja, det är ungefär lika många som röstade på Enhet i förra riksdagsvalet, och Enhet har väl inte direkt påverkat Sverige eller ens nämnts i media en enda gång de senaste åren.
Och man kan inte direkt säga att Enhetsväljare är speciellt representativa för Sverige heller.
Några tusen personer i ett land med över 9 miljoner personers befolkning är alldeles för lite för att man ska säga att det är något som "svenskar" gör, den överlägsna majoriteten av svenskar gör alltså inte det.
Jag lämnar härmed diskussionen om asatron och dess storlek för att undvika mer offtopic.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

25/04 -10 23:41 potatismos11

potatismos11

2435 XP 543 inlägg

Apower skrev:
2012 är bara en myt.

Redan...

Kolla in min Hardstyle lista!

Hardstyle will newer die!

26/04 -10 15:25 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Ehyllander skrev:
Om vi fortsätter att använda bildar och mycket andra saker som är dålig för naturen så ja, då kommer jorden att gå under. För varje mer bensin som åkter ur en bil, desstu svagare och tunnare blir våran atmosfär.
Och när atmosfären inte finns kvar så dör vi.

... Eh, det är väll inte atmosfären som blir tunnare, utan ozonlagret som blir tjockare?

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

26/04 -10 18:42 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Ehyllander skrev:
Om vi fortsätter att använda bildar och mycket andra saker som är dålig för naturen så ja, då kommer jorden att gå under. För varje mer bensin som åkter ur en bil, desstu svagare och tunnare blir våran atmosfär.
Och när atmosfären inte finns kvar så dör vi.

Tror du, på allvar, att ingen kommer sätta stopp för detta?

7 år på fuska.nu

26/04 -10 18:57 Valinxh

Valinxh

5911 XP 420 inlägg

Såg på ett vetenskapsprogram för nåt år sen, en plan om att sända en koldioxidproducerande maskin till mars, och när mars hadde tillräckligt med koldioxid skulle dom försöka plantera träd där, så det blir en syrerik atmosfär, själv tror jag inte det går

(\_/)
(o o)
()  ()


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar