Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Jordens undergång

Svara
11/04 -10 21:16 96vika

96vika

11604 XP 2538 inlägg

På den senaste tiden så har det varit flera jordbävningar runt om i värden. Är detta kanske början på jordens undergång 2012?

Tror ni på att jorden går under 2012?

Diskutera!

11/04 -10 21:17 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

2012 är bara en myt.

7 år på fuska.nu

11/04 -10 21:29 Stegosaurus

Stegosaurus

6532 XP 330 inlägg

Hade Mayafolket fortfarande funnits 2012 hade de antagligen firat att den gamla kalendern tar slut, och ersatt den med en ny.
Att oroa sig för det skulle då vara som att tro att Jorden går under den 31 december varje år, bara för att vår kalender tar slut då.

11/04 -10 21:30 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Det har alltid varit jordbävningar på jorden, vad skulle det ha att göra med 2012?


Hade Mayafolket fortfarande funnits 2012


Det finns fortfarande Mayaindianer (de är faktiskt en ganska stor minoritet i Mexico), och mycket riktigt tycker de att alla 2012-teoretiker är ganska dumma, eftersom deras kalender faktiskt är cyklisk och därför aldrig någonsin tar slut.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

11/04 -10 21:51 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

GoldenMew skrev:
Det har alltid varit jordbävningar på jorden, vad skulle det ha att göra med 2012?


Hade Mayafolket fortfarande funnits 2012


Det finns fortfarande Mayaindianer (de är faktiskt en ganska stor minoritet i Mexico), och mycket riktigt tycker de att alla 2012-teoretiker är ganska dumma, eftersom deras kalender faktiskt är cyklisk och därför aldrig någonsin tar slut.

GM alla vet att någras förfädersförfäder kanske var Mayaindianer. Men kulturen lever liksom inte riktigt på samma sätt längre. Man ser ju inte folk gå upp på en pyramid och hugger av huvudet på en person bara för att solen lyser starkt längre..

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

11/04 -10 21:55 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

Men det är väl inte traditionerna som definierar folket? Man kan ju vara en Mayaindian utan att gå klädd i höftskynken och allt sådant.

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

11/04 -10 21:56 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Fresh skrev:
GoldenMew skrev:
Det har alltid varit jordbävningar på jorden, vad skulle det ha att göra med 2012?


Hade Mayafolket fortfarande funnits 2012


Det finns fortfarande Mayaindianer (de är faktiskt en ganska stor minoritet i Mexico), och mycket riktigt tycker de att alla 2012-teoretiker är ganska dumma, eftersom deras kalender faktiskt är cyklisk och därför aldrig någonsin tar slut.

GM alla vet att någras förfädersförfäder kanske var Mayaindianer. Men kulturen lever liksom inte riktigt på samma sätt längre. Man ser ju inte folk gå upp på en pyramid och hugger av huvudet på en person bara för att solen lyser starkt längre..


Jag antar att vi inte längre är svenskar längre då, eftersom vi inte längre utför plundringståg österut, offrar folk till Oden och utkämpar holmgång.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

11/04 -10 22:04 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Ja det kan man väl säga!

I bibeln står att att mot slutet innan undergången så ska det vara Jordbävningar. Det ska bli finanskriser det ska även komma massa underliga sjukdommar. *host svin influensan* Fler natur katastrofer. Det har blivit mycket mer sånt i början på 1900 talet.


Folk ska vara extremt korkade och upblåsta. Sex ska vara viktigare än allt annat för vissa. Osv.. Så ja det är snart världen undergång om man säger så. Men det har inget med 2012 att göra. Det står att man inte ska veta exakt vilket datum det kommer att hända. Den enda som vet säkert är gud.

Det står även att jorden ska vara bebolig.. Alltså inte helt förstörd.

Wii U PS4 XBone PC

11/04 -10 22:13 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

Ja, då är det väl dags för de religiösa människorna att börja förbereda sig. Själv anser jag att människan alltid har varit korkad och uppblåst samt att jordbävningar ständigt har skakat jorden. Såntdär kommer och går hela tiden.

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

11/04 -10 22:39 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

mtx skrev:
Ja det kan man väl säga!

I bibeln står att att mot slutet innan undergången så ska det vara Jordbävningar. Det ska bli finanskriser det ska även komma massa underliga sjukdommar. *host svin influensan* Fler natur katastrofer. Det har blivit mycket mer sånt i början på 1900 talet.


Folk ska vara extremt korkade och upblåsta. Sex ska vara viktigare än allt annat för vissa. Osv.. Så ja det är snart världen undergång om man säger så. Men det har inget med 2012 att göra. Det står att man inte ska veta exakt vilket datum det kommer att hända. Den enda som vet säkert är gud.

Det står även att jorden ska vara bebolig.. Alltså inte helt förstörd.



Tyst...

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

11/04 -10 23:50 OdenRaz

OdenRaz

4344 XP 196 inlägg

GoldenMew skrev:
Fresh skrev:
GoldenMew skrev:
Det har alltid varit jordbävningar på jorden, vad skulle det ha att göra med 2012?


Hade Mayafolket fortfarande funnits 2012


Det finns fortfarande Mayaindianer (de är faktiskt en ganska stor minoritet i Mexico), och mycket riktigt tycker de att alla 2012-teoretiker är ganska dumma, eftersom deras kalender faktiskt är cyklisk och därför aldrig någonsin tar slut.

GM alla vet att någras förfädersförfäder kanske var Mayaindianer. Men kulturen lever liksom inte riktigt på samma sätt längre. Man ser ju inte folk gå upp på en pyramid och hugger av huvudet på en person bara för att solen lyser starkt längre..


Jag antar att vi inte längre är svenskar längre då, eftersom vi inte längre utför plundringståg österut, offrar folk till Oden och utkämpar holmgång.

jag tror att vi Asatroende har lite att säga till om där...

Må de krisnas blod pryda min grav
Må demoner ta de Falska
Sänd dem till HEL

12/04 -10 00:18 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


I bibeln står att att mot slutet innan undergången så ska det vara Jordbävningar. Det ska bli finanskriser det ska även komma massa underliga sjukdommar. *host svin influensan* Fler natur katastrofer. Det har blivit mycket mer sånt i början på 1900 talet.


Nej det har det inte.
Den dödligaste jordbävningen någonsin hände 1556, och jordbävningar med massa dödsoffer har skett lite då och då under historien.
Svininfluensan är väldigt ofarlig sjukdom jämfört med exempelvis Spanska sjukan och andra besläktade sjukdomar som har härjat förr i tiden, och rent generellt har vi mycket mindre sjukdomar än förut.
Smittkoppor är helt utrotad, tuberkulos är kraftigt begränsad, malarian är också mer begränsad än vad den varit historiskt...
Den enda nya sjukdomen som egentligen kan mäta sig med de gamla folkdödarna är AIDS, men om man jämför med exempelvis digerdöden som på tre år ska ha dödat nästan halva europas befolkning på 1300-talet... ja, då verkar det inte så farligt längre.
Eller varför inte Plague of Justinian som år 541-542 dödade 25% befolkningen i östra medelhavsområdet.
Man kan egentligen ge hur många exempel som helst på det här, poängen är att nya sjukdomar har alltid kommit och att historiskt sett har nya sjukdomar varit mycket farligare och dödligare än de vi ser idag.
Naturkatastrofer har inte heller blivit speciellt mycket allvarligare, det är bara det att det känns som det är mycket som händer nu eftersom vi generellt brukar höra väldigt lite om katastrofer som hänt för länge sedan, men egentligen har sådana här saker hänt hela tiden.
Och angående finanskriser: Vi har uppgifter om ROMARRIKETS finanskriser, det borde väl säga att sådana också har funnits ett bra tag?


Folk ska vara extremt korkade och upblåsta. Sex ska vara viktigare än allt annat för vissa. Osv.. Så ja det är snart världen undergång om man säger så.


Det där skulle jag gärna vilja höra en källa på.


jag tror att vi Asatroende har lite att säga till om där...


Asatroende i Sverige är en extremt liten grupp och lär väl vara i ungefär samma storlek som folk som gillar att samla på batterier, därför kan man inte säga att ni är speciellt representativa för Sverige.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

12/04 -10 00:36 Telefonplan

Telefonplan

223 XP 5 inlägg

Jorden kommer inte att gå under 2012, och inte heller snart.

Skriv gärna en FuskaWiki-artikel om mig.

12/04 -10 14:14 Railing_Kayn

Railing_Kayn

563 XP 145 inlägg

Telefonplan skrev:
Jorden kommer inte att gå under 2012, och inte heller snart.


Vi måste lyssna på Telefonplan han är ju smart!
Och det borde ju han veta han kommer från framtiden ;D

You Just Got Kayn'D

12/04 -10 14:41 Wetterl

Wetterl

5725 XP 329 inlägg

Min teori är att mänskligheten inte kommer få leva tills Jordens undergång, eller, ja, jag hoppas på det.
Jag anser människan som en destruktiv ras, en självisk varelse, om man ens kan kalla oss varelser, född att vara bäst och liknande.

Enligt mig är människan den minst mänskliga rasen, när det gäller tanken.

Meh.

12/04 -10 15:12 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Jag tror Telefonplan kommer göra ett stort svart hål genom att kommunicera med oss. Han är ju från framtiden, detta är inte bra..!

Jag tycker att vi inte ska ta några risker, så banna Telefonplan! xD

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar