Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

04/03 -11 20:21 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

DevilDoom3 skrev:
Spelen ser jättebra ut! Det märks verkligen att det är en ny generation nu! Ser fram emot att hitta de små detaljerna som inte förekommit i tidigare spel.

Men hjälp mig nu...måste jag gå igenom de två striderna mot Cheren och Bianca innan jag kan se min starters Nature i början av spelet?

Ja. Jobbigt är det också. Samma sak om och om igen.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

04/03 -11 20:26 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Få se hur lång tid det tar att få en Jolly Snivy då...sedan ska jag gå igenom samma procedur för en Adamant Oshawott... -.-

22.30: Jag ger upp nu, det tar för lång tid och jag vill sätta igång och spela på riktigt. Fick en Impish Snivy nu och det förlorar jag inget på, så jag behåller honom. Ingen "big deal".

05/03 -11 00:18 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Jag och en kompis kör igenom spelen tillsammans så vi gör vår egen story i spelet. Vi hann inte komma längre än till Route 2 så jag tränar där.

Mitt team just nu är:

Dewott 17 (Jolly) nic - de Killer som i Shelly de Killer en assasin i Ace Attorney.

Lillipup 14 (Naughty)

Patrat 11 (Brave)

Purrloin 6 (Modest)

Vi ska göra som i HGSS att fylla hela dexen :)

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

05/03 -11 00:52 Abra

Abra

798 XP 82 inlägg

Jag har kommit till Castelia City, den fna riktigt jobbig att gå runt i.

Mitt team

Pignite Lv23
Tackle
Flame Charge
Arm Thrust
Rollout

Munna Lv 20
Pysbeam
Imprison
Moonlight
Hypnosis

Venipede Lv 16

Poison Sting
Screech
Purduit
Protect

men nej

05/03 -11 02:50 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Jag har står i Striathon Citys (?) Pokémoncenter i Pokémon Black. Har besegrat gymledaren, gått igenom Dreamyard och fått C-Gear av Fennel. Har ett team bestående av Snivy, Lillipup, Panpour och en Purrloin. (Som bara är Lv.5)

I Pokémon White har jag inte gjort någonting än! >_< Ska börja spela senare...

Älskar spelen, alla strider har ett otroligt högt tempo jämfört med tidigare, vilket jag antar att alla märkt. Dessutom känns animationerna riktigt välgjorda, alla rörelser är så mjuka. Jajamen, allt är toppen! ^_^

05/03 -11 07:31 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Sjäv har jag tagit det ganska lugnt, men har hunnit långt på kort tid. Är i Desert Resort för att möta tränare. Inte en tränare går fri. Att leta efter gubben som ger en Relocator tog ett tag efter som jag totalt hade glömt vart han var och att det fanns tre bygnader till vid Route 4 utgången. Är ju inte så ofta i Castelia City på mitt japanska.

Team:
Servine Lv. 33
Panpour Lv. 10
Throh Lv. 14
Zorua Lv. 10
Sigilyph Lv. 20

(Har event Celebi och Entei i datorn också men använder inte dom).

Snart blir det till att möta fjärde Gym Ledaren.

EDIT:
Nu är besegrad och jag har Serperior på Lv. 36.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

05/03 -11 13:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Har nu försökt att få en Adamant Oshawott, men det tar så lång tid! >_< Har intressant nog fått en Modest Oshawott tre gånger. Just nu fick jag en Impish, kanske behåller den precis som med Snivy...

05/03 -11 13:56 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Nu har jag börjat på black och har efter långt övervägande valt att låta Oshawott förbli en Oshawott. Men en fråga bara. Kan jag se dewott och den högsta utvecklingen (glömt vad den heter på engelska) hos någon annan tränare som har dem? Annars får jag ju inte full pokédex utan att behöva byta via GTS eller något.

~ Aye!

05/03 -11 14:31 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen DevilDoom3

Såvida inte Serebii.net ljuger så finns tyvärr ingen annan tränare förutom spelaren, Cheren och Bianca i Unova som använder Dewott eller Samurott. Har du valt Oshawott och inte utvecklar den så kan det bli lite svårare att fylla plats 8 och 9 i ditt Unova-dex än om du väljer att utveckla den.

Men varför inte utveckla? Dewott ser ju nästan likadan ut men med bättre Stats, och Samurott...har också bra Stats.

Själv ha jag gett upp på att få en Adamant Oshawott, en Jolly duger lika bra...nästan. Nu ska jag börja spela Pokémon White!

05/03 -11 14:37 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

emma_dockan skrev:
Nu har jag börjat på black och har efter långt övervägande valt att låta Oshawott förbli en Oshawott. Men en fråga bara. Kan jag se dewott och den högsta utvecklingen (glömt vad den heter på engelska) hos någon annan tränare som har dem? Annars får jag ju inte full pokédex utan att behöva byta via GTS eller något.

Bara att breeda. Du kan ju fortfarande utveckla dom som kommer från äggen.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

05/03 -11 14:52 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Har en liten fråga till. Om det kanske är någon som kan tänka sig att byta en Axew med mig? Engelsk eller Japansk spelar ingen roll! Jag ska ändå bara breeda med den för att få ett ägg.

Dock har jag inget direkt någon jättebra att ge i utbyte då jag bara är i andra staden på mitt Black :/

~ Aye!

05/03 -11 15:28 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

emma_dockan skrev:
Har en liten fråga till. Om det kanske är någon som kan tänka sig att byta en Axew med mig? Engelsk eller Japansk spelar ingen roll! Jag ska ändå bara breeda med den för att få ett ägg.

Dock har jag inget direkt någon jättebra att ge i utbyte då jag bara är i andra staden på mitt Black :/

I guess I can help. Säg till när du vill byta om du fortfarande vill/behöver.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

05/03 -11 15:29 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

SuperJOCKE skrev:
emma_dockan skrev:
Har en liten fråga till. Om det kanske är någon som kan tänka sig att byta en Axew med mig? Engelsk eller Japansk spelar ingen roll! Jag ska ändå bara breeda med den för att få ett ägg.

Dock har jag inget direkt någon jättebra att ge i utbyte då jag bara är i andra staden på mitt Black :/

I guess I can help. Säg till när du vill byta om du fortfarande vill/behöver.

Tack så mycket! :D
Kan du ikväll runt 7? :)

~ Aye!

05/03 -11 15:34 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

emma_dockan skrev:
SuperJOCKE skrev:
emma_dockan skrev:
Har en liten fråga till. Om det kanske är någon som kan tänka sig att byta en Axew med mig? Engelsk eller Japansk spelar ingen roll! Jag ska ändå bara breeda med den för att få ett ägg.

Dock har jag inget direkt någon jättebra att ge i utbyte då jag bara är i andra staden på mitt Black :/

I guess I can help. Säg till när du vill byta om du fortfarande vill/behöver.

Tack så mycket! :D
Kan du ikväll runt 7? :)

Jo, det ska nog gå. Vill helst ha Patrat eller Lillipup för det är dom jag ska byta över till mitt japanska spel sen när jag ska byta över lite Pokémon från det till det engelska. Jag vill helst ha så lite engelska Pokémon som möjligt i det japanska. Vi kan ta FCs och sånt över MSN sen.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

05/03 -11 15:42 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

SuperJOCKE skrev:
emma_dockan skrev:
SuperJOCKE skrev:
emma_dockan skrev:
Har en liten fråga till. Om det kanske är någon som kan tänka sig att byta en Axew med mig? Engelsk eller Japansk spelar ingen roll! Jag ska ändå bara breeda med den för att få ett ägg.

Dock har jag inget direkt någon jättebra att ge i utbyte då jag bara är i andra staden på mitt Black :/

I guess I can help. Säg till när du vill byta om du fortfarande vill/behöver.

Tack så mycket! :D
Kan du ikväll runt 7? :)

Jo, det ska nog gå. Vill helst ha Patrat eller Lillipup för det är dom jag ska byta över till mitt japanska spel sen när jag ska byta över lite Pokémon från det till det engelska. Jag vill helst ha så lite engelska Pokémon som möjligt i det japanska. Vi kan ta FCs och sånt över MSN sen.

Okej :)

~ Aye!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar